En af mine kammerater har en Monster Dark 600 tror jeg nok den hedder... Min søsters kæreste har også 2 forældre som har hhv. en Ducati monster 69-et eller andet og en Motoguzzi Griso 800.
Erfaringer:
* Reservedele er pisse dyre og det samme er værkstedsreningen
* Det er som om sådan en SKAL lække en lille bitte smule olie pr. definition
* Jeg lange hyl 1.93 sidder elendigt på en Monster - totalt lodret
* Man får meget mindre MC for pengene
* Dem jeg har set har har alle set letter slidte eller anløbne ud - ved ikke om det er fordi at vi passer bedre på vores SVin?
* De lyder lidt som om de er i stykker på grund af tørpladekoblingen (rasler)
Med andre ord - jeg ville aldrig købe en Monster... Måske en 1098 hvis jeg havde kassen... Men ikke en Monster!
den her har ik kør kobling - det er kun fra 900cc og op
tja - mindre MC for pengene... hvis man ser det som 2 hjul med en motor så ja
hvis man ser på motoren synes jeg man får mere - f.eks tvangslukkene ventiler (ducati patent)
Desmodromiske ventiler er vist ikke lige et fortrin man på en 70hk cykel skal bruge så meget energi på at få fat i. Det er væsentligt dyrere at reparere på end den almindelige type NÅR det går i stykker. (ikke "hvis" - men "når")
Det har kortere service intervaller, og meget mere mekanisk støj.
jeg selv er 1,95 og sidder ik helt lodre men du skal ik sammeligne en streetfighter med en sport
En monster er ikke en fighter - det er en "Naked Bike" hvis vi skal skære helt ind til benet. Kronrørsvinkel og generel silart er ikke fighter - det er intet på cyklen ekstremt nok til.
Jeg er kun 193cm, og jeg sidder også milevidt meget bedre på en SV'er (1000 eller 650 efter 03) end en Monster. Hvis du selv synes du sidder fedt, så kør en tur på 200km og fortæl mig hvor meget følelse du har i ryg og hænder bagefter.
en anden fordel er hvis det går galt og stellet blive beskadigt:
suzuki = totalskadet - køb en ny med afgift
ducati = få lavet nyt stel med samme stelnummer
Om en cykel bliver totalskadet eller ej, afhænger af skadens omfang og pris i forhold til den øjeblikkelige handelsværdi - ikke mærke eller model, så det med stellet er noget sludder.
Desuden skal du vente 3 måneder på et stel til Duc'en hvor Suzuki er måske 14 dage om det. Dog synes jeg det er et dårligt argument at bruge, for du planlægger vel ikke at kvadre den allerede?
men det er kun få ting jeg har hørt om fordele og ulember
jeg har prøvet at køre på begge - altså SV650n og monster 695
og begge køre godt i min mening
Jeg har ca de samme erfaringer som skurkenfradallas - og jeg har selv været varm på en Monster - dog noget med mere end 70hk - nemlig S2R eller lignende.
Jeg kører jævnligt sammen med 2 Ducati gutter som bander serviceniveauet på deres cykler LANGT væk. Der er enten MC Hjørnet eller FI Motorcykler i sorø at vælge mellem, og ingen af dem har vist ordet "kundetilfredshed" i deres ordforråd.
En anden ting er modifikationer. SV'eren kan ombygges til de syge ting bare ved at hive ned af hylderne i den rette butik - Duc'en kan du sgu ikke engang få et sæt andre blinklys til.
Monster'eren bremser bedre end en SV650 når du går til stålet, men det er ikke noget som et sæt sintermetal klodser ikke kan ændre drastisk på.
Ud fra et økonomisk synspunkt ser jeg bare ikke hvor Duc'en er bedre - og det er den primære årsag til jeg ikke ejer en.