Forfatter Emne: Begyndercykel?  (Læst 6408 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

LouiseM

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 12
Begyndercykel?
« Dato: Juli 19, 2007, 12:31:15 pm »
Halløjsa,

Ja, nu skal jeg jo snart i gang med at tage pappet til motorcykel... Derfor går jeg allerede nu og overvejer hvilken motorcykel jeg skal købe. Jeg har ikke så vildt meget styr på modeller, størrelse osv, men synes bare at en SV er rigtig fin.

Så håber I kan give mig lidt gode råd :D

/Louise

Gertsen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 517
Re: Begyndercykel?
« Svar #1 Dato: Juli 19, 2007, 12:33:53 pm »
Ja jeg synes en SV650 er en fin starter. Har selv lige købt min for 3 måneder siden.

Men pas på. Det er en mega dyr interesse... :D

Men held og lykke med at finde en MC.

Hvad har du ellers overvejet af cykler?

/Mads
SV 650 S - SOLGT - MCG: HER for at gå til MotorCykelGalleriet

Jacob

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 325
Re: Begyndercykel?
« Svar #2 Dato: Juli 19, 2007, 12:41:59 pm »
Hej Louise

Jeg har selv lige købt min første cykel, efter mange lange overvejelser, og har været forelsket i mange katalogbilleder.
-Men da jeg prøvede SV'en var jeg solgt; og jeg har ikke en eneste gang fortrudt det var den jeg valgte. Tvært om syntes jeg den bliver federe og federe.
Sådan har alle det nok med deres første cykel, uanset mærke, så jeg kan kun bifalde en tidligere udmelding i dette forum, om at vælge med hjertet.
Prøv så mange typer og mærker du kan på smilet og blinket dig frem til; inden du skriver den lange check!
SV650SAK7  -  Candy Sonoma Red  -  Mivv-titanium  -  F.Fabbri DB  -  Fuelfriend  -  SpyBall
Nu med hjemmelavede ridser...

LouiseM

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 12
Re: Begyndercykel?
« Svar #3 Dato: Juli 19, 2007, 01:07:32 pm »
Jeg har ikke rigtig haft så mange andre cykler i tankerne - Kawa GPZ og Suzuki Bandit.
Men som sagt så har jeg ikke ret meget styr på det tekniske ved motorcykler, så det bliver nok som Jacob skriver, at jeg skal vælge med hjertet :D

Kan bare ikke vente til at det skal blive min tur til at trille rundt på motorcykel!

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Re: Begyndercykel?
« Svar #4 Dato: Juli 19, 2007, 01:12:25 pm »
Hej Louise,

Det er altid en god ide at skrive hvor mange penge man vil smide efter en MC - det gør det lidt nememre at finde en god cykel til dig..

Husk at sætte ca. 10.000 af til tøj..
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

Rask

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 698
Re: Begyndercykel?
« Svar #5 Dato: Juli 19, 2007, 01:17:30 pm »
Hej!

Min den første mc var en Suzuki GS 500 fra 2001 med gejl og kåbe. Fin begynder, men man savner altså hurtig noget power - og jeg havde den kun i 7 mdr. af samme grund (hvor af de 3 var vinter måneder med stilstand). Fra 160 km/t og op ryster og "vrider" maskinen sig en del synes jeg - så motorvej er ikke sagen (med mig på).

Tag i stedet en SV 650 af de første - måske en N model.... Både prisen og kræfterne er fornuftige - og den kan sagtens køres af en begynder. Alterativt kunne være en Bandit.

Mit bedste råd: Køb ikke for "småt".

Mojn.

Honda CBX 1000 "Super sport" 1981.

Mine ex´er:
Yamaha FZ6 2006
Suzuki SV 650 S K1
Suzuki GS 500 2003

LouiseM

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 12
Re: Begyndercykel?
« Svar #6 Dato: Juli 19, 2007, 01:21:00 pm »
Med hensyn til pris, så har jeg max 70.000 kr at bruge - både på udstyr og motorcykel.

