Forfatter Emne: Blueflame og holdbarhed?  (Læst 3438 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Blinklys

  • Gæst
Blueflame og holdbarhed?
« Dato: Juni 27, 2007, 09:05:06 pm »
Jep mig igen og stadig på jagt efter en potte :D Det er ikke ligefrem nemt med så meget at vælge imellem :?

Efter at have set mig lidt lun på en Blueflame Dual Port tjekkede jeg hvad folk siger om dem. Herinde får Blueflame rosende ord, men de har åbenbart et dårligt ry på både sv650.org og svrider.com. Kritikken går på at ophænget er dårligt, og at potten simpelthen bliver rystet i smadder, fordi den ikke er sidder godt nok fast :shock: Godt nok bliver det nævnt at det muligvis kun gælder den "trekantede" version, og at der ikke er noget problem med de ovale...

Har jer der kører med Blueflame haft nogle problemer med dem? Jeg tror nemlig en Blueflame Dual Port i kulfiber eller titanium vil se rigtig ondt ud på mit mørkegrå og sorte SVin :twisted: Muligheden for at justere støjniveauet på 4 "niveauer" lyder også tiltalende - og så prisen :thumbsup: synes jeg. Skal man helst gå udenom kulfiber-potter til SV'eren? Tænker på alle de historier man har hørt om flækkede potter...

Capone

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1590
Re: Blueflame og holdbarhed?
« Svar #1 Dato: Juni 27, 2007, 09:11:13 pm »
Jeg tror ikke rigtigt på at carbon potter ikke skulle kunne holde - hvis altså det er ordentligt kram fra begyndelsen. Jeg mener hvis Ducati's V2'ere kan køre med carbon, så kan en SV også. Det er selvfølgelig en forudsætning at man pakker om i tide.
Men så igen - Freddy har splittet flere carbon potter ad - men han er også bindegal, så det giver sig selv  :wink:

Her plejede at stå hvilken SV650S jeg havde fornøjelsen af fra 2004 til 2007.

Mads

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1247
    • AMRacing.dk
Re: Blueflame og holdbarhed?
« Svar #2 Dato: Juni 27, 2007, 09:15:42 pm »
Jeg er lige med på en lytter her, for jeg overvejer kraftigt en titanium dual port fra dem... Var faktisk ikke klar over at de havde fået ris, inde på de pågældende fora, så tak for tippet ;)

Mht. carbon så afhænger det, som jeg har forstået det, meget af kvaliteten af carbonen. Akrapovic og Termignoni plejer vidst at gøre det ganske godt.

Hygge
Til gaden: SV 650 N fra 1999 - se mere her

Til banen: ZX6R - se mere her

Blinklys

  • Gæst
Re: Blueflame og holdbarhed?
« Svar #3 Dato: Juni 27, 2007, 09:21:12 pm »
Tror nu også jeg vil prøve lykken med en kulfiber - det vil klæde det sorte stel rigtig godt tror jeg. Hvis den flækker må jeg jo bare have en titanium næste gang! :lol:

Mads

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1247
    • AMRacing.dk
Re: Blueflame og holdbarhed?
« Svar #4 Dato: Juni 27, 2007, 09:28:20 pm »
Tror nu også jeg vil prøve lykken med en kulfiber - det vil klæde det sorte stel rigtig godt tror jeg. Hvis den flækker må jeg jo bare have en titanium næste gang! :lol:
Hvor i landet kommer du fra? For vi kunne jo måske spare noget forsendelse hvis vi købte sammen?

Hygge
Til gaden: SV 650 N fra 1999 - se mere her

Til banen: ZX6R - se mere her

Blinklys

  • Gæst
Re: Blueflame og holdbarhed?
« Svar #5 Dato: Juni 27, 2007, 09:31:25 pm »
Randers. Jeg er ret tæt på at købe den, men jeg skal lige have fundet ud af om den passer på min K7'er, da jeg ikke ved om der er forskel på K6'eren og K7'erens udstødning. Jeg sendte en mail til Blueflame tidligere i dag og spurgte, men jeg har ikke fået svar endnu.

