Forfatter Emne: Fejlfinding på xenon  (Læst 7670 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Gertsen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 517
Fejlfinding på xenon
« Dato: Juli 24, 2007, 10:44:47 am »
Hejsan

Jeg har lige sat Bi-xenon på mit SVin i fredags, og det virkede fint. Men da jeg skulle hjem fra skagen Søndag, da virkede den ene lygte ikke mere. Jeg ventede med at kigge på det til i går, da jeg var total gennemblødt da jeg kom hjem søndag.

I går da jeg lige ville tjekke igen, ja så virkede begge lygter igen => lugter langt væk af en løs forbindelse. Jeg vaskede svinet, og da jeg ville køre den i garage igen, så virkede det ikke igen. Jeg prøvede at rode lidt med ledningerne, og jeg drejede styret helt til højre, så det gav et dunk (yderposition) og lyset tændte igen. Drejede væg igen = sluk. Og sådan fortsatte det.

Jeg kørte så til service med den i dag, og sagde de ikke skulle kigge på lyset, men blot det alm. Mekanikeren fortalte da, at han havde været udsat for at balasten "brændte af" flere gange, så den opførte sig lige som min.

Kan sådan en balast brænde af flere gange? troede at en gang var rigeligt...

Tror I det er balasten, en løs forbindelse eller pga vand, da den ikke sidder helt beskyttet herfra.

Håber i kan hjælpe mig.

/Mads
« Senest Redigeret: Juli 24, 2007, 11:34:48 am af Gertsen »
SV 650 S - SOLGT - MCG: HER for at gå til MotorCykelGalleriet

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Re: Fejlfinding på xenon
« Svar #1 Dato: Juli 24, 2007, 11:18:42 am »
Tror nu mest på en løs forbindelse - bliver der hevet i ledningerne når styret er i sin yderposition?
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

Gertsen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 517
Re: Fejlfinding på xenon
« Svar #2 Dato: Juli 24, 2007, 12:04:30 pm »
Tror nu mest på en løs forbindelse - bliver der hevet i ledningerne når styret er i sin yderposition?

Skal da lige kigge efter, når jeg får den igen fra mekker. De havde ingen tid i denne uge, men jeg kunne stille den, og så mente han at der nok ville komme et afbud i løbet af ugen. Den skal jo gerne være klar til næste uge i nordsjælland.

Men jeg skal kigge efter, når jeg får den igen. Skille alle stik ad og sætte dem sammen igen. Tjekke om der bliver trukket i ledningerne osv.. Og så håber jeg det hjælper...
SV 650 S - SOLGT - MCG: HER for at gå til MotorCykelGalleriet

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Re: Fejlfinding på xenon
« Svar #3 Dato: Juli 24, 2007, 12:13:22 pm »
Ellers så tager du den bare med op, så kigger vi på den :)
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

Gertsen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 517
Re: Fejlfinding på xenon
« Svar #4 Dato: Juli 24, 2007, 12:26:51 pm »
Ellers så tager du den bare med op, så kigger vi på den :)

Lidt det jeg havde håbet på  :lol:  :thumbsup:
SV 650 S - SOLGT - MCG: HER for at gå til MotorCykelGalleriet

Mads

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1247
    • AMRacing.dk
Re: Fejlfinding på xenon
« Svar #5 Dato: Juli 24, 2007, 02:04:14 pm »
Men jeg skal kigge efter, når jeg får den igen. Skille alle stik ad og sætte dem sammen igen. Tjekke om der bliver trukket i ledningerne osv.. Og så håber jeg det hjælper...
Jeg oplevede noget lidt i samme stil som dig, da jeg havde monteret mit lys. Det skyldtes to ting: et stik der ikke var sat ordenligt sammen :rolleyes: , og så at flere stik sad lidt udsat. Forstået på den måde at der kunne sprøjte vand op på dem. Jeg flyttede lidt rundt på det hele, og fik rykket alle stik op under sædet, hvor det gerne skulle være begrænset med vandet :D

Det skal lige noteres, at min ballast sidder helt henne ved bagsædet, hvorfor det var muligt at placere stikkene under forsædet.

