Forfatter Emne: Power commander indkørsel  (Læst 5813 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Christoffer Olsen

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 67
Power commander indkørsel
« Dato: Juli 02, 2007, 01:35:06 pm »
Hej,

Kører med en Ixil underseat udstødning uden PC og med originalt filter.

Udstødningen er monteret af min forhandler, og den originale ECU er justeret i min forhandlers testbænk.

Men hvis jeg kører ved f.eks. 6000 rpm og giver fuld gas, for derefter at slække lidt på gassen, så trækker motoren mærkbart kraftigere. Det tyder efter min mening på at den kører for magert.

Bør dette kunne justeres væk på den originale ECU?

Jeg har flere steder læst at det eneste rigtige sted at få indkørt sin PC er hos Mr. Dyno, hvorfor det?

PC'eren skal, så vidt jeg kan læse mig til, justeres ved alle gas-niveauer og alle omdrejningstal. Er det dette der slækkes på så den kun er justeret optimalt ved fuld rulle? Eller er det bare marginalerne i form af bedre bænk osv der gør forskellen?

Mvh
Christoffer
SV650 K6 - Ixil Underseat - Rizoma Blink

Kilosfau

  • Gæst
Re: Power commander indkørsel
« Svar #1 Dato: Juli 02, 2007, 08:19:05 pm »
En powercommander fungerer ved at den for hver 250 o/m ved 1, 2, 3, 5, 10, 20, 40, 60, 80, 100% gasgivning er indstillet til en bestemt mængde benzin. Der er yderligere mulighed for at indstille det seperat for hver cylinder  :mrgreen:

Det vil sige at det er en meget bedre indrulning end tidligere og det kan virkelig mærkes - også på benzinøkonomien  :whatever:
Personligt fik jeg ikke mange hk på toppen men cyklen er slet ikke sammenlignelig med tidligere  :angel:

Prisen er høj, ca 10x hvad det koster at få stillet sin standard ECU på de billigste værksteder, Mr. Dyno tager ca 5000,- inkl powercommander und alles men det er de bedste penge jeg ever har brugt på MC  :afro:

Christoffer Olsen

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 67
Re: Power commander indkørsel
« Svar #2 Dato: Juli 03, 2007, 09:53:07 am »
En powercommander fungerer ved at den for hver 250 o/m ved 1, 2, 3, 5, 10, 20, 40, 60, 80, 100% gasgivning er indstillet til en bestemt mængde benzin.

Ok, det var det jeg mente med alle gasniveauer og alle omdrejningstal. :)

Det jeg var mest nysgerrig efter er hvorfor man siger at Mr. Dyno er den bedste? Bliver ovenstående ikke gjort korrekt alle steder?

Mvh
Christoffer
SV650 K6 - Ixil Underseat - Rizoma Blink

Bill

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1414
  • Nu med gixxer :D
Re: Power commander indkørsel
« Svar #3 Dato: Juli 03, 2007, 10:24:08 am »
Mr. Dyno laver stort set ikke andet end at rode med powercommander. Så man må vel kalde ham expert på området.
Er kommet til at købe en GSX-R 750 K7 med lidt lir på... Shit happens :D

Kilosfau

  • Gæst
Re: Power commander indkørsel
« Svar #4 Dato: Juli 03, 2007, 04:01:44 pm »
Det jeg var mest nysgerrig efter er hvorfor man siger at Mr. Dyno er den bedste? Bliver ovenstående ikke gjort korrekt alle steder?

Nej overhovedet ikke  :club:

Det bliver gjort nogle steder og garanteret flere og flere steder efterhånden som powercommandere er blevet populære men bænken som Mr Dyno bruger er speciel og meget dyr og derfor så har de den ikke særligt mange steder - kender faktisk ikke nogen steder hvor de har en der kan lige så meget, men jeg har hørt rygter  :huh:


Mr. Dyno arbejder for den danske importør af Powercommander og er faktisk ansat til at vejlede værksteder med at montere og indkøre powercommandere, kn-filtre o.l. som Dot-E importerer så han burde klart være den bedste i DK til den slags - og jeg kender ihvertfald ikke nogen som er bedre  :afro:
« Senest Redigeret: Juli 03, 2007, 04:03:22 pm af Kilosfau »

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Re: Power commander indkørsel
« Svar #5 Dato: Juli 04, 2007, 01:45:21 pm »
Det jeg var mest nysgerrig efter er hvorfor man siger at Mr. Dyno er den bedste? Bliver ovenstående ikke gjort korrekt alle steder?

