Forfatter Emne: Fjernlys om dagen?  (Læst 7369 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

MUUNK

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 174
Fjernlys om dagen?
« Dato: Juli 05, 2007, 12:56:04 am »
Ja, jeg spørger fordi jeg selv kører med langt lys om dagen.

Er en total egotripper hvad det angår, og gør det for at folk skal se at jeg kommer kørene. Synes selv at det virker rigtig godt når man kommer kørende imod et T-kryds, så lægger bilerne bedre mærke til at der kommer en mc fra siden.

Nogen vil synes jeg er en, som sagt "egotripper", men kan det redde mit liv bare én gang, så er det vel også det værd?

Lad diskutionen køre!!
Kawasaki ZX10-R 07´ sort ;-)

MiE (PiP)

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 172
  • ZERO TO BITCH IN 10 SECONDS
Re: Fjernlys om dagen?
« Svar #1 Dato: Juli 05, 2007, 01:03:38 am »
Kører ALTID med det lange lys....

Men det er også det eneste der virker, og så lyser det faktisk ikke ret langt  :?
(skal så også lige siges at jeg så vidt muligt ungår at køre i mørke indtil problemet er løst)

Men selv mens det virkede som det skulle kørte jeg med det lange lys om dagen, mener bestemt også at man er mere synlig i trafikken på denne måde....
Ejer af et styk suzuki GSF 650 s bandit
                      ------------
Husk når du kører og haster i vrimlen,
vejen er kort fra jorden til himlen....!!

Mads

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1247
    • AMRacing.dk
Re: Fjernlys om dagen?
« Svar #2 Dato: Juli 05, 2007, 01:12:01 am »
En gang i mellem. Er netop begyndt på det, da jeg synes jeg alt for mange gange, har oplevet at blive overset. På den forrige mc jeg havde, var der xenon på, og der blev jeg vidst overset en enkelt gang eller to, i løbet af et par år. Den præstation har jeg allerede slået med SV'eren, på trods af jeg ikke en gang har haft den en måned endnu... Tror jeg er blevet overset en fire-fem gange :brok:

Håber på at jeg kan få monteret xenonkit på SV'eren i løbet af kort tid. Det kniber sjovt nok lidt med at finde plads - især når der ikke er så meget kåbe at gemme det bag  :D

Hygge
Til gaden: SV 650 N fra 1999 - se mere her

Til banen: ZX6R - se mere her

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Re: Fjernlys om dagen?
« Svar #3 Dato: Juli 05, 2007, 03:27:51 am »
har stemt aldrig, da jeg ikke har oplevet at det har været nødvendigt endnu, bortset fra den gang hvor jeg blev overset  :rolleyes:og smaskede ind i siden på en mazda rx7, siden den gag har jeg haft en uhørt respekt for biler der kommer fra sideveje(dvs. fuld øjenkontakt og 2 fingre på bremsen)
   

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Re: Fjernlys om dagen?
« Svar #4 Dato: Juli 05, 2007, 04:41:08 am »
bruger det engang imellem når der er mange trætte billister der ikke kan se at man gerne vil bruge det yderste spor på motorvejen.
Med det lange lys tændt (om dagen), ser folk en nemmere og trækker ind i det spor de burde have været i hele tiden  :)

ellers kører jeg ikke med det tændt, netop for at have muligheden for at kunne signalere med det, i tilfælde af at folk ser ud til at foretage noget hasarderet uden at have set at man kommer på MC.. 



Jeg har det sjældent tændt, alene af den grund, så jeg har muligheden for at advare/signalere med det.

Dommeren

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 656
  • TLR
  • Bike: andet
Re: Fjernlys om dagen?
« Svar #5 Dato: Juli 05, 2007, 06:32:19 am »
bruger det engang imellem når der er mange trætte billister der ikke kan se at man gerne vil bruge det yderste spor på motorvejen.
Med det lange lys tændt (om dagen), ser folk en nemmere og trækker ind i det spor de burde have været i hele tiden  :)

ellers kører jeg ikke med det tændt, netop for at have muligheden for at kunne signalere med det, i tilfælde af at folk ser ud til at foretage noget hasarderet uden at have set at man kommer på MC.. 



Jeg har det sjældent tændt, alene af den grund, så jeg har muligheden for at advare/signalere med det.

X2, lige mine ord.
« Senest Redigeret: Juli 05, 2007, 07:58:09 am af Dommeren »

teamupsidedown

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 401
  • Vil du i vrimlen frem - Hold kablet stramt
    • SorteDaek.dk
Re: Fjernlys om dagen?
« Svar #6 Dato: Juli 05, 2007, 07:29:25 am »
Aldrig, jeg kører aldrig med langt lys om dagen. Når jeg er på cyklen forventer jeg faktisk at blive overset, så jeg gør meget ud af at få "kontakt" med bilisten, hvorimod når jeg er i bil så kan jeg godt fortsætte med samme fart forbi en bil (dog lige med en fod over bremsen hvis han virker fuldstændig utilregnelig).
Men til folk der mener det kan redde liv ved at køre og blænde andre med Xenon og lang lys kan jeg da anbefale et evt. gult roterblink på toppen af hjelmen :rolleyes:
Man kunne jo også tage en refleksvest på hvis man er angst for ikke at blive set.
Gixxxer til gaden
VTR til banen
SV650 Til Konen
Futtog på ryggen
SorteDaek.dk - gummi til madkassen

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Re: Fjernlys om dagen?
« Svar #7 Dato: Juli 05, 2007, 07:38:12 am »
Aldrig, jeg kører aldrig med langt lys om dagen. Når jeg er på cyklen forventer jeg faktisk at blive overset, så jeg gør meget ud af at få "kontakt" med bilisten, hvorimod når jeg er i bil så kan jeg godt fortsætte med samme fart forbi en bil (dog lige med en fod over bremsen hvis han virker fuldstændig utilregnelig).
Men til folk der mener det kan redde liv ved at køre og blænde andre med Xenon og lang lys kan jeg da anbefale et evt. gult roterblink på toppen af hjelmen :rolleyes:
Man kunne jo også tage en refleksvest på hvis man er angst for ikke at blive set.

X2

Jeg skiftede af samme grund til gule med blåt skær pærer i mine forlygter, og det har givet den effekt at folk lige vurderer mig en gang ekstra, og derfor ikke så ofte vælter ud foran mig.

Det handler om at skille sig ud fremfor at blænde!!!!

Jeg har svarret 1 gang eller 2 da jeg har prøvet for at mærke forskellen, men jeg har kun haft negative tilbagemeldinger i form af folk der blinker, og da de ikke er det store problem med nærlys, vil jeg som Luske skriver gerne kunne blænde op hvis jeg får brug for det.

« Senest Redigeret: Juli 05, 2007, 07:40:37 am af Jannik »
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Re: Fjernlys om dagen?
« Svar #8 Dato: Juli 05, 2007, 07:50:19 am »
Aldrig - kører dog med Xenon, så jeg har lidt mere bål på foran...
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

Majse

  • Medlemshverver
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1926
  • Ønsker mig en Kawasaki Z750....
    • www.lauthersheim.dk
Re: Fjernlys om dagen?
« Svar #9 Dato: Juli 05, 2007, 08:07:03 am »
Aldrig - kører dog med Xenon, så jeg har lidt mere bål på foran...

Lidt ?????  :D :D Jeg vil sige dit lys er faktisk røvirriterende når man kører foran dig i dagslys.. og det må da være endnu mere irriterende når det er mørkt, for du blænder folk.. Hmmmm hvad så når du tænder det lange lys.... Ej dte vil jeg ikke opleve...  :D :D :D Men du bliver da set....

palle j

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 463
Re: Fjernlys om dagen?
« Svar #10 Dato: Juli 05, 2007, 09:22:27 am »
jeg kører næsten altid med langt lys om dagen , der er så dårligt lys på min oldschool at der ikke er fare for at blænde nogen, :D
jeg har ikke oplevet at nogen blinker af mig fordi jeg kører med langt lys
Blå SV650S 00

amagerdk

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 684
    • www.amagerdemons.dk
Re: Fjernlys om dagen?
« Svar #11 Dato: Juli 05, 2007, 10:50:28 am »
Aldrig, jeg kører aldrig med langt lys om dagen. Når jeg er på cyklen forventer jeg faktisk at blive overset, så jeg gør meget ud af at få "kontakt" med bilisten, hvorimod når jeg er i bil så kan jeg godt fortsætte med samme fart forbi en bil (dog lige med en fod over bremsen hvis han virker fuldstændig utilregnelig).
Men til folk der mener det kan redde liv ved at køre og blænde andre med Xenon og lang lys kan jeg da anbefale et evt. gult roterblink på toppen af hjelmen :rolleyes:
Man kunne jo også tage en refleksvest på hvis man er angst for ikke at blive set.

X3

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Re: Fjernlys om dagen?
« Svar #12 Dato: Juli 05, 2007, 11:00:31 am »
Aldrig - kører dog med Xenon, så jeg har lidt mere bål på foran...

Lidt ?????  :D :D Jeg vil sige dit lys er faktisk røvirriterende når man kører foran dig i dagslys.. og det må da være endnu mere irriterende når det er mørkt, for du blænder folk.. Hmmmm hvad så når du tænder det lange lys.... Ej dte vil jeg ikke opleve...  :D :D :D Men du bliver da set....

Lige præcis - Jeg bliver set..! - Og det er jo det vigtigste...
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

SVea

  • Autonom
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3089
  • Kronisk ironisk!!
    • SVea er sær
Re: Fjernlys om dagen?
« Svar #13 Dato: Juli 05, 2007, 11:02:52 am »
Aldrig... Har vist bare ikke tænkt over den mulighed. Men nu må jeg spørge, for jeg mindes, at JJ nævnte det i en anden tråd. Men er det ikke ulovligt at køre med Xenon eller fjernlyset tændt hele tiden?? I så fald, hvad er konsekvensen/bødestørrelsen på??
SVea - "I'm afraid you've mistaken me for someone who actually gives a shit"

Grand Danois

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 762
Re: Fjernlys om dagen?
« Svar #14 Dato: Juli 05, 2007, 11:26:29 am »
Aldrig... Har vist bare ikke tænkt over den mulighed. Men nu må jeg spørge, for jeg mindes, at JJ nævnte det i en anden tråd. Men er det ikke ulovligt at køre med Xenon eller fjernlyset tændt hele tiden?? I så fald, hvad er konsekvensen/bødestørrelsen på??

Tvivler på at man ville få en bøde for det, men HVIS der findes så krakilsk en betjent er bøden vel på 500

Mvh GD
CBR600RR 08 med Akrapovic, Komplet Galfer skivesæt + pads, Hyperpro og lidt forskelligt Rizoma / Honda lir