Forfatter Emne: De tillader sig meget de strissere :-(  (Læst 3202 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Majse

  • Medlemshverver
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1926
  • Ønsker mig en Kawasaki Z750....
    • www.lauthersheim.dk
De tillader sig meget de strissere :-(
« Dato: Juli 08, 2007, 11:51:03 am »
For 4 ugers tid siden på vej hjem fra arbejde i bil.. Snøft.... så jeg at der kom en strisser på MC.. hvilket jo er helt ok.. Vi holder i kø, og da jeg får kigget i sidespejlet ser jeg en mcist kommer imellem rækkerne, så jeg trækker straks til højre... Da mcisten er ud for mig ser jeg at det er en strisser.. Jeg tænker lige hurtigt mit at han da er lidt fræk.. Men på den anden side har jeg kørt igennem rækkerne og også forbi civil politi uden at de har gjort noget.. Så ham her er fair nok synes jeg.. Og jeg synes faktisk det var ok.. nå, så igår på vej hjem fra arbejde kl. 23 og dut.. ( blev kaldt på arbejde på grund af vandkatastrofe i greve-hundige... Så der skulle biler ud og holde vagt ved de huse hvor folk er blevet evakueret fra ) så jeg ordnede lige nogle ting så det kunne aktiveres... På vej hjem er der faktisk ret mange biler på motorvejen hvilket sgu var lidt spøjst ved den tid... nå, men der kommer så en politibil og overhaler indenom.. Ud i yderbanen hvor der så ligger en nar med lav hastighed.. Han dytter og trækker inden om igen for at presse sig ud lige foran ham.. Og sådan ligger han i lang tid.. Overhaler indenom og dytter og blænder faktisk også.. Han var da lige en tand for meget.. Meget kan de tillade sig.. Men det der var helt ude i skoven.. Det gør man fandme ikke.. Har andre oplevet hændelser med de sorte hvor man bare tænker " hvad fanden bilder de sig ind " ???

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Re: De tillader sig meget de strissere :-(
« Svar #1 Dato: Juli 08, 2007, 12:37:48 pm »
øhh... hvis jeg engang skulle få brug for politietaten, så ville jeg sgu' gerne at de kom hurtigt frem. Så det er i orden med mig!
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Re: De tillader sig meget de strissere :-(
« Svar #2 Dato: Juli 08, 2007, 01:38:43 pm »
hvis der ligger en klovn og spærrer det yderste spor, ved at køre langsomt... så var det vel deres måde at signalere på at han ligger uhentsigtsmæssigt og spærrer trafikken.. og forsøger at få ham til at trække ind i det spor han hører til.    De kunne også have hevet ham ind til siden og stoppet ham med blå blink, men sikkert knap så berettiget at de skulle spilde tid på det... , så syntes da egentlig det er ok at de først prøver at signalere til "klovnen" at han ligger forkert..  fremfor at hive ham ind til siden..   

Men desværre er der mange trafikanter man ikke rigtig kan opdrage på.. fordi de er helt udenfor pædagoisk rækkevidde.. (det var formodentlig en Berlingo, eller en Wagon R..    :whatever:  )  havde klovnen fattet hentydningen første gang var det ikke nødvendigt at gøre det flere gange.

 

kim r

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 236
Re: De tillader sig meget de strissere :-(
« Svar #3 Dato: Juli 08, 2007, 02:01:55 pm »
Jeg er bare glad for at Luske ikke osse sagde Swift for så  :whipped: :club:   har nemli sån en Jubimodel

sircajun

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1004
  • >>> Z-Bull <<<
Re: De tillader sig meget de strissere :-(
« Svar #4 Dato: Juli 08, 2007, 02:25:50 pm »
Lå med 140 i overhalingssporet i en 110km/t zone, 2 sporet motorvej og var igang med en række overhalinger da der pludselig ligger en æggeskal i røven af mig....trækker selvfølgelig ind i højre spor og tænker SHIT!!!!!!!!! ....men han overhaler bare og kører videre......han hande nok lidt travlt med at kommer hjem.....
Synes det var iorden da trafikken var til det.....

