Forfatter Emne: Begyndercykel?  (Læst 6403 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Re: Begyndercykel?
« Svar #15 Dato: Juli 19, 2007, 02:55:46 pm »
Tænker måske bare ikke på en SV1000'er som den oplagte cykel til en 21-årig..

Majse for fanden, lad nu værre med at tage ALT der bliver skrevet som et personligt angreb - du behøver ikke at forsvare dig blot fordi at du er kvinde/pige/dame :)
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

Majse

  • Medlemshverver
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1926
  • Ønsker mig en Kawasaki Z750....
    • www.lauthersheim.dk
Re: Begyndercykel?
« Svar #16 Dato: Juli 19, 2007, 03:03:17 pm »
Tænker måske bare ikke på en SV1000'er som den oplagte cykel til en 21-årig..

Majse for fanden, lad nu værre med at tage ALT der bliver skrevet som et personligt angreb - du behøver ikke at forsvare dig blot fordi at du er kvinde/pige/dame :)

Hvad snakker du om..??? Jeg vidste sgu da først bagefter at hun var 21 år.. Sig mig lige engang... Har du drukket..??? læser du tråden bagfra???? Du min ven skal tage at læse tråden den rigtige vej fra... Desuden kan en tøs på 21 år sgu da godt kører en SV1000... Bare fordi du ikke tør...  :twisted: :twisted: - Hvorfor skulle den ikke være oplagt til en 21-årig?? jeg spørger bare.. Det er da et spørgsmål om temperament.. og lidt størrelse.. Skal nok ikke være mindre end jeg ( 163 ).. GRINER... men jeg ser da ikke noget i at drenge og piger på 21 år drøner afsted på en 1000 kubik..

Majse

  • Medlemshverver
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1926
  • Ønsker mig en Kawasaki Z750....
    • www.lauthersheim.dk
Re: Begyndercykel?
« Svar #17 Dato: Juli 19, 2007, 03:06:58 pm »
Tænker måske bare ikke på en SV1000'er som den oplagte cykel til en 21-årig..

Majse for fanden, lad nu værre med at tage ALT der bliver skrevet som et personligt angreb - du behøver ikke at forsvare dig blot fordi at du er kvinde/pige/dame :)

Desuden er jeg ingen af de 3 ting... SKAM DIG.... Jeg, Majse er en Tøs... og en dejlig en af slagsen...  :innocent: :innocent: Kæmpe grin....

Majse

  • Medlemshverver
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1926
  • Ønsker mig en Kawasaki Z750....
    • www.lauthersheim.dk
Re: Begyndercykel?
« Svar #18 Dato: Juli 19, 2007, 03:09:20 pm »
Halløjsa,

Ja, nu skal jeg jo snart i gang med at tage pappet til motorcykel... Derfor går jeg allerede nu og overvejer hvilken motorcykel jeg skal købe. Jeg har ikke så vildt meget styr på modeller, størrelse osv, men synes bare at en SV er rigtig fin.

Så håber I kan give mig lidt gode råd :D

/Louise

Louise, hvor i landet kommer du fra... Jeg tænker på om du har fundet et sted du vil tage kortet... ?? Ellers kan jeg anbefale Niels Kold i Roskilde.. Og han har også nogle fede cykler som du kommer ud og kører på.. Der kan du jo så også få lidt føling med nogle andre cykler.. Kawazaki, og Yahama...

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Re: Begyndercykel?
« Svar #19 Dato: Juli 19, 2007, 03:10:45 pm »
Godt så..

Louise>Husk også at kontrollere med forsikringen - som 21årig har man desværre ikke altid så meget accenitet, så forsikringen kan godt være pebret..

Vægtafgiften på en MC ligger på omkring 500kr/året - så det er ikke så slemt
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

LouiseM

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 12
Re: Begyndercykel?
« Svar #20 Dato: Juli 19, 2007, 03:18:06 pm »
Majse:

Jeg kommer fra Kolding, så har valgt at tage kortet hos Lisbeth. Mener det er Kawasaki hun har...

Majse

  • Medlemshverver
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1926
  • Ønsker mig en Kawasaki Z750....
    • www.lauthersheim.dk
Re: Begyndercykel?
« Svar #21 Dato: Juli 19, 2007, 03:23:17 pm »
Majse:

Jeg kommer fra Kolding, så har valgt at tage kortet hos Lisbeth. Mener det er Kawasaki hun har...

