Forfatter Emne: Mod´ af org. udstødning.  (Læst 4216 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

MUUNK

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 174
Mod´ af org. udstødning.
« Dato: Juli 26, 2007, 09:36:39 pm »
Jeg er nærrig, meget nærrig he he.

Derfor har jeg gennem længere tid tænkt på om det var muligt at lave en bulder potte ud af de originale?

Min plan var at pille al indmaden ud af den originale udstødning, og så lave et langt alurør med en masse huller i, til at gå hele vejen gennem potten. Og så forrer den med noget stål uld.

Nogen der har prøvet dette før, og evt. kender en guide til hvordan man gør?

Den med at gemme de org. udstødninger er jeg ligeglad med, så det behøver I ikke argumentere for.
Kawasaki ZX10-R 07´ sort ;-)

blz

  • Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2981
Re: Mod´ af org. udstødning.
« Svar #1 Dato: Juli 26, 2007, 09:49:09 pm »
behold de orginale - der er katalysator i - i tilfælde den skal til syn
du kan få mere lyd af dem hvis man fjerne den...

bare teori - har ik prøvet
::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::

MUUNK

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 174
Re: Mod´ af org. udstødning.
« Svar #2 Dato: Juli 26, 2007, 10:17:08 pm »
behold de orginale - der er katalysator i - i tilfælde den skal til syn
du kan få mere lyd af dem hvis man fjerne den...

bare teori - har ik prøvet

Læs lige hvad jeg skrev, er ligegald med de originale udstødninger. Kan altid låne mig frem til nogen hvis det er...
Kawasaki ZX10-R 07´ sort ;-)

dragstarSVin

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 32
Re: Mod´ af org. udstødning.
« Svar #3 Dato: Juli 30, 2007, 09:19:40 am »
bagpladen skal af .. skær røret af inde ved svejsning og bor 2 11mm huller et på hver side ,, sæt bagpladen på igen .. så er der mere lyd   :police: og mere træk igemmen  :thumbsup: men stadig katalysatore  :thumbsup:

du kan også bore alle de huller der kan være der .. men det ved jeg ikke om der virker .. ved det andet gør på min ( K7 1000 112hk på rullen ) der er ikke lavet andet ved den  :lol:
REAL BIKER SV 1000 K7

Palle

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 84
  • Bike: Sv650S
Re: Mod´ af org. udstødning.
« Svar #4 Dato: Juli 30, 2007, 09:53:17 am »
Her er et tip på svrider.com som handler om at bore nogle huller i den originale potte:
http://www.svrider.com/tips/mufflerectomy.htm
Palle, Aalborg - Silver SV650S-03 Mods:  JMV kåbe, undertail og hugger. Sædeskal, Fuld Akrapovic titanium, Tre-mod, Hyperpro forgaffelfjedre, hvide blink mm.

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: Mod´ af org. udstødning.
« Svar #5 Dato: Juli 30, 2007, 01:33:25 pm »
Skriv en PM til Ritzau herindefra - han har selv været igang med boremaskinen på sin SV1000S K3'er!
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Ritzau

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 682
  • Its not the age.................. Its the mileage!
Re: Mod´ af org. udstødning.
« Svar #6 Dato: Juli 30, 2007, 02:47:14 pm »
Jo da og jeg lavede såmænd bare en flok huller i bagpladen - 3-4 i hver tror jeg det var a 10-11 mm. Jo flere huller jo mere larm! Men man får altså ikke den dybe buldren fra en rigtig effektpotte!
Røret i midten er der ingen grund til at skrotte det er ikke det der dæmper eller noget!
Fordelen er at man kan skære gevind i hullerne og montere nogen fede bolte når man bliver træt af "støjen". Det har jeg så gjort og nu lyder den ret civiliseret igen, men faktisk er den sjovt nok kommet til at lyde af lidt mere med tiden!
Og så lige en advarsel: den er lavet at noget kolossalt sejgt metal, det kræver virkeligt sit bor og masser af tid!
God fornøjelse med decibella!
 8)
Tidligere: SV1000S K3-sølvpil, Bundkåbe, Tonet dubblebubble, Forskærm og spejlforlængere, Hjemmehullede og genlappede potter, K&N luftfilter, SVkædeskærm, Små forblink, Solbriller og stort smil (som regel). .  og ½ l reservedunk, til SVeren altså!