Så en anden dag en patruljevogn kører frem til et kryds i ligeud banen og da de så er kommet forbi alle bilerne i venstresvingsbanen ligger de sig ud ved siden af den holdende og ventende bil....de holder helt på tværs og skævt....ingen tvivl om det kun var for at komme hurtigt videre...IKKE iorden....så må de sgu sætte urykning på hvis de ikke vil vente....
I don't care if your world is ending today
Because I wasn't invited to it anyway
You said I tasted famous, so I drew you a heart
But now I'm not an artist I'm a fucking work of art!

SVea

  • Autonom
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3089
  • Kronisk ironisk!!
    • SVea er sær
Re: De tillader sig meget de strissere :-(
« Svar #5 Dato: Juli 08, 2007, 02:47:49 pm »
Køb denne her Majse: http://www.revoshop.dk/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=17&category_id=6&manufacturer_id=0&option=com_virtuemart&Itemid=1

Jeg har dog ikke oplevet noget lignende, og synes generelt at  :police: passer deres job godt  :thumbsup:
SVea - "I'm afraid you've mistaken me for someone who actually gives a shit"

Hippie Hansen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1250
  • SV 650 S K6
Re: De tillader sig meget de strissere :-(
« Svar #6 Dato: Juli 08, 2007, 03:22:13 pm »
Personligt er jeg ikke meget for de uniformer jeg har snakket med.

1. Møde: Blev stoppet et sted jeg ikke var så kendt, så tog en ekstra omgang i en rundkørsel for at tage den vej jeg var kørt forbi i første forsøg.
Det fik en patruljevogn til at stoppe mig og brokkede sig meget højlydt, truede med det kunne koste mig kørekortet + diverse historier om en bil ikke er et legetøj.

2. Møde: Kørte 90-95 på en 80 km/t vej. Blev stoppet og spurgt om jeg gerne ville på forsiden af EB, med den dødskørsel? De var meget irriteret over de kørte for langt bag mig til at kunne måle min fart, men jeg kunne jo ikke nå at stoppe hvis f.eks. et barn hoppet ud foran mig og de var sikker på jeg havde kørt 130-140 km/t. Man skulle jo køre efter forholdene, og da der var en busk eller to tæt på vejen, kunne det jo godt være forholdene var til 50-60 km/t og så var de overbevist om de kunne have givet mig en bøde for at køre 80.

3. Møde: Blev stoppet efter at jeg havde holdt for rødt og læst en SMS. De var dog overbeviste om jeg havde kørt og skrevet SMS mens jeg kørte og de var ikke meget lydhør for mig udlægning af historien. Det gjorde til gengæld at de kiggede helle bilen i gennem for fejl og mangler og endte med at finde ud af en af mine lygter til nummerpladelyset var sprunget. så 2x500 kroner til mig ved højlys dag, hvor nummerpladelyset er mere vigtigt end på noget andet tidspunkt og ikke kunne klares med jeg købte en pære inden aften og få det lavet.

Forventer ikke de er bedre end os andre, men at se en patruljevogn der starter horn og lygter 300 meter før et kryds og så slukke igen lige efter de har svinget, eller se dem køre meget for stærkt gør mig mildt sagt irriteret, når de kort efter finder på at stoppe andre for langt mindre ting.
Så kan være jeg skal købe en t-shirt sammen med Majse.
Fra juicens hovedstad - Rynkeby
SV650 Sk6 trackday-raket, til jeg får råd til en nummerplade.

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Re: De tillader sig meget de strissere :-(
« Svar #7 Dato: Juli 08, 2007, 03:30:57 pm »
Forventer ikke de er bedre end os andre, men at se en patruljevogn der starter horn og lygter 300 meter før et kryds og så slukke igen lige efter de har svinget, eller se dem køre meget for stærkt gør mig mildt sagt irriteret, når de kort efter finder på at stoppe andre for langt mindre ting.

Nu er deres horn og lygter jo til for at advare andre trafikanter..   det er derfor de bruger dem inden de skal igennem et kryds.

Enten er du meget uheldig, eller kører du altid rundt med din rastafari hue ?  du ved jo at politiet ikke kan lide hippier  :D :D


Hippie Hansen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1250
  • SV 650 S K6
Re: De tillader sig meget de strissere :-(
« Svar #8 Dato: Juli 08, 2007, 03:41:17 pm »
Nu er deres horn og lygter jo til for at advare andre trafikanter..   det er derfor de bruger dem inden de skal igennem et kryds.