Majse

  • Medlemshverver
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1926
  • Ønsker mig en Kawasaki Z750....
    • www.lauthersheim.dk
Re: Begyndercykel?
« Svar #7 Dato: Juli 19, 2007, 01:59:33 pm »
Så er en SV1000 nok udelukket... Jeg startede på den.. Og jeg vil ikke have noget mindre.. En formidabel bike... Er du ny ny eller lidt oppe i alderen ??? Har hørt mange synes at SV650 er en super god cykel at starte på... så spring du bare på den.. en god cykel til billige penge

Tejs

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 23
Re: Begyndercykel?
« Svar #8 Dato: Juli 19, 2007, 02:23:35 pm »
Hørt, en super maskine den går du ikke fejl af..

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Re: Begyndercykel?
« Svar #9 Dato: Juli 19, 2007, 02:24:11 pm »
Så er en SV1000 nok udelukket... Jeg startede på den.. Og jeg vil ikke have noget mindre.. En formidabel bike... Er du ny ny eller lidt oppe i alderen ??? Har hørt mange synes at SV650 er en super god cykel at starte på... så spring du bare på den.. en god cykel til billige penge

Havde du også købt en SV1000 hvis du skulle have købt den selv.. :)
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

LouiseM

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 12
Re: Begyndercykel?
« Svar #10 Dato: Juli 19, 2007, 02:28:30 pm »
Jeg er ny ny (21 år)  :wink:

Rask

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 698
Re: Begyndercykel?
« Svar #11 Dato: Juli 19, 2007, 02:32:17 pm »
Jeg tror "nogen" har sendt dig en PM.
Honda CBX 1000 "Super sport" 1981.

Mine ex´er:
Yamaha FZ6 2006
Suzuki SV 650 S K1
Suzuki GS 500 2003

Majse

  • Medlemshverver
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1926
  • Ønsker mig en Kawasaki Z750....
    • www.lauthersheim.dk
Re: Begyndercykel?
« Svar #12 Dato: Juli 19, 2007, 02:40:43 pm »
Så er en SV1000 nok udelukket... Jeg startede på den.. Og jeg vil ikke have noget mindre.. En formidabel bike... Er du ny ny eller lidt oppe i alderen ??? Har hørt mange synes at SV650 er en super god cykel at starte på... så spring du bare på den.. en god cykel til billige penge

Havde du også købt en SV1000 hvis du skulle have købt den selv.. :)

Hvorfra skulle jeg dog vide det... Det var jo dengang - Men jeg vil da nu forsøge og få en SV1000 igen.. bare alene.. Brugt - Hvor vil du egentlig hen med det spørgsmål.... Der er da mange der køber en SV1000S alene... Hvorfor skulle Louise eller jeg så ikke... Det kunne jo være vi havde en fantastisk økonomi..

Majse

  • Medlemshverver
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1926
  • Ønsker mig en Kawasaki Z750....
    • www.lauthersheim.dk
Re: Begyndercykel?
« Svar #13 Dato: Juli 19, 2007, 02:42:01 pm »
Jeg er ny ny (21 år)  :wink:

Nåååå men du er da til det store kort... :P iøvrigt velkommen til.. Dejligt med en tøs mere i feltet...  Håber du finder en fin cykel... og spørg endelig herinde.. Jeg er sikker på at drengene nok skal stå i kø for at vejlede dig..  :blink: :blink:

sircajun

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1004
  • >>> Z-Bull <<<
Re: Begyndercykel?
« Svar #14 Dato: Juli 19, 2007, 02:45:50 pm »
Ingen tvivl om en SV´er er en god begyndercykel...let at styre, rigelig med krafter og let doserbare krafter så det ikke behøver at komme bag på én.
Som jeg opfatter det:
HVis du kører mest by og landevej er 650 nok.
Hvis du pendler meget er en 1000 vejen frem.

Har selv en SV 650 S som første cykel, og pendler 50km motorvej 2 gange om dagen til og fra arbejde, 650´eren klarer det fint men efter jeg prøvede en 1000 så ville den klart være bedre til pendlerturen.
Men når jeg kører på de små veje der hvor jeg bor (Hvalsø-området) så er der ingen tvivl om at 650´eren er den rigtige cykel.

Og som sagt længere oppe....det KAN blive en dyr fornøjelse når først man opdager hvilket eftermarked der findes af både geil og upgrades.

Håber du DIN cykel og held og lykke med kortet.


SørenG
I don't care if your world is ending today
Because I wasn't invited to it anyway
You said I tasted famous, so I drew you a heart
But now I'm not an artist I'm a fucking work of art!