Forfatter Emne: Udskiftning af udstødning  (Læst 7353 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Thomas N

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 30
Udskiftning af udstødning
« Dato: Juli 12, 2007, 03:23:41 pm »
Hej

Jeg skal have skiftet udstødning. på min sv'er
Er det noget man kan gøre selv umiddelbart nemt? Eller er det bedst at sende den på værksted, hvis man ikke har så meget forstand på det?

På forhånd tak

Blinklys

  • Gæst
Re: Udskiftning af udstødning
« Svar #1 Dato: Juli 12, 2007, 04:42:52 pm »
Jeg lod forhandleren montere min. Mest fordi jeg vidste, at der skulle saves i original-udstødningen, og det var jeg ikke helt tryg ved selv at gøre :wink: Nu ved jeg ikke om du har valgt en potte, men her er et par billeder af min - så kan du se hvordan en kulfiberpotte ser ud på et gråt SVin (som jeg jo kan se du også har.) :D
« Senest Redigeret: Juli 12, 2007, 05:36:56 pm af Blinklys »

Thomas N

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 30
Re: Udskiftning af udstødning
« Svar #2 Dato: Juli 12, 2007, 08:13:44 pm »
Tak for billederne...fed potte
Jeg overvejer et fuldt system, og tror jeg sender den på værksted for at få den skiftet. Er nemlig i tvivl om hvor svært der er at få udstødning af/påmonteret. "Foran" på motoren er det temmeligt nemt. Der er mere "bag" på motoren.

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Re: Udskiftning af udstødning
« Svar #3 Dato: Juli 12, 2007, 08:19:52 pm »
Tak for billederne...fed potte
Jeg overvejer et fuldt system, og tror jeg sender den på værksted for at få den skiftet. Er nemlig i tvivl om hvor svært der er at få udstødning af/påmonteret. "Foran" på motoren er det temmeligt nemt. Der er mere "bag" på motoren.
Ellers skulle der vel nok findes en "Køv´nhavnersnude" som er villig til at give en hånd med til udskiftningen.  :blink:

Meld ind folkens.  :loser:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Re: Udskiftning af udstødning
« Svar #4 Dato: Juli 12, 2007, 08:33:49 pm »
Det kan ikke være så svært - jeg hjælper gerne - i Helsingør

Vil helst ikke skære i din originale - men hvis du køber et fuldt system hjælper jeg gerne..
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

scar

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 804
Re: Udskiftning af udstødning
« Svar #5 Dato: Juli 12, 2007, 09:43:09 pm »
jeg skær gerne i hva som helst uden kvaler :mrgreen: og bor i slagelse hvis det passer bedre eller arbejder i karlslunde.

Jeg lod forhandleren montere min. Mest fordi jeg vidste, at der skulle saves i original-udstødningen, og det var jeg ikke helt tryg ved selv at gøre :wink: Nu ved jeg ikke om du har valgt en potte, men her er et par billeder af min - så kan du se hvordan en kulfiberpotte ser ud på et gråt SVin (som jeg jo kan se du også har.) :D

hey jeg kan se der er abs på din cykel, hvordan synes du det virker?
nu med gixxer 1000k8:o)

Blinklys

  • Gæst
Re: Udskiftning af udstødning
« Svar #6 Dato: Juli 12, 2007, 09:52:26 pm »
hey jeg kan se der er abs på din cykel, hvordan synes du det virker?

Det fungerer helt fint :) Jeg har (endnu) ikke været ude for en "real-life" situation, hvor jeg har haft brug for det. Men det giver bestemt mere tryghed - især når vejen er våd.

Jacob

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 325
Re: Udskiftning af udstødning
« Svar #7 Dato: Juli 13, 2007, 04:59:12 pm »
hey jeg kan se der er abs på din cykel, hvordan synes du det virker?

Det fungerer helt fint :) Jeg har (endnu) ikke været ude for en "real-life" situation, hvor jeg har haft brug for det. Men det giver bestemt mere tryghed - især når vejen er våd.

Med fare for helt at fjerne os fra det oprindelige emne:

Jeg har prøvet det, da en modkørende besluttede sig for at lave et venstresving foran mig. Det virker fint, med små pumpebevægelser i både greb og fodbremse. Ligesom på en bil.... Nåede dog ikke til at skulle manøvrere samtidig med nedbremsningen, men SVinet holdt sig fint oprejst...
SV650SAK7  -  Candy Sonoma Red  -  Mivv-titanium  -  F.Fabbri DB  -  Fuelfriend  -  SpyBall
Nu med hjemmelavede ridser...

