Forfatter Emne: Argh, jeg tabte min GPS under kørsel!  (Læst 5389 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Damage

• Gæst
Re: Argh, jeg tabte min GPS under kørsel!
« Svar #15 Dato: Juli 10, 2007, 09:53:52 am »
Jeg købte min sidste efterår hos Louis.de. Det er så godtnok ikke 2nd. edition.
Måske du kan finde 1nd. edition billigere endnu - fungerer bare godt i hele EU.

Okay. 1nd Edition er der ikke mange tilbage af, de er blevet trukket tilbage af TomTom pga. en ustabil holder til GPS´en. Det var også en 2nd Edition jeg var ude efter, der er en hel del rettelser i designet på 2nd Edition.

Har du prøvet om din Rider virker med Windows Vista?

palle SV1000N K6

• Søndagskører
  • **
« Svar #16 Dato: Juli 10, 2007, 10:27:12 am »
Jeg har ikke haft problemer med holderen. Både jeg og konen har en holder på vores MC´ere (SV1000NK6, GS500K6).
Jeg fik Vista for 1 måned siden og har ikke prøvet - jeg må prøve om det virker (der er flere programmer der ikke kører på Vista :<)

GPS er 100% iorden til MC´ere. Jeg har været på mange MC-ture i Sverige iht. mit job, og jeg kan ikke sætte ord på hvormange rigtig gode "biveje" jeg har kørt på - man er never lost og kan udforske hele områder, små landeveje, afstikkere mv.

Vi har gjort det samme i vinters da vi var på skiferie i Østrig (i bil), vi stak af fra motorvejen og fik den fedeste tur gennem Bayern på små landeveje.

GSX1400, K7

Damage

• Gæst
« Svar #17 Dato: Juli 10, 2007, 11:19:22 am »
Jeg har ikke haft problemer med holderen. Både jeg og konen har en holder på vores MC´ere (SV1000NK6, GS500K6).
Jeg fik Vista for 1 måned siden og har ikke prøvet - jeg må prøve om det virker (der er flere programmer der ikke kører på Vista :<)

GPS er 100% iorden til MC´ere. Jeg har været på mange MC-ture i Sverige iht. mit job, og jeg kan ikke sætte ord på hvormange rigtig gode "biveje" jeg har kørt på - man er never lost og kan udforske hele områder, små landeveje, afstikkere mv.

Vi har gjort det samme i vinters da vi var på skiferie i Østrig (i bil), vi stak af fra motorvejen og fik den fedeste tur gennem Bayern på små landeveje.

Det er fint at høre at du er glad for din Rider, jeg glæder mig meget til at prøve den af i Sverige, det er jo noget helt
nyt for mig med det her navigation.  :)

skurkenfradallas

• aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Nu også med blåt øje...
« Svar #18 Dato: Juli 10, 2007, 11:53:38 am »
...Nå, men vi kommer til et kryds, sætter igang da det bliver rødt....

Heldigt der ikke kom en bil også :wink: :wink:

:lmao: :lmao: :lmao: Ja man må jo følge GPS´en når den siger kør så kører man!!!  :lmao: :lmao:

LOOOOOOOOOOOL  :lmao: :lmao: :lmao: *Good one!!!!*
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

palle SV1000N K6

• Søndagskører
  • **
« Svar #19 Dato: Juli 10, 2007, 03:49:05 pm »
En anden god feature. Du kører på nogle gode små veje i Sverige - der er mange sving og naturen er fantastisk. Pludselig blinker din bezinmåler - OK - du ved der er 3-4 liter tilbage - men hvor finder man lige en benzintank - GPS´en kan selvfølgelig guide dig til nærmeste benzintank, eller golfbane, restaurant, hotel - you name it.

En anden god ting er at du kan forudse et sving - du kommer til et skarpt sving hvor du ikke kan se slutningen, på GPS´en kan du se hele svingforløbet, og derved give den mere krudt end hvis du var usikker på forløbet.

Køb den - du bliver glad for den.....

GSX1400, K7

Smølfen

• Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #20 Dato: Juli 10, 2007, 04:14:32 pm »
En anden god ting er at du kan forudse et sving - du kommer til et skarpt sving hvor du ikke kan se slutningen, på GPS´en kan du se hele svingforløbet, og derved give den mere krudt end hvis du var usikker på forløbet.

Det bruger jeg også min til :-D Det er fedt man kan se igennem bakker ;) Så mangler den bare at kunne vise grus og parkerede biler...
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

palle SV1000N K6

• Søndagskører
  • **
« Svar #21 Dato: Juli 11, 2007, 09:50:34 am »
Yep - drive free as a bird. Vi skal passe på når vi kører på landet - jeg kender en der på en Duc. 916 drønede ind i en firhjulet MC som en 84 årig mand ikke havde styr over. Den gamle kørte tværs over landevejen fra den ene mark til den anden - BANG ! . Han havde fået påbud af Politiet at han ikke måtte køre på den 4.hjulede. Men, det havde han øjensynligt glemt det gamle fjols.

