Forfatter Emne: Fuchs testbænk resultater  (Læst 4387 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Copy_Cat

  • Fotopedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 644
  • "Sluk den, inden naboen bliver tosset"
Fuchs testbænk resultater
« Dato: Juli 20, 2007, 03:25:07 pm »
Så har SV'en været en tur på testbænk hos FA Moto-sport.

De mente ikke der skulle justeres noget på den - den kørte som den skulle.

Da jeg ikke er ekspert på området, ville jeg lige høre nogle af jer der har forstand på at aflæse udskrifter fra sådan en testbænk, om hvad i får ud af disse?:

Theis

Ex. SV650S ejer.

RonniB

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 34
Re: Fuchs testbænk resultater
« Svar #1 Dato: Juli 21, 2007, 05:17:31 pm »
Hej

Det ser ud til at den går meget fornuftigt, dog kan man godt rette lidt ved indsprøjtningen efter ca 7500rpm hvor den er lidt ujævn, det ser ud som om at ECU'en ikke rigtigt kan finde det rigtige kompromis. Men det er ikke nødvendigt, men der er nok et par hk at hente. Det er der også mellem 5000-7500, hvor den generelt kører lidt fedt, men det ville være på bekostning af gasrespons, så det ville jeg ikke rode med.

Ronni
"handling over power"

Damage

  • Gæst
Re: Fuchs testbænk resultater
« Svar #2 Dato: Juli 21, 2007, 11:21:22 pm »
Min kilo SV´er har også varet på testbænk hos F.A Moto-Sport. Din test ser fin ud, den "flade kurve" er momentet i motoren, og den "stigende kurve er motorens HK. Du kan se test resultatet af min test i "gallery".
Det er momentet som er interessant, den fortælle noget om motorens evne til at trække. Kurven skal være så jævn og flad som muligt...og din ser rigrig fin ud.  :)

Copy_Cat

  • Fotopedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 644
  • "Sluk den, inden naboen bliver tosset"
Re: Fuchs testbænk resultater
« Svar #3 Dato: Juli 26, 2007, 12:15:52 am »
Det viser sig at jeg har fået ca 7hk mere end standard, blot ved at skifte til full system yoshimura.

Hvor meget vil i tro jeg kan få ud af et andet luftfilter plus powercommander??
Theis

Ex. SV650S ejer.

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Re: Fuchs testbænk resultater
« Svar #4 Dato: Juli 26, 2007, 07:53:22 am »
Mange motorer yder mere standard end fabrikken opgiver.

Vi har set 15% effektforøgelse på standardbiler når de har været på felt..

Der er også den faktum at ikke alle rullefelter er præcise..
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

GTI

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 767
  • Go big or go HOME!
Re: Fuchs testbænk resultater
« Svar #5 Dato: Juli 26, 2007, 10:10:09 am »
Mange motorer yder mere standard end fabrikken opgiver.

Vi har set 15% effektforøgelse på standardbiler når de har været på felt..

Der er også den faktum at ikke alle rullefelter er præcise..

Riktig. Var en test litt tilbake i et bilmagasin der powerboxer til dieselmotorer var testet. Det viste seg at bilens ytelser(en Mondeo TDCI) var 21hk mer enn oppgitt. Den beste boxen ga ca 10hk mer enn dette..

I motsatt tilfelle var der en rettsak her i Norge der en Nissan X-Trail(dci) eier fikk målt sin bil og den ga for lite effekt. Så vidt jeg husker vant eieren og fikk tilbakebetalt HK-avgiften som han hadde betalt "for mye"...
Nå med GSX-R 750 K7 ('07)


Tidligere MCer:
1098 S ('08)
YZF-R1 RN12 ('06)
VFR800A7 VTEC ('07)
SV650SK3 ('03)

"Only a motorcyclist understands why a dog sticks his head out of a car window

Copy_Cat

  • Fotopedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 644
  • "Sluk den, inden naboen bliver tosset"
Re: Fuchs testbænk resultater
« Svar #6 Dato: August 16, 2007, 08:12:22 pm »
Hvor meget vil i tro jeg kan få ud af et andet luftfilter plus powercommander??

Hvad mener i at et andet luftfilter plus en powercommander vil give i ekstra ydelse??
Theis

Ex. SV650S ejer.

Rasmus S

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 499
Re: Fuchs testbænk resultater
« Svar #7 Dato: August 17, 2007, 03:49:07 pm »
Ved ikke om du får så meget ud af det ren HK messigt.

Men med et andet filter, får du bedre respons på gassen (bonus er lyden, hvis du vælger pipercross), og med en PC for du en mere jævn motorgang...
Selvfølgelig kommer der ekstra hk ud af det, men ikke lige så mange, som du læser dem på kilosvinene for ud af det...  :)
Pearl Crystal Red SV650 K5 - Lucas Fender Eliminator - Pipercross luftfilter - MRA tonet racing kåbeglas - Rizoma blink - Yoshimura udstødning - Rear hugger - Orginal underkåbe - http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=17454&ipc=64707

Grand Danois

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 762
Re: Fuchs testbænk resultater
« Svar #8 Dato: August 17, 2007, 11:50:06 pm »
Ved ikke om du får så meget ud af det ren HK messigt.

Men med et andet filter, får du bedre respons på gassen (bonus er lyden, hvis du vælger pipercross), og med en PC for du en mere jævn motorgang...
Selvfølgelig kommer der ekstra hk ud af det, men ikke lige så mange, som du læser dem på kilosvinene for ud af det...  :)

Det er altså ik sikkert at man får flere hk med PC... min og en kammys kilo K3 S er målt på SAMME felt med 5 minutters mellemrum, med samme gearing - filter und alles. Hans har PC på og yder 3 HK MINDRE end min, som ikke har PC.... :thumbsup:
CBR600RR 08 med Akrapovic, Komplet Galfer skivesæt + pads, Hyperpro og lidt forskelligt Rizoma / Honda lir

Rasmus S

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 499
Re: Fuchs testbænk resultater
« Svar #9 Dato: August 18, 2007, 11:28:21 am »
Ved ikke om du får så meget ud af det ren HK messigt.

Men med et andet filter, får du bedre respons på gassen (bonus er lyden, hvis du vælger pipercross), og med en PC for du en mere jævn motorgang...
Selvfølgelig kommer der ekstra hk ud af det, men ikke lige så mange, som du læser dem på kilosvinene for ud af det...  :)

Det er altså ik sikkert at man får flere hk med PC... min og en kammys kilo K3 S er målt på SAMME felt med 5 minutters mellemrum, med samme gearing - filter und alles. Hans har PC på og yder 3 HK MINDRE end min, som ikke har PC.... :thumbsup:
Nu er det ikke alene PC han for monteret (eller tænker på) Men det er PC + luftfilter. Min K5'er hentede godt 3 HK ved at skifte til pipercross filter + Yoshimura udstødning (slip-on)
Pearl Crystal Red SV650 K5 - Lucas Fender Eliminator - Pipercross luftfilter - MRA tonet racing kåbeglas - Rizoma blink - Yoshimura udstødning - Rear hugger - Orginal underkåbe - http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=17454&ipc=64707