Forfatter Emne: Begyndercykel?  (Læst 6402 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Re: Begyndercykel?
« Svar #30 Dato: Juli 20, 2007, 02:54:42 am »
Tja et godt alternativ er i mine øjne:

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=50403769

Eller:
« Senest Redigeret: Juli 20, 2007, 02:58:36 am af Jannik »
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Snigerdyret

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 76
Re: Begyndercykel?
« Svar #31 Dato: Juli 20, 2007, 08:00:48 am »
Hej Louise

Jeg købte selv MC for et par år siden. Valget faldt på en SV 650, og den bliver næppe for lille til dig lige med det samme.
FYI: Jeg har lige været en tur fra Kbh. til Hanstholm med fuld oppakning (vejen derover blev taget over Vestkysten) og det kan både cykel og fører holde til. Skulle jeg give et råd: køb en SV 650 - og brug gerne lidt mere end 10K på tøj. En god hjelm koster let 4-5K.
Held og lykke med købet.
Immer mit den einfachsten Beispielen anfangen

LouiseM

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 12
Re: Begyndercykel?
« Svar #32 Dato: Juli 20, 2007, 08:15:36 am »
En honda CBR har jeg også selv haft i tankerne... Men nu må vi se hvad det ender med at blive :) Der er jo lidt tid til endnu, men har da fået lidt gode ideer nu...

Gertsen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 517
Re: Begyndercykel?
« Svar #33 Dato: Juli 20, 2007, 08:18:13 am »
Dertil skal lige siges at det du skal være opmærksom på er:

Siddestilling: kan du holde ud at køre på den i timevis???
                  Bøjer du benene så du lukker for blodomløbet i knæene?
                  Har du meget vægt på armene så dine hænder begynder at sove efter ½ times kørsel?
                  Skal du køre lange motorvesture eller kun småveje? (med eller uden kåbe)

Motorcykel:  Er den tung at håndterer? (hvad vejer den? Over 200 kg  :thumbsdown:)
                  Sædehøjde.
                  Trækkraft (har jeg været inde på)
                  Kan du få hjælp hvis den strejker? Eller skal du på værksted?  (Stort + ved SV´eren da vi har et fantastiskt netværk som gerne hjælper med råd og skruening)

Forsikring:    Ikke sikkert du kan forsikre en "R"model (race)


Tja vi kommer nok i tanke om mere hen af vejen...  :blink:


Siddestilling synes jeg ikke man skal tænke så meget på som nubegynder. I starten sov mine hænder efter ½ times kørsel, men nu hvor jeg har vænnet mig til det, så kan jeg da godt tage et par timer uden der er nogen problemer overhovedet.

Tja et godt alternativ er i mine øjne:

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=50403769

Eller:

Brdr. Jensen i Horsens har ikke ligefrem det bedste ry. De sælger billige MC'ere, men når den først er købt, så er der ikke noget at komme efter  :thumbsdown: Men jeg tror bestemt også at en CBR 600 er fin, men prøv dem nu. Det er jo en helt anden maskine at køre på, da den er 4-cylindret osv.

Men held og lykke med det.

/Mads
SV 650 S - SOLGT - MCG: HER for at gå til MotorCykelGalleriet

Lasset

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 173
  • Nu med mc igen :)
    • Min knallert...
Re: Begyndercykel?
« Svar #34 Dato: Juli 20, 2007, 12:49:54 pm »
Citér
Brdr. Jensen i Horsens har ikke ligefrem det bedste ry. De sælger billige MC'ere, men når den først er købt, så er der ikke noget at komme efter   Men jeg tror bestemt også at en CBR 600 er fin, men prøv dem nu. Det er jo en helt anden maskine at køre på, da den er 4-cylindret osv.

Men held og lykke med det.

/Mads

Copy that... Har en kammerat der lige har handlet mc der.
Vi kalder dog ikke biksen for Brdr. Jens, men Brdr. Bøvl og Omkostninger  :lol:
Honda Hornet ABS pc41 - Devil master potte - fjernet kat og pc3 indrullet af Mr. Dyno - så er jeg klar til de små veje :)
http://www.motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=39407

Dakota

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 92
Re: Begyndercykel?
« Svar #35 Dato: Juli 20, 2007, 01:00:36 pm »
Jeg var selv meget i tvivl om hvad jeg skulle vælge som min første cykel og prøvede mange forskellige:

Honda VFR 750 RC36
Honda VFR 800 RC46
Kawasaki Z750
Yamaha FZ-6
Yamaha YZF 600 Thundercat
Suzuki DL 1000 S
Suzuki SV 650 S
Suzuki SV 1000 S

Til sidst fik jeg et rigtigt godt tilbud på en næsten ny SV1000S som jeg tog imod, og jeg har ikke fortrudt det. Men man skal være opmærksom på nogle ting, f.eks. kørestillingen som flere nævner, og så f.eks. motorbremsen som er meget voldsommere på en V2'er (SV'erne) end en rækkefirer (Kawasaki Z750, Honda CBR m.fl). Jeg fandt selv Z750'eren (den gamle model) utroligt let at håndtere og ville nok have valgt den, såfremt jeg ikke havde fået det her gode tilbud på SV1000'eren.

I bakspejlet ville jeg dog nok anbefale en rækkefirer med en mere oprejst kørestilling til en nybegynder, men i sidste ende er det dit eget valg. Jeg synes du skal tage rundt til nogle forhandlere og få så mange prøveture du kan. Evt. finde en flink SV-fyr i dit lokalområde og høre om du kan kigge på hans/hendes og se hvordan den passer dig.

Lasse

ReconDK

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 95
Re: Begyndercykel?
« Svar #36 Dato: Juli 20, 2007, 02:15:00 pm »
Tjah... Der har været en hel del argumenter for at vælge en SVer og en cykel som har en dedikeret side kan jo ikke være helt dårlig... Men som før nævnt bør du prøve et par stykker inden du beslutter dig så du ved hvordan de er at køre på...
Overvejede også selv en CBR inden jeg skulle ud og købe, men er overbevist om at jeg valgte den rigtigte, især når jeg kører meget i byen/små landeveje  :wink:

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: Begyndercykel?
« Svar #37 Dato: Juli 20, 2007, 11:14:45 pm »
Jeg startede også på en GS500F K4.... Den vender man sig meget hurtigt til og dens køreegenskaber er OK men ikke noget at råbe højt for. Jeg ville til hver en tid råde nybegyndere til en SV650. Den er tillidsvækkende, køre godt, er driftssikker og rimeligt nem at komme af med igen hvis man finder ud af at MC'er ikke er sagen... Det tvivler jeg dog på at du vil komme til at synes  :wink:

Held og lykke med købet!

/Jakob
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4