Det skrev hen NETOP heller ikke i den første version... men skrev at michelin havde problemer på alle deres fabrikker
Han medvirkede jo også til at michelin blev udelukket af en FDM test af mc-dæk.... pga en tilbagekaldelse af to "bats"??
Citat" Michelin har selv beskrevet problemet på sit netsted, det kan du læse om ved at klikke her. Michelin har desuden oprettet et specielt telefonnummer, som kunderne kan ringe til og få yderligere informationer på: 369 96 062" Dette har jo INTET med det omtalte bagdæk at gøre..
Citat" Ifølge den presseansvarlige fra Michelin Skandinavia, Johan Winberg, vil Michelin nu undersøge problemerne omkring bagdækkene nærmere" Der er ET ENESTE dæk der et sprunget.... husk nu alder og km...
Klart, udelukkelsen af Michelin fra testen, samt vendinger som "Michelin-dæk hører ikke hjemme på danske motorcykler" er en overreaktion. At sammenligne fordækkets problemer, som Michelin selv indrømmer var dårligt produceret, med bagdækket er ikke heldigt. Men det er netop det jeg mener - filtrer retorikken fra, søg ind til fakta og dan din egen mening.
Tommy Rønn er lidt ligesom Ekstra Bladet - sensationalistisk, men starter alligevel historier der er værd at bringe, hvis man altså forstår at finde ind til fakta, evt. via andre medier.
Fordækstilbagekaldelsen var også kun baseret på et eneste tilfælde (efter hvad vi har kunnet læse i pressen, samt på diverse links til andre fora her). Her var Michelin bare meget langsommere til at samle den op og gøre noget ved det. Den fejl laver de ikke igen, takket være hurtig presseomtale af problemet.
EDIT: Jeg vil lige tilføje at jeg ikke har dannet min egen mening omkring dækkene endnu, der er stadig for få fakta på bordet. Det vi har diskuteret her er udelukkende hvorvidt Tommy Rønn har leveret god journalistik, og det mener jeg bestemt han har, det har været været meget relevant, hvis man søger at belyse sandheden fra flere vinkler. Specielt set i lyset af den tidligere tilbagekaldelse af fordæk er det jo interessant. Jeg stoler stadig på mine Pilot Road 2 (selv om jeg ikke mener de er så gode som de gamle Z6'ere
) Men jeg stiller mig skeptisk overfor om man bør forvente at et dæk skræller sig selv, når det har nået 10.000 km eller 2 år. Jeg ville håbe at dækket holdt sammen og bare langsomt blev slidt ned, så man kunne undgå uheld, uanset brugerens dumhed.