Forfatter Emne: Punktering / placering  (Læst 3622 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Punktering / placering
« Dato: Juli 17, 2007, 01:37:32 am »
Jeg er nysgerrig om der evt er en sammenhæng imellem placering på kørebanen til hvor vidt man punkterer..

(har en teori, som jeg vil se om holder stik - nok om den, indtil der er nogle resultater på bordet    :D)

Venligst, Kun dem som er punkteret, bør svare tak

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Re: Punktering / placering
« Svar #1 Dato: Juli 17, 2007, 03:13:08 am »
Den eneste gang jeg er punkteret, var et kort søm i et meget slidt Michelin Pilot Road, og luften fes meget langsomt ud. Jeg ligger ca alle steder på kørebanen når jeg fræser.
Mit værksted har markvej de sidste 200m - så det kan også komme derfra.

Jeg tror det bliver svært at danne sig et billede af det her, for de fleste opdager jo først punkteringen længe efter det reelt sker...  :club:
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

Nick

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 952
Re: Punktering / placering
« Svar #2 Dato: Juli 17, 2007, 06:17:55 am »
Jeg havde kun mit bagdæk i 260 km så skulle det skiftes pga af et søm som sad næsten i midten af dækket  :brok: :club:

Der sad et lille søm i det.. aner ikke hvor det kom fra..
« Senest Redigeret: Juli 17, 2007, 04:57:29 pm af Nick »
SV650k7... RIP...
alt død og solgt... Er her som spøgelse :D

scar

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 804
Re: Punktering / placering
« Svar #3 Dato: Juli 17, 2007, 07:10:12 am »
tja havde et søm siddende i midten af mit bagdæk, så må gå udfra jeg punkterede mens jeg kørte ligeud, dvs mere eller mindre midt på vejen
nu med gixxer 1000k8:o)

B2

  • Nådesløs
  • Global Moderator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3400
  • Brug for mere end en 6½'er ? Så er du for langsom
    • B2's Galleri
Re: Punktering / placering
« Svar #4 Dato: Juli 17, 2007, 09:11:10 am »
Jeg samlede et sødt "lille" stykke 10mm gevindjern m. bolt op, for ca fire år siden  :?
Det lå i venstre side af min halvdel, lige i udgangen af et sving.  :dead:

Resultat : Måtte humpe til nærmeste værksted på fladt hjul, og fik der monteret et elendigt touringdæk, der senere var medvirkende til en røvtur  :brok:
Nikolaj "B2" Poulsen
SVR 650 S '2000.
GSX-R USD gaffel med radialbremser, Öhlins bagdæmper,  IXIL potte, spejle m. blink, diode baglygte m. blink & B2 Kulfiber dele
156.335 Km + ?

Olfert

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3064
Re: Punktering / placering
« Svar #5 Dato: Juli 17, 2007, 09:55:50 am »
Hva mener du Luske  :?:

Hvis man holder sig fra glasværker og produkthandlere/lossepladser, så er punktering vidt bare et spørgsmål om uheld......

2 punkteringer på 25 år og ca. 150000 km
En skrue i dækket (sikkert samlet op på jobbet  :brok:)
En hurtig sivepuntering i yderbanen på Hillerødmotorvejen (Lå midt i banen da der var fart på  :mrgreen:)
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: Punktering / placering
« Svar #6 Dato: Juli 17, 2007, 10:59:02 am »
Jeg fik en "dykker" (liste-søm) op i mit næsten nye PowerPilot dæk. Er sikker på at det er hjemme fra gården eller fra byggeriet på den anden side af udkørslen fra min gård. Det kostede lige 1900kr... ØV!!!!