Duc´en totalsmadrede og chaufføren slog sig rigtig meget - han havde alt sikkerhedsudstyr på inkl. rygskjold, hvilket helt sikkert reddede hans førlighed og han slap med "skrækken".

GSX1400, K7

nyg

• Administrator
  • Sandt SVin
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
« Svar #22 Dato: Juli 11, 2007, 12:18:42 pm »
Yep - drive free as a bird. Vi skal passe på når vi kører på landet - jeg kender en der på en Duc. 916 drønede ind i en firhjulet MC som en 84 årig mand ikke havde styr over. Den gamle kørte tværs over landevejen fra den ene mark til den anden - BANG ! . Han havde fået påbud af Politiet at han ikke måtte køre på den 4.hjulede. Men, det havde han øjensynligt glemt det gamle fjols.

Duc´en totalsmadrede og chaufføren slog sig rigtig meget - han havde alt sikkerhedsudstyr på inkl. rygskjold, hvilket helt sikkert reddede hans førlighed og han slap med "skrækken".

edderrødme surt... havde den gamle klovn da i det midste sin forsikring i orden? :club:
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

palle SV1000N K6

• Søndagskører
  • **
« Svar #23 Dato: Juli 11, 2007, 02:48:10 pm »
Den gamle klovn havde ingen forsikring - han døde foriøvrigt også. Der kører nu et civilt søgsmål.
GSX1400, K7

nyg

• Administrator
  • Sandt SVin
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
« Svar #24 Dato: Juli 11, 2007, 04:36:01 pm »
Den gamle klovn havde ingen forsikring - han døde foriøvrigt også. Der kører nu et civilt søgsmål.
bugger.... :tie:
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

MUUNK

• Plastikrocker
« Svar #25 Dato: Juli 12, 2007, 12:10:02 am »
Nå men tilbage til mig som startede tråden.

Jeg har idag købt mig en Garmin Zümo 550, så nu håber jeg at den kan holde  :?
Kawasaki ZX10-R 07´ sort ;-)

palle SV1000N K6

• Søndagskører
  • **
« Svar #26 Dato: Juli 12, 2007, 10:34:59 am »
Husk at sikre den med en rem eller snor - hvis nu den skvatter ud af holderen - vindpres +200 km/t kan gøre sit - iøvrigt også OK mod langfingre, hvis nu man glemmer at tage den af på tankstationen eller ....
GSX1400, K7

sircajun

• Sandt SVin
  • >>> Z-Bull <<<
« Svar #27 Dato: Juli 13, 2007, 12:17:35 pm »

Ligger selv i skarp forhandling om indkøb af en Zümo...kan du smide et par billeder af din montering og når du har kørt med den ellers din genrelle mening om den?

SørenG
I don't care if your world is ending today
Because I wasn't invited to it anyway
You said I tasted famous, so I drew you a heart
But now I'm not an artist I'm a fucking work of art!

MS

• Plastikrocker
« Svar #28 Dato: Juli 13, 2007, 09:12:21 pm »
Zumoen har den fantastiske fikserings skrue der låser den fast i holderen, så ryger den aldrig nogen steder.

Husk i øvrigt når du kører uden GPS i holderen skal du stramme denne lille skrue, ellers forsvinder den, og den er SVÆR at skaffe.

Ellers så tillykke med købet, jeg er super glad for min ...... alle de helt rigtige detaljer er bare i orden...... :orkester:
Of those who know nothing, few are silent

SV1000k6 - Mivv Titanium potter - Hamicad grille - Puig DB - Hyperpro for og bag - Supercorsa - Hamicad fender eliminator - Suki ego sæde -

MUUNK

• Plastikrocker
« Svar #29 Dato: Juli 13, 2007, 10:41:38 pm »

Ligger selv i skarp forhandling om indkøb af en Zümo...kan du smide et par billeder af din montering og når du har kørt med den ellers din genrelle mening om den?

SørenG

Jeg har kun kørt med den én gang indtil videre, og mit umiddelbare indtryk er godt. Dog har jeg valgt at droppe den lille skrue man kan sætte den fast med, det er alt for besværligt i mine øjne. Så istedet har den fået 2 stk brune elastikker rundt om den og holderen, så skulle den "klikke" af, af sig selv, så bliver den skam hængene alligevel (elastikkerne er købt i Bilka til info)
Mht vindpres så har jeg fået monteret den, så den sidder i læ bag kåbeglasset.

Nu tager jeg til Italien i morgen i en uges tid, så kan det være at jeg kan give en bedre bedømmelse når jeg kommer hjem.
Kawasaki ZX10-R 07´ sort ;-)