Forfatter Emne: Folk der ikke har MC´er men meget gerne vil tale om dem.....  (Læst 4878 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

AG

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 192
Folk der ikke har MC´er men meget gerne vil tale om dem.....
« Dato: Juli 17, 2007, 08:58:30 am »
 :thumbsdown: Dagens brokketråd (så er i advaret 8)).

Hvor er jeg bare pisse træt af at hører på folk der ikke har en MC, men vildt gerne vil tale om dem! Så snart folk ser en med en styrt hjelm, tror folk man automatisk vil lægge øre til historier om en de "kender" der har en Hayabusa turbo og har kørt 300km/t, eller deres onkel der har en mega sej harley (Hvordan kan en chopper være sej?), eller ham der Ghost Rider der bare kører "vildt sindsygt"!   Arggh så luk dog røven!   :club: :club: :club:

Når så folk spøger hvad man kører på, og man svarer en SV´er....ja så ligner de et STORT spøgrsmålstegn, "Øh SV den kender jeg ikke lige, er det BMW". Nej spasser, det er det ikke!!! 

Og lad så værd med at genere mig med alle dine tanker og overvejelser om MC, jeg har fattet du syntes det er sejt at kører MC, og at du "vildt" gerne vil ha en!

Så få dog fingeren ud, få taget kortet og købt en maskine!

Tilføjelse:
På vej hjem stopper jeg og snakker med en kollega, han ved absolute intet om MC´er, alligevel siger han "er det kun en 650?, skal du ikke ha noget størrer?" Argghh nej! HVorfor skulle jeg det!?

(Ved godt jeg er lidt præ-menstruel for tiden!)
« Senest Redigeret: Juli 17, 2007, 02:44:23 pm af Josh »
Zen and the Art of Motorcycle Maintenance

Bo

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 633
  • DFM
Re: Folk der ikke har MC´er men meget gerne vil tale om dem.....
« Svar #1 Dato: Juli 17, 2007, 09:01:42 am »
HA HA :D

Ud med det! Det er ikke sundt at gå rundt og brænde inde med sådan noget!

Kan nu bortset fra det godt genkende din historie...

/bo
MC-løs :-/

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: Folk der ikke har MC´er men meget gerne vil tale om dem.....
« Svar #2 Dato: Juli 17, 2007, 10:47:46 am »
Yup... Den er også hørt på mine kanter! Ha ha ha ha ha ha  :lmao: Kan udemærket forholde mig til situationen... Men når man møder sådan en klaphat så er det da også bare at gå dem lidt på klingen og spørge hvorfor faen de ikke selv har en!

Jeg vil da hævde at jeg efterhånden har præget en del mennesker på den måde... Min søsters kæreste og min ven AmagerDK fik MC i år efter længere tids drillerier. Min kærestes far er ved at tage kortet efter at have fået et par ture bagpå og 2 af mine andre gode venner fik sidste efterår.

Nu mangler jeg bare lige den sidste interesserede ven og hans lillebror - så har jeg efterhånden fået præget eller overtalt alle dem jeg kender som er interesserede  :D
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

slowhand30

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 174
Re: Folk der ikke har MC´er men meget gerne vil tale om dem.....
« Svar #3 Dato: Juli 17, 2007, 11:47:12 am »
Mærkeligt indlæg....fatter ikke lige hvor du vil hen...jeg elsker sgu da og snakke om mc og er egentligt rimelig ligeglad om de kender en sv eller ikke.......Man skal sgu da bare være glad for at de har interesse for det  :hand:

