Forfatter Emne: Dyrt købt erfarring (benzin)  (Læst 2268 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Mads

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1247
    • AMRacing.dk
Dyrt købt erfarring (benzin)
« Dato: Juli 04, 2007, 09:26:45 pm »
Hej

På min aftentur fik jeg mig en dyr købt erfarring i forbindelse med min nye SV'er, og tænkte at jeg lige ville dele den med andre der også har fået fingrene i en SV for nyligt.

I går havde jeg pillet lidt med noget xenonlys, jeg makker med at finde plads til, og havde derfor haft batteriet frakoblet. Inden jeg gik i gang i går, så jeg at tanklampen var begyndt at blinke(tror allerede jeg har afsløret hvor historien bærer hen af - godt jeg ikke er krimi-forfatter...). Da jeg så ville ud på min aftentur, så jeg at triptælleren var blevet nulstillet, men tænkte ikke yderligere over det. Derudover så jeg også at tanklampen ikke længere blinkede, men tænkte at det måske var fordi cyklen stod på støttebenet.
Jeg får så kørt mig en god tur på omkring 50 km, og pludselig er der dømt kænguru SV! Som om den kun kørte på en cylinder, og nogle gange begge... Mine første tanker var at det forreste tændrør var stået af, da jeg endnu ikke har fået købt mig en forskærmsforlænger. Men jeg havde ikke rigtigt været ude og køre i regnvejr for nyligt, så den tanke skød jeg hurtigt ud af hovedet igen. Pludselig kom jeg til at tænke på at de 50 km egentlig passede ret godt med reservetanken, men det undrede mig at tanklampen hverken havde blinket eller lyst konstant :? Jeg var heldigvis et sted med nogle gode sving (dvs. jeg har kørt der en del før :mrgreen: ), så jeg vidste også at der var en tank i nærheden. Jeg skyndte mig at vende snuden mod tanken, men kom desværre ikke så langt. Derfor var jeg nødt til at trække resten af vejen :thumbsdown:  :brok: Det er lige liiidt sjovere at køre i stedet kan jeg hilse og sige.
Men hen på tanken kom jeg, SV'eren fik lidt juice og det hele kørte igen  :thumbsup:

Så moralen/pointen med historien er at tanklampen åbenbart ikke er styret mekanisk med en svømmer i tanken, men nærmere elektronisk... (nogle der ved hvordan den egentlig fungerer? :huh:)

Erfarringen var dog ikke så dyr - det kunne have været meget værre. F.eks. midt på motorvejen, men jeg slap noget billigere denne gang. Jeg har dog aldrig fundet det fede i at brænde kalorier af for sjov, så jeg synes nu ikke jeg slap direkte billigt :P

Håber der er andre der kan bruge min historie, så de slipper for at stå i samme, eller endnu værre situation, end jeg gjorde i dag :)

Hygge
Til gaden: SV 650 N fra 1999 - se mere her

Til banen: ZX6R - se mere her

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Re: Dyrt købt erfarring (benzin)
« Svar #1 Dato: Juli 05, 2007, 04:47:15 am »
Så moralen/pointen med historien er at tanklampen åbenbart ikke er styret mekanisk med en svømmer i tanken, men nærmere elektronisk... (nogle der ved hvordan den egentlig fungerer? :huh:)

Elektroniske følere i tanken (på min er der 2 stk. monteret sammen med brændstofpumpen) - en der giver signal i instrumenteringen om at "tanken snart er tom"(blinker) og en anden der indikerer - "NU skal du altså til at finde en tank makker !!"(lyser konstant)

Mads

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1247
    • AMRacing.dk
Re: Dyrt købt erfarring (benzin)
« Svar #2 Dato: Juli 05, 2007, 12:04:26 pm »
Så moralen/pointen med historien er at tanklampen åbenbart ikke er styret mekanisk med en svømmer i tanken, men nærmere elektronisk... (nogle der ved hvordan den egentlig fungerer? :huh:)
Elektroniske følere i tanken
Ved du hvordan de følgere fungerer? Jeg sad og ledte efter eksplosionstegninger i går, og fandt da også nogle, men det gjorde mig ikke ligefrem klogere på hvordan føleren fungerede...

Hygge
Til gaden: SV 650 N fra 1999 - se mere her

Til banen: ZX6R - se mere her