Nej overhovedet ikke  :club:

Det bliver gjort nogle steder og garanteret flere og flere steder efterhånden som powercommandere er blevet populære men bænken som Mr Dyno bruger er speciel og meget dyr og derfor så har de den ikke særligt mange steder - kender faktisk ikke nogen steder hvor de har en der kan lige så meget, men jeg har hørt rygter  :huh:


Mr. Dyno arbejder for den danske importør af Powercommander og er faktisk ansat til at vejlede værksteder med at montere og indkøre powercommandere, kn-filtre o.l. som Dot-E importerer så han burde klart være den bedste i DK til den slags - og jeg kender ihvertfald ikke nogen som er bedre  :afro:

Desuden bruger han, efter eget udsagn, vintertiden på at udvikle blandt andet filtre til motorcykler. Så han er fuldtidsbeskæftiget med den opgave at få optimeret motorcykler.  Det er der, med al nødvendig respekt, altså ikke mange andre i landet der kan prale af.
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

Nikolaj

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1774
  • Hvis du kan dreje, kører du ikke hurtigt nok.
Re: Power commander indkørsel
« Svar #6 Dato: Juli 17, 2007, 10:57:02 am »
Det jeg var mest nysgerrig efter er hvorfor man siger at Mr. Dyno er den bedste? Bliver ovenstående ikke gjort korrekt alle steder?

Nej overhovedet ikke  :club:

Det bliver gjort nogle steder og garanteret flere og flere steder efterhånden som powercommandere er blevet populære men bænken som Mr Dyno bruger er speciel og meget dyr og derfor så har de den ikke særligt mange steder - kender faktisk ikke nogen steder hvor de har en der kan lige så meget, men jeg har hørt rygter  :huh:


Mr. Dyno arbejder for den danske importør af Powercommander og er faktisk ansat til at vejlede værksteder med at montere og indkøre powercommandere, kn-filtre o.l. som Dot-E importerer så han burde klart være den bedste i DK til den slags - og jeg kender ihvertfald ikke nogen som er bedre  :afro:

En lidt sen kommentar :) Den bænk Enghave har købt er magen til Dyno Oves. Den hedder DynoJet er er ganske rigtig temmelig dyr.
Ove har vist også hjulpet Enghave igang med diverse råd/erfaringer med hensyn til brug af bænken...
Gaden : TIL SALG : GSXR 1000 K7 Sort/Orange.
Banen : GSXR 750 K7 Sort/Hvid.

sircajun

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1004
  • >>> Z-Bull <<<
Re: Power commander indkørsel
« Svar #7 Dato: Juli 19, 2007, 03:58:34 pm »
Ingen tvivl om at hans mange årige arbejde med PC/Rullefelt har givet ham meget viden på området. Jeg mindes han til et træf fortalte at han hjalp med udviklingen af PC, Beta-testede for dem....


SørenG
I don't care if your world is ending today
Because I wasn't invited to it anyway
You said I tasted famous, so I drew you a heart
But now I'm not an artist I'm a fucking work of art!

skyggen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 797
  • 90*V2 sjover
Re: Power commander indkørsel
« Svar #8 Dato: Juli 21, 2007, 11:23:38 pm »
ja så fik jeg mont og kørt min PCIII ind nede hos den sande troldmand og FUCK det kan mærkeshentede min cykel i fredags ved 15 tiden og kom hjem kl.21 og jeg har prøvet at kører på alle tænklige måder for at prøve at mærke alt ve motoren og kan kun sige fuck jeg er glad for at jeg fik kørt den RIGTIGT ind, for den trækker fuldstændigt rent hele vejen op igennem omdr. og den er blevet 100% kontant på gassen.

