Forfatter Emne: Jeg er nysgerrig. (En del spørgsmål om dette og hint...)  (Læst 7325 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Jeg er nysgerrig. (En del spørgsmål om dette og hint...)
« Dato: Juli 16, 2007, 12:14:09 am »
Det er ikke en brugerundersøgelse - og det er heller ikke et krydsforhør - det er blot nogle af de overvejelser jeg gør mig mens jeg kører, eller ser folk køre foran mig. Det meste handler om kørsel i grupper, da jeg synesdet er en god måde at sammenligne folks måde at gøre tingene på.
Det er muligt nogle af spørgsmålene virker sære, men jeg spørger af interesse og fordi min tankegang til tider er meget direkte.

1. Kørestil.

a. I sving - smider du en endeballe udover sædet for at hjælpe på frihøjden?
b. I sving - holder du din egen bane slavisk, eller krydser du den modkørendes?
c. I sving - gas på hele vejen igennem eller først når du er ved at rette maskinen op på vej ud?
d. Mange "hop" på vejen - holder du gassen jævnt stramt så forhjulet evt letter?
e. 2 eller 4 fingre på forbremsen?
f. Hvor langt ude på dækkenes sider er du?

2. Fællestur

a. Hvor mange deltagere er passende, synes du?
b. Bør man køre mange fællesture som MC'ist? (Meget gerne en begrundelse for dit svar)
c. Afstand til den forankørende på fællestur - hvor meget har du og hvilke forhold er afgørende? (Farten ja - men ellers...)
d. Afstand til den bagvedkørende - hvad er din minimums tolerance for andres afstand til dig?
e. Er du til "den langsomste forrest" så han/hun bestemmer farten eller skal de hurtige køre forrest i gruppen, men vente ved f.eks retningsændringer og byzoner?
f. Hvor høj en hastighedsoverskridelse tillader du på land / i by? (Ingen grund til at benægte at der bliver kørt for stærkt...)
g. Overhaling over spærrelinje - ja / nej?
h. Overhaling i gruppen ja / nej - og under hvilke forhold?

3. Din motorcykel.

a. Hvad har du for en?
b. Kører den i regnvejr?
c. Hvor langt slider du dine dæk ned før du skifter?
d. Hvor meget tid har du brugt / bruger du på justering af kabler / koblingspunkt / pedaler / affjedring / dæktryk?
e. Spørger du om råd til nogle af tingene i punkt d. ??
f. Hvis en anden spørger dig om råd til tingene i punkt d, ved du så hvad du skal svare? (Mest dæktryk og affjedring...)

4. Generelt.

a. Hvis en eller anden siger "jeg kører totalt sindssygt hurtigt" - hvad tænker du så som det første?
b. Hvor mange KM har du kørt i indeværende sæson?
c. Hvor mange kørekurser (IKKE banedage) har du deltaget i?
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Re: Jeg er nysgerrig. (En del spørgsmål om dette og hint...)
« Svar #1 Dato: Juli 16, 2007, 02:41:37 am »
1. Kørestil.

a. I sving - smider du en endeballe udover sædet for at hjælpe på frihøjden? Nej men fordi det er fedt ;-)
b. I sving - holder du din egen bane slavisk, eller krydser du den modkørendes? Jeg holder den slavisk (99% af gangene)
c. I sving - gas på hele vejen igennem eller først når du er ved at rette maskinen op på vej ud? Forskelligt afhængigt af svingets skarphed.
d. Mange "hop" på vejen - holder du gassen jævnt stramt så forhjulet evt letter? ALTID!!!  :whatever:
e. 2 eller 4 fingre på forbremsen? 2
f. Hvor langt ude på dækkenes sider er du? Helt ude

2. Fællestur

a. Hvor mange deltagere er passende, synes du? 6-8 stk
b. Bør man køre mange fællesture som MC'ist? (Meget gerne en begrundelse for dit svar) Ja da det er en af de fede ting ved at køre mc.
c. Afstand til den forankørende på fællestur - hvor meget har du og hvilke forhold er afgørende? (Farten ja - men ellers...) Jeg holder god afstand til forankørende. (Eller det vil sige at jeg plejer at føre an.  :innocent:)
d. Afstand til den bagvedkørende - hvad er din minimums tolerance for andres afstand til dig? Kommer an på hvor opmærksomme de er på mig, men ellers kører jeg bare fra dem så afstande giver sig selv.  :puke: :wink:
e. Er du til "den langsomste forrest" så han/hun bestemmer farten eller skal de hurtige køre forrest i gruppen, men vente ved f.eks retningsændringer og byzoner? NEJ!!!! Hvorfor ødelægge svingene for dem der kører hurtigere???:club: :club: Hurtigst forest og så langsommere dernedaf. Vi samler op ligeud.
f. Hvor høj en hastighedsoverskridelse tillader du på land / i by? (Ingen grund til at benægte at der bliver kørt for stærkt...)Tja pga klip så helst under 30% på landevejen og pga omtanke ikke over 60 i byen!
g. Overhaling over spærrelinje - ja / nej? Generelt NEJ, men kører der en traktor eller lign. og der er godt udsyn, så Jo.
h. Overhaling i gruppen ja / nej - og under hvilke forhold? Ja men kun i modsatte vejbane og ved at vise hensyn til den/dem man overhaler.

3. Din motorcykel.

a. Hvad har du for en? En Landrover. (Grøn SV1000s)
b. Kører den i regnvejr? Ja den kører i alt på nær salt
c. Hvor langt slider du dine dæk ned før du skifter? Helt ned, da guldstøv ikke sidder på træerne!!!
d. Hvor meget tid har du brugt / bruger du på justering af kabler / koblingspunkt / pedaler / affjedring / dæktryk? Jeg ordner det når det trænger.
e. Spørger du om råd til nogle af tingene i punkt d. ?? Ja
f. Hvis en anden spørger dig om råd til tingene i punkt d, ved du så hvad du skal svare? (Mest dæktryk og affjedring...) Jeg har lært meget af at spørge dem der ved noget om det og det vidregiver jeg gerne.

4. Generelt.

a. Hvis en eller anden siger "jeg kører totalt sindssygt hurtigt" - hvad tænker du så som det første? At jeg har for lidt tid til min baneracer!
b. Hvor mange KM har du kørt i indeværende sæson? 4000 km
c. Hvor mange kørekurser (IKKE banedage) har du deltaget i? 3 + jeg har været instruktør på DMC-køreteknisk anlæg i 2 sæsoner
[/quote]
« Senest Redigeret: Juli 16, 2007, 02:47:02 am af Jannik »
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Majse

  • Medlemshverver
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1926
  • Ønsker mig en Kawasaki Z750....
    • www.lauthersheim.dk
Re: Jeg er nysgerrig. (En del spørgsmål om dette og hint...)
« Svar #2 Dato: Juli 16, 2007, 10:58:26 am »
1. Kørestil.

A. I sving - smider du en endeballe udover sædet for at hjælpe på frihøjden? Kun på bane
B. I sving - holder du din egen bane slavisk, eller krydser du den modkørendes? holder min egen bane, ryger jeg over i modkørendes, så er det klart en fejl med for høj fart.. Er sket nogle gange

C. I sving - gas på hele vejen igennem eller først når du er ved at rette maskinen op på vej ud? accelerer ud af svinget

D. Mange "hop" på vejen - holder du gassen jævnt stramt så forhjulet evt letter? nej
E. 2 eller 4 fingre på forbremsen? 0
F. Hvor langt ude på dækkenes sider er du? Ikke langt på vej, men helt ude på bane

2. Fællestur

A. Hvor mange deltagere er passende, synes du?
B. Bør man køre mange fællesture som MC'ist? (Meget gerne en begrundelse for dit svar) JA, det giver en noget mere erfaring, og man har måske en tendens til at presse sig selv lidt hvilket er godt.. Man lærer faktisk af at kører i grupper.

C. Afstand til den forankørende på fællestur - hvor meget har du og hvilke forhold er afgørende? (Farten ja - men ellers...) Nogen gange alt for lidt.. Hvis det er en vej med sving så holder jeg rimelig god afstand
D. Afstand til den bagvedkørende - hvad er din minimums tolerance for andres afstand til dig? genere det mig så trækker jeg.. i sving skal der holdes afstand til mig.. hvad nu hvis jeg lægger mig, så er jeg sgu ikke interesseret i at den bagved mig drøner op i mig...
E. Er du til "den langsomste forrest" så han/hun bestemmer farten eller skal de hurtige køre forrest i gruppen, men vente ved f.eks retningsændringer og byzoner? NEJ den langsomste kører fra midten og bagud...
F. Hvor høj en hastighedsoverskridelse tillader du på land / i by? (Ingen grund til at benægte at der bliver kørt for stærkt...) ????? Ved det faktisk ikke, kommer an på omgivelserne.. Men i byen.. max 60 som Jannik også skriver..
G. Overhaling over spærrelinje - ja / nej? NEJ, med mindre der holder et kørertøj i vejen og jeg er tvunget til det. Eller bilen trækker ind til højre så jeg kan komme forbi uden at skal over spærrelinie
H. Overhaling i gruppen ja / nej - og under hvilke forhold? Der må godt overhales synes jeg.. Samme regler som på ski.. Den bagfra tager hensyn...


3. Din motorcykel.

A. Hvad har du for en? Rød SV1000S
B. Kører den i regnvejr? Ja da... Ellers skal den jo holdes inde for det meste..
C. Hvor langt slider du dine dæk ned før du skifter? Helt ned.
D. Hvor meget tid har du brugt / bruger du på justering af kabler / koblingspunkt / pedaler / affjedring / dæktryk? Pt, tager moolex sig af det..

E. Spørger du om råd til nogle af tingene i punkt ?? Nej, ikke endnu..
F. Hvis en anden spørger dig om råd til tingene i punkt, ved du så hvad du skal svare?(Mest dæktryk og affjedring...)
NEJ

4. Generelt.

A. Hvis en eller anden siger "jeg kører totalt sindssygt hurtigt" - hvad tænker du så som det første? JA JA...  :rolleyes:
B. Hvor mange KM har du kørt i indeværende sæson? 3000 km tror jeg
C. Hvor mange kørekurser (IKKE banedage) har du deltaget i? 2 ( Bronzekursus - mestersvinger ) og så banedage
« Senest Redigeret: Juli 16, 2007, 11:02:40 am af Majse »

Coyote

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 259
Re: Jeg er nysgerrig. (En del spørgsmål om dette og hint...)
« Svar #3 Dato: Juli 16, 2007, 11:16:23 am »
1. Kørestil.

a. I sving - smider du en endeballe udover sædet for at hjælpe på frihøjden? Af og til
b. I sving - holder du din egen bane slavisk, eller krydser du den modkørendes? Holder mig i egen bane, kan dog ikke sige mig fri for at have benyttet modkørendes bane i en presset situation
c. I sving - gas på hele vejen igennem eller først når du er ved at rette maskinen op på vej ud? Før sving, gearer jeg ned til hvad jeg forventer er passende, jævn gas gennem svinget og fuld rulle ud af det
d. Mange "hop" på vejen - holder du gassen jævnt stramt så forhjulet evt letter? Forsøger at få forhjulet til at lette - Jannik kender nogle rigtig gode ruter til dem som måtte finde det sjovt
e. 2 eller 4 fingre på forbremsen? 2 fingre
f. Hvor langt ude på dækkenes sider er du? Det ser ud til at jeg har benyttet hele dækkets trædeflade

2. Fællestur

a. Hvor mange deltagere er passende, synes du? Det er sjov at køre tur uanset antallet, men for mig er det bedste 2-4 personer
b. Bør man køre mange fællesture som MC'ist? helt sikkert, det er rart at køre efter nogen som kender vejen og som kører habilt - det kan man kun selv blive bedre af
c. Afstand til den forankørende på fællestur - hvor meget har du og hvilke forhold er afgørende? passende afstand, så man kan nå at bremse
d. Afstand til den bagvedkørende - hvad er din minimums tolerance for andres afstand til dig? Jeg vil gerne have lidt plads, hvis en ligger helt op i røven betragter jeg det som jeg kører for langsomt, så er det bedre at overhale
e. Er du til "den langsomste forrest" så han/hun bestemmer farten eller skal de hurtige køre forrest i gruppen, men vente ved f.eks retningsændringer og byzoner? De hurtige forrest, men det vigtigste er at den som kender de gode veje ud og ind, ligger forrest
f. Hvor høj en hastighedsoverskridelse tillader du på land / i by? I by synes jeg ikke om at køre stærkt - vil egentlig helst holde mig til grænsen, men det kan være svært i store grupper - på landet derimod har jeg ingen grænse - udover at der selvfølgelig køres efter forholdene
g. Overhaling over spærrelinje - ja / nej? Kan være nødvendigt, men ikke noget jeg egentlig bryder mig om
h. Overhaling i gruppen ja / nej - og under hvilke forhold? Det er ok, når det går lige ud og det sker for at komme i rigtig position - det skal ske forsvarligt og der skal være en mening med det, det er ikke sjovt at blive overhalet og så bagefter selv at skulle slække på gassen gennem svingene

3. Din motorcykel.

a. Hvad har du for en? en Kawasaki Z750
b. Kører den i regnvejr? Helst ikke, jeg gider ikke at pudse den særligt ofte, så jeg foretrækker ikke at køre i regnvejr (det er sgu heller ikke særligt sjovt
c. Hvor langt slider du dine dæk ned før du skifter? Skifter gerne i god tid, de får ikke lov at køre over grænsen
d. Hvor meget tid har du brugt / bruger du på justering af kabler / koblingspunkt / pedaler / affjedring / dæktryk? ikke særligt meget, tjekker dæktryk ofte
e. Spørger du om råd til nogle af tingene i punkt d. ?? Jeps
f. Hvis en anden spørger dig om råd til tingene i punkt d, ved du så hvad du skal svare? Jeg lader dem, som mener at have forstand svare på sådanne ting, ligesom jeg undlader at svare på noget jeg ikke ved noget om.

4. Generelt.

a. Hvis en eller anden siger "jeg kører totalt sindssygt hurtigt" - hvad tænker du så som det første? Det er hans problem
b. Hvor mange KM har du kørt i indeværende sæson? ikke meget - dåligt vejr, ferie og arbejde har holdt mig væk så  alt alt for lidt max. 500-750 km
c. Hvor mange kørekurser (IKKE banedage) har du deltaget i? 1 Bronze-kursus
Hvis du går i seng med en røv der klør, vågner du op med en finger der lugter!

GTI

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 767
  • Go big or go HOME!
Re: Jeg er nysgerrig. (En del spørgsmål om dette og hint...)
« Svar #4 Dato: Juli 16, 2007, 11:31:14 am »
1. Kørestil.

a. I sving - smider du en endeballe udover sædet for at hjælpe på frihøjden?
Hvis farten er høy eller jeg er i rette humør.
b. I sving - holder du din egen bane slavisk, eller krydser du den modkørendes?
Holder min bane slavisk. Noen annet overlever man ikke lenge på i Norge.
c. I sving - gas på hele vejen igennem eller først når du er ved at rette maskinen op på vej ud?
Begge deler.
d. Mange "hop" på vejen - holder du gassen jævnt stramt så forhjulet evt letter?
Letter? På SVen, ja. Nåværende sykkel, nei.
e. 2 eller 4 fingre på forbremsen?
Som regel 4.
f. Hvor langt ude på dækkenes sider er du?
Mangler et par mm på helt ute.

2. Fællestur

a. Hvor mange deltagere er passende, synes du?
Alt fra 2 til 10. Best med under 5 stk
b. Bør man køre mange fællesture som MC'ist? (Meget gerne en begrundelse for dit svar)
Tja, mest for det sosiale...
c. Afstand til den forankørende på fællestur - hvor meget har du og hvilke forhold er afgørende? (Farten ja - men ellers...)
2-3 sekunder, gjerne litt mer når det kjøres aktivt.
d. Afstand til den bagvedkørende - hvad er din minimums tolerance for andres afstand til dig?
2-3 sekunder.
e. Er du til "den langsomste forrest" så han/hun bestemmer farten eller skal de hurtige køre forrest i gruppen, men vente ved f.eks retningsændringer og byzoner?
De hurtigste må gjerne kjøre fremst. Man får kjøre så hurtig man selv vil, og heller vente litt på resten.
f. Hvor høj en hastighedsoverskridelse tillader du på land / i by? (Ingen grund til at benægte at der bliver kørt for stærkt...)
I Norge, 20km/t over på landevei, bortsett fra ved overhalinger. Da går det gjerne litt hurtigere. Ved byer holder jeg grensen. I andre land feks Danmark er der vel fri fart??   :innocent:
g. Overhaling over spærrelinje - ja / nej?
NEI!
h. Overhaling i gruppen ja / nej - og under hvilke forhold?
Det er OK.

3. Din motorcykel.

a. Hvad har du for en?
07-modell Honda VFR 800
b. Kører den i regnvejr?
Jeg setter ikke på tur i regnvær, men det hender jo man blir fanget i en byge på langturene.
c. Hvor langt slider du dine dæk ned før du skifter?
Til der er 1mm igjen
d. Hvor meget tid har du brugt / bruger du på justering af kabler / koblingspunkt / pedaler / affjedring / dæktryk?
Ikke mye, MCen er ny og avfjæringen justeres på et blunk.
e. Spørger du om råd til nogle af tingene i punkt d. ??
Nei.
f. Hvis en anden spørger dig om råd til tingene i punkt d, ved du så hvad du skal svare? (Mest dæktryk og affjedring...)
Mulig.

4. Generelt.

a. Hvis en eller anden siger "jeg kører totalt sindssygt hurtigt" - hvad tænker du så som det første?
Idiot. Det er ikke tøft å kjøre fort.
b. Hvor mange KM har du kørt i indeværende sæson?
Ca 1000km med SV, 6000km med VFR
c. Hvor mange kørekurser (IKKE banedage) har du deltaget i?
Ingen. Bortsett fra å trene litt med en venn som er kjørelærer.
« Senest Redigeret: Juli 17, 2007, 01:37:19 pm af GTI »
Nå med GSX-R 750 K7 ('07)


Tidligere MCer:
1098 S ('08)
YZF-R1 RN12 ('06)
VFR800A7 VTEC ('07)
SV650SK3 ('03)

"Only a motorcyclist understands why a dog sticks his head out of a car window

Brian Lund

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 435
Re: Jeg er nysgerrig. (En del spørgsmål om dette og hint...)
« Svar #5 Dato: Juli 16, 2007, 11:47:42 am »
a. I sving - smider du en endeballe udover sædet for at hjælpe på frihøjden? Ja
b. I sving - holder du din egen bane slavisk, eller krydser du den modkørendes?Jeg holder min egen bane
c. I sving - gas på hele vejen igennem eller først når du er ved at rette maskinen op på vej ud?En smule gas, indtil jeg kan se udgangen og så får den mere
d. Mange "hop" på vejen - holder du gassen jævnt stramt så forhjulet evt letter? Ja
e. 2 eller 4 fingre på forbremsen? Jeg har Pazzo shorty klinger, der er ikke plads til 4 :)
f. Hvor langt ude på dækkenes sider er du? 0-1mm fra kanten på bagdækket, mere på fordækket

2. Fællestur

a. Hvor mange deltagere er passende, synes du? 10-15 max.
b. Bør man køre mange fællesture som MC'ist? (Meget gerne en begrundelse for dit svar) Hvis man har lyst, det er generelt god hygge
c. Afstand til den forankørende på fællestur - hvor meget har du og hvilke forhold er afgørende? (Farten ja - men ellers...) Kommer an på farten og hvordan den forankørende opfører sig
d. Afstand til den bagvedkørende - hvad er din minimums tolerance for andres afstand til dig? Dunno
e. Er du til "den langsomste forrest" så han/hun bestemmer farten eller skal de hurtige køre forrest i gruppen, men vente ved f.eks retningsændringer og byzoner? Hurtigste forrest, de venter så
f. Hvor høj en hastighedsoverskridelse tillader du på land / i by? (Ingen grund til at benægte at der bliver kørt for stærkt...) By: max +10km - Land: efter forholdene
g. Overhaling over spærrelinje - ja / nej? Generelt nej
h. Overhaling i gruppen ja / nej - og under hvilke forhold? Nej, har set flere kørere få et chock når der pludseligt er en der fyrer den af og overhaler

3. Din motorcykel.

a. Hvad har du for en? SV1000S K6
b. Kører den i regnvejr? Alt for ofte
c. Hvor langt slider du dine dæk ned før du skifter? for langt.. men så de stadig er lovlige
d. Hvor meget tid har du brugt / bruger du på justering af kabler / koblingspunkt / pedaler / affjedring / dæktryk? Justerer vinkel på klinger/pedaler - lufttryk mindst en gang om ugen.
e. Spørger du om råd til nogle af tingene i punkt d. ?? Nej
f. Hvis en anden spørger dig om råd til tingene i punkt d, ved du så hvad du skal svare? (Mest dæktryk og affjedring...) At affjedring og korrekt lufttryk er vigtigt

4. Generelt.

a. Hvis en eller anden siger "jeg kører totalt sindssygt hurtigt" - hvad tænker du så som det første? Spade.. det gør vi andre også så ingen grund til at prale med det :)
b. Hvor mange KM har du kørt i indeværende sæson? omkring 12.000km
c. Hvor mange kørekurser (IKKE banedage) har du deltaget i? 0
SV1000S K6 - blå.

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Re: Jeg er nysgerrig. (En del spørgsmål om dette og hint...)
« Svar #6 Dato: Juli 16, 2007, 11:53:32 am »
1. Kørestil.

a. I sving - smider du en endeballe udover sædet for at hjælpe på frihøjden?  Ja
b. I sving - holder du din egen bane slavisk, eller krydser du den modkørendes? krydser gerne modkørendes bane hvis der er frit udsyn
c. I sving - gas på hele vejen igennem eller først når du er ved at rette maskinen op på vej ud? neutral gas i starten indtil man rammer apex derefter gas på
d. Mange "hop" på vejen - holder du gassen jævnt stramt så forhjulet evt letter? :twisted: yessir stram gazz
e. 2 eller 4 fingre på forbremsen?  2
f. Hvor langt ude på dækkenes sider er du?  helt ude

2. Fællestur

a. Hvor mange deltagere er passende, synes du?  max 10
b. Bør man køre mange fællesture som MC'ist? (Meget gerne en begrundelse for dit svar)  Ja da det kan jhurtigt blive lidt træls at tullre rundt alene, og så er muligheden for at skabe nye venskaber og kontakter jo til stede
c. Afstand til den forankørende på fællestur - hvor meget har du og hvilke forhold er afgørende? (Farten ja - men ellers...) det er forskelligt afhænger af rutinen hos forankørende, mit eget humør osv...
d. Afstand til den bagvedkørende - hvad er din minimums tolerance for andres afstand til dig? jeg skal bare ikke kunne se deres forhjul på en af mine sider og ellers skal de holde en fornuftig bremseafstandi sving
e. Er du til "den langsomste forrest" så han/hun bestemmer farten eller skal de hurtige køre forrest i gruppen, men vente ved f.eks retningsændringer og byzoner? hurtigst forrest
f. Hvor høj en hastighedsoverskridelse tillader du på land / i by? (Ingen grund til at benægte at der bliver kørt for stærkt...) det afhænger af forholdene, nogle steder 0% andre steder med gode oversigtsforhold 100%
g. Overhaling over spærrelinje - ja / nej?det samme som ovenstående
h. Overhaling i gruppen ja / nej - og under hvilke forhold? neej

3. Din motorcykel.

a. Hvad har du for en? sv100sk4
b. Kører den i regnvejr? helst ikke
c. Hvor langt slider du dine dæk ned før du skifter? helt ned helst under minimum
d. Hvor meget tid har du brugt / bruger du på justering af kabler / koblingspunkt / pedaler / affjedring / dæktryk?jeg har brugt en del tid på justering af affjedringen, dæktrykket er fast, pedaler og greb er justeret ind, dog tog det ikke ret lang tid
e. Spørger du om råd til nogle af tingene i punkt d. ?? jeg har læst sindsygt meget omkring opsætningen af affjedringen men har ikke spurgt nogle
f. Hvis en anden spørger dig om råd til tingene i punkt d, ved du så hvad du skal svare? (Mest dæktryk og affjedring...) jep

4. Generelt.

a. Hvis en eller anden siger "jeg kører totalt sindssygt hurtigt" - hvad tænker du så som det første? det passer ikke fjols
b. Hvor mange KM har du kørt i indeværende sæson? alt alt for lidt under 5000
c. Hvor mange kørekurser (IKKE banedage) har du deltaget i? 1 mestersvinger
   

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Re: Jeg er nysgerrig. (En del spørgsmål om dette og hint...)
« Svar #7 Dato: Juli 16, 2007, 12:42:08 pm »
1. Kørestil.

a. I sving - smider du en endeballe udover sædet for at hjælpe på frihøjden?  Altefter hastigheden - men mest ja.
b. I sving - holder du din egen bane slavisk, eller krydser du den modkørendes? Bryder mig ikke om det. Hvis jeg har brug for det, er det for tæt på grænsen efter min mening.
c. I sving - gas på hele vejen igennem eller først når du er ved at rette maskinen op på vej ud? Fra Apex og udaf - fuld rulle ca...
d. Mange "hop" på vejen - holder du gassen jævnt stramt så forhjulet evt letter? Så ofte det er muligt - og jeg planlægger GERNE ruten efter det.   :mrgreen:
e. 2 eller 4 fingre på forbremsen?  2 styks - det samme på koblingen - et levn fra min Motocross tid.
f. Hvor langt ude på dækkenes sider er du?  Mangler 2-3mm

2. Fællestur

a. Hvor mange deltagere er passende, synes du?  Det kommer an på folks niveau. Jeg har været på ture 4 mand hvor vi ikke lavede andet end at vente, men også afsted med 15 mand hvor vi ikke ventede så meget som EN gang.
b. Bør man køre mange fællesture som MC'ist? (Meget gerne en begrundelse for dit svar)  Jeg planlægger altid ruter alene, men kører dem som fællesture - det er god underholdning.
c. Afstand til den forankørende på fællestur - hvor meget har du og hvilke forhold er afgørende? (Farten ja - men ellers...) Normalt mere end de fleste - som nogle kan have en tendens til at tolke som at jeg ikke kan følge med.
d. Afstand til den bagvedkørende - hvad er din minimums tolerance for andres afstand til dig? Jeg siger til i det sekund jeg synes de kører for tæt. Typisk må de bare ikke ligge i mine blinde vinkler - så er afstanden ikke så afgørende.
e. Er du til "den langsomste forrest" så han/hun bestemmer farten eller skal de hurtige køre forrest i gruppen, men vente ved f.eks retningsændringer og byzoner? Hurtigste mand/kvinde forrest - så venter de ved retningsændring.
f. Hvor høj en hastighedsoverskridelse tillader du på land / i by? (Ingen grund til at benægte at der bliver kørt for stærkt...) Byzoner er tæt på hellige for mig - folk får også meget hurtigt et negativt forhold til os MC'ister hvis vi altid vælter forbi med alt for høje omdrejninger og hastigheden passer dertil.
g. Overhaling over spærrelinje - ja / nej?Kommer an på udsynet og pladsen.
h. Overhaling i gruppen ja / nej - og under hvilke forhold? Når man venter på de bagvedkørende - dvs når man står stille - og KUN hvis den person som vil forbi, ER hurtigere.

3. Din motorcykel.

a. Hvad har du for en? Rød SV1000N K4
b. Kører den i regnvejr? Jeg har den for at bruge den - og lidt vand afskrækker mig ikke. Det er god træning.
c. Hvor langt slider du dine dæk ned før du skifter? Blanke på midten er altid  en meget god indikator.
d. Hvor meget tid har du brugt / bruger du på justering af kabler / koblingspunkt / pedaler / affjedring / dæktryk?Pedaler / greb osv er justeret ind en gang for alle. Det virker perfekt nu. Affjedring og dæktryk leger jeg stadig med. En eftermiddag med skemaet fra www.hyperpro.dk er GULD værd.
e. Spørger du om råd til nogle af tingene i punkt d. ?? Jeg er spørge-jørgen, men samtidigt også meget kildekritisk.  ;)
f. Hvis en anden spørger dig om råd til tingene i punkt d, ved du så hvad du skal svare? (Mest dæktryk og affjedring...) Til dels - men smag/behag er meget afgørende i den sag.

4. Generelt.

a. Hvis en eller anden siger "jeg kører totalt sindssygt hurtigt" - hvad tænker du så som det første? Det er ikke meget situationsfornemmelse du har, hva'? VIS mig det på en tur i stedet for at "blære" dig...
b. Hvor mange KM har du kørt i indeværende sæson?15531 i skrivende stund.
c. Hvor mange kørekurser (IKKE banedage) har du deltaget i? 1 - mestersvinger

[/quote]
« Senest Redigeret: August 20, 2008, 07:27:32 pm af Sajmon »
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Re: Jeg er nysgerrig. (En del spørgsmål om dette og hint...)
« Svar #8 Dato: Juli 17, 2007, 12:46:47 am »
1. Kørestil.

a. I sving - smider du en endeballe udover sædet for at hjælpe på frihøjden? Ikke mere..Som udgangspunkt ikke, kun hvis der er lagt op til et herre sving :-), og det er kun for at få placeret vægten en smule anderledes
b. I sving - holder du din egen bane slavisk, eller krydser du den modkørendes?Hvis der er frit udsyn, bruger jeg det asfalt der er tilrådighed
c. I sving - gas på hele vejen igennem eller først når du er ved at rette maskinen op på vej ud? Neutral gas ind, og gas gennem svinget, hvis det tillader det..
d. Mange "hop" på vejen - holder du gassen jævnt stramt så forhjulet evt letter? Det hænder..
e. 2 eller 4 fingre på forbremsen? 2
f. Hvor langt ude på dækkenes sider er du? de kommer fint derudaf

2. Fællestur

a. Hvor mange deltagere er passende, synes du? (6-8)
b. Bør man køre mange fællesture som MC'ist? (Meget gerne en begrundelse for dit svar) Ja, man møder nye mennesker med samme passion, og man lærer nye ruter.
c. Afstand til den forankørende på fællestur - hvor meget har du og hvilke forhold er afgørende? (Farten ja - men ellers...) God afstand
d. Afstand til den bagvedkørende - hvad er din minimums tolerance for andres afstand til dig? jeg skal helst kunne se dem i spejlet
e. Er du til "den langsomste forrest" så han/hun bestemmer farten eller skal de hurtige køre forrest i gruppen, men vente ved f.eks retningsændringer og byzoner? Langsommeste bagerst (det kommer helt af sig selv..)
f. Hvor høj en hastighedsoverskridelse tillader du på land / i by? (Ingen grund til at benægte at der bliver kørt for stærkt...) Kører efter forholdene, og tager hensyn i byer
g. Overhaling over spærrelinje - ja / nej? Sjældent.. (kun i særlige tilfælde) jeg er tålmodig og har hele dagen..
h. Overhaling i gruppen ja / nej - og under hvilke forhold? JA, og ALTID venstre om.. Død ved kølle hvis du overhaler indenom  :club:

3. Din motorcykel.

a. Hvad har du for en? GSXR
b. Kører den i regnvejr? Kun hvis jeg bliver fanget i det..
c. Hvor langt slider du dine dæk ned før du skifter? Til slidindikatorne.. m.m, jeg fornemmer at dækket begynder at miste sit bid
d. Hvor meget tid har du brugt / bruger du på justering af kabler / koblingspunkt / pedaler / affjedring / dæktryk? Et par timer på års basis  :D
e. Spørger du om råd til nogle af tingene i punkt d. ?? Nej, ikke mere..
f. Hvis en anden spørger dig om råd til tingene i punkt d, ved du så hvad du skal svare? (Mest dæktryk og affjedring...) Ja, nogenlunde. Affjedring er en smagsag, jeg kan vejlede i hvordan en fungerende grundindstilling skal være

4. Generelt.

a. Hvis en eller anden siger "jeg kører totalt sindssygt hurtigt" - hvad tænker du så som det første? "Nå...!?"
b. Hvor mange KM har du kørt i indeværende sæson? lige under 1000  ( :oops: )
c. Hvor mange kørekurser (IKKE banedage) har du deltaget i? 1 (racing school 2 dages kursus)
« Senest Redigeret: Juli 17, 2007, 01:01:47 am af Luske »

Bill

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1414
  • Nu med gixxer :D
Re: Jeg er nysgerrig. (En del spørgsmål om dette og hint...)
« Svar #9 Dato: Juli 17, 2007, 10:56:21 am »
1. Kørestil.

a. I sving - smider du en endeballe udover sædet for at hjælpe på frihøjden? Nej, øver mig på at ligge cyklen ordentligt ned i sving. Skal på kursus når jeg kommer hjem igen.
b. I sving - holder du din egen bane slavisk, eller krydser du den modkørendes? Holder for det meste min egen bane.
c. I sving - gas på hele vejen igennem eller først når du er ved at rette maskinen op på vej ud? Øver mig som sagt stadig, men gasser først op på vej ud af svinget.
d. Mange "hop" på vejen - holder du gassen jævnt stramt så forhjulet evt letter? Tror ikke jeg har prøvet sådan en strækning, men ville nok holde på.
e. 2 eller 4 fingre på forbremsen? Fik at vide på et bronze kursus at der ingen fingre skulle være, i tilfælde af man rammer en fugl, så vil forhjulet jo blokere...
f. Hvor langt ude på dækkenes sider er du? Mangler ca. 5mm. på hver side.

2. Fællestur

a. Hvor mange deltagere er passende, synes du? Det kommer an på hvordan der bliver kørt, man kan sagtens køre mange uden at skulle vente.
b. Bør man køre mange fællesture som MC'ist? (Meget gerne en begrundelse for dit svar) Ja da, det er piv hyggeligt og hvis man kører med nogle der er bedre end en selv, så lærer man også en masse.
c. Afstand til den forankørende på fællestur - hvor meget har du og hvilke forhold er afgørende? (Farten ja - men ellers...) Så jeg kan se vedkomnes hjelm i sidespejlet, så er jeg sikker på at vedkomne også kan se mig.
d. Afstand til den bagvedkørende - hvad er din minimums tolerance for andres afstand til dig? Vil helst ha at jeg kan se dem i mit sidespejl. Så jeg ikke har dem i min blindevinkel.
e. Er du til "den langsomste forrest" så han/hun bestemmer farten eller skal de hurtige køre forrest i gruppen, men vente ved f.eks retningsændringer og byzoner? Hurtigste forrest, så man de langsomme hænge på hvis de vil og ellers samler man op undervejs.
f. Hvor høj en hastighedsoverskridelse tillader du på land / i by? (Ingen grund til at benægte at der bliver kørt for stærkt...) Jeg holder mig som regel indenfor klip grænsen, dvs. 30 % overskridelse, dog prøver jeg at holde mig under 60 i by.
g. Overhaling over spærrelinje - ja / nej? Kun traktorer
h. Overhaling i gruppen ja / nej - og under hvilke forhold? Umiddelbart vil jeg sige nej, men det kan jo næsten ikke undgås og hvis det skal være, så skal det være venstre om.

3. Din motorcykel.

a. Hvad har du for en? SV650SK5
b. Kører den i regnvejr? Det er sjældent.
c. Hvor langt slider du dine dæk ned før du skifter? Har kun skiftet en gang og der var original dækkene godt firkantede.
d. Hvor meget tid har du brugt / bruger du på justering af kabler / koblingspunkt / pedaler / affjedring / dæktryk? Meget meget meget lidt
e. Spørger du om råd til nogle af tingene i punkt d. ?? Det er ingen skam at spørge, men må nok erkende at jeg læser om det og så prøver jeg mig frem.
f. Hvis en anden spørger dig om råd til tingene i punkt d, ved du så hvad du skal svare? (Mest dæktryk og affjedring...) Tja... jeg har da rodet lidt med det.

4. Generelt.

a. Hvis en eller anden siger "jeg kører totalt sindssygt hurtigt" - hvad tænker du så som det første? Idiot... Det er jo ikke noget at blære sig med.
b. Hvor mange KM har du kørt i indeværende sæson? Cyklen har trillet små 2200 km. mener jeg og jeg har vel kørt de 1000 af dem.
c. Hvor mange kørekurser (IKKE banedage) har du deltaget i? Jeg var på bronze kursus sidste år, kanon kursus, skal helt sikkert på det igen, når jeg får en ny cykel.
Er kommet til at købe en GSX-R 750 K7 med lidt lir på... Shit happens :D

Nikolaj

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1774
  • Hvis du kan dreje, kører du ikke hurtigt nok.
Re: Jeg er nysgerrig. (En del spørgsmål om dette og hint...)
« Svar #10 Dato: Juli 17, 2007, 11:01:04 am »
3. Din motorcykel.

a. Hvad har du for en? sv100sk4


Hihi - det er en lille pjævs .. sædet er vel så lille at en af ballerne altid hænger udover ? :shock:
Gaden : TIL SALG : GSXR 1000 K7 Sort/Orange.
Banen : GSXR 750 K7 Sort/Hvid.

runes-mc.dk

  • Potentiel trackday junkie...
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2174
  • Bedre vejr i år end sidste år, tak...
    • http://www.runes-mc.dk
Re: Jeg er nysgerrig. (En del spørgsmål om dette og hint...)
« Svar #11 Dato: Juli 17, 2007, 11:54:35 am »
Det var en ordentlig omgang, men ok da  :)

1. Kørestil.

a. I sving - smider du en endeballe udover sædet for at hjælpe på frihøjden? Afhænger af svinget og hastigheden, dog gøres det nogle gange for sjov.
b. I sving - holder du din egen bane slavisk, eller krydser du den modkørendes? Meget sjældent og kun hvis der er godt overblik over den modsatte bane langt frem.
c. I sving - gas på hele vejen igennem eller først når du er ved at rette maskinen op på vej ud? Afhænger af svinget, men prøver at holde "neutral" gas på
d. Mange "hop" på vejen - holder du gassen jævnt stramt så forhjulet evt letter? Nogle gange
e. 2 eller 4 fingre på forbremsen? 2, når jeg skal bremse
f. Hvor langt ude på dækkenes sider er du? Der er da ihvertfald 1 cm tilbage

2. Fællestur

a. Hvor mange deltagere er passende, synes du? Afhænger af formålet, tur med fuld gas = omkring 5-10, cruiser tur = så mange man kan samle
b. Bør man køre mange fællesture som MC'ist? (Meget gerne en begrundelse for dit svar) Der er gode muligheder for at lære, både ved at se de andre køre og ved at snakke med dem i pauserne.
c. Afstand til den forankørende på fællestur - hvor meget har du og hvilke forhold er afgørende? (Farten ja - men ellers...) Fart og oversigtsforhold, fornuftig afstand så man kan nå at reagere.
d. Afstand til den bagvedkørende - hvad er din minimums tolerance for andres afstand til dig? Har ikke tænkt nærmere over det, plejer at kigge fremad   :wink:
e. Er du til "den langsomste forrest" så han/hun bestemmer farten eller skal de hurtige køre forrest i gruppen, men vente ved f.eks retningsændringer og byzoner? Afhænger af formålet med turen.
f. Hvor høj en hastighedsoverskridelse tillader du på land / i by? (Ingen grund til at benægte at der bliver kørt for stærkt...) 20-30 km/t på landet, sjældent mere end 10-15 km/t i by
g. Overhaling over spærrelinje - ja / nej? Nej, der er en grund til de er der.
h. Overhaling i gruppen ja / nej - og under hvilke forhold? Jeg plejer at lade være med mindre personen foran vinker mig frem

3. Din motorcykel.

a. Hvad har du for en? Suzuki GSX-R 600
b. Kører den i regnvejr? Nej
c. Hvor langt slider du dine dæk ned før du skifter? Når bagdækket er for firkantet eller ikke har lovligt mønster på midten.
d. Hvor meget tid har du brugt / bruger du på justering af kabler / koblingspunkt / pedaler / affjedring / dæktryk? Dæktryk checkes jævnligt, resten 5 minutter
e. Spørger du om råd til nogle af tingene i punkt d. ?? Ja, eller søger på nettet
f. Hvis en anden spørger dig om råd til tingene i punkt d, ved du så hvad du skal svare? (Mest dæktryk og affjedring...) Ja/nej/måske afhænger da af spørgsmålet  :wink:

4. Generelt.

a. Hvis en eller anden siger "jeg kører totalt sindssygt hurtigt" - hvad tænker du så som det første? Idiot
b. Hvor mange KM har du kørt i indeværende sæson? 2000 km indtil nu + 4 dage på bane
c. Hvor mange kørekurser (IKKE banedage) har du deltaget i? 0 (dog 2 dage i grøn klasse med r4f, det er næsten kørekursus)
« Senest Redigeret: Juli 17, 2007, 12:01:12 pm af runes-mc.dk »
Rune Rasmussen, kører på en sølv/sort Gixxer600 2005 med diverse gejl :)

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: Jeg er nysgerrig. (En del spørgsmål om dette og hint...)
« Svar #12 Dato: Juli 17, 2007, 12:41:33 pm »
1. Kørestil.

a. I sving - smider du en endeballe udover sædet for at hjælpe på frihøjden?
Ja, det giver mig bedre balance hvis jeg skal langt ned og ligge.
b. I sving - holder du din egen bane slavisk, eller krydser du den modkørendes?
Holder min egen bane.
c. I sving - gas på hele vejen igennem eller først når du er ved at rette maskinen op på vej ud?
Holder gassen i svinget så jeg ikke får en overraskelse (eks. at den hugger fordi kæden lige skal rettes ud eller er i et forkert gear) på vej ud hvor jeg så gasser op imens jeg rejser cyklen.
d. Mange "hop" på vejen - holder du gassen jævnt stramt så forhjulet evt letter?
Som regel kører jeg pænt og efter forholdene - men altså den kan jo smutte en gang imellem.
e. 2 eller 4 fingre på forbremsen?
Afhænger af hvor jeg kører. Tænker ikke så meget over det. I byen er jeg som regel klar med 4 hvis jeg kører i kø.
f. Hvor langt ude på dækkenes sider er du?
1 cm kyllingestribe bagpå ca.

2. Fællestur

a. Hvor mange deltagere er passende, synes du?
Det kommer an på om der skal køres hyggetur eller ræs. Hyggetur må der være lige så mange som der kan være - ræs kan jeg bedst li hvis der ikke er mange flere end 3.
b. Bør man køre mange fællesture som MC'ist? (Meget gerne en begrundelse for dit svar)
Man bør hvis man har lyst - jeg syns' selv at det er hyggeligt!
c. Afstand til den forankørende på fællestur - hvor meget har du og hvilke forhold er afgørende? (Farten ja - men ellers...)
Fart - og om der er strafvægt som kan gøre et eller andet tosset eller betyder reduceret hastighed i sving. Kørebanenes tilstand - vejgreb etc.
d. Afstand til den bagvedkørende - hvad er din minimums tolerance for andres afstand til dig?
Det tænker jeg ikke så meget over - det er sjældent at jeg oplever at folk ligger oppe i røven på mig  :angel:
e. Er du til "den langsomste forrest" så han/hun bestemmer farten eller skal de hurtige køre forrest i gruppen, men vente ved f.eks retningsændringer og byzoner?
Det kommer an på om der skal køres tur eller ræs.
f. Hvor høj en hastighedsoverskridelse tillader du på land / i by? (Ingen grund til at benægte at der bliver kørt for stærkt...)
Det er relativt - min grundregel er dog at min egen og mine medtrafikkanters sikkerhed er afgørende for min kørsel. Med andre ord - hvis kl. er 2 om natten en tirsdag hvor jeg kører fra Hillerød til København og jeg er den eneste på vejen - så får den lidt peber!
g. Overhaling over spærrelinje - ja / nej?
Nej
h. Overhaling i gruppen ja / nej - og under hvilke forhold?
Nu kan jeg ikke tale for "gruppen" og kan jo ikke gøre noget hvis de følger efter mig  :angel: men generelt er det jo ikke en god ide.

3. Din motorcykel.

a. Hvad har du for en?
SV1000S K3 med div. lir.
b. Kører den i regnvejr?
Helst ikke.
c. Hvor langt slider du dine dæk ned før du skifter?
1 fordæk holder 2 bagdæks levetid - mine Power Pilot dæk holder en sæson ca. 8000 km. (slidt helt ned på lovlig vis)
d. Hvor meget tid har du brugt / bruger du på justering af kabler / koblingspunkt / pedaler / affjedring / dæktryk?
Ikke specielt meget. Jeg justerer kun selv dæktryk - resten ordner værkstedet.
e. Spørger du om råd til nogle af tingene i punkt d. ??
Nej - heller ikke hvis jeg selv skulle finde på at rode med det. Måske hvis vi snakker affjedring.
f. Hvis en anden spørger dig om råd til tingene i punkt d, ved du så hvad du skal svare? (Mest dæktryk og affjedring...)
Kig i forum og i manualen.

4. Generelt.

a. Hvis en eller anden siger "jeg kører totalt sindssygt hurtigt" - hvad tænker du så som det første?
Dig vil jeg være betænksom ved at køre med - hvis det er det eneste jeg ved om personen.
b. Hvor mange KM har du kørt i indeværende sæson?
5000 ca.
c. Hvor mange kørekurser (IKKE banedage) har du deltaget i?
0
« Senest Redigeret: Juli 17, 2007, 12:48:01 pm af skurkenfradallas »
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Re: Jeg er nysgerrig. (En del spørgsmål om dette og hint...)
« Svar #13 Dato: Juli 17, 2007, 12:56:48 pm »
3. Din motorcykel.

a. Hvad har du for en? sv100sk4


Hihi - det er en lille pjævs .. sædet er vel så lille at en af ballerne altid hænger udover ? :shock:
Det er ikke sædets skyld at de konstant hænger udover  :lmao: :lmao:

Keltringer

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 37
  • SV ROXS !!!!
Re: Jeg er nysgerrig. (En del spørgsmål om dette og hint...)
« Svar #14 Dato: Juli 17, 2007, 01:15:21 pm »
1. Kørestil.

a. I sving - smider du en endeballe udover sædet for at hjælpe på frihøjden? Af & til
b. I sving - holder du din egen bane slavisk, eller krydser du den modkørendes? Holder min egen
c. I sving - gas på hele vejen igennem eller først når du er ved at rette maskinen op på vej ud? Når jeg retter op
d. Mange "hop" på vejen - holder du gassen jævnt stramt så forhjulet evt letter? Alt efter humør
e. 2 eller 4 fingre på forbremsen? By 4 - Landet - 2
f. Hvor langt ude på dækkenes sider er du? mangler vel godt 5 mm

2. Fællestur

a. Hvor mange deltagere er passende, synes du? Jo flere jo bedre, men alt efter hva man vil opnå med turen.
b. Bør man køre mange fællesture som MC'ist? (Meget gerne en begrundelse for dit svar) Ikke nødvendigt, men det kan have sine fordele da man lære at læse andre nemmere
c. Afstand til den forankørende på fællestur - hvor meget har du og hvilke forhold er afgørende? (Farten ja - men ellers...) Kommer meget an på om jeg kender dem jeg køre med eller ej. Men eller har den øvrige trafik noget at sige.
d. Afstand til den bagvedkørende - hvad er din minimums tolerance for andres afstand til dig? Hader hvis de ligger lige i mit baghjul, da en pludselig bremsning kan ende fatalt
e. Er du til "den langsomste forrest" så han/hun bestemmer farten eller skal de hurtige køre forrest i gruppen, men vente ved f.eks retningsændringer og byzoner? Ser gerne vi kommer fremad  :D
f. Hvor høj en hastighedsoverskridelse tillader du på land / i by? (Ingen grund til at benægte at der bliver kørt for stærkt...) P10 km/t i byen max, landet er nok ca 30% alt efter forhold selvfølgelig  :angel:
g. Overhaling over spærrelinje - ja / nej? Nej, da jeg lever af mit kort
h. Overhaling i gruppen ja / nej - og under hvilke forhold? Ja, hvis der er plads så ser jeg ingen problem i det. Vi er jo ikke en børnehave på tur der skal holde hinanden i hånden

3. Din motorcykel.

a. Hvad har du for en? Sv650s - k3
b. Kører den i regnvejr? Kun hvis det kommer under en tur
c. Hvor langt slider du dine dæk ned før du skifter? Skifter gerne før minimum belægning er nået
d. Hvor meget tid har du brugt / bruger du på justering af kabler / koblingspunkt / pedaler / affjedring / dæktryk?Den tid det tager
e. Spørger du om råd til nogle af tingene i punkt d. ??Ja da jeg er forholdvis ny MC´ist
f. Hvis en anden spørger dig om råd til tingene i punkt d, ved du så hvad du skal svare? (Mest dæktryk og affjedring...) Ikke 100%

4. Generelt.

a. Hvis en eller anden siger "jeg kører totalt sindssygt hurtigt" - hvad tænker du så som det første? Hans problem, men hold dig i pæn afstand fra mig under en fælles tur
b. Hvor mange KM har du kørt i indeværende sæson? Knap 1500 km
c. Hvor mange kørekurser (IKKE banedage) har du deltaget i? 1 - køre teknisk i vejen (Fed dag)
Suzuki Sv650s-K3 / Burning Copper Metal / Xenon 6000k / Yoshimura TRS Carbon

Se den her http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=13580&ipc=53085