Forfatter Emne: Anmeldt for vold. :0(  (Læst 4985 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

fldahl

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 343
  • the devil made me do it...
Re: Anmeldt for vold. :0(
« Svar #15 Dato: August 07, 2007, 08:07:45 am »
Respekt for dig, Magnus, at du stopper en spritbilist.! :respekt:

Nødværgeretten foreskriver dog, at du kun må sætte dig til nødværge med samme farlighed som angrebet. Angreb han dig?

I virkeligheden vil det sige, at hvis der er en der råber luder efter dig, så skal du blot vende ryggen til. Hvis han slår ud efter dig, så må du slå ud efter ham - ingen cirkelspark til hovedet, hvilket betegnes som grov vold. Jeg er bange for, skaller går ind under samme kategori.

Det er derfor vigtigt, at du kan huske, om han angreb dig?

Det er korrekt, man gerne må foretage en civil anholdelse, men det er absolut vigtigt at forstå - hvor svært det end måtte være - at anholdtes velbefindende bestemt er ens eget ansvar. Dvs.: pas på han ikke skraber knæene alt for meget, når du har ham i benlås.

Du kan læse mere om nødværgeretten her: http://da.wikipedia.org/wiki/N%C3%B8dv%C3%A6rgeparagraffer

Du skriver ikke noget om, hvordan hændelsen endte? Kom politiet og optog rapport og drog af sted med klovnen?

Keeps us posted - held og lykke.! Manden er jo idiot, når han forsøger på spritbilisme.

Mit gæt vil være, du får lidt på kreditten pga. årsagen til, at du stoppede ham.
Nu uden tohjulet liv...

MS

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 119
Re: Anmeldt for vold. :0(
« Svar #16 Dato: August 07, 2007, 08:55:20 am »
At nikke en skalle falder under § 246 i straffeloven , Grov Vold. dont ask me how i know  :innocent:

Of those who know nothing, few are silent

SV1000k6 - Mivv Titanium potter - Hamicad grille - Puig DB - Hyperpro for og bag - Supercorsa - Hamicad fender eliminator - Suki ego sæde -

AG

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 192
Re: Anmeldt for vold. :0(
« Svar #17 Dato: August 07, 2007, 09:36:41 am »
Spritbillister skal da have skaller, smæk og flade!  :respekt:

Har selv en del gange måtte "finde min indre buddist", for ikke at dele flade ud! Specielt max tunede scooter der køre dødskørsel på stigsystemet og rammer små børn..... Fuck hvor bliver man aggressiv!
« Senest Redigeret: August 07, 2007, 09:40:23 am af Josh »
Zen and the Art of Motorcycle Maintenance

Ritzau

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 682
  • Its not the age.................. Its the mileage!
Re: Anmeldt for vold. :0(
« Svar #18 Dato: August 07, 2007, 11:22:34 am »
Det var ikke sket hvis han havde haft hjelm på!  :loser:
Hvis du havde ladet ham køre videre havde han måske skadet sig selv eller andre!
Jeg synes det er godt gået -   8)
Ku personligt godt have lyst til at brække noget mere på ham!  :club: især når han nu ovenikøbet er så fræk at anmelde ham der har reddet hans røv!
Du sku ha husket at gå din vej bagefter!!!
 8)
Tidligere: SV1000S K3-sølvpil, Bundkåbe, Tonet dubblebubble, Forskærm og spejlforlængere, Hjemmehullede og genlappede potter, K&N luftfilter, SVkædeskærm, Små forblink, Solbriller og stort smil (som regel). .  og ½ l reservedunk, til SVeren altså!

coach

  • Gæst
Re: Anmeldt for vold. :0(
« Svar #19 Dato: August 07, 2007, 11:40:36 am »
 :respekt: :respekt:du skal sgu have en medalje lorte :police:

kim r

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 236
Re: Anmeldt for vold. :0(
« Svar #20 Dato: August 07, 2007, 03:39:44 pm »
Godt nok at stoppe en for sprit inden han laver ulykker, men det med volden tager jeg skarpt afstand fra og får du en straf har du fortjent den.

magnus0811

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 71
Re: Anmeldt for vold. :0(
« Svar #21 Dato: August 07, 2007, 04:32:38 pm »
KANON har snakket med  :police: i dag og de vil ikke sigte mig for noget ... ked af det gik som det gik , men gald for det er slut nu.......  :orkester:

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Re: Anmeldt for vold. :0(
« Svar #22 Dato: August 07, 2007, 04:35:03 pm »
KANON har snakket med  :police: i dag og de vil ikke sigte mig for noget ... ked af det gik som det gik , men gald for det er slut nu.......  :orkester:

 :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:
   

Grand Danois

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 762
Re: Anmeldt for vold. :0(
« Svar #23 Dato: August 07, 2007, 05:01:25 pm »
 :orkester:
CBR600RR 08 med Akrapovic, Komplet Galfer skivesæt + pads, Hyperpro og lidt forskelligt Rizoma / Honda lir

Trevize

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 441
  • bike: SV650SK6
Re: Anmeldt for vold. :0(
« Svar #24 Dato: August 07, 2007, 05:12:17 pm »
KANON har snakket med  :police: i dag og de vil ikke sigte mig for noget ... ked af det gik som det gik , men gald for det er slut nu.......  :orkester:
Kanont da  :D :D
"Brannigan's Law is like Brannigan's love, hard and fast."

Hønse

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 772
  • Hey fuckfjæs, kom og slå dig ned....
    • "passiv" profil hos DFMC
Re: Anmeldt for vold. :0(
« Svar #25 Dato: August 07, 2007, 05:19:01 pm »
Heh, du havde nok også højst fået lov til at male et plejehjem, feje nogle blade eller noget....  :lol: :wink:
:mrgreen: is a TLS"v" 

(aka pre SV)

off-topic ad

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: Anmeldt for vold. :0(
« Svar #26 Dato: August 07, 2007, 05:29:31 pm »
KANON har snakket med  :police: i dag og de vil ikke sigte mig for noget ... ked af det gik som det gik , men gald for det er slut nu.......  :orkester:

Lækkert!!! Har selv været maskineriet igennem hvor tiltalen også frafaldt... Det var ikke rart! Nåede endda at tale med advokat og det hele...  :shock:  :police:
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Lasse1982

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 561
Re: Anmeldt for vold. :0(
« Svar #27 Dato: August 07, 2007, 07:37:08 pm »
Tillykke mester

Det var sku da en god nyhed
Lasse
Yamaha SZR660 (Solgt 2007)
Suzuki SV650S K6 (Solgt 2008)
Yamaha SZR660 (Solgt 2012)

Ole

  • Formanden
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2090
Re: Anmeldt for vold. :0(
« Svar #28 Dato: August 07, 2007, 08:34:28 pm »
Det var da altid noget :) Spritkørsel er noget pis..
Ole
Formand for Danmarks hyggeligste motorcykelklub :)

Ritzau

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 682
  • Its not the age.................. Its the mileage!
Re: Anmeldt for vold. :0(
« Svar #29 Dato: August 08, 2007, 07:52:02 am »
 :angel: Godt at høre at systemet virker!
Men lad alligevel være med at nikke skalder næste gang, det lyder meget værre end det er!
Men altså UG til  :police:
 8)
Tidligere: SV1000S K3-sølvpil, Bundkåbe, Tonet dubblebubble, Forskærm og spejlforlængere, Hjemmehullede og genlappede potter, K&N luftfilter, SVkædeskærm, Små forblink, Solbriller og stort smil (som regel). .  og ½ l reservedunk, til SVeren altså!