Har også samlet en skrue op i fordækket på min gamle GS'er - garanteret også fra min gård  :(

Begge ting blev dog opdaget ved inspektion hjemme i gården. Går altid lige mine dæk igennem når jeg vasker svinet eller smører kæden.
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Re: Punktering / placering
« Svar #7 Dato: Juli 17, 2007, 01:16:00 pm »
Hva mener du Luske  :?:

Jeg placerer mig så vidt muligt i bilernes spor (dvs, ikke på mindten, hvor bilernes hjul sjældent har kontakt med asfalten)

Jeg gør det fordi at jeg mener at det er der asfalten er renest (på midten er der hvor alle bilerne drypper olie og andet snavs)

Da jeg ikke er punkteret endnu "7-9-13 touch wood",  (pisse farligt at sige, 2 dage inden jeg skal til skagen på spritnye dæk  :dead: ) havde jeg en teori om at det måske kunne have en sammenhæng.  Altså jeg kører oftest der hvor bilerne også kører, og derfor mener at asfalten er ren.. altså søm, skruer og alt muligt andet skrammel er forlængst blevet slynget ud af de spor af bilernes dæk.. dvs. de kan potentielt ligge på midten af vejen og bare vente på at der kommer en MCist der bruger det midterste af kørebanen.


Så undersøgelsen er bare for at se om der er hold i mine små lommefilosofier  :mrgreen:  håber folk der er punkterede stadig vil afgive deres stemmer uden at være farvet af min filosofi.

Majse

  • Medlemshverver
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1926
  • Ønsker mig en Kawasaki Z750....
    • www.lauthersheim.dk
Re: Punktering / placering
« Svar #8 Dato: Juli 17, 2007, 01:51:28 pm »
Hva mener du Luske  :?:

Jeg placerer mig så vidt muligt i bilernes spor (dvs, ikke på mindten, hvor bilernes hjul sjældent har kontakt med asfalten)

Jeg gør det fordi at jeg mener at det er der asfalten er renest (på midten er der hvor alle bilerne drypper olie og andet snavs)

Da jeg ikke er punkteret endnu "7-9-13 touch wood",  (pisse farligt at sige, 2 dage inden jeg skal til skagen på spritnye dæk  :dead: ) havde jeg en teori om at det måske kunne have en sammenhæng.  Altså jeg kører oftest der hvor bilerne også kører, og derfor mener at asfalten er ren.. altså søm, skruer og alt muligt andet skrammel er forlængst blevet slynget ud af de spor af bilernes dæk.. dvs. de kan potentielt ligge på midten af vejen og bare vente på at der kommer en MCist der bruger det midterste af kørebanen.


Så undersøgelsen er bare for at se om der er hold i mine små lommefilosofier  :mrgreen:  håber folk der er punkterede stadig vil afgive deres stemmer uden at være farvet af min filosofi.

Jeg har helt samme mening.. kører også selv i bilernes spor... af samme grund. :D

Mads

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1247
    • AMRacing.dk
Re: Punktering / placering
« Svar #9 Dato: Juli 17, 2007, 03:49:52 pm »
Der mangler en valgmulighed... En tur på havnen :brok: Der kørte jeg en skrue op i dækket. Nogle dage forinden havde jeg kørt en hæfteklamme op. For det meste kører jeg i det venstre spor, men ikke altid. Men for det meste ;)

Hygge
Til gaden: SV 650 N fra 1999 - se mere her

Til banen: ZX6R - se mere her

Haugen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 550
  • Bike: andet
Re: Punktering / placering
« Svar #10 Dato: Juli 17, 2007, 04:42:19 pm »
Punkteret ja, men det var slet ikke i kørebanen... To knivstik i karkassen i venstre side :club:
Super Duke 1290 R; Puig glas, Evotech kølergitter og motor- og ensretterskjold, comfortsæder, SW-motech Handguards, Akrapovic slip-on, mere på vej...
Ex: Sølv SV650S + gejl, Yamaha FZ1S + gejl

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Re: Punktering / placering
« Svar #11 Dato: Juli 18, 2007, 11:13:39 am »
@Luske: Jeg er helt enig i din teori. Den lyder mest logisk, men selvfølgelig er der en krilliard faktorer, som kan spille ind og ændre på tingene, i enhver given situation.

Jeg holder mig også som oftest ret tæt på midterlinien, altså sådan cirka der hvor bilernes venstre hjul kører. Den ene punktering, jeg har haft, sad til venstre for midten af dækket, så teoretisk set kunne den godt være sket i en venstre-nedlægning, og dermed sandsynligvis i venstre side af kørebanen. Men som andre også har påpeget, så er det langt fra sikkert, at punkteringen er sket ude på vejene.
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...