Forfatter Emne: Parkeringsbøder!!  (Læst 5450 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Martin021

• Plastikrocker
Parkeringsbøder!!
« Dato: Maj 05, 2005, 08:44:31 pm »
Jeg er netop hjemvendt fra en lille køretur med en parkeringsbøde i hånden  :evil:  :evil:
Så vidt jeg er orinteret er det ikke muligt at give en motorcykel en parkeringsmøde??!! Jeg snakkede engang med en P-vagt der sagde at motorcykler ikke var omfattet at P-loven i samme omfang som biler...

Forseelsen bestod i at jeg parkerede foran en kantsten markeret med gul... Hvilket jeg selvfølgelig ikke havde set...
Så hva sir I? Skal jeg bare betale bøden?  :shock:
Sort SV650S K5, baghugger, egosæde, typhoon råberør, pipercross luftfilter, spyballalarm, fuldkåbe og meget andet godt :_)

Capone

• Sandt SVin
Re: Parkeringsbøder!!
« Svar #1 Dato: Maj 05, 2005, 09:05:18 pm »
Citat fra: Martin021
Jeg er netop hjemvendt fra en lille køretur med en parkeringsbøde i hånden  :evil:  :evil:
Så vidt jeg er orinteret er det ikke muligt at give en motorcykel en parkeringsmøde??!! Jeg snakkede engang med en P-vagt der sagde at motorcykler ikke var omfattet at P-loven i samme omfang som biler...

Forseelsen bestod i at jeg parkerede foran en kantsten markeret med gul... Hvilket jeg selvfølgelig ikke havde set...
Så hva sir I? Skal jeg bare betale bøden?  :shock:

Tja, der er nok ikke noget at gøre. Hvor var det henne? Jeg mener hvilken kommune?

Her plejede at stå hvilken SV650S jeg havde fornøjelsen af fra 2004 til 2007.

runes-mc.dk

• Potentiel trackday junkie...
  • Sandt SVin
  • Bedre vejr i år end sidste år, tak...
    • http://www.runes-mc.dk
Parkeringsbøder!!
« Svar #2 Dato: Maj 06, 2005, 01:30:04 am »
Selvfølgelig kan du få en parkeringsbøde hvis du holder ulovligt

Det er parkeringsafgift man ikke skal betale
(vistnok fordi man regner med der ikke er et sted at sætte billetten)
Ligesom vi ikke skal have en p-skive
Rune Rasmussen, kører på en sølv/sort Gixxer600 2005 med diverse gejl :)

Martin021

• Plastikrocker
Parkeringsbøder!!
« Svar #3 Dato: Maj 06, 2005, 09:02:45 am »
Det i KBH.... I en sidegade til Istedgade.... Men jeg kan høre at jeg nok bare bliver nødt til at bide i det sure æble og betale  :(  :(  Der røg den nummerpladeholder....
Sort SV650S K5, baghugger, egosæde, typhoon råberør, pipercross luftfilter, spyballalarm, fuldkåbe og meget andet godt :_)

Koster

• Plastikrocker
« Svar #4 Dato: Maj 06, 2005, 10:42:47 am »

Hejsan , Det er selvfølgelig surt, men stadig billigere end en fartbøde (det gælder om at se de lyse sider  :wink: ) .

Hvis du har hold ulovligt bliver du nød til at betale.
Desværre er det sådan at P reglerne i KHB ikke er 100 % entydige .
Læs bl.a. her : http://www.parkering.dk/index.php?ID=134
Der findes også andre indlæg om den svære kunst at Parkere en MC i KBH. F.eks. politi.dk og DMC.

Men jeg mener at der kan konkluderes :
1: Der må ikke parkeres hvor der er p- forbud - indlysende  :?:
2: Der må ikke parkeres MC i bil båse, men selvfølgelig i MC båse.  :D
3: Du må parkere på fortovet  , hvis du ikke holder til gene. (Den er jo lidt vanskelig for her er tale om et skøn og måske om hvor dårlige en da pvagent / politiet har haft)  :x
4: Du skal ikke betale p-afgift eller sætte p skive, MEN p-tiden skal overholdes alligevel  :wink:
5: Du må parkere på vej f.eks. mellem opmalede båse eller mellem allerede parkerede biler og lign. hvor du ikke holder til gene eller overtræder evt. andre forbud.  8)

Håber det kan hjælpe .  :D
SV1000 K3 Sølv. Nu med Givi 770A og lakerede sidedæksler og TPS mod.

