Det første tændrør er fra min tidligere MC som var en Yamaha FZS600S Fazer fra ´00 og som kørte med Race slip on potte. Den er er blevet målt på rullefelt og den kørte "lige i øjet".
Ok...nr. 2 billede er tændrør fra min SV1000SK6 (kørt 1600 km) med original potter, og den er ligeledes blevet målt på rullefelt og den kørte for magert!
Jeg har ikke ret meget forstand på indstillingen af blandingen. Men jeg mener jeg har læst at Suzuki fra fabrikken normalt lader blandingen være lidt for fed
Kan ikke huske hvor jeg har læst det ..
Det er min anden SV1000SK6 jeg har nu (den første blev stjålet
) og de begge kørte for magert da jeg skiftede potter. Men jeg har da erfaret at
samle/justerings kvaliteten på Suzuki ikke er helt den samme på alle maskiner, det gælder TPS justering, indsprøjtnings spjæld, manglende fedt på
hjulbolt, defekte pakninger...osv.
Så jeg er ikke overasket hvis nogle maskiner køre for magert og andre for fed, men alene af den grund er det jo vigtigt at kontrollere om ens
maskine kører med en rigtige blanding efter skift af potter.