Ole

  • Formanden
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2090
Re: Folk der ikke har MC´er men meget gerne vil tale om dem.....
« Svar #4 Dato: Juli 17, 2007, 11:49:24 am »
Du ævler sgu da lige så meget som dem :-)
Ole
Formand for Danmarks hyggeligste motorcykelklub :)

blz

  • Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2981
Re: Folk der ikke har MC´er men meget gerne vil tale om dem.....
« Svar #5 Dato: Juli 17, 2007, 12:43:50 pm »
tja - motorcykler er let for mange at snakke om - næsten alle kender til biler, har eller køre en og derfor ik noget man snakker om med mindre der er noget specielt - det er ik alle der har en motorcykel

det samme med campister - der er noget med en campingvogn - så har man noget til fælles og noget at snakke om
selv webergrill har en mindre kultur

tag det som en del af mc kulturen


::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::

Keltringer

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 37
  • SV ROXS !!!!
Re: Folk der ikke har MC´er men meget gerne vil tale om dem.....
« Svar #6 Dato: Juli 17, 2007, 12:50:18 pm »
Bare nyd at du har en og de ikke har  :D
Hvilket jo gør at de faktisk er pisse misundelig  :loser:

Det er sku helt klart en af de fede ting ved at cruise, sys jeg.. At der er så mange der ikke har og de savler når man ruller forbi  :whatever:
Suzuki Sv650s-K3 / Burning Copper Metal / Xenon 6000k / Yoshimura TRS Carbon

Se den her http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=13580&ipc=53085

SVea

  • Autonom
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3089
  • Kronisk ironisk!!
    • SVea er sær
Re: Folk der ikke har MC´er men meget gerne vil tale om dem.....
« Svar #7 Dato: Juli 17, 2007, 01:00:28 pm »
Bare nyd at du har en og de ikke har  :D
Hvilket jo gør at de faktisk er pisse misundelig  :loser:

De første 2 år jeg var herinde, havde jeg ikke MC, men ville meget gerne både snakke og høre om cykler. Og ja, jeg var røv misundelig!! Men på den fede måde, for jeg under da alle, at kunne opleve nydelsen ved at køre selv på egen cykel. Og derfor snakker jeg gerne med folk om MC, selvom de ikke selv har en. Lige så vel som jeg ikke er finere end, at jeg også godt kan hilse på køreskoleelever, der jo heller ikke er fuldt udklækkede motorcyklister.

Jeg ser det lidt ligesom dengang vi gik i folkeskolen, og det at "de store" gerne ville snakke med os. Det var bare sejt, og vi ville bare gerne høre om hvordan det var at være ældre. Dem uden MC vil bare gerne have høre, om nydelsen ved at have en MC...
SVea - "I'm afraid you've mistaken me for someone who actually gives a shit"

Grand Danois

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 762
Re: Folk der ikke har MC´er men meget gerne vil tale om dem.....
« Svar #8 Dato: Juli 17, 2007, 01:05:39 pm »
så længe folk SNAKKER om mc, og IKKE sætter sig om på ens mc osv - så syntes jeg da det er cool nok.

Mvh
GD
CBR600RR 08 med Akrapovic, Komplet Galfer skivesæt + pads, Hyperpro og lidt forskelligt Rizoma / Honda lir

AG

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 192
Re: Folk der ikke har MC´er men meget gerne vil tale om dem.....
« Svar #9 Dato: Juli 17, 2007, 01:07:31 pm »
så længe folk SNAKKER om mc, og IKKE sætter sig om på ens mc osv - så syntes jeg da det er cool nok.

Mvh
GD

Det er da også dødssynden over alle! Man piller ikke ved andre folks cykler :thumbsdown:
Zen and the Art of Motorcycle Maintenance

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Re: Folk der ikke har MC´er men meget gerne vil tale om dem.....
« Svar #10 Dato: Juli 17, 2007, 01:49:31 pm »
Jeg svarer hvis folk spørger.

