Forfatter Emne: Argh, jeg tabte min GPS under kørsel!  (Læst 5388 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

MUUNK

• Plastikrocker
Argh, jeg tabte min GPS under kørsel!
« Dato: Juli 09, 2007, 01:34:49 pm »
Ja, jeg var en tur i KBH igår med min nabo.

Det ligger sådan at jeg har en Mio C710 GPS monteret på min bike med et officielt mc holder kit fra Mio selv. Nå, men vi kommer til et kryds, sætter igang da det bliver grønt. Og accellere med halv gas op til omkring 80/90 km/t (motortrafikvej). Da jeg rammer toppen af hvad vi må køre, ja, da falder min GPS dælme af!!! Kan se den i venstre sidespejl hoppe og flyve hen ad vejen, og tænker bare åhh nej! Det var de 2700,- den koster.
Nå men jeg hopper hurtigt af cyklen, og 20 min. senere finder jeg den. Skærmen er smadret og nogle af knapperne er trykket ind = død.

Hvad mener I? Skal jeg brokke mig til dem der har lavet GPS´en? For de har jo lavet en MC holder der burde kunne holde deres GPS på plads, men som desværre ikke formår at gøre det.

Jeg er bitter, meget bitter. Står og skal på MC ferie i næste uge. Og en Garmin Zümo eller TomTom Rider V2 er dyrt, når man allerede har lagt 2700,- af til en GPS.
« Senest Redigeret: Juli 09, 2007, 03:06:19 pm af MUUNK »
Kawasaki ZX10-R 07´ sort ;-)

Kondi

• Sandt SVin
Re: Argh, jeg tabte min GPS under kørsel!
« Svar #1 Dato: Juli 09, 2007, 02:14:04 pm »
Avav.. har lige handlet en Packard Bell til sølle 999,- i Elgiganten (aaallt for fed til pengene) og spekulerede på, om den måske også kunne drøne af i farten. Jeg mener dog, jeg har fundet en fiks løsning.
Tror ikke du kan gøre så meget. Var det selve enheden der forlod holderen, eller faldt selve holderen også af?

Sv1000sK6, grå, fuldkåbe, K&N, PC3, Akrapovic

Tidligere kørt:
Triumph Daytona 675, 2007 i den hurtige farve; rød! :angel:
Sv650s K6, PowerCommander III USB, PiperCross filter, Fuldt MIVV-system, Miniblink, Puig-hugger, Org. bundkåbe, Fender Eliminator

Bill

• Sandt SVin
  • Nu med gixxer :D
« Svar #2 Dato: Juli 09, 2007, 02:16:42 pm »
...Nå, men vi kommer til et kryds, sætter igang da det bliver rødt....

Heldigt der ikke kom en bil også :wink: :wink:

Nok spam... Hmm... Trror desværre ikke der er så meget at gøre. Det er jo ikke navigationenes skyld og hvis holderen blev siddende kan det diskuteres om du har sat den rigtigt i (ved ikke hvordan den sættes i) Men igen hvis man ikke prøver får man ikke noget.
Er kommet til at købe en GSX-R 750 K7 med lidt lir på... Shit happens :D

Ulvehaar

• Roadracer
« Svar #3 Dato: Juli 09, 2007, 02:56:29 pm »
Du skal nok gå til forhandleren og klage din nød først. Hvis den er under 2 år, så burde sagen være klar. Som Bill skriver så kan du nok forvente at de stiller ? ved om den var korrekt monteret, men det skal du stå fast på. Bevisbyrden ligger hos producenten, og de kan få svært ved at bevise noget som helst. Du burde ikke få problemer med reklamationen. Hvis den er mere end 2 år gammel kan du prøve at gå direkte til producenten, det er lidt forskelligt hvor længe garantiperioden løber på forskellige produkter. Glipper det også, så er der vist kun indboforsikringen tilbage. Held og lykke.
Jacob - Amager - Between bikes - Tidligere: Suzuki SV650S K5, Kawasaki Z1000 '03, Suzuki SV1000 K6

Jannik

• Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
« Svar #4 Dato: Juli 09, 2007, 03:06:49 pm »

:lmao: :lmao: :lmao: Ja man må jo følge GPS´en når den siger kør så kører man!!!  :lmao: :lmao:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

MUUNK

• Plastikrocker
« Svar #5 Dato: Juli 09, 2007, 03:07:08 pm »

Nok spam... Hmm... Trror desværre ikke der er så meget at gøre. Det er jo ikke navigationenes skyld og hvis holderen blev siddende kan det diskuteres om du har sat den rigtigt i (ved ikke hvordan den sættes i) Men igen hvis man ikke prøver får man ikke noget.

Hov, der skulle selvfølgelig stå "grønt". Det er hermed rettet.

Grand Danois

• Sandt SVin
« Svar #6 Dato: Juli 09, 2007, 03:43:16 pm »

Den er jo svær, for var den sat rigtigt i holderen eller ej...?

jeg ville henvende mig der hvor jeg havde købt den.. stille og roligt, så plejer man at kunne nå frem til fornuftige løsninger...

mvh
GD
CBR600RR 08 med Akrapovic, Komplet Galfer skivesæt + pads, Hyperpro og lidt forskelligt Rizoma / Honda lir

MS

• Plastikrocker
« Svar #7 Dato: Juli 09, 2007, 09:58:53 pm »
Du skal nok gå til forhandleren og klage din nød først. Hvis den er under 2 år, så burde sagen være klar. Som Bill skriver så kan du nok forvente at de stiller ? ved om den var korrekt monteret, men det skal du stå fast på. Bevisbyrden ligger hos producenten, og de kan få svært ved at bevise noget som helst. Du burde ikke få problemer med reklamationen. Hvis den er mere end 2 år gammel kan du prøve at gå direkte til producenten, det er lidt forskelligt hvor længe garantiperioden løber på forskellige produkter. Glipper det også, så er der vist kun indboforsikringen tilbage. Held og lykke.

tror du skal være ualmindelig dygtig hvis du skal tørre den af på garantien..... man vil vel bare kategorisere det som grov misligeholdelse, og så er det op til dig selv at bevise den sad rigtigt eller holderen på anden måde er defekt ......

Sikker på hvis det var mig... så tror jeg dælme den var falde ned fra et skab eller lign. ..... men igen kommer det jo nok an på hvor galt det står til.....

surt er det i alle tilfælde
Of those who know nothing, few are silent

SV1000k6 - Mivv Titanium potter - Hamicad grille - Puig DB - Hyperpro for og bag - Supercorsa - Hamicad fender eliminator - Suki ego sæde -

Ulvehaar

• Roadracer
« Svar #8 Dato: Juli 09, 2007, 10:48:11 pm »
Hmm, tjeckede lige op på købeloven:

Inden for de første 6 måneder er det sælger der skal påvise at du har lavet en fejl, og så kan de kalde det hvad de vil, bevisbyrden ligger hos dem.

Efter 6 måneder er det køber der skal påvise at evt. fejl eller mangler var tilstede på købstidspunktet.

Det afhænger altså i høj grad af hvor gammel produktet er.

Uanset hvad, så skal du da prøve at få den erstattet eller repareret. Og husk der er forskel på købelovens reklamationsret, og så en evt. garanti, garantien vil altid stille dig bedre end købeloven.
Jacob - Amager - Between bikes - Tidligere: Suzuki SV650S K5, Kawasaki Z1000 '03, Suzuki SV1000 K6

amagerdk

• Sandt SVin
    • www.amagerdemons.dk
« Svar #9 Dato: Juli 09, 2007, 11:02:39 pm »
kan du ikke smide den på din indboforsikring?

Hønse

• Sandt SVin
  • Hey fuckfjæs, kom og slå dig ned....
    • "passiv" profil hos DFMC
« Svar #10 Dato: Juli 10, 2007, 01:02:45 am »
AP tabte også sin engang vi var ude og trille tur, han er ikke rigtig aktiv herinde mere, nogen der kan huske hvad der skete med den og hvad han gjorde??
:mrgreen: is a TLS"v" 

(aka pre SV)

off-topic ad

MUUNK

• Plastikrocker
« Svar #11 Dato: Juli 10, 2007, 01:12:45 am »
Jeg må indrømme at jeg næsten har opgivet på forhånd mht at henvende mig hos forhandleren. De vil jo bare sige at den er tabt ned ad trappen etc.

Tilgengæld har jeg skrevet en mail til Mio selv, og håber på lidt forståelse derfra.

Så nu må jeg se hvad der sker, er dælme bitter.

palle SV1000N K6

• Søndagskører
  • **
« Svar #12 Dato: Juli 10, 2007, 09:35:56 am »
Evt. køb en TomTom Rider næste gang (køb den i Tyskland - billigere, jeg gav ca. 3500,- med EU kort). Der kan man montere en "rem" til MC-holderen, så hvis den falder ud af holderen, hænger den højest og dinkler i "remmen". Jeg fik denne rem eftersendt uden beregning fra TomTom via tilmelding på www.tomtom.com , da den ikke standard er med i pakken.
GSX1400, K7

Damage

• Gæst
« Svar #13 Dato: Juli 10, 2007, 09:42:32 am »
Evt. køb en TomTom Rider næste gang (køb den i Tyskland - billigere, jeg gav ca. 3500,- med EU kort). Der kan man montere en "rem" til MC-holderen, så hvis den falder ud af holderen, hænger den højest og dinkler i "remmen". Jeg fik denne rem eftersendt uden beregning fra TomTom via tilmelding på www.tomtom.com , da den ikke standard er med i pakken.

Hvor har du købt din TomTom Rider i Tyskland til 3500,-...? De steder jeg handler i Tyskland koster den 4550,- for TomTom Rider 2nd Edition EU!   :?

Jeg har lige købt den med scandinavien kort herhjemme til 3650,- men jeg kan ikke få den til at virke med Windows Vista...typisk!!!  :dead:

palle SV1000N K6

• Søndagskører
  • **
« Svar #14 Dato: Juli 10, 2007, 09:47:01 am »
Jeg købte min sidste efterår hos Louis.de. Det er så godtnok ikke 2nd. edition.
Måske du kan finde 1nd. edition billigere endnu - fungerer bare godt i hele EU.

GSX1400, K7