Enten er du meget uheldig, eller kører du altid rundt med din rastafari hue ?  du ved jo at politiet ikke kan lide hippier  :D :D

Kan der være noget om, men når de køre almindeligt frem til de ser der er en længere kø i deres svingbane, og igen når de er kommet med rundt i svinget, så ser jeg det ikke som en udrykning... Måske mig der er for naiv.

Mener ikke jeg plejer at køre med rasta-hue... Måske mit hår får den til at tro de skal til at charmere et tøs-pige-barn, og så bliver de olm når de ser der vokser hår i ansigtet på "hende"... Ved det ikke.
Fra juicens hovedstad - Rynkeby
SV650 Sk6 trackday-raket, til jeg får råd til en nummerplade.

Majse

  • Medlemshverver
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1926
  • Ønsker mig en Kawasaki Z750....
    • www.lauthersheim.dk
Re: De tillader sig meget de strissere :-(
« Svar #9 Dato: Juli 08, 2007, 06:16:55 pm »
hvis der ligger en klovn og spærrer det yderste spor, ved at køre langsomt... så var det vel deres måde at signalere på at han ligger uhentsigtsmæssigt og spærrer trafikken.. og forsøger at få ham til at trække ind i det spor han hører til.    De kunne også have hevet ham ind til siden og stoppet ham med blå blink, men sikkert knap så berettiget at de skulle spilde tid på det... , så syntes da egentlig det er ok at de først prøver at signalere til "klovnen" at han ligger forkert..  fremfor at hive ham ind til siden..   

Men desværre er der mange trafikanter man ikke rigtig kan opdrage på.. fordi de er helt udenfor pædagoisk rækkevidde.. (det var formodentlig en Berlingo, eller en Wagon R..    :whatever:  )  havde klovnen fattet hentydningen første gang var det ikke nødvendigt at gøre det flere gange.

 

Jeg er helt enig..... Jeg er kun glad for at politiet kommer frem.. osv.. har intet imod politiet og ville også gerne selv være det da jeg var yngre.. Har stadig en trang til at ville være det, men nu er jeg for gammel...
Men det var jo ikke kun ved en bil at han kørte indenom og dyttede af.. ... Det var med flere.. og ligger og presser i røven uden at holde afstand.. Det duer ikke... Men generelt skal de bare fortsætte som altid.. Dette indlæg skal ikke tolkes som en had mod politiet... for jeg elsker politiet.. Det er lige før jeg er som de små børn og står i vejkanten og vinker... thi hi.. Har altid set politi som det bedste... hvorfor blev jeg det så ikke selv en  :police:... Jeg dumpede i almen viden ( den politiske del ) desværre... og så fik jeg uddannelse som mekaniker og så er det hele gået sin gang.. og nu er jeg en ældgammel men smuk tøs... Griner...  :D :D

Paw

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1283
  • Rrrrrggghhhh! Donuts...
Re: De tillader sig meget de strissere :-(
« Svar #10 Dato: Juli 08, 2007, 09:49:27 pm »
Personligt er jeg ikke meget for de uniformer jeg har snakket med.

1. Møde: Blev stoppet et sted jeg ikke var så kendt, så tog en ekstra omgang i en rundkørsel for at tage den vej jeg var kørt forbi i første forsøg.
Det fik en patruljevogn til at stoppe mig og brokkede sig meget højlydt, truede med det kunne koste mig kørekortet + diverse historier om en bil ikke er et legetøj.

2. Møde: Kørte 90-95 på en 80 km/t vej. Blev stoppet og spurgt om jeg gerne ville på forsiden af EB, med den dødskørsel? De var meget irriteret over de kørte for langt bag mig til at kunne måle min fart, men jeg kunne jo ikke nå at stoppe hvis f.eks. et barn hoppet ud foran mig og de var sikker på jeg havde kørt 130-140 km/t. Man skulle jo køre efter forholdene, og da der var en busk eller to tæt på vejen, kunne det jo godt være forholdene var til 50-60 km/t og så var de overbevist om de kunne have givet mig en bøde for at køre 80.

