Er det en S eller N din kammerat har?
Hvis det er en S, har jeg en N du kan prøve - for at sammenligne.
Det er selvsagt at en N er lidt træls at køre langt på hvis hastigheden skal være høj - men jeg har ingen problemer med en marchfart på 140 over længere distancer, f.eks Roskilde - Esbjerg og retur samme dag...
JEG sidder tydeligt bedre på en N, da mine håndled ikke kan klare sportscykler, og jeg synes desuden at man har mere styr på maskinen og kan variere sin kørestilling bedre....
Det er en smagssag, og man skal prøve begge modeller for at danne sig en mening.
Udover det, synes jeg det er svært at sige hvad man skal kigge efter af fejl, for det er ikke mange man hører om.
På modeller før 05 kan slavecylinderen til koblingen være utæt - og ellers er der vel ikke rigtigt noget udover de sædvanlige tegn på misligeholdelse og misbrug, i form af slør sære steder og kabler / greb som går stramt - evt lakskader som følge af styrt, evt dæknuller i bagskærmen som følge af for mange brændere... Der er visse som slås med farveforskelle på eftermonterede dele - men det er vist nok mest de grå modeller det sker på.
Jeg indrømmer gerne at jeg ikke har den vilde forstand på kendetegnene på SV'eren, for min har eddermanme opført sig eksemplarisk alle de 14.500 km jeg har kørt denne - min første - sæson...