Thomas N

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 30
Re: Udskiftning af udstødning
« Svar #8 Dato: Juli 13, 2007, 08:37:41 pm »
Tak for svarene.

Det lyder godt, at man kan få noget hjælp, hvis man har brug for en hånd.

Jeg overvejer lige situationen og melder tilbage.

Copy_Cat

  • Fotopedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 644
  • "Sluk den, inden naboen bliver tosset"
Re: Udskiftning af udstødning
« Svar #9 Dato: August 19, 2007, 12:26:57 pm »
Thomas N, det er ikke særlig svært at skifte udstødningen selv. Jeg har selv prøvet det, og har ikke meget erfaring med at skrue på MC  :D Men det gik fint...

Hvilket system har du i tankerne?
Theis

Ex. SV650S ejer.

Jensen Danmark

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 179
Re: Udskiftning af udstødning
« Svar #10 Dato: August 19, 2007, 04:53:02 pm »
Det er såmænd ikke så slemt at skifte. Jeg har et komplet Leo Vince system på min, og det eneste minus der var ved at montere den, var at jeg blev nød til at afmontere bagdæmperen for at få det på plads.

Jo der er forresten et andet minus ved Leo V. Det er umuligt at få kåben til at sidde ordentligt hvis der er fuldkåbe på svinet. Kåben kommer til at sidde så langt ude i højre side at den meget nemt går i asfalten. Jeg har endnu ikke fundet ud af hvordan jeg får den til at sidde pænt ind til cyklen, men det lader til at eneste udvej er at skære en betydelig del af kåben væk  :(
“You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life.”

GSX-R 750 K7 baneged

Capone

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1590
Re: Udskiftning af udstødning
« Svar #11 Dato: August 19, 2007, 05:15:19 pm »
Thomas N, det er ikke særlig svært at skifte udstødningen selv. Jeg har selv prøvet det, og har ikke meget erfaring med at skrue på MC  :D Men det gik fint...

Hvilket system har du i tankerne?

Det eneste du skal huske på, er at der er 2 cylindre på en SV... Ik' Copy_Cat?  :loser:  :lmao:

Her plejede at stå hvilken SV650S jeg havde fornøjelsen af fra 2004 til 2007.

Copy_Cat

  • Fotopedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 644
  • "Sluk den, inden naboen bliver tosset"
Re: Udskiftning af udstødning
« Svar #12 Dato: August 19, 2007, 05:32:54 pm »
Thomas N, det er ikke særlig svært at skifte udstødningen selv. Jeg har selv prøvet det, og har ikke meget erfaring med at skrue på MC  :D Men det gik fint...

Hvilket system har du i tankerne?

Det eneste du skal huske på, er at der er 2 cylindre på en SV... Ik' Copy_Cat?  :loser:  :lmao:

 :hand:
Theis

Ex. SV650S ejer.

Jensen Danmark

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 179
Re: Udskiftning af udstødning
« Svar #13 Dato: August 19, 2007, 07:08:41 pm »
Thomas N, det er ikke særlig svært at skifte udstødningen selv. Jeg har selv prøvet det, og har ikke meget erfaring med at skrue på MC  :D Men det gik fint...

Hvilket system har du i tankerne?

Det eneste du skal huske på, er at der er 2 cylindre på en SV... Ik' Copy_Cat?  :loser:  :lmao:

Hahaa den går aldrig i glemmebogen   :lmao: :lmao: :lmao:
“You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life.”

GSX-R 750 K7 baneged

Thomas N

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 30
Re: Udskiftning af udstødning
« Svar #14 Dato: August 19, 2007, 09:00:08 pm »
Thomas N, det er ikke særlig svært at skifte udstødningen selv. Jeg har selv prøvet det, og har ikke meget erfaring med at skrue på MC  :D Men det gik fint...

Hvilket system har du i tankerne?

Jeg får sat en Akrapovic titanium potte på her på torsdag. Den har været i restordre, så jeg har gået og ventet på den et stykke tid, men nu håber jeg, at det lykkes.

Men ellers tak for input