Forfatter Emne: Nye baggrunde til speedo- og rpm-ure - Hvordan? (ZXR400)  (Læst 2554 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Nye baggrunde til speedo- og rpm-ure - Hvordan? (ZXR400)
« Dato: Juli 17, 2007, 03:57:57 pm »
Hej Alle,

En af mine kammerater er ved at shine sin ZXR400 op og skal i den forbindelse have sat nye baggrunde ind bagved nålen i speedometeret og i omdrejningstælleren. Det er dog som om at glasset er sat på med en krave som er klemt til lige som en kapsel på en flaske. Kan man få denne krave og glasset af uden at ødelægge hele speedometeret eller har nogen af jer andre erfaringer som kunne komme ham til gode?

/Jakob
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Re: Nye baggrunde til speedo- og rpm-ure - Hvordan? (ZXR400)
« Svar #1 Dato: Juli 17, 2007, 04:04:54 pm »
nu ved jeg ikke præcis hvordan sådan et instrumenthus er samlet... men min umiddelbare indgangsvinkel vil ikke være igennem instrument "glasset" ..  kan huset ikke skilles ad (bagfra) ??     

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: Nye baggrunde til speedo- og rpm-ure - Hvordan? (ZXR400)
« Svar #2 Dato: Juli 17, 2007, 04:24:15 pm »
nu ved jeg ikke præcis hvordan sådan et instrumenthus er samlet... men min umiddelbare indgangsvinkel vil ikke være igennem instrument "glasset" ..  kan huset ikke skilles ad (bagfra) ??     

Det lader det ikke til. Det er som om at selve "glasset" er hermetisk lukket med glas-glasset vha. den der formklemte forsegling som sidder rundt om toppen lige som en kapsel. I bagenden er der kun huller til ledninger og det mekaniske drev fra forhjulet.
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Re: Nye baggrunde til speedo- og rpm-ure - Hvordan? (ZXR400)
« Svar #3 Dato: Juli 17, 2007, 06:36:47 pm »
nixen det går ikke husene er lukkede
   

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: Nye baggrunde til speedo- og rpm-ure - Hvordan? (ZXR400)
« Svar #4 Dato: Juli 18, 2007, 10:07:35 am »
nixen det går ikke husene er lukkede

Thought so... Man ville sikkert kunne lave noget med snitte dem op med en Dremel - spørgsmålet er bare om det ville holde når man satte det sammen igen... I hvert fald har manden lige flækket glasset da han prøvede at volde speedometeret med en skruetrækker  :lol:

Så nu er han vist på E-bay...
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4