Ok, lidt lang vej til Roskilde.. Men ihvertfald kan du få lidt føling med det kørertøj som hun har.. Jeg synes selv det var godt i sin tid... Puha.. Jeg kørte på en kawa.. Der er jo mange cykler som er gode begyndercykler.. Men ellers prøv dig frem.. Prøvekør nogle cykler hos forhandlere der har åbent hus.. og som kære Jesper skriver... tjek lidt ud med forsikringen... så ved du også hvad du har at forholde dig til...  :D

LouiseM

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 12
Re: Begyndercykel?
« Svar #22 Dato: Juli 19, 2007, 03:34:00 pm »
Frygter også at forsikringen er pænt pebret - men må bare forhøre mig rundt omkring  :undecided:

Men ihvertfald mange tak for svarene - Det har da givet mig lidt mere at tænke over :)

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Re: Begyndercykel?
« Svar #23 Dato: Juli 19, 2007, 04:53:54 pm »
hey husk lige at vi har sommerfest om en måneds tid hvor lige præcis du også er velkommen, så kunne du jo komme og ose lidt :angel:
   

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Re: Begyndercykel?
« Svar #24 Dato: Juli 19, 2007, 05:50:33 pm »
Jesper:  :thumbsup:

Majse:  :thumbsdown: Dårlig ide at omtale en SV1000 som værende en begyndercykel om det så var til en 54 årig mand!!!
                               Der er mange måder at fremhæve at man selv kører på stor kværn, men at gøre det i en tråd hvor en
                               nybegynder spørger til råds er i mine øjne ikke nogen god idé. :undecided:


Louise: Som ny er det en god idé ikke at købe hverken en for voldsom eller for hulbrystet motorcykel.
           Den voldsomme tager hurtigt magten fra dig, og du risikerer at enten komme til skade eller at blive bange for det.
           Den svage bliver hurtigt kedsommelig, og man får som regl et tab i økonomien ved at skulle handle cykel for tit.

           Derfor mener jeg at en SV650 / SV650s er et rigtigt godt valg. (Hvis du kan finde en inden for dine kr.)
           Den er tilpas tilgivende når man dummer sig, og det kommer du til  :wink:,  men den er effektiv og enormt sjov at køre på.

Under alle omstændigheder, så start med at købe kvalitetsbeskyttelse til dig selv inden du bruger pengene på kværn og gak og gøjl...
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Dommeren

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 656
  • TLR
  • Bike: andet
Re: Begyndercykel?
« Svar #25 Dato: Juli 19, 2007, 06:58:55 pm »
Jesper:  :thumbsup:

Majse:  :thumbsdown: Dårlig ide at omtale en SV1000 som værende en begyndercykel om det så var til en 54 årig mand!!!
                               Der er mange måder at fremhæve at man selv kører på stor kværn, men at gøre det i en tråd hvor en
                               nybegynder spørger til råds er i mine øjne ikke nogen god idé. :undecided:


Louise: Som ny er det en god idé ikke at købe hverken en for voldsom eller for hulbrystet motorcykel.
           Den voldsomme tager hurtigt magten fra dig, og du risikerer at enten komme til skade eller at blive bange for det.
           Den svage bliver hurtigt kedsommelig, og man får som regl et tab i økonomien ved at skulle handle cykel for tit.

           Derfor mener jeg at en SV650 / SV650s er et rigtigt godt valg. (Hvis du kan finde en inden for dine kr.)
           Den er tilpas tilgivende når man dummer sig, og det kommer du til  :wink:,  men den er effektiv og enormt sjov at køre på.

Under alle omstændigheder, så start med at købe kvalitetsbeskyttelse til dig selv inden du bruger pengene på kværn og gak og gøjl...

Lige mine ord, det økonomiske tab på en 650 er til at overskue hvis du skulle få lyst til noget andet eller (gud forbyde det) blive træt af mc.

/Jonas
« Senest Redigeret: Juli 19, 2007, 11:47:09 pm af Jannik »

Rasmus S

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 499
Re: Begyndercykel?
« Svar #26 Dato: Juli 19, 2007, 09:00:23 pm »
Jesper:  :thumbsup:

Majse:  :thumbsdown: Dårlig ide at omtale en SV1000 som værende en begyndercykel om det så var til en 54 årig mand!!!
                               Der er mange måder at fremhæve at man selv kører på stor kværn, men at gøre det i en tråd hvor en
                               nybegynder spørger til råds er i mine øjne ikke nogen god idé. :undecided:


Louise: Som ny er det en god idé ikke at købe hverken en for voldsom eller for hulbrystet motorcykel.
           Den voldsomme tager hurtigt magten fra dig, og du risikerer at enten komme til skade eller at blive bange for det.
           Den svage bliver hurtigt kedsommelig, og man får som regl et tab i økonomien ved at skulle handle cykel for tit.

           Derfor mener jeg at en SV650 / SV650s er et rigtigt godt valg. (Hvis du kan finde en inden for dine kr.)
           Den er tilpas tilgivende når man dummer sig, og det kommer du til  :wink:,  men den er effektiv og enormt sjov at køre på.

Under alle omstændigheder, så start med at købe kvalitetsbeskyttelse til dig selv inden du bruger pengene på kværn og gak og gøjl...

Udemærket indlæg der!  :thumbsup: Jeg kunne ikke være mere enig!

Men velkommen til... Håber du finder dig til rette herinde :)
Pearl Crystal Red SV650 K5 - Lucas Fender Eliminator - Pipercross luftfilter - MRA tonet racing kåbeglas - Rizoma blink - Yoshimura udstødning - Rear hugger - Orginal underkåbe - http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=17454&ipc=64707

amagerdk

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 684
    • www.amagerdemons.dk
Re: Begyndercykel?
« Svar #27 Dato: Juli 20, 2007, 12:29:00 am »
Louise:

Er selv 23 og har lige købt min første mc her i april, hvilket er en ny sv650s. Fantastisk cykel er det jeg bedst kan beskrive den som... Både til en begynder jf. min egen erfaring, og umiddelbart også efter 1, 2 og +3 år jf. folk herinde fra.

For 70k skulle det nok være muligt at finde dig en ældre god sv´er, evt. en oldschool og stadig have penge til overs til tøj og udstyr.
Forsikringsmæssigt skulle jeg mene at du kan tegne hos Suzuki forsikring.... selv giver jeg 8k/året for fuld kasko, og jeg bor i KBH hvor det er dyrest.

Pøj pøj! :)

Grand Danois

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 762
Re: Begyndercykel?
« Svar #28 Dato: Juli 20, 2007, 12:44:49 am »
Velkommen til

Der findes også andre maskiner end SV (sorry folks, men det gør der), prøv det du kunne tænke dig i 500 - 650 klassen og se hvad du har det bedst med, sidder bedst på, passer til dit temperament osv osv...

Med andre ord, prøv nogle forskellige maskiner - og tag den derfra , er det bedste råd jeg kan give dig...

Mvh
GD

CBR600RR 08 med Akrapovic, Komplet Galfer skivesæt + pads, Hyperpro og lidt forskelligt Rizoma / Honda lir

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Re: Begyndercykel?
« Svar #29 Dato: Juli 20, 2007, 02:49:38 am »
Velkommen til

Der findes også andre maskiner end SV (sorry folks, men det gør der), prøv det du kunne tænke dig i 500 - 650 klassen og se hvad du har det bedst med, sidder bedst på, passer til dit temperament osv osv...

Med andre ord, prøv nogle forskellige maskiner - og tag den derfra , er det bedste råd jeg kan give dig...

Mvh
GD


Enig.  :wink:

Dertil skal lige siges at det du skal være opmærksom på er:

Siddestilling: kan du holde ud at køre på den i timevis???
                  Bøjer du benene så du lukker for blodomløbet i knæene?
                  Har du meget vægt på armene så dine hænder begynder at sove efter ½ times kørsel?
                  Skal du køre lange motorvesture eller kun småveje? (med eller uden kåbe)

Motorcykel:  Er den tung at håndterer? (hvad vejer den? Over 200 kg  :thumbsdown:)
                  Sædehøjde.
                  Trækkraft (har jeg været inde på)
                  Kan du få hjælp hvis den strejker? Eller skal du på værksted?  (Stort + ved SV´eren da vi har et fantastiskt netværk som gerne hjælper med råd og skruening)

Forsikring:    Ikke sikkert du kan forsikre en "R"model (race)


Tja vi kommer nok i tanke om mere hen af vejen...  :blink:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing