Forfatter Emne: Erfarringer med sidespejle  (Læst 6519 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Mads

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1247
    • AMRacing.dk
Re: Erfarringer med sidespejle
« Svar #15 Dato: Juni 30, 2007, 10:31:34 pm »
Prøv at kigge her http://www.cyccon.com/
Den kender jeg godt, og har også kigget lidt på den, samt fundet et par spejle som kandiderer - men de minder meget om nogle man bl.a. kan få ved High Way Hawk, bortset fra at prisen er noget højere...  :whatever:

Når mine små spejle sidder som de skal, er de bedre end de org. på SV N for de org. kunne man ikke se en skid i når man kom over 5 km/T det kan i det mindste på dem som sidder på nu.
Er de fra den side Allen linker til? Jeg synes forresten at mine originale fungerer meget godt, hvad angår vibrationer. Det er sådan set "kun" hvad angår udseende de virkelig stinker big time! :D

Jeg frygtede at mine Rizoma spejle ville være totalt ubrugelige men jeg bestilte dem alligevel fordi at de originale simpelthen bare er for grimme  :thumbsdown: men jeg synes faktisk at med lidt tilvænning så savner jeg ikke de store grimme spejle der sad på originalt  :thumbsup:
Hvordan klarer de vibrationer? Er de til at se noget i, når man kører over 80? :D

Hygge
Til gaden: SV 650 N fra 1999 - se mere her

Til banen: ZX6R - se mere her

skyggen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 797
  • 90*V2 sjover
Re: Erfarringer med sidespejle
« Svar #16 Dato: Juni 30, 2007, 10:35:59 pm »
De spejle jeg kører med er fra louis.de og er lidt mindre end org. men passer skide godt til cyklen og er også gode ved høj fart.
normal venlig og nede på "jorden" V2 bisse.
                         MEN
er der fest så drikker jeg til jeg vælter eller blir smidt ud til lukketid :o

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=10277

Mads

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1247
    • AMRacing.dk
Re: Erfarringer med sidespejle
« Svar #17 Dato: Juni 30, 2007, 10:38:14 pm »
De spejle jeg kører med er fra louis.de og er lidt mindre end org. men passer skide godt til cyklen og er også gode ved høj fart.
Okay. I dag skrev jeg helt tilfældigvis med en fra MCG der havde købt præcis de samme spejle ved Louis. Syntes bare ikke de lignede dine, hehe.

Hygge
Til gaden: SV 650 N fra 1999 - se mere her

Til banen: ZX6R - se mere her

Kilosfau

  • Gæst
Re: Erfarringer med sidespejle
« Svar #18 Dato: Juni 30, 2007, 10:44:20 pm »
Jeg frygtede at mine Rizoma spejle ville være totalt ubrugelige men jeg bestilte dem alligevel fordi at de originale simpelthen bare er for grimme  :thumbsdown: men jeg synes faktisk at med lidt tilvænning så savner jeg ikke de store grimme spejle der sad på originalt  :thumbsup:
Hvordan klarer de vibrationer? Er de til at se noget i, når man kører over 80? :D

Hygge

De er fine, vibrationer er lidt et problem men først når man kommer godt op i fart, 160 o. lign. bliver det et egentligt problem  :innocent:

Søren F

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1403
  • Fart dræber ikke - pludselig stilstand gør !!!!
    • Galleri
Re: Erfarringer med sidespejle
« Svar #19 Dato: Juli 01, 2007, 11:50:48 pm »
Jeg har en N'er - og har kun gode erfaringer med mine væsentligt mindre nye spejle. Du kan se det samme, fordi de er placeret yderst på styret - nu slipper du bare for at se dine egne albuer i den inderste ½-del af spejlet  :wink:


Så bare på med nogle små  :afro:.

