Forfatter Emne: Dagens forskrækkelse  (Læst 1048 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Trevize

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 441
  • bike: SV650SK6
Dagens forskrækkelse
« Dato: Juli 09, 2007, 12:13:43 pm »
Ja idag var så dagen hvor jeg brugte de ting jeg fik lært på mit bronzekursus for et par måneder siden.

Jeg kommer kørende på landevejen fra køge mod Vordingborg (dejlig tur faktisk) og ca halvvejs se jeg en modkørende bilist som bremser og gør klar til venstresving. Jeg er naturligvis opmærksom på dette og tænker ikke videre over dette da bilisten holder tilbage. Da jeg er ca. 8-10m (måske lidt mere men var svært at vurdere) beslutter bilisten så at lave sit venstresving efter at have holdt stille. Jeg har på dette tidspunkt absolut ingen mulighed for at bremse ned, så jeg laver en undvigemanøvre med kontrastyring. Jeg kommer højre om bilen og jeg er så tæt, så mit venstre ben lige præcis kan mærke bilen en smule. Jeg kommer dog fra det hele uden en skramme men med adrenalinen pumpene. Bilisten forsatte væk som var intet hændt.

Bronzekursus kan HELT klart anbefales.
"Brannigan's Law is like Brannigan's love, hard and fast."

Majse

  • Medlemshverver
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1926
  • Ønsker mig en Kawasaki Z750....
    • www.lauthersheim.dk
Re: Dagens forskrækkelse
« Svar #1 Dato: Juli 09, 2007, 12:52:56 pm »
Godt at du var opmærksom og hurtig på aftrækkeren... Super... Sikke en nørd...

Bill

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1414
  • Nu med gixxer :D
Re: Dagens forskrækkelse
« Svar #2 Dato: Juli 09, 2007, 02:12:05 pm »
Jeg vil da håbe for bilisten at han stak af i forskrækkelse, men han burde måske nok lige ha holdt ind og kigget til dig.
Er kommet til at købe en GSX-R 750 K7 med lidt lir på... Shit happens :D

Grand Danois

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 762
Re: Dagens forskrækkelse
« Svar #3 Dato: Juli 09, 2007, 03:47:11 pm »
Super gået  :thumbsup:

og ja self kører bilisten da bare videre, gør de jo altid de tosser  :puke:

Mvh
GD
CBR600RR 08 med Akrapovic, Komplet Galfer skivesæt + pads, Hyperpro og lidt forskelligt Rizoma / Honda lir

BrianS

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 301
  • Honda VF700C Super Magna
    • SVrider galleri
Re: Dagens forskrækkelse
« Svar #4 Dato: Juli 09, 2007, 05:46:18 pm »
Det har jeg prøvet 2 gange. Den ene gang kom jeg forbi. Jeg inhentede dog tyskeren og forklarede ham hvordan man bør kører (men han forstod vist ikke dansk!)
Den anden gang fik jeg byttet min FJ12'er til en SV650. og ny dragt. Hun kom ingen steder da hendes højre baghjul ikke kunne køre rundt. Hun havde ikke set mig, så hvis jeg var væltet uden at ramme hende var hun kørt væk.