Forfatter Emne: Holder Carbon potter  (Læst 3195 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Capone

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1590
Holder Carbon potter
« Dato: Juni 27, 2007, 09:24:45 pm »
Inspireret af efterhånden ret mange forespørgsler på forum og ligeså mange svar spredt i adskillige tråde, synes jeg at det er på tide at vi enten bekræfter eller afliver myten om at carbonpotter ikke kan holde på en SV.

Så hak af i ovenstående poll - og skriv din erfaring, god som dårlig om dine carbonpotter. Husk mærke og også gerne hvor mange km de holdt/har kørt indtil videre.



Her plejede at stå hvilken SV650S jeg havde fornøjelsen af fra 2004 til 2007.

Capone

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1590
Re: Holder Carbon potter
« Svar #1 Dato: Juni 27, 2007, 09:25:41 pm »
Carbonpotte: Yoshimura TRS
MC: SV650S K4
Antal km med carbonpotte: Ca. 5000 km
Ompakket: Aldrig

Kun godt at sige om denne potte. God finish og ingen problemer i den tid jeg kørte med den.

Her plejede at stå hvilken SV650S jeg havde fornøjelsen af fra 2004 til 2007.

Brian Lund

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 435
Re: Holder Carbon potter
« Svar #2 Dato: Juni 27, 2007, 10:02:14 pm »
LeoVince SBK Evo II Carbon.

Købte cyklen Juli sidste år og skiftede til potterne kort efter, har kørt i alt 22.000km nu og det meste med LeoVince potterne.

De er aldrig blevet pakket om og holder fint.

Gav iøvrigt omkring 3500 kr fra ny på ebay.de inkl. forsendelse.
SV1000S K6 - blå.

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Re: Holder Carbon potter
« Svar #3 Dato: Juni 28, 2007, 07:33:58 am »
Arrows potter på min SV1000s og de har på nuværende tidspunkt holdt 40.000km og fejler intet!
De bliver pakket om for hver ca 10.000km hvor ulden er brændt i stykker.
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

B2

  • Nådesløs
  • Global Moderator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3400
  • Brug for mere end en 6½'er ? Så er du for langsom
    • B2's Galleri
Re: Holder Carbon potter
« Svar #4 Dato: Juni 28, 2007, 08:24:53 am »
Potte : IXIL Type ? ? (Vist den eneste de lavede den gang)
Cykel : SV 650s årgang 2000
Km med potten : ca 122.000
Ompakket : Aldrig. Men sidste vinter afkortet 12 cm, og det overskydende uld, var nok til at erstatte det forsvundne.

Nikolaj "B2" Poulsen
SVR 650 S '2000.
GSX-R USD gaffel med radialbremser, Öhlins bagdæmper,  IXIL potte, spejle m. blink, diode baglygte m. blink & B2 Kulfiber dele
156.335 Km + ?

Olfert

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3064
Re: Holder Carbon potter
« Svar #5 Dato: Juni 28, 2007, 09:20:51 am »
Rend mig! Jeg har næsen fuld af lim :lmao: :lmao:
(Undskyld spam Capone, men du bad om det)

Når man ser på denne tråd (og tidligere tråde) om emnet, er det vist tydeligt at Carbonpotter holder hvis man husker at pakke dem om.

Er der nogen derude der kører med 2 i 1 carbon (kilosv)  :?:  Når man hører på Hønses TL'er lyder det som om at 2 i 1 er hård ved potten...
« Senest Redigeret: Juni 28, 2007, 01:15:54 pm af Olfert »
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta

Hønse

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 772
  • Hey fuckfjæs, kom og slå dig ned....
    • "passiv" profil hos DFMC
Re: Holder Carbon potter
« Svar #6 Dato: Juni 28, 2007, 10:44:15 am »
Jeg tror at så længe man ikke kører carbon på en 1000ccm 2i1 V2´er, så går det fint nok!

Erfaringer siger mig sjovt nok, som Olfert nævner, at det er pænt hårdt ved potten og jeg har kørt med alu og titanium!!