PS: Købt hos Louis - og passer til de kantede linier på den nye sv'er : http://www.louis.de/_402ea4b07fe7b89a676a0077b787524569/index.php?topic=artnr_gr&article_context=detail&grwgr=465&wgr=401&list_total=28&anzeige=0&artnr_gr=10028197
« Senest Redigeret: Juli 01, 2007, 11:54:02 pm af Søren F »
Gade: SV1000N K4
Bane: SV1000S K3

Mads

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1247
    • AMRacing.dk
Re: Erfarringer med sidespejle
« Svar #20 Dato: Juli 02, 2007, 09:14:04 pm »
Jeg har en N'er - og har kun gode erfaringer med mine væsentligt mindre nye spejle. Du kan se det samme, fordi de er placeret yderst på styret - nu slipper du bare for at se dine egne albuer i den inderste ½-del af spejlet  :wink:


Så bare på med nogle små  :afro:.

PS: Købt hos Louis - og passer til de kantede linier på den nye sv'er : http://www.louis.de/_402ea4b07fe7b89a676a0077b787524569/index.php?topic=artnr_gr&article_context=detail&grwgr=465&wgr=401&list_total=28&anzeige=0&artnr_gr=10028197
Det er da egentlig meget fede! De kan vel også sættes omvendt på - så de sidder under styret? Jeg kan se at der er forskel på det sorte og det sølvfarvede derinde. Er dit to-delt lige som det sorte, eller er de helt magen til de sølvfarvede?

Er de også til at se noget i på f.eks. motorvejen når man kører lidt hurtigere? :D

Hygge

P.S. Har du egentlig bare rykket det hele et stykke ind, så du har fået plads til spejlene? Altså kontakter, håndtag samt gasrulle.
« Senest Redigeret: Juli 02, 2007, 09:18:52 pm af Mads »
Til gaden: SV 650 N fra 1999 - se mere her

Til banen: ZX6R - se mere her

Søren F

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1403
  • Fart dræber ikke - pludselig stilstand gør !!!!
    • Galleri
Re: Erfarringer med sidespejle
« Svar #21 Dato: Juli 03, 2007, 03:02:25 pm »
2-delt: Hvis du mener bagsiden af spejlene, så er der ikke den opdeling du ser på den sorte, bare en forsænkning.

Jeg har sat et andet styr på, og ganske rigtigt set, bare rykket det hele lidt ind.

De kan monteres "nedenunder", men du skal finde et styr med en meget speciel form, for at bevare det fulde styrudslag   :shock: (det er nok bedst sådan) :wink:

Vedr. Motorvej: Du kan se lige så lidt som du plejer, så der skal fortsat drejes hoved' inden du skifter - eller du kan vælge at ligge yderst hele tiden  :D :D
Gade: SV1000N K4
Bane: SV1000S K3

Mads

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1247
    • AMRacing.dk
Re: Erfarringer med sidespejle
« Svar #22 Dato: Juli 03, 2007, 03:30:01 pm »
De kan monteres "nedenunder", men du skal finde et styr med en meget speciel form, for at bevare det fulde styrudslag   :shock: (det er nok bedst sådan) :wink:
Ah, den tanke havde jeg ikke lige tænkt  :mrgreen:

Vedr. Motorvej: Du kan se lige så lidt som du plejer, så der skal fortsat drejes hoved' inden du skifter - eller du kan vælge at ligge yderst hele tiden  :D :D
Mine originale spejle fungerer altså ganske fint på motorvej - også hvis det "går ned af bakke" og farten ryger lidt over det tilladte  :angel: Ved ikke om de originale spejle på den nye model måske er knap så gode?

Men tak for hjælpen! Jeg vil gå lidt i tænke boks :D

Hygge
Til gaden: SV 650 N fra 1999 - se mere her

Til banen: ZX6R - se mere her

rundtpaagulvet

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 13
Re: Erfarringer med sidespejle
« Svar #23 Dato: Juli 07, 2007, 08:48:03 pm »
hej med rizoma sidespejle skal man lige være opmærksom på at bremse cylinderen kommer i vejen. så skal man have et spejl i den side skal det hæves
lucas styr rizoma sidespejle og blink costem forlygte powerbronze undertrey ++++