Kan kun sige til jer som går og overvejer det gør det det er alle 4200 kr. værd :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
normal venlig og nede på "jorden" V2 bisse.
                         MEN
er der fest så drikker jeg til jeg vælter eller blir smidt ud til lukketid :o

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=10277

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: Power commander indkørsel
« Svar #9 Dato: Juli 22, 2007, 03:51:15 pm »
ja så fik jeg mont og kørt min PCIII ind nede hos den sande troldmand og FUCK det kan mærkeshentede min cykel i fredags ved 15 tiden og kom hjem kl.21 og jeg har prøvet at kører på alle tænklige måder for at prøve at mærke alt ve motoren og kan kun sige fuck jeg er glad for at jeg fik kørt den RIGTIGT ind, for den trækker fuldstændigt rent hele vejen op igennem omdr. og den er blevet 100% kontant på gassen.

Kan kun sige til jer som går og overvejer det gør det det er alle 4200 kr. værd :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Sweet!!!

Jeg går også og venter på at få en tid. Ove ringede i Fredags da jeg var ude og køre - så jeg fik desværre ikke lige taget telefonen. Håber at han ringer på mandag - eller giver jeg dem lige et kald selv. Hvad er egentlig adressen på hans værksted og hvor lang ventetid var der?

/J
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

skyggen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 797
  • 90*V2 sjover
Re: Power commander indkørsel
« Svar #10 Dato: Juli 23, 2007, 09:10:09 am »
ja så fik jeg mont og kørt min PCIII ind nede hos den sande troldmand og FUCK det kan mærkeshentede min cykel i fredags ved 15 tiden og kom hjem kl.21 og jeg har prøvet at kører på alle tænklige måder for at prøve at mærke alt ved motoren og kan kun sige fuck jeg er glad for at jeg fik kørt den RIGTIGT ind, for den trækker fuldstændigt rent hele vejen op igennem omdr. og den er blevet 100% kontant på gassen.

Kan kun sige til jer som går og overvejer det gør det det er alle 4200 kr. værd :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Sweet!!!

Jeg går også og venter på at få en tid. Ove ringede i Fredags da jeg var ude og køre - så jeg fik desværre ikke lige taget telefonen. Håber at han ringer på mandag - eller giver jeg dem lige et kald selv. Hvad er egentlig adressen på hans værksted og hvor lang ventetid var der?

/J

jeg fik tilsnusket mig en tid ind i mellem hans plan og jeg bestilte tiden i starten af maj.... 2-3 måneders ventetid.
« Senest Redigeret: Juli 24, 2007, 12:20:08 pm af skyggen »
normal venlig og nede på "jorden" V2 bisse.
                         MEN
er der fest så drikker jeg til jeg vælter eller blir smidt ud til lukketid :o

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=10277

skyggen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 797
  • 90*V2 sjover
Re: Power commander indkørsel
« Svar #11 Dato: Juli 24, 2007, 12:19:38 pm »
Fik lige talene på SVinet på baghjulet.

hk  110,61
nm 96,85
normal venlig og nede på "jorden" V2 bisse.
                         MEN
er der fest så drikker jeg til jeg vælter eller blir smidt ud til lukketid :o

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=10277

Damage

  • Gæst
Re: Power commander indkørsel
« Svar #12 Dato: Juli 24, 2007, 02:38:43 pm »
Fik lige talene på SVinet på baghjulet.

hk  110,61
nm 96,85

Kan du ikke lave et scan af grafen så vi kan se resultatet?  :D

skyggen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 797
  • 90*V2 sjover
Re: Power commander indkørsel
« Svar #13 Dato: Juli 25, 2007, 12:16:29 pm »
Fik lige talene på SVinet på baghjulet.

hk  110,61
nm 96,85

Kan du ikke lave et scan af grafen så vi kan se resultatet?  :D
jo men først i weekenden ska nok :mrgreen:
normal venlig og nede på "jorden" V2 bisse.
                         MEN
er der fest så drikker jeg til jeg vælter eller blir smidt ud til lukketid :o

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=10277

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: Power commander indkørsel
« Svar #14 Dato: Juli 26, 2007, 03:50:15 pm »
Så har jeg også fået min tid hos Ove d. 19 Sep. Glææææder mig til at komme af med de 4K... Eller noget i den stil  :wink:
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4