3. Møde: Blev stoppet efter at jeg havde holdt for rødt og læst en SMS. De var dog overbeviste om jeg havde kørt og skrevet SMS mens jeg kørte og de var ikke meget lydhør for mig udlægning af historien. Det gjorde til gengæld at de kiggede helle bilen i gennem for fejl og mangler og endte med at finde ud af en af mine lygter til nummerpladelyset var sprunget. så 2x500 kroner til mig ved højlys dag, hvor nummerpladelyset er mere vigtigt end på noget andet tidspunkt og ikke kunne klares med jeg købte en pære inden aften og få det lavet.

Forventer ikke de er bedre end os andre, men at se en patruljevogn der starter horn og lygter 300 meter før et kryds og så slukke igen lige efter de har svinget, eller se dem køre meget for stærkt gør mig mildt sagt irriteret, når de kort efter finder på at stoppe andre for langt mindre ting.
Så kan være jeg skal købe en t-shirt sammen med Majse.

Hmmm... Nu har jeg jo oplevet din kørsel "live" :shock:
Jeg kan huske noget med en lille langskægget mand i en ældre Mazda 323 sedan der vistnok var på vej til SVinefest i Lyderslev. Var der ikke noget med at du lå på 140+ på Stevnsvejen??? :|

Nå, min pointe er; kør som du har lyst... Man lad være med at gøre Politibetjenten til skurken, det er DIG der er skurken.

Jeg er naturligvis klar over at der sikkert er en mængde brugere herinde der har set mig omgå færdselsloven lemfældigt en enkelt gang eller to.
Har tidligere rullet på Gsx600F - SV650S - Aprilia Tuono - Kawa Z750 - Gsx-r600 - og nu... Kawa ER6.

Hippie Hansen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1250
  • SV 650 S K6
Re: De tillader sig meget de strissere :-(
« Svar #11 Dato: Juli 08, 2007, 10:20:08 pm »
det mærkelige er at jeg aldrig møder dem, når jeg giver den gas... 140+? Måske lige i overkanten... Tror kun det var 120+.  :innocent:

Siger heller ikke jeg er en helgen bag et rat.. Det er jeg langt fra. Synes bare det er i nogle mærkelige situationer jeg er blevet stoppet.
Fra juicens hovedstad - Rynkeby
SV650 Sk6 trackday-raket, til jeg får råd til en nummerplade.

Majse

  • Medlemshverver
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1926
  • Ønsker mig en Kawasaki Z750....
    • www.lauthersheim.dk
Re: De tillader sig meget de strissere :-(
« Svar #12 Dato: Juli 09, 2007, 10:23:35 am »
Køb denne her Majse: http://www.revoshop.dk/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=17&category_id=6&manufacturer_id=0&option=com_virtuemart&Itemid=1

Jeg har dog ikke oplevet noget lignende, og synes generelt at  :police: passer deres job godt  :thumbsup:

Jeg er nok den herinde som mindst hader folk i uniform... Elsker jo min egen uniform og ser jeg nogen i uniform... så vender jeg absolut blikket efter dem... positivt....  :D :D :D Jeg er enig.. De passer deres job til UG.... ham her havde nok bare en dårlig dag.. :twisted:

B2

  • Nådesløs
  • Global Moderator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3400
  • Brug for mere end en 6½'er ? Så er du for langsom
    • B2's Galleri
Re: De tillader sig meget de strissere :-(
« Svar #13 Dato: Juli 09, 2007, 12:45:15 pm »
Jeg har aldrig haft negative oplevelser med de uniformerede. Både weekend krigere, der leger P vagter, og dem med de (oftest) hvide køretøjer har altid opført sig venligt, når vi har mødtes.
Men nu kører jo også altid pænt  :angel:
Eller noget  :innocent:
Nikolaj "B2" Poulsen
SVR 650 S '2000.
GSX-R USD gaffel med radialbremser, Öhlins bagdæmper,  IXIL potte, spejle m. blink, diode baglygte m. blink & B2 Kulfiber dele
156.335 Km + ?

SVea

  • Autonom
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3089
  • Kronisk ironisk!!
    • SVea er sær
Re: De tillader sig meget de strissere :-(
« Svar #14 Dato: Juli 09, 2007, 01:55:08 pm »
Jeg har aldrig haft negative oplevelser med de uniformerede.

Det er godt at I hygger jer i din klub B2  :kiss: http://dbrf.dk/
SVea - "I'm afraid you've mistaken me for someone who actually gives a shit"