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Re: Blueflame og holdbarhed?
« Svar #6 Dato: Juni 28, 2007, 12:55:32 am »
men jeg skal lige have fundet ud af om den passer på min K7'er, da jeg ikke ved om der er forskel på K6'eren og K7'erens udstødning.

det er der ikke så vidt jeg ved
« Senest Redigeret: Juni 28, 2007, 02:16:49 am af Moolex »
   

Mads

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1247
    • AMRacing.dk
Re: Blueflame og holdbarhed?
« Svar #7 Dato: Juni 28, 2007, 01:27:35 am »
Randers. Jeg er ret tæt på at købe den, men jeg skal lige have fundet ud af om den passer på min K7'er, da jeg ikke ved om der er forskel på K6'eren og K7'erens udstødning. Jeg sendte en mail til Blueflame tidligere i dag og spurgte, men jeg har ikke fået svar endnu.
Okay. Jeg flytter til Djursland nu her, men som det ser ud lige nu, er finanserne ikke rigtigt opsat på at jeg skal have ny udstødning :thumbsdown: Men du må gerne lige give mig en besked inden du bestiller, hvis jeg skulle have vundet i lotto, eller være kommet til penge på en anden måde 8) Der er trods alt lidt at spare på portoen, og de tager også et ekstra gebyr hvis man ikke bestiller over et vist beløb...

Hygge
Til gaden: SV 650 N fra 1999 - se mere her

Til banen: ZX6R - se mere her

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Re: Blueflame og holdbarhed?
« Svar #8 Dato: Juni 28, 2007, 11:26:01 am »
Men så igen - Freddy har splittet flere carbon potter ad - men han er også bindegal, så det giver sig selv  :wink:
Én carbon-potte! Én! :D
De andre har været titan.

Men at jeg er bindegal, passer sikkert meget godt. :wink:
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Re: Blueflame og holdbarhed?
« Svar #9 Dato: Juni 28, 2007, 11:34:08 am »
Men så igen - Freddy har splittet flere carbon potter ad - men han er også bindegal, så det giver sig selv  :wink:
Én carbon-potte! Én! :D
De andre har været titan.

Men at jeg er bindegal, passer sikkert meget godt. :wink:

Jeg mener stadig at det er dit ophængs skyld der gør at dine potter flækker..  :D  Jeg så jo at ophænget nemlig ikke er et gummiophæng. beslaget sidder boltet fast på bagsteler, dvs det eneste der kan give sig er pottens sidevægge, der hvor båndet rundt om potten med tiden gnaver sig igennem.

At Leovince så laver nogle lorte ophæng til old school SV'en, er en anden historie..  :D

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Re: Blueflame og holdbarhed?
« Svar #10 Dato: Juni 28, 2007, 11:41:32 am »
Men så igen - Freddy har splittet flere carbon potter ad - men han er også bindegal, så det giver sig selv  :wink:
Én carbon-potte! Én! :D
De andre har været titan.

Men at jeg er bindegal, passer sikkert meget godt. :wink:

Jeg mener stadig at det er dit ophængs skyld der gør at dine potter flækker..  :D  Jeg så jo at ophænget nemlig ikke er et gummiophæng. beslaget sidder boltet fast på bagsteler, dvs det eneste der kan give sig er pottens sidevægge, der hvor båndet rundt om potten med tiden gnaver sig igennem.

At Leovince så laver nogle lorte ophæng til old school SV'en, er en anden historie..  :D
Rigtigt. Men det er jo stadig Microns "originale" ophæng. Så hvis det er en bøf, er det en bøf fra deres side.
Derudover er de nogle nødder (alle sammen), for de kunne bare lave carbon-ophæng, ligesom Akrapovič.
« Senest Redigeret: Juni 28, 2007, 11:45:26 am af Freddy »
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

Drlund

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 332
Re: Blueflame og holdbarhed?
« Svar #11 Dato: Juni 29, 2007, 11:38:05 pm »
Jeg har en Bluflame Dual Titanium på min maskine. Dårligt ophæng? - Ikke indtil videre. Har efterhånden haft den på en 14000 km, og den er endnu ikke faldet af 8)
Drlund aka Daniel

SV1000SK4