Hvis du har sagt at din maskine går ujævnt så kan jeg godt forstå at værkstedet har foreslået at montere en powercommander. Luftfilteret i sig selv betyder ikke det store i den sammenhæng. Den reducerede luftmodstand som man opnår ved at montere et preformance-filter gør som udgangspunkt kun en nævneværdig forskel når man regulerer på benzinblandingen. Det kan man vælge at gøre på den fabriksmonterede computer. Måden hvorpå dette gøres er dog en del "grovere" end hvis man i stedet gjorde det på en monteret PowerCommander. Jeg mindes at man på standardcomputeren kun kan skrue enten op eller ned for benzintilførslen. Ikke regulere den pr. 250rpm/gashåndtagsposition som man kan på en PowerCommander.
Men andre ord ville du med stor sandsynlighed IKKE kunne opnå bedre gasrespons og nævneværdigt bedre motorgang op igennem omdrejningerne med mindre at du monterede en powercommander. Det lyder for mig som om at det kunne være det du havde i tankerne?!
I den forbindelse har jeg hørt at lambda sonderne kan have noget at sige ift. en jævn motorgang hvis man har en åben udstødning. Det er så vidt jeg har forstået derfor at Dot-E har lavet en O2 Sonde Eliminator. Jeg skal lige have dette afklaret når jeg bliver rullet hos ove d. 19 Sept.
I den forbindelse så har LC-Racing en Powercommander 3 USB liggende til en SV1000S som p.t. sidder på en SV1000SK3 Sølvmetallic som de har til ophug. Jeg ved ikke om den virker men du kunne nok få den til en billig penge. Jeg har monteringsvejledning liggende. Denne kan også hentes på
www.powercommander.com sammen med det software som man kan hjemme-programmere den med. Har dog selv prøvet at gøre dette og vil anbefale at du får den rullet i stedet!
Vordingborg MC har selv en Dynojet testbænk og er sandsynligvis selv oplært i at anvende den af Ove. Sådan er det også med Enghave MC i København. De er begge listede på Dot-E's liste over Dynojet Testbænke i DK.
Jeg har selv valgt at lade min MC mappe hos Ove af 3 årsager:
1: Han ER "the man" når det kommer til Dynojet produkter i DK
2: Svigerfamilien bor relativt tæt på (Så' der kaff!)
3: Enghave MC koster det samme og jeg har mere tillid til Ove