Duc har jo også altid kørt 2i2 med Termignoni potter af carbon, men om de holder ved jeg selvfølgelig ikke  :wink:
:mrgreen: is a TLS"v" 

(aka pre SV)

off-topic ad

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Re: Holder Carbon potter
« Svar #7 Dato: Juni 28, 2007, 11:22:12 am »
Jeg satte et Micron Hi-Level system på min, da den var ca. 1½ måned gammel, med en Oval Race Carbon potte. Den holdt en måned. Gummiet mellem ophænget og potten gik i stumper og stykker, hvorefter ophænget gnavede sig igennem carbonen.
Jeg har sidenhen ødelagt tre titaniumpotter, i hvert fald den ene er gået til på samme måde som carbon-potten. Så man kan vel ikke engang sige, det er carbonens skyld.

Nu er jeg så, i mit vanvid, gået i gang med at støbe et nyt yderrør. 5 lag fiber, hvoraf de 4 er carbon, og det midterste lag er kevlar. Bliver spændende at se, om det er noget der kan holde. (når det engang bliver færdigt :? )
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Re: Holder Carbon potter
« Svar #8 Dato: Juni 28, 2007, 11:35:43 am »
Jeg satte et Micron Hi-Level system på min, da den var ca. 1½ måned gammel, med en Oval Race Carbon potte. Den holdt en måned. Gummiet mellem ophænget og potten gik i stumper og stykker, hvorefter ophænget gnavede sig igennem carbonen.
Jeg har sidenhen ødelagt tre titaniumpotter, i hvert fald den ene er gået til på samme måde som carbon-potten. Så man kan vel ikke engang sige, det er carbonens skyld.

Nu er jeg så, i mit vanvid, gået i gang med at støbe et nyt yderrør. 5 lag fiber, hvoraf de 4 er carbon, og det midterste lag er kevlar. Bliver spændende at se, om det er noget der kan holde. (når det engang bliver færdigt :? )
Gentager lige mig selv fra en anden tråd..:


Jeg mener stadig at det er dit ophængs skyld der gør at dine potter flækker..  :D  Jeg så jo at ophænget nemlig ikke er et gummiophæng. beslaget sidder boltet fast på bagstellet, dvs det eneste der kan give sig er pottens sidevægge, der hvor båndet rundt om potten med tiden gnaver sig igennem.

At Leovince så laver nogle lorte ophæng til old school SV'en, er en anden historie..  :D    efter første potte var ødelagt, havde jeg nok valgt at lave om på beslaget  :D

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Re: Holder Carbon potter
« Svar #9 Dato: Juni 28, 2007, 11:44:12 am »
Jeg satte et Micron Hi-Level system på min, da den var ca. 1½ måned gammel, med en Oval Race Carbon potte. Den holdt en måned. Gummiet mellem ophænget og potten gik i stumper og stykker, hvorefter ophænget gnavede sig igennem carbonen.
Jeg har sidenhen ødelagt tre titaniumpotter, i hvert fald den ene er gået til på samme måde som carbon-potten. Så man kan vel ikke engang sige, det er carbonens skyld.

Nu er jeg så, i mit vanvid, gået i gang med at støbe et nyt yderrør. 5 lag fiber, hvoraf de 4 er carbon, og det midterste lag er kevlar. Bliver spændende at se, om det er noget der kan holde. (når det engang bliver færdigt :? )
Gentager lige mig selv fra en anden tråd..:


Jeg mener stadig at det er dit ophængs skyld der gør at dine potter flækker..  :D  Jeg så jo at ophænget nemlig ikke er et gummiophæng. beslaget sidder boltet fast på bagstellet, dvs det eneste der kan give sig er pottens sidevægge, der hvor båndet rundt om potten med tiden gnaver sig igennem.

At Leovince så laver nogle lorte ophæng til old school SV'en, er en anden historie..  :D    efter første potte var ødelagt, havde jeg nok valgt at lave om på beslaget  :D
Det er altså ikke Leo Vince... Desuden var ophænget også ændret på den næste potte, jeg fik. En teknisk detalje, jeg ikke lige gider bevæge mig ud i her.
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...