Forfatter Emne: Anmeldt for vold. :0(  (Læst 4983 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

magnus0811

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 71
Anmeldt for vold. :0(
« Dato: August 06, 2007, 09:25:50 pm »
Hej har bare brug for lidt luft........ :( det bliver den korte vertion......  Søndag morgen stoppet jeg en sprit-bilist, vi kom op at toppes , og det endte med jeg nikked ham en skalde og tog nøgleren fra ham...og fik ringet til  :police: som tog ham med.....       han har vist bræket næsen , og har nu anmeldt mig for vold............ Fuck hvor jeg ville ønske at jeg bare var gået vider... :tie:

Copy_Cat

  • Fotopedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 644
  • "Sluk den, inden naboen bliver tosset"
Re: Anmeldt for vold. :0(
« Svar #1 Dato: August 06, 2007, 09:50:04 pm »
Jeg synes det er i orden at du stopper en sprit-bilist og tager nøglerne fra ham... Det er måske ikke helt i orden at du nakker ham en skalde...

 :rolleyes:
Theis

Ex. SV650S ejer.

Rubin

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 573
Re: Anmeldt for vold. :0(
« Svar #2 Dato: August 06, 2007, 09:50:45 pm »
Mon ikke det var da du forsøgte at vriste nøglerne fra ham, at han ramte din pande :wink:
Held og lykke, og herfra til dig :respekt:
Rubin
Havde en gang en SV1000SK3 sølvgrå m. Hamicad nr.pladeholder, hugger, sort  double bubble, akropovic titanium og scottoiler.

Michael N

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 162
  • GSXr1300K8 Hayabusa
Re: Anmeldt for vold. :0(
« Svar #3 Dato: August 06, 2007, 09:50:55 pm »
Godt nok surt, men helt fint for de sprit idioter skal bare stoppes  :respekt:
Hayabusa Sort / Orange

magnus0811

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 71
Re: Anmeldt for vold. :0(
« Svar #4 Dato: August 06, 2007, 09:52:59 pm »
ved godt det var forkert af mig ville også ønske at jeg kunne lave det om.........  :(

Copy_Cat

  • Fotopedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 644
  • "Sluk den, inden naboen bliver tosset"
Re: Anmeldt for vold. :0(
« Svar #5 Dato: August 06, 2007, 09:53:19 pm »
Hvad er egentlig "worst-case-scenario" ved at blive anmeldt for at nikke en skalde?
Theis

Ex. SV650S ejer.

magnus0811

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 71
Re: Anmeldt for vold. :0(
« Svar #6 Dato: August 06, 2007, 09:54:48 pm »
En dom for vold og jeg mister mit job.... :puke:

Trevize

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 441
  • bike: SV650SK6
Re: Anmeldt for vold. :0(
« Svar #7 Dato: August 06, 2007, 09:58:25 pm »
Hvad er egentlig "worst-case-scenario" ved at blive anmeldt for at nikke en skalde?
Jeg fandt dette inde på Ret & Råd. Den normale straf for vold uden skærpende omstændigheder er i dag i førstegangstilfælde 40 dages fængsel.Dette er nok Worst-Case. Jeg vil mene der formidlende omstændigheder, så hvis du bliver dømt kan du være heldig og få en betinget dom.
"Brannigan's Law is like Brannigan's love, hard and fast."

Copy_Cat

  • Fotopedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 644
  • "Sluk den, inden naboen bliver tosset"
Re: Anmeldt for vold. :0(
« Svar #8 Dato: August 06, 2007, 09:59:33 pm »
Det er ikke så godt.. Det er jo nok det med at straffe attesten ikke er ren der er værst  :thumbsdown:

Men jo, du kom til at ramme hans næse da du hev nøglerne fra ham?
Theis

Ex. SV650S ejer.

magnus0811

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 71
Re: Anmeldt for vold. :0(
« Svar #9 Dato: August 06, 2007, 10:02:19 pm »
Nej jeg har valgt at være ærlig da der var 2 personer, som så det hele... fuck hvor har jeg det dårligt...  :(

Lasset

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 173
  • Nu med mc igen :)
    • Min knallert...
Re: Anmeldt for vold. :0(
« Svar #10 Dato: August 06, 2007, 10:04:43 pm »
Hmm, det er sgu surt!
Osse lidt et dilemma, om hvorvidt man skal blande sig når man ser sådanne ting...
Du vil jo sikkert tænke dig om en ekstra gang, næste gang du ser en spritter. desværre...

Men han har da helt klart bare fået overbalancen, da du tog nøgler fra ham, og så knaldet hovedet ind i bildøren... Right...?
Honda Hornet ABS pc41 - Devil master potte - fjernet kat og pc3 indrullet af Mr. Dyno - så er jeg klar til de små veje :)
http://www.motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=39407

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Re: Anmeldt for vold. :0(
« Svar #11 Dato: August 06, 2007, 10:06:17 pm »
Jeg vil ikke tage stilling til hvad du gjorde, for man bliver revet med når situationen spidser til - og kan derfor ikke altid være sikker på at gøre "det rigtige".

Han angreb dig, og du måtte forsvare dig - og du kan ikke huske i detaljer hvad der skete.

Hans version af historien vejer i alle tilfælde ikke så tungt som din - det skal du være klar over.

Du står jo ikke i en situation hvor du kan opnå noget ved at smadre ham - han er derimod farvet af sin beruselse og dårlige dømmekraft, og er derfor motiveret til angreb hvis han fornemmer at hans kørelejlighed er på vej ud a hænderne på ham fordi du vil tage hans nøgler.

Sådan tænker retfærdige mennesker - og det er hvad din advokat skal bruge tiden på at bevise.
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

elendil

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 54
Re: Anmeldt for vold. :0(
« Svar #12 Dato: August 07, 2007, 02:07:49 am »
Ak,

Jeg føler med dig :/ Men altså, er det ikke blot nødvendig vold du har benyttet dig af? Altså du forsøger at stoppe en ulovlighed (spritkørsel), manden bliver aggressiv, og du forsvarer dig, end of story? Der er da vist noget der hedder civil anholdelse og nødvendig nødværge/vold eller hvordan det nu er.

Selvfølgelig lyder en skalle ret overlagt, men altså.

Held og lykke, i hvert fald.



Lasse1982

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 561
Re: Anmeldt for vold. :0(
« Svar #13 Dato: August 07, 2007, 07:47:05 am »
Det er sku en træls situation. Jeg har stor  :respekt: for at du stoppede ham. Virkelig godt gjort. Men det med skallen var knap så smart.  :thumbsdown:

Ikke fordi jeg har ondt at manden som det gik ud over, Men det kan desværre så store konsekvenser over for dig. Men få talt med en advokat. Og hvem ved måske frafalder anmeldelsen.... Man har jo lov at håbe...
Hvis at det går godt så skrive endelig hvordan/hvorfor det endte sådan....


Held og lykke.

Lasse
Yamaha SZR660 (Solgt 2007)
Suzuki SV650S K6 (Solgt 2008)
Yamaha SZR660 (Solgt 2012)

MS

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 119
Re: Anmeldt for vold. :0(
« Svar #14 Dato: August 07, 2007, 08:06:58 am »
KÆMPE  :thumbsup: for at du rent faktisk gør noget ved det. Du ser en potentiel livsfarlig situation og standser den. Hvem ved hvad der kunne have været sket hvis du havde givet op og ladet ham køre..... måske vile han hævne sig i sine sprit tåger ? .... Måske FRYGTEDE DU FOR DIT LIV!!? .....en meget vigtig sætning når det kommer til nødværgeretten  :angel:

Sikker på du har gjort det rigtige, og kan slet ikke forestille mig der kommer noget ud af det. :thumbsup:
Of those who know nothing, few are silent

SV1000k6 - Mivv Titanium potter - Hamicad grille - Puig DB - Hyperpro for og bag - Supercorsa - Hamicad fender eliminator - Suki ego sæde -