Jeg har talt med Anders Heine fra Svingteknik både på email og sidst på telefon for godt 20 minutter siden og vi blev enige om, at jeg får pengene tilbage for kurset, da jeg ikke kan stille op med en original udstødning
Han skriver:
Hej Jakob.
Jeg må desværre skuffe dig. Udstødningen skal være standard eller svarende til standard. DB-killer i uoriginale potter virker ikke. De ændrer på lydens frekvens, men dæmper i bedste fald 1 – 2 DB. Da de fleste Slip-on-potter øger støjen med mere end 10 DB, er det ikke nogen brugbar løsning.
Vi har kun en vis mængde støj til en hel banedag. Hvis vi ukritisk larmer løs, må vi stoppe kørslen ca. ved middagstid. Vores ambition er at give alle ca. 2 timers banekørsel pr. arrangement. Dette kan kun lade sig gøre, hvis vi bruger alle muligheder for at dæmpe støjen.
Hvis du i dag ser en banecykel, vil du ofte se den monteret med standard-udstødning. Dette er ikke fordi motorcyklen kører bedst med denne udstødning eller fordi chaufføren synes den lyder fedt, men simpelthen fordi ejeren ønsker at få så meget banetid og så mange køremuligheder som muligt.
Hvis du ikke har mulighed for at stille op med en standard-udstødning, kan du ikke deltage, og du kan få dine penge tilbage, men du skal meddele os det senest den 21. maj.
Med venlig hilsen
Anders Heine