Forfatter Emne: Se hvad forhandlerne svarede  (Læst 6367 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

sømand

• Plastikrocker
  • Fuck det er dejligt at køre mc.....
Se hvad forhandlerne svarede
« Dato: Juni 25, 2007, 03:30:07 pm »
Hej jeg har jo anskaffet mig en Yoshimura RS-3 slip on potte og var lidt i tvivl omkring hvad jeg skulle være opmærksom på ved monteringen. Skrev til 2 forhandlere og her kan i læse deres svar. Skrev at min cykel har kørt 500 km.

Svar 1:

Hej .Daniel  du skal vente til den har fået sit første service (1000km) da suzuki altid kører på en tilkøringsolie,som den ikke må få fuld gas med.
Hvis det skal være optimalt skal den i felt og vi har også noget udstyr som hedder probike som kan justere i din org.cdi,så det er kun hvis den er
Rigtig slem at du skal have en powercommander.
Ps. Vi kan også levere udstødning og evt p,commander
venlig hilsen Dennis
Bislev MC & Motorservice

Svar 2:
Hej Daniel!
Vent til den er kørt til (1000 km. eftersyn overstået)
Udstødningen skal på, den skal have power commander og på rullefelt!
Udstødningens pris + 2900 for power commander og 3000 for justering på rullefelt.
Så virker det!
Du skal ikke køre uden justering..
Mvh.:
Bent
Bikes And Parts

Hvad mener i herinde ? Hvis jeg vælger svar 2 metoden koster det mig jo 5900 kr oveni udstødningens pris. Er det ok ?

MVH Sømanden

K7 S rød. Yoshimura RS-3 uden db-killer. Pacekeeper fartpilot. Sidetasker fra T-Hansen (kvali)

Ole

• Formanden
  • Administrator
  • Sandt SVin
Re: Se hvad forhandlerne svarede
« Svar #1 Dato: Juni 25, 2007, 03:36:01 pm »
Dennis fra Bislev MC virker en som rigtig seriøs mekaniker..
Ole
Formand for Danmarks hyggeligste motorcykelklub :)

pling

• Roadracer
  • SV 650S - 1999
« Svar #2 Dato: Juni 25, 2007, 03:44:36 pm »

Mig bekendt er det også der, at bent fra Bikes And Parts får rullet sine maskiner. Han har ikke selv rullefelt.
Rød SV 650 S - fuld Akrapovic titanium - jetkit - hævet tank - huller i luftfilter...... (er nu konens maskine)

Rød Aprilia RSV Mille 2003 (Min "nye" maskine)

Sort GSX-R250 toprestaureret 1992 (Sønnens maskine)

Freddy

• Kalenderpedel
  • Sandt SVin
    • Mit sted...
« Svar #3 Dato: Juni 25, 2007, 03:51:05 pm »
De er vel begge seriøse nok, men man kan måske godt fornemme, at der er lidt mere sælger i nr. 2. :wink:
Jeg tror den første har ret i, at en PC ikke er strengt nødvendig, når du blot monterer anden udstødning. En justering af din originale CDI (ECU?) vil dog sandsynligvis ikke være nogen skade til.
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

Grand Danois

• Sandt SVin
« Svar #4 Dato: Juni 25, 2007, 04:01:49 pm »
Jeg har ikke PC på, min fik 5% mere i bunden efter jeg fik potter på....og afsted det gik. Den går ret godt  :mrgreen:

Syntes det begge var seriøse svar...  og hvilken løsning man vælger af de to handler vel også lidt om "tro"

Mvh
GD
CBR600RR 08 med Akrapovic, Komplet Galfer skivesæt + pads, Hyperpro og lidt forskelligt Rizoma / Honda lir

Ole

• Formanden
  • Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #5 Dato: Juni 25, 2007, 04:05:37 pm »

Mig bekendt er det også der, at bent fra Bikes And Parts får rullet sine maskiner. Han har ikke selv rullefelt.

Det har han fået..
Ole
Formand for Danmarks hyggeligste motorcykelklub :)

Claus m

• Sandt SVin
« Svar #6 Dato: Juni 25, 2007, 04:17:06 pm »
Var med en kammi hos mekker, hvor vi fik at vide at en PC ikke var alt det guld værd som mange tror, hvis man har det rette udstyr til at omprogramere den originale pci, vil man få et resultat der er mindst lige så godt som PC, hvis ikke bedre. Det hele handler jo nok lidt om religion.
Sv650s Old school.
Næstformand Mc Farmers.
Midtjyde

Rasmus S

• Roadracer
« Svar #7 Dato: Juni 25, 2007, 06:08:19 pm »
Man kan sagtens sætte en anden potte/udstødning på. Selvom man kun har kørt 500 km. ECU'en stiller selv sig ind. Suzuki har automatisk sat blandingen for fed, fra fabrikken af.

Jeg fik min rullede ind i sidste månede. Der havde jeg kørt med anden potte og Pipercross filter i 2 mdr.
Efter en tur på feltet, kunne han sige, at den kørte en anelse for fed, og blev derfor sat ned i benzin kontra luft.