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Re: Mod´ af org. udstødning.
« Svar #7 Dato: Juli 30, 2007, 03:09:26 pm »

Og så lige en advarsel: den er lavet at noget kolossalt sejgt metal, det kræver virkeligt sit bor og masser af tid!


Det er kun fordi der er mere metal i den plade end i de "bor" i har købt i Harrald Nyborg...  :lol: :lol: :lol:

(Bare husk: Kør aldrig hurtigere med boremaskinen end der hvor boret trækker spån, og køl boret ned med jævne mellemrum.)  :blink:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

dragstarSVin

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 32
Re: Mod´ af org. udstødning.
« Svar #8 Dato: Juli 31, 2007, 10:32:02 am »
Jo da og jeg lavede såmænd bare en flok huller i bagpladen - 3-4 i hver tror jeg det var a 10-11 mm. Jo flere huller jo mere larm! Men man får altså ikke den dybe buldren fra en rigtig effektpotte!
Røret i midten er der ingen grund til at skrotte det er ikke det der dæmper eller noget!
Fordelen er at man kan skære gevind i hullerne og montere nogen fede bolte når man bliver træt af "støjen". Det har jeg så gjort og nu lyder den ret civiliseret igen, men faktisk er den sjovt nok kommet til at lyde af lidt mere med tiden!
Og så lige en advarsel: den er lavet at noget kolossalt sejgt metal, det kræver virkeligt sit bor og masser af tid!
God fornøjelse med decibella!
 8)

det er fordi det er rustfri stål brug sprit til at køle med ...... vil bare sige at skærer man røret i midten får man altså en meget dyberer lyd ( jeg har prøvet først uden at fjerne det og efter ,,,, bagpladen blaffer meget mere der er = mere lyd ... :whipped:

med hensyn til bare at bore løs er det nok lidt dumt da det hurtig kan tage effekt fra motoren
REAL BIKER SV 1000 K7

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: Mod´ af org. udstødning.
« Svar #9 Dato: Juli 31, 2007, 11:04:30 am »
Det er kun fordi der er mere metal i den plade end i de "bor" i har købt i Harrald Nyborg...  :lol: :lol: :lol:

*LOOOOOOOOOL*  :D

Post evt. nogle billeder af processen - der er garanteret andre SVriders med "skotske gener" herinde som gerne ville se hvordan man sparer en skilling på potterne. Hvis du desuden kan lægge noget video eller lyd ville det kun være endnu bedre!!!

Skal man have justeret ECU'en når man laver sådan et mod? Jeg mener... Mindre modstand - mere benzin... ???
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

dragstarSVin

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 32
Re: Mod´ af org. udstødning.
« Svar #10 Dato: Juli 31, 2007, 04:01:15 pm »
Det er kun fordi der er mere metal i den plade end i de "bor" i har købt i Harrald Nyborg...  :lol: :lol: :lol:

*LOOOOOOOOOL*  :D

Post evt. nogle billeder af processen - der er garanteret andre SVriders med "skotske gener" herinde som gerne ville se hvordan man sparer en skilling på potterne. Hvis du desuden kan lægge noget video eller lyd ville det kun være endnu bedre!!!

Skal man have justeret ECU'en når man laver sådan et mod? Jeg mener... Mindre modstand - mere benzin... ???

stiller da gerne op til en 402 meters hvis du mener det ikke dur  :lol:

ja ECU skal altid mappes når man ændre på luft eller afgang  :loser:

lyd fil fra nokia tlf kommer på i weekenden   :respekt:
REAL BIKER SV 1000 K7

Rasmus S

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 499
Re: Mod´ af org. udstødning.
« Svar #11 Dato: Juli 31, 2007, 05:03:28 pm »
Det er kun fordi der er mere metal i den plade end i de "bor" i har købt i Harrald Nyborg...  :lol: :lol: :lol:

*LOOOOOOOOOL*  :D

Post evt. nogle billeder af processen - der er garanteret andre SVriders med "skotske gener" herinde som gerne ville se hvordan man sparer en skilling på potterne. Hvis du desuden kan lægge noget video eller lyd ville det kun være endnu bedre!!!

Skal man have justeret ECU'en når man laver sådan et mod? Jeg mener... Mindre modstand - mere benzin... ???

stiller da gerne op til en 402 meters hvis du mener det ikke dur  :lol:

ja ECU skal altid mappes når man ændre på luft eller afgang  :loser:

lyd fil fra nokia tlf kommer på i weekenden   :respekt:
ECU'en skal nok kunne klare den justering selv!... Så meget gør 3-4 huller a 10-11 mm ikke i forskel :)
Pearl Crystal Red SV650 K5 - Lucas Fender Eliminator - Pipercross luftfilter - MRA tonet racing kåbeglas - Rizoma blink - Yoshimura udstødning - Rear hugger - Orginal underkåbe - http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=17454&ipc=64707

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: Mod´ af org. udstødning.
« Svar #12 Dato: Juli 31, 2007, 05:53:00 pm »
Det er kun fordi der er mere metal i den plade end i de "bor" i har købt i Harrald Nyborg...  :lol: :lol: :lol:

*LOOOOOOOOOL*  :D

Post evt. nogle billeder af processen - der er garanteret andre SVriders med "skotske gener" herinde som gerne ville se hvordan man sparer en skilling på potterne. Hvis du desuden kan lægge noget video eller lyd ville det kun være endnu bedre!!!

Skal man have justeret ECU'en når man laver sådan et mod? Jeg mener... Mindre modstand - mere benzin... ???

stiller da gerne op til en 402 meters hvis du mener det ikke dur  :lol:

ja ECU skal altid mappes når man ændre på luft eller afgang  :loser:

lyd fil fra nokia tlf kommer på i weekenden   :respekt:

*LOL* var til Jannik's kommentar....

Glæder mig da til at se/høre resultatet!
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Ritzau

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 682
  • Its not the age.................. Its the mileage!
Re: Mod´ af org. udstødning.
« Svar #13 Dato: August 01, 2007, 07:21:27 am »
Processen er jo enkel nok!   :loser:
Det er nok bedst den er kold da du ellers brænder nallerne!
Af med bagpladerne, skruerne er loddet/svejset til bagpladen så de skal lige løsnes først, brug en Dremel eller sådant noget.
Find nogen passende stålbor frem, start evt. med nogle med en lille diameter.
De skal åbentbart køles med sprit - kender det godt  :wink:
Øhhh bor løs!  :twisted:
OK midterrøret kan åbentbart med fordel saves af, husk lige at den operation ikke så let kan fortrydes igen!
Fjern spåner ol. inden den langhårede eller vufferen træder i dem! bare et godt råd  :innocent:
Monter bagpladen igen med nogen nye flotte skruer.
Drej tændingsnøglen og...............
Ta da  :orkester:
Hmm jeg skal nok tage et billede ved lejlighed!
Hvad angår effekttab/gevinst er der nok ikke den store forskel - hvis jeg endeligt skal sige noget bliver den måske sjovere at køre langsomt på?
 8)
« Senest Redigeret: August 01, 2007, 07:26:00 am af Ritzau »
Tidligere: SV1000S K3-sølvpil, Bundkåbe, Tonet dubblebubble, Forskærm og spejlforlængere, Hjemmehullede og genlappede potter, K&N luftfilter, SVkædeskærm, Små forblink, Solbriller og stort smil (som regel). .  og ½ l reservedunk, til SVeren altså!