Forfatter Emne: turbolader  (Læst 5125 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

norton

  • Gæst
turbolader
« Dato: Juli 25, 2007, 07:29:58 pm »
hej alle jeg har et interessant spørgsmål,er der nogen af jer der ved noget om der findes sv-er der har fået monteret en turbolader og eventult også en intercooler,hvis i har noget erfaring inden for dette har jeg følgende spørgsmål.Hvad koster turboladeren og kan man købe monterings sæt som passer bla til oliesmøring og rør der passer til at forbinde udstødning og indsugning sammmen til selve turboen.hilsen norton  :innocent:

Grand Danois

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 762
Re: turbolader
« Svar #1 Dato: Juli 25, 2007, 09:08:24 pm »
Jeg har aldrig hørt om en sv med turbo, og kommer nok heller aldrig til det.

Men der findes kit til f.eks gsxr1000 til 49.000 SEK ... http://www.mc-xpress.com/ måske de kan lave et kit til en sv1000 for lidt ekstra KR  :innocent:

Mvh
GD
« Senest Redigeret: Juli 25, 2007, 09:12:03 pm af Grand Danois »
CBR600RR 08 med Akrapovic, Komplet Galfer skivesæt + pads, Hyperpro og lidt forskelligt Rizoma / Honda lir

Alex

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1238
Re: turbolader
« Svar #2 Dato: Juli 25, 2007, 09:08:41 pm »
Jeg har ikke set det på en SV1000, men lur mig om ikke det er lavet...

der vil måske være nogle spørgsmål vedr den høje kompression i motoren, altså om turboen kan nå at mase luft ned i maskinen, inden indsug ventilen lukker. samtidig med at der ikke skal køres med for højt tryk på møllen.


tal evt med dansk turbo teknik, de har styr på ting og sager..

Alex

- hvis ikke man kommer ud til kanten, er det ikke sjovt

Grand Danois

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 762
Re: turbolader
« Svar #3 Dato: Juli 25, 2007, 09:23:19 pm »
Lidt teori omkring montering af turbo på sv1000 http://www.suzukisv1000.com/faq/tlrman/turbo.htm

Mvh
GD
CBR600RR 08 med Akrapovic, Komplet Galfer skivesæt + pads, Hyperpro og lidt forskelligt Rizoma / Honda lir

norton

  • Gæst
Re: turbolader
« Svar #4 Dato: Juli 25, 2007, 09:31:52 pm »
jeg takker for de gode tilbagemeldinger :D :D :D

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: turbolader
« Svar #5 Dato: Juli 25, 2007, 10:52:42 pm »
Det bliver også lidt af et VVS-mandes svendestykke da udstødningsportene sidder så langt fra hinanden på en V2'er. Jeg har set en HD med turbo og der var godt nok mange rør over det hele! Det er trods alt lidt nemmere at lave en manifold til en række-4 når alle udstødningsportene sidder lige ved siden af hinanden.

Se evt.: http://www.hillbilly-motors.com/html/xb9turbo.html
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

norton

  • Gæst
Re: turbolader
« Svar #6 Dato: Juli 25, 2007, 11:59:46 pm »
Det har du fulstændig ret i og det var præsis derfor jeg godt kunne tænke mig at vide om man har opfundet turboen til V2-maskinen da jeg også så den samme problematik med at udstødningsportene sidder langt fra hianden og at der ville blive en helvedes masse besværd med at få dem ført sammen til samme manifold det vil som du skriver blive til en fandens masse rørarbejde  :shock:

Alex

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1238
Re: turbolader
« Svar #7 Dato: Juli 26, 2007, 12:33:07 am »
Jeg tror ikke det er nødvendigt at få udstødningen fra begge afgange ind i turboen, den skal jo "bare" drive den rundt..

..jeg kloger den lige uden alt for meget praktisk erfaring med turbo..
(men har dog lige fået chippet min Caravelle...  198 hk og 403 nm !  )
Alex

- hvis ikke man kommer ud til kanten, er det ikke sjovt

GTI

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 767
  • Go big or go HOME!
Re: turbolader
« Svar #8 Dato: Juli 26, 2007, 12:40:36 am »
Jeg tror ikke det er nødvendigt at få udstødningen fra begge afgange ind i turboen, den skal jo "bare" drive den rundt..

..jeg kloger den lige uden alt for meget praktisk erfaring med turbo..
(men har dog lige fået chippet min Caravelle...  198 hk og 403 nm !  )

 :thumbsup: Moro med kassebiler som flytter på seg. Selv har vi på jobben en MB Vito 120CDI(3,0V6-204HK-440Nm)...
Nå med GSX-R 750 K7 ('07)


Tidligere MCer:
1098 S ('08)
YZF-R1 RN12 ('06)
VFR800A7 VTEC ('07)
SV650SK3 ('03)

"Only a motorcyclist understands why a dog sticks his head out of a car window

blz

  • Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2981
Re: turbolader
« Svar #9 Dato: Juli 26, 2007, 08:14:09 am »
det her er kun for ham der kender til motorer - det er mest i teori
1000cc svare til 1,0 liters motor - hvis man skal sammeligne med en benzin bil
en diesel bil's turbo er kun halv så kraftig som en til benzin
så hvis tager ud til en ophugger med et kasse guld/elefant kan det være du kan tage 2 turboer fra et par gamle 1,0 diesel biler

men hvordan de kan sidde på en V motor ved jeg - fordelen med 4c række er at de kan sidde foran...
::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::

Jensen Danmark

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 179
Re: turbolader
« Svar #10 Dato: Juli 26, 2007, 10:04:53 am »
Her er en sv med mølle...
“You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life.”

GSX-R 750 K7 baneged

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Re: turbolader
« Svar #11 Dato: Juli 26, 2007, 10:12:58 am »
Fint projekt..!
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

Mads

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1247
    • AMRacing.dk
Re: turbolader
« Svar #12 Dato: Juli 26, 2007, 11:05:46 am »
Jeg sad i vinters og kiggede lidt efter præcis samme emne (man skal jo lave noget fornuftigt når man keder sig ;)). Den gang mindes jeg at min konklusion var at det var ret kompliceret fordi det var en V2 motor. Problemet, så vidt jeg husker, var at udstødningsgasserne kommer i impulser, hvilket var ret hårdt for turboerne. Det hænger vel egentlig også fint i tråd med at der har været tilfælde hvor udstødninger er skudt i stykker på V2 maskiner, hvorimod det er noget mere sjældent på R4'ere.

At der så er nogle herinde der har fundet flere projekter samt billeder af turboer på V2'ere ødelægger jo lidt det hele  :brok: :mrgreen:

det her er kun for ham der kender til motorer - det er mest i teori
1000cc svare til 1,0 liters motor - hvis man skal sammeligne med en benzin bil
en diesel bil's turbo er kun halv så kraftig som en til benzin
så hvis tager ud til en ophugger med et kasse guld/elefant kan det være du kan tage 2 turboer fra et par gamle 1,0 diesel biler
Det var egentlig ikke en helt tosset idé. En SV med bi-turbo - nice! :respekt:

Hygge
Til gaden: SV 650 N fra 1999 - se mere her

Til banen: ZX6R - se mere her

Grand Danois

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 762
Re: turbolader
« Svar #13 Dato: Juli 26, 2007, 12:00:50 pm »
 :shock: hvis den virker er jeg imponeret... men er der ikke noget med at tyskere godt kan lide at sætte bling-bling på deres maskiner, som ikke har en funktion ??

Mvh
GD
CBR600RR 08 med Akrapovic, Komplet Galfer skivesæt + pads, Hyperpro og lidt forskelligt Rizoma / Honda lir

Alex

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1238
Re: turbolader
« Svar #14 Dato: Juli 26, 2007, 12:43:10 pm »
jeg kan ikke lige komme i tanke om en 1 liters diesel bil med turbo... ??

... der findes sikkert noget, men vist ikke lige i nærheden..
Alex

- hvis ikke man kommer ud til kanten, er det ikke sjovt