Han spurgte da om den ikke "skød" en smule i udstødningen. Hvilket jeg kun kunne svare ja til den gjorde.
Det forsvandt også efter han satte benzin mængden ned.
Pearl Crystal Red SV650 K5 - Lucas Fender Eliminator - Pipercross luftfilter - MRA tonet racing kåbeglas - Rizoma blink - Yoshimura udstødning - Rear hugger - Orginal underkåbe - http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=17454&ipc=64707

Luske

• Administrator
  • Sandt SVin
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
« Svar #8 Dato: Juni 25, 2007, 06:13:34 pm »
køb du bare en Powercommander.. den giver FULD kontrol over din forbrænding.  Den kan justeres ned til mindste detalje. og skulle du en dag sælge din MC, kan du tage alt ekstra udstyret af, inkl. powercommander, og alt er som originalt igen..

Copy_Cat

• Fotopedel
  • Sandt SVin
  • "Sluk den, inden naboen bliver tosset"
« Svar #9 Dato: Juni 25, 2007, 06:55:07 pm »
Spar pengene og få den en tur på rullefelt samt få den justeret som Freddy siger. Det koster ca. 500 kr  :D og så skulle alt være godt
Theis

Ex. SV650S ejer.

Canidae

• Plastikrocker
« Svar #10 Dato: Juni 25, 2007, 07:05:04 pm »
Skal du bare bruge den til at lave fede lyde foran cafféen og ikke bruge den til seriøs sportskørsel så bare glem PC'en...
SV 650S K5 i ægte rød :-)
WP fjedre, Pilot Power, Hamicad Fender Eliminator, Crash Bongs, Pipercross, Powercommander, og Yoshimura TRS komplet

sømand

• Plastikrocker
  • Fuck det er dejligt at køre mc.....
« Svar #11 Dato: Juni 25, 2007, 07:28:41 pm »
Spar pengene og få den en tur på rullefelt samt få den justeret som Freddy siger. Det koster ca. 500 kr og så skulle alt være godt

Syntes nu at Bent fra Bikes and Parts skriver det koster 3000 kr at få den på rullefelt ?

Har besluttet mig til at vente med at monterer potten til det første eftersyn er overstået. Jeg skal ikke køre ræs eller noget, men bare have en fed lyd. Jeg er ikke blevet klogere angående rullefelt eller ikke.

MVH Sømanden
K7 S rød. Yoshimura RS-3 uden db-killer. Pacekeeper fartpilot. Sidetasker fra T-Hansen (kvali)

BrianS

• Roadracer
  • Honda VF700C Super Magna
    • SVrider galleri
« Svar #12 Dato: Juni 25, 2007, 09:02:35 pm »
Dennis fra Bislev var hos Bike and Parts før han startede værksted selv.

Jeg satte anden potte på uden rulle felt, det virkede uden problemer. Den er derefter blevet justeret ved service eftersynene.

Mit råd: Sæt potten på når du har kørt cyklen til. Hvis den ikke kører godt må du have den justeret.
Rulle felt er først nødvendigt hvis du skifter luftfilteret og/eller Power Comander.

Copy_Cat

• Fotopedel
  • Sandt SVin
  • "Sluk den, inden naboen bliver tosset"
« Svar #13 Dato: Juni 26, 2007, 09:23:07 am »
Spar pengene og få den en tur på rullefelt samt få den justeret som Freddy siger. Det koster ca. 500 kr og så skulle alt være godt

Syntes nu at Bent fra Bikes and Parts skriver det koster 3000 kr at få den på rullefelt ?

Har besluttet mig til at vente med at monterer potten til det første eftersyn er overstået. Jeg skal ikke køre ræs eller noget, men bare have en fed lyd. Jeg er ikke blevet klogere angående rullefelt eller ikke.

MVH Sømanden

Hej Sømand,

Bent skriver 3000kr for PC og rullefelt. Jeg har netop bestilt tid hos FA moto sport (KBH) - de tager 500kr for en tur på rullefelt samt justering af den originale styringsboks på SV'en  :)
Theis

Ex. SV650S ejer.

amagerdk

• Sandt SVin
    • www.amagerdemons.dk
« Svar #14 Dato: Juni 26, 2007, 02:23:21 pm »
Hey Sømand :)

Jeg har lige fået sat min nye IXIL potte på ved 1000km samt nyt luftfilter. Meningen var at den også skulle have PC og køres ind på rullefelt, men dette er udskudt da forhandleren ikke har de rette PC til vores model K7 endnu.

Eneste virkelige forskel jeg kan mærke på min bike nu og før jeg fik sat potte og filter på er at den LARMER dejlig meget :) Køreegenskaberne er IMO de samme.

Glæder mig til at mærke forskellen når PC og rullefelt er med inde over. Så i første omgang vil jeg råde dig til at få sat potten på ved 1000km og så afvente.