Min primære interesse er at få dem overtalt, men så snart de viger uden om emnet, er jeg skredet.   :mrgreen:

Jeg har den jo for at bruge den!
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: Folk der ikke har MC´er men meget gerne vil tale om dem.....
« Svar #11 Dato: Juli 17, 2007, 02:03:06 pm »
Bare nyd at du har en og de ikke har  :D
Hvilket jo gør at de faktisk er pisse misundelig  :loser:

Det er sku helt klart en af de fede ting ved at cruise, sys jeg.. At der er så mange der ikke har og de savler når man ruller forbi  :whatever:

Misundelse er en grim ting... Var til en fest i det nordsjællandske (noget studentergilde)... En misundelig student var nødt til at lade vandet gå op ad min cykel og opad mekaniker-storebrorens top gejlede honda civic og krydre med en snotter på forruden. Sjovt nok fandt vi ikke ud af hvem det var der havde gjort det - muligvis fordi storebroren stod med sit nypudsede alu-bat i baggrunden og så vred ud da jeg spurgte.

Om ikke andet fik jeg da bonded lidt med ham steroide-klumpen da vi i nattens mulm og mørke pludselig stod i den situation at der skulle vaskes hhv. bil og cykel...

Studenter... *SUK* ... og så var der ikke en gang nogen lækre duller!!!! NEDTUR!
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Majse

  • Medlemshverver
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1926
  • Ønsker mig en Kawasaki Z750....
    • www.lauthersheim.dk
Re: Folk der ikke har MC´er men meget gerne vil tale om dem.....
« Svar #12 Dato: Juli 17, 2007, 02:17:50 pm »
Jeg synes også det er fedt hvis folk har en interesse i at snakke om motorcykler... du skal huske på at vi har nok alle været der inden vi selv fik kortet.. Og det at vinke til kørerskoleelever gør dem kun glade.. de har jo den samme interessse som os.. vi er bare nået længere op af stien end de er.. men de kommer.. og lad dem dog komme..

havde faktisk en sjov oplevelse den anden dag på jobbet.. vores alarm var gået så Dansikring kom på besøg.. fint nok.. han hørte jeg snakkede om race i poznan og sagde så meget pludseligt at han havde også selv kørt.. og straks var min interesse blevet vakt.. jeg spurgte ham så hvad han havde kørt på.. og han sagde så at han ikke kørte mere fordi han for 2 år siden var kørt op i en lastbil.. skræmmende.. så siger han så at han kørte scooter...jeg smilte lidt på smilebåndet..og lod ham snakke løs.. det synes han vist var helt vildt..  :wink: :wink:

Hippie Hansen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1250
  • SV 650 S K6
Re: Folk der ikke har MC´er men meget gerne vil tale om dem.....
« Svar #13 Dato: Juli 17, 2007, 04:48:04 pm »
Selvfølgelig vil man gerne snakke om og forsøge at farve folk med sin hobby...
Så må man jo tage de irriterende situationer med også. Som du sig, alle kender jo situationen med at møde en der ikke ved andet om emnet end "en de kender" har en syyyg maskine der køre 300+ og den er vildt god til at køre på baghjul. Eller dem der mener at alt på to hjul og med motor er dræbermaskiner der burde forbydes, fordi alle der køre MC ikke tager hensyn til andre end sig selv.

Men sådan er det jo, så må man jo prøve at fortælle dem lidt om hvordan man køre i virkeligheden og forsøge at fortælle lidt om alle de gode ting.
Fra juicens hovedstad - Rynkeby
SV650 Sk6 trackday-raket, til jeg får råd til en nummerplade.

Banditten

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2784
  • Tør øjnene og tag en kiks ;-)
    • Hvem er jeg så ...
Re: Folk der ikke har MC´er men meget gerne vil tale om dem.....
« Svar #14 Dato: Juli 17, 2007, 05:45:19 pm »
Når folk spørger om min kværn er en 600 ... siger jeg bare .. jaja ... og smiler ....  :dead:
xXx - Christian

GADEN: GSX-R1000 - K6, Gills, Sort kåbeglas, Raceundertail, Stålarmerede bremseslanger.
BANEN: Honda - Blå, Hvid og Sort med gummi på hjulene ;-)
http://www.performance-peek.com