Forfatter Emne: Koblingsspørgsmål endnu engang!  (Læst 15910 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Ritzau

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 682
  • Its not the age.................. Its the mileage!
Koblingsspørgsmål endnu engang!
« Dato: August 01, 2007, 07:44:12 am »
Koblingsspørgsmål endnu engang!
Jeg er jo en af dem der allerede har fået skiftet koblingens slavecylinder på garantien.
Nu er den begyndt at opføre sig sært igen! (nej ingen garanti mere!) den har forresten kørt 22000 km.
Når jeg starter om morgenen er den fin nok men efter få kms kørsel bliver koblingsgrebet strammere og strammere, faktisk er det så muligt at spinne i koblingen blot ved at gasse friskt op.
Jeg har sat justeringsskruen på 1. og det hjalp selvfølgelig men nu er problemet der igen!
Nogen der har prøvet noget lignende?
P . . . .irriterende!
 8)
Tidligere: SV1000S K3-sølvpil, Bundkåbe, Tonet dubblebubble, Forskærm og spejlforlængere, Hjemmehullede og genlappede potter, K&N luftfilter, SVkædeskærm, Små forblink, Solbriller og stort smil (som regel). .  og ½ l reservedunk, til SVeren altså!

Damage

  • Gæst
Re: Koblingsspørgsmål endnu engang!
« Svar #1 Dato: August 01, 2007, 10:19:34 am »
Jeg har selv en kilo sv´er....og det lyder mærkeligt at koblingsgrebet bliver strammere.

Slavecylinder problemet bestod i at den blev utæt, dvs. at olien bliver drænet og koblingen ikke kan koble ud. Det lyder nu ikke til
at det er tilfældet med din.

"justeringsskruen sat på 1"...er det justeringen på koblingsgrebet du mener?

Maskinen virker når den er kold men "fedter" når den er varm...for mig lyder det som om at koblingen ikke er ordentlig "luftet ud", koblingspladerne
er slidte ELLER du køre med en forkert motor olie.
Suzuki foreskriver at kilo SV´eren skal køre med semi/syntetisk 10W40...kører du med full syntetisk 5W40 eller 5W50 så sker præcis
det problem som du har der.

Jeg kører selv på Motul 5100 10W40, og det går rigtig fint. :)
« Senest Redigeret: Oktober 16, 2007, 09:15:14 pm af René T »

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Re: Koblingsspørgsmål endnu engang!
« Svar #2 Dato: August 01, 2007, 10:53:45 am »
Selvom det ikke burde ske så tidligt, lyder det sgu som en død kobling - men prøv det med olien først.

Jeg kører på Silkolene semisyntetisk 10w40 - det dur.
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

Ritzau

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 682
  • Its not the age.................. Its the mileage!
Re: Koblingsspørgsmål endnu engang!
« Svar #3 Dato: August 01, 2007, 01:28:50 pm »
Kan man justere koblingen andre steder end i håndtaget??
OK kører fuldsyntetisk!
Men har gjort det de sidste 4000 km uden problemer!
Ku selvfølgelig godt prøve at skifte. Det var da det enkleste.
 8)
Tidligere: SV1000S K3-sølvpil, Bundkåbe, Tonet dubblebubble, Forskærm og spejlforlængere, Hjemmehullede og genlappede potter, K&N luftfilter, SVkædeskærm, Små forblink, Solbriller og stort smil (som regel). .  og ½ l reservedunk, til SVeren altså!

Damage

  • Gæst
Re: Koblingsspørgsmål endnu engang!
« Svar #4 Dato: August 01, 2007, 01:38:24 pm »
Kan man justere koblingen andre steder end i håndtaget??
OK kører fuldsyntetisk!
Men har gjort det de sidste 4000 km uden problemer!
Ku selvfølgelig godt prøve at skifte. Det var da det enkleste.
 8)

Husk at skifte oliefilteret igen...der sidder en del olie. På det amerikanske sv forum er der en del som har
rigtig dårlig erfaring med full syntetisk olie på deres Sv´er...og en del har været nød til at skifte kobling fordi
de havde kørt et stykke tid med den olie og koblingspladerne var dermed ødelagte.

Jeg håber ikke at det er så galt med din.  :(  Jeg ville skifte olie+filter, kører en rigtig god tur hvor koblingen
bliver brugt rigtigt meget.
« Senest Redigeret: August 07, 2007, 01:52:36 pm af René T »

Grand Danois

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 762
Re: Koblingsspørgsmål endnu engang!
« Svar #5 Dato: August 01, 2007, 09:10:02 pm »
De indstillings-muligheder der er ved håndtaget justere jo ikke koblingen, men bare hvor langt koblings-grebet er fra håndtaget. Ligesom ved forbremsen.

Det lyder altså som en færdig kobling....

Mvh
GD

CBR600RR 08 med Akrapovic, Komplet Galfer skivesæt + pads, Hyperpro og lidt forskelligt Rizoma / Honda lir

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Re: Koblingsspørgsmål endnu engang!
« Svar #6 Dato: August 02, 2007, 10:25:56 pm »
Hold os lige opdateret ik´?  :thumbsup:

Det er jo rart at vide til en anden gang... :rolleyes:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Ritzau

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 682
  • Its not the age.................. Its the mileage!
Re: Koblingsspørgsmål endnu engang!
« Svar #7 Dato: August 07, 2007, 01:49:20 pm »
JF min mekker er koblingen stået af!
Der skal nye plader i.
Grunden er sansynligvis den forkerte olie!
Er der nogen der ved hvor jeg kan få fat i et koblingssæt? Louis har til 650eren men ikke til tussen!
 8)
Tidligere: SV1000S K3-sølvpil, Bundkåbe, Tonet dubblebubble, Forskærm og spejlforlængere, Hjemmehullede og genlappede potter, K&N luftfilter, SVkædeskærm, Små forblink, Solbriller og stort smil (som regel). .  og ½ l reservedunk, til SVeren altså!