Hygge
Til gaden: SV 650 N fra 1999 - se mere her

Til banen: ZX6R - se mere her

Gertsen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 517
Re: Fejlfinding på xenon
« Svar #6 Dato: Juli 24, 2007, 03:00:14 pm »
Men jeg skal kigge efter, når jeg får den igen. Skille alle stik ad og sætte dem sammen igen. Tjekke om der bliver trukket i ledningerne osv.. Og så håber jeg det hjælper...
Jeg oplevede noget lidt i samme stil som dig, da jeg havde monteret mit lys. Det skyldtes to ting: et stik der ikke var sat ordenligt sammen :rolleyes: , og så at flere stik sad lidt udsat. Forstået på den måde at der kunne sprøjte vand op på dem. Jeg flyttede lidt rundt på det hele, og fik rykket alle stik op under sædet, hvor det gerne skulle være begrænset med vandet :D

Det skal lige noteres, at min ballast sidder helt henne ved bagsædet, hvorfor det var muligt at placere stikkene under forsædet.

Hygge

Må nok indrømme at mine ledninger ikke sidder helt optimalt, men det må jeg jo se at få noget gjort ved. Mine Balaster sidder i kåben, og derfor udsat for vand osv. Men hvis dine balaster sidder under sædet, så har du vel forlænget ledningerne fra balasterne til pæren?
SV 650 S - SOLGT - MCG: HER for at gå til MotorCykelGalleriet

Paw

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1283
  • Rrrrrggghhhh! Donuts...
Re: Fejlfinding på xenon
« Svar #7 Dato: Juli 24, 2007, 03:33:37 pm »
Nemesis :lol:
Har tidligere rullet på Gsx600F - SV650S - Aprilia Tuono - Kawa Z750 - Gsx-r600 - og nu... Kawa ER6.

Gertsen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 517
Re: Fejlfinding på xenon
« Svar #8 Dato: Juli 24, 2007, 03:56:27 pm »
Nemesis :lol:

Ja - sådan er det jo....

Må sgu have den kåbe helt af, for at sætte det hele ordentligt.

Den er egentlig også født som N'er, så de sad lidt underlig i forvejen...
SV 650 S - SOLGT - MCG: HER for at gå til MotorCykelGalleriet

Mads

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1247
    • AMRacing.dk
Re: Fejlfinding på xenon
« Svar #9 Dato: Juli 24, 2007, 04:08:26 pm »
Må nok indrømme at mine ledninger ikke sidder helt optimalt, men det må jeg jo se at få noget gjort ved. Mine Balaster sidder i kåben, og derfor udsat for vand osv. Men hvis dine balaster sidder under sædet, så har du vel forlænget ledningerne fra balasterne til pæren?
Jeg har faktisk pakket min ballast ind i en plastikpose for at være på den sikre side. Og ja, jeg har forlænget ledningerne. Men ballasten sidder på siden af bagstellet, og så ledningerne under forsædet. Lidt et pille arbejde, men det var det der skulle til da jeg ellers ikke kunne få xenon på dyret.

Hygge
Til gaden: SV 650 N fra 1999 - se mere her

Til banen: ZX6R - se mere her

Gertsen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 517
Re: Fejlfinding på xenon
« Svar #10 Dato: Juli 24, 2007, 04:21:25 pm »
Må nok indrømme at mine ledninger ikke sidder helt optimalt, men det må jeg jo se at få noget gjort ved. Mine Balaster sidder i kåben, og derfor udsat for vand osv. Men hvis dine balaster sidder under sædet, så har du vel forlænget ledningerne fra balasterne til pæren?
Jeg har faktisk pakket min ballast ind i en plastikpose for at være på den sikre side. Og ja, jeg har forlænget ledningerne. Men ballasten sidder på siden af bagstellet, og så ledningerne under forsædet. Lidt et pille arbejde, men det var det der skulle til da jeg ellers ikke kunne få xenon på dyret.