Smølfen

• Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #5 Dato: Maj 06, 2005, 12:31:29 pm »
Citat fra: Koster
3: Du må parkere på fortovet  , hvis du ikke holder til gene. (Den er jo lidt vanskelig for her er tale om et skøn og måske om hvor dårlige en da pvagent / politiet har haft)  :x

For lige at uddybe det punkt - man ikke holde på fortovet, og de er i deres gode ret til at udstede en bøde. Men som parkering.dk siger, så er praksis i Kbh ikke at udstede bøder hvis man ikke er til gene. Men selv om man ikke er til gene og man får en bøde er der ikke noget at gøre  :?
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

Alex

• Administrator
  • Sandt SVin
Parkeringsbøder!!
« Svar #6 Dato: Maj 06, 2005, 12:46:32 pm »
Det i KBH.... I en sidegade til Istedgade.... Men jeg kan høre at jeg nok bare bliver nødt til at bide i det sure æble og betale

Hallo !   ..hvis du har råd til at "PARKERE" den ENE time ved Istedgade mens, der er en anden der bider i dine sure æbler (eller løg)...
..så har du vel også råd til at betale den P-bøde ??!!??   :shock:  :shock:  :D  :D

(så dyr er Sorte Tove da heller ikk !!  ) :mrgreen:  :mrgreen:
Alex

- hvis ikke man kommer ud til kanten, er det ikke sjovt

Capone

• Sandt SVin
Parkeringsbøder!!
« Svar #7 Dato: Maj 06, 2005, 12:56:42 pm »
Citat fra: Tim Alex
Det i KBH.... I en sidegade til Istedgade.... Men jeg kan høre at jeg nok bare bliver nødt til at bide i det sure æble og betale

Hallo !   ..hvis du har råd til at "PARKERE" den ENE time ved Istedgade mens, der er en anden der bider i dine sure æbler (eller løg)...
..så har du vel også råd til at betale den P-bøde ??!!??   :shock:  :shock:  :D  :D

:lol:  :lol:  Men uden en bøde havde der været til en time mere!

Bøder er sure - især dem man får for at holde stille!!!  :evil:
Kan kun anbefale at du betaler med det samme og glemmer alt om den.

Her plejede at stå hvilken SV650S jeg havde fornøjelsen af fra 2004 til 2007.

Koster

• Plastikrocker
Parkeringsbøder!!
« Svar #8 Dato: Maj 06, 2005, 01:21:05 pm »

:D  :D  :D  Stor Humor  :!:
SV1000 K3 Sølv. Nu med Givi 770A og lakerede sidedæksler og TPS mod.

Martin021

• Plastikrocker
Parkeringsbøder!!
« Svar #9 Dato: Maj 06, 2005, 04:36:10 pm »

Ha ha ha....  :lol:
Gid det var så vel... Jeg var inde og spise med kæresten hvilket i øvrigt også kostede 500 kr, så det var en dyr aften  :shock:

Smølfen

• Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #10 Dato: Maj 06, 2005, 04:46:11 pm »

Nå ja, kom lige i tanke om at det er omvendt på Frederiksberg... her må man gerne holde i bilbåse, så vidt jeg husker.
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

PWEE

• Roadracer
  • Low on bike again :-)
Parkeringsbøder!!
« Svar #11 Dato: Maj 06, 2005, 05:10:42 pm »
Hvad fik i at "spise"

THAI eller fransk

:lol:
SV1000SK5, Micronpotter, hugger, spyball

Martin021

• Plastikrocker
Parkeringsbøder!!
« Svar #12 Dato: Maj 06, 2005, 05:12:05 pm »
Citat fra: PWEE
Hvad fik i at "spise"

THAI eller fransk

:lol:

Dansk.... Ikke noget så eksotisk desværre he he :x

ThomasM

• Plastikrocker
« Svar #13 Dato: Maj 06, 2005, 05:38:09 pm »
Citat fra: n00bsmurf

Nå ja, kom lige i tanke om at det er omvendt på Frederiksberg... her må man gerne holde i bilbåse, så vidt jeg husker.

Det gælder vel kun hvis der ikke findes mc pladser? Og hvad så når bilisterne tror deres lamme pladekaret er en mc bare fordi de lige kan få snuden ind over mc pladsen? troede egentlig at mc'er altid måtte holde i bilbåse.. ellers kan man jo bruge hele dagen på at finde hvor de har gemt den ene mc plads de har lavet.. og hvor der givetvis holder en bil på alligevel.. *rant mode off*.. ;)
SV650S K4 Blå/YC2
Mods: suzuki hugger, lucas fender elim, spyball.
Klip: 1.

winckler

• Scooterfjæs
  • *
Parkering
« Svar #14 Dato: Maj 06, 2005, 06:08:03 pm »
Egentlig bare en bekræftigelse af hvad der allerede er skrevet i denne tråd....
Iflg.: http://www.berlingske.dk/indland/artikel:aid=64199/

Motorcykