Det var en ordentlig omgang, men ok da
1. Kørestil.
a. I sving - smider du en endeballe udover sædet for at hjælpe på frihøjden?
Afhænger af svinget og hastigheden, dog gøres det nogle gange for sjov.b. I sving - holder du din egen bane slavisk, eller krydser du den modkørendes?
Meget sjældent og kun hvis der er godt overblik over den modsatte bane langt frem.c. I sving - gas på hele vejen igennem eller først når du er ved at rette maskinen op på vej ud?
Afhænger af svinget, men prøver at holde "neutral" gas påd. Mange "hop" på vejen - holder du gassen jævnt stramt så forhjulet evt letter?
Nogle gangee. 2 eller 4 fingre på forbremsen?
2, når jeg skal bremsef. Hvor langt ude på dækkenes sider er du?
Der er da ihvertfald 1 cm tilbage2. Fællestur
a. Hvor mange deltagere er passende, synes du?
Afhænger af formålet, tur med fuld gas = omkring 5-10, cruiser tur = så mange man kan samleb. Bør man køre mange fællesture som MC'ist? (Meget gerne en begrundelse for dit svar)
Der er gode muligheder for at lære, både ved at se de andre køre og ved at snakke med dem i pauserne.c. Afstand til den forankørende på fællestur - hvor meget har du og hvilke forhold er afgørende? (Farten ja - men ellers...)
Fart og oversigtsforhold, fornuftig afstand så man kan nå at reagere.d. Afstand til den bagvedkørende - hvad er din minimums tolerance for andres afstand til dig?
Har ikke tænkt nærmere over det, plejer at kigge fremad e. Er du til "den langsomste forrest" så han/hun bestemmer farten eller skal de hurtige køre forrest i gruppen, men vente ved f.eks retningsændringer og byzoner?
Afhænger af formålet med turen.f. Hvor høj en hastighedsoverskridelse tillader du på land / i by? (Ingen grund til at benægte at der bliver kørt for stærkt...)
20-30 km/t på landet, sjældent mere end 10-15 km/t i byg. Overhaling over spærrelinje - ja / nej?
Nej, der er en grund til de er der.h. Overhaling i gruppen ja / nej - og under hvilke forhold?
Jeg plejer at lade være med mindre personen foran vinker mig frem3. Din motorcykel.
a. Hvad har du for en?
Suzuki GSX-R 600b. Kører den i regnvejr?
Nejc. Hvor langt slider du dine dæk ned før du skifter?
Når bagdækket er for firkantet eller ikke har lovligt mønster på midten.d. Hvor meget tid har du brugt / bruger du på justering af kabler / koblingspunkt / pedaler / affjedring / dæktryk?
Dæktryk checkes jævnligt, resten 5 minuttere. Spørger du om råd til nogle af tingene i punkt
d. ??
Ja, eller søger på nettetf. Hvis en anden spørger dig om råd til tingene i punkt
d, ved du så hvad du skal svare? (Mest dæktryk og affjedring...)
Ja/nej/måske afhænger da af spørgsmålet 4. Generelt.
a. Hvis en eller anden siger "jeg kører totalt sindssygt hurtigt" - hvad tænker du så som det første?
Idiotb. Hvor mange KM har du kørt i indeværende sæson?
2000 km indtil nu + 4 dage på banec. Hvor mange kørekurser (IKKE banedage) har du deltaget i?
0 (dog 2 dage i grøn klasse med r4f, det er næsten kørekursus)