Hygge

Pas på med den pose. En pose vil danne kondens indeni, og på den måde vil du lave den fugtig.

En pose er god til midlertidig afdækning, men ikke til vedvarende indpakning.
SV 650 S - SOLGT - MCG: HER for at gå til MotorCykelGalleriet

Mads

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1247
    • AMRacing.dk
Re: Fejlfinding på xenon
« Svar #11 Dato: Juli 24, 2007, 04:50:35 pm »
Må nok indrømme at mine ledninger ikke sidder helt optimalt, men det må jeg jo se at få noget gjort ved. Mine Balaster sidder i kåben, og derfor udsat for vand osv. Men hvis dine balaster sidder under sædet, så har du vel forlænget ledningerne fra balasterne til pæren?
Jeg har faktisk pakket min ballast ind i en plastikpose for at være på den sikre side. Og ja, jeg har forlænget ledningerne. Men ballasten sidder på siden af bagstellet, og så ledningerne under forsædet. Lidt et pille arbejde, men det var det der skulle til da jeg ellers ikke kunne få xenon på dyret.

Hygge

Pas på med den pose. En pose vil danne kondens indeni, og på den måde vil du lave den fugtig.

En pose er god til midlertidig afdækning, men ikke til vedvarende indpakning.
Den er heller ikke 100% tæt, men fungerer mere som "afskærmning" - men tak for tippet!

Hygge
Til gaden: SV 650 N fra 1999 - se mere her

Til banen: ZX6R - se mere her

Gertsen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 517
Re: Fejlfinding på xenon
« Svar #12 Dato: Juli 24, 2007, 04:53:55 pm »
Må nok indrømme at mine ledninger ikke sidder helt optimalt, men det må jeg jo se at få noget gjort ved. Mine Balaster sidder i kåben, og derfor udsat for vand osv. Men hvis dine balaster sidder under sædet, så har du vel forlænget ledningerne fra balasterne til pæren?
Jeg har faktisk pakket min ballast ind i en plastikpose for at være på den sikre side. Og ja, jeg har forlænget ledningerne. Men ballasten sidder på siden af bagstellet, og så ledningerne under forsædet. Lidt et pille arbejde, men det var det der skulle til da jeg ellers ikke kunne få xenon på dyret.

Hygge

Pas på med den pose. En pose vil danne kondens indeni, og på den måde vil du lave den fugtig.

En pose er god til midlertidig afdækning, men ikke til vedvarende indpakning.
Den er heller ikke 100% tæt, men fungerer mere som "afskærmning" - men tak for tippet!

Hygge
blot min mening...

Tror at jeg har fundet fejlen, som ligger i stelforbindelsen. jeg kunne også bare dreje kabelskoen, eller hvad den hedder rundt om bolten.

Så den skal da lige strammes...
SV 650 S - SOLGT - MCG: HER for at gå til MotorCykelGalleriet

Gertsen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 517
Re: Fejlfinding på xenon
« Svar #13 Dato: Juli 24, 2007, 05:02:23 pm »
Her er lige et par billeder af hvordan det ser ud.

Voldsomt på billeder... Men tror sgu også de bedrager...
SV 650 S - SOLGT - MCG: HER for at gå til MotorCykelGalleriet

Lasse1982

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 561
Re: Fejlfinding på xenon
« Svar #14 Dato: August 01, 2007, 03:41:16 pm »
Der ser sku fed ud... tog du nogle billeder af monteringen af balasterne???
Lasse
Yamaha SZR660 (Solgt 2007)
Suzuki SV650S K6 (Solgt 2008)
Yamaha SZR660 (Solgt 2012)