Forfatter Emne: Touring dæktryk `?  (Læst 2774 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Luske

• Administrator
  • Sandt SVin
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Touring dæktryk `?
« Dato: Juli 19, 2007, 12:28:36 am »
ja, jeg er jo kommet i den "heldige" situation  :innocent:, at jeg skal have passager med til skagen.. Hvad vil i foreslå af dæktryk på et sæt pilot power (180/55) ??  Det er kun passager og ingen baggage...

???

(normalt kører jeg 30-32 psi på bagdækket, SOLO (kun til sjov og ballade )  er 34 for lidt for to personer ?? , skal jeg op på 36 ?? forslag råd modtages, på falderebet..

Vi ses deroppe  :orkester:
« Senest Redigeret: Juli 19, 2007, 01:38:16 am af Luske »

Grand Danois

• Sandt SVin
Re: Touring dæktryk `?
« Svar #1 Dato: Juli 19, 2007, 12:51:20 am »
Er det ikke ligeså meget maskinen som dækket der afgør hvor højt trykket skal være ?? (mener : to forskellige maskiner med samme dæk, skal vel ikke nødvendigvis kører med samme tryk)

På kilo-sv K3 skal der være 2.9 Bar (42 PSI) med "strafvægt" tror bare ikke det kan bruges som "guide" - hvad siger manualen ?

Tror altså 36 er i underkanten

Mvh
GD
« Senest Redigeret: Juli 19, 2007, 12:59:07 am af Grand Danois »
CBR600RR 08 med Akrapovic, Komplet Galfer skivesæt + pads, Hyperpro og lidt forskelligt Rizoma / Honda lir

Freddy

• Kalenderpedel
  • Sandt SVin
    • Mit sted...
« Svar #2 Dato: Juli 19, 2007, 12:55:26 am »
Jeg ville også henvise til, hvad manualen siger om "Pillion/highspeed". Umiddelbart ville jeg have troet, at 36 var passende, men det er muligt, du skal have mere.
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

Luske

• Administrator
  • Sandt SVin
    • www.peets.dk
« Svar #3 Dato: Juli 19, 2007, 01:38:51 am »
Har læst lidt, på nettet efter ovenstående udmeldinger, det lader til at det ville være klogt at gå op på de 40+ stykker .. for at undgå for meget dækslid etc. - det ville jo være rart, da dækkene er helt nye og runde

Grand Danois

• Sandt SVin
« Svar #4 Dato: Juli 19, 2007, 02:32:48 am »
Har læst lidt, på nettet efter ovenstående udmeldinger, det lader til at det ville være klogt at gå op på de 40+ stykker .. for at undgå for meget dækslid etc. - det ville jo være rart, da dækkene er helt nye og runde

Præcis....!  Hastigheden betyder jo også en del, og jeg ved ikke hvorfor meeen kunne da godt mistænke dig for at kører lidt over de tilladte hastigheder :blink:

OG vi skal jo heller ikke have nogle "blow-ups", husk det er jo livsfarlige dæk du kører på (ironi) :mrgreen:

Hold gummiet nedad...

Mvh
GD
« Senest Redigeret: Juli 19, 2007, 10:11:48 am af Grand Danois »
CBR600RR 08 med Akrapovic, Komplet Galfer skivesæt + pads, Hyperpro og lidt forskelligt Rizoma / Honda lir

nyg

• Administrator
  • Sandt SVin
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
« Svar #5 Dato: Juli 19, 2007, 09:55:38 am »
Jeg kører med 42 psi ved motorvejskørsel - så det passer jo nok med to af din størrelse....
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

Luske

• Administrator
  • Sandt SVin
    • www.peets.dk
« Svar #6 Dato: Juli 19, 2007, 10:08:21 am »

Præcis....!  Hastigheden betyder jo også en del, og jeg ved ikke hvorfor meeen kunne da godt mistænke dig for at kører lidt over de tilladte hastigheder :blink:

OG vi skal jo heller ikke have nogle "blow-ups", husk det er jo livsfarlige dæk du kører på  :mrgreen:

Hold gummiet nedad...

Mvh
GD

Bare rolig.. det er kun fordækket der kan eksplodere.. og det rør jo sjældent asfalten  :D  .. ved ikke hvorfor du mistænker mig for at kunne køre for hurtigt !?!?!?  :angel:

Luske

• Administrator
  • Sandt SVin
    • www.peets.dk
« Svar #7 Dato: Juli 19, 2007, 10:09:02 am »
Jeg kører med 42 psi ved motorvejskørsel - så det passer jo nok med to af din størrelse....

:thumbsup:   hehehe...  godt nok er jeg ikke så høj, men jeg vejer nu meget godt til alligevel  :D

Jannik

• Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
« Svar #8 Dato: Juli 19, 2007, 10:11:30 am »
Jeg har også pustet 42 i min da vi kørte til Jylland, og det gav ikke noget synligt slidtage... ;-)
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Jesper Jensen

• Sandt SVin
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
« Svar #9 Dato: Juli 19, 2007, 10:42:12 am »
Bare rolig.. det er kun fordækket der kan eksplodere.. og det rør jo sjældent asfalten  :D  .. ved ikke hvorfor du mistænker mig for at kunne køre for hurtigt !?!?!?  :angel:

Det bliver Tulle da ikke glad for at læse - Jeg synes bestemt ikke at hun er tyk - at du synes det siger da mest om dig!! :)
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.