Damage

  • Gæst
Re: Koblingsspørgsmål endnu engang!
« Svar #8 Dato: August 07, 2007, 01:51:01 pm »
JF min mekker er koblingen stået af!
Der skal nye plader i.
Grunden er sansynligvis den forkerte olie!
Er der nogen der ved hvor jeg kan få fat i et koblingssæt? Louis har til 650eren men ikke til tussen!
 8)

Det er sku´ærgeligt.  :(

Har du prøvet MC nøglen?

Damage

  • Gæst
Re: Koblingsspørgsmål endnu engang!
« Svar #9 Dato: August 07, 2007, 02:00:27 pm »
JF min mekker er koblingen stået af!
Der skal nye plader i.
Grunden er sansynligvis den forkerte olie!
Er der nogen der ved hvor jeg kan få fat i et koblingssæt? Louis har til 650eren men ikke til tussen!
 8)

Her har de koblingsplader til din SV´er.

http://www.mandp.co.uk/

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Re: Koblingsspørgsmål endnu engang!
« Svar #10 Dato: August 07, 2007, 11:46:40 pm »
www.mc-butikken.dk ? prøv evt der..

Grand Danois

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 762
Re: Koblingsspørgsmål endnu engang!
« Svar #11 Dato: August 08, 2007, 12:18:42 am »
JF min mekker er koblingen stået af!
Der skal nye plader i.
Grunden er sansynligvis den forkerte olie!
Er der nogen der ved hvor jeg kan få fat i et koblingssæt? Louis har til 650eren men ikke til tussen!
 8)

Trist, utroligt at den er død på de km... hvilken olie kørte du på, Motul 300w ??

Mvh
GD
CBR600RR 08 med Akrapovic, Komplet Galfer skivesæt + pads, Hyperpro og lidt forskelligt Rizoma / Honda lir

Ritzau

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 682
  • Its not the age.................. Its the mileage!
Re: Koblingsspørgsmål endnu engang!
« Svar #12 Dato: August 08, 2007, 07:49:22 am »
MC butikken var leveringsdygtige. Håber ikke stålringene også har taget skade!
Jeg kørte på Fuldsyntetisk olie fra Louis.
Procycle vollsyntetish 5w-40.
Mekkeren anbefalede Motul 5100 15w-50. Også fuldsyntetisk kan jeg spotte???
 8)
Tidligere: SV1000S K3-sølvpil, Bundkåbe, Tonet dubblebubble, Forskærm og spejlforlængere, Hjemmehullede og genlappede potter, K&N luftfilter, SVkædeskærm, Små forblink, Solbriller og stort smil (som regel). .  og ½ l reservedunk, til SVeren altså!

Gertsen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 517
Re: Koblingsspørgsmål endnu engang!
« Svar #13 Dato: August 08, 2007, 08:11:58 am »
Jeg oplevede noget lign. igår.

Efter jeg har fået lavet 30.000 km service, syntes jeg den har været svær at få i frigear, og drog derfor ned til Brdr. Sejr, som har lavet servicet. Han strammede koblingen (som jeg synes burde være gjort ved servicet), og jeg kørte hjem. Koblingen var nu god stram, og fungerede som den skulle.

Var så ude og køre aften tur med 17 andre SV-ere, og på et tidspunkt laver vi et stop. Da vi skal igang igen trykker jeg koblingen ind, og sætter den i 1. gear, hvilket resulterer i at SVinet begynder at trille fremad. Jeg stritter i mod, og den går ud. Så prøver jeg et par gange mere med samme resultat. Jeg tror selvfølgelig det er fordi den har været strammet for meget, og derved at blevet slidt op. Lidt senere løsner jeg den igen (denne gang ved grebet) og problemet er nu væk. Dog er det gamle problem med at den er svær at få i frigear kommet igen.

Det er da noget lign.

Og så låner jeg lige din tråd...

Tror I også min kobling er færdig?
SV 650 S - SOLGT - MCG: HER for at gå til MotorCykelGalleriet

Ritzau

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 682
  • Its not the age.................. Its the mileage!
Re: Koblingsspørgsmål endnu engang!
« Svar #14 Dato: August 08, 2007, 08:48:37 am »
Nu skal jeg jo ikke være ekspert, men min startede faktisk også med ikke at kunne koble helt ud kommer jeg pludselig i tanke om!
Kører du også på fuldsyntetisk olie?
Forresten hvis du skal investere i nye lameller, Louis er kun halvt så dyr (og kan levere til 650 cceren) som mcbutikken!
 8)
« Senest Redigeret: August 08, 2007, 08:51:03 am af Ritzau »
Tidligere: SV1000S K3-sølvpil, Bundkåbe, Tonet dubblebubble, Forskærm og spejlforlængere, Hjemmehullede og genlappede potter, K&N luftfilter, SVkædeskærm, Små forblink, Solbriller og stort smil (som regel). .  og ½ l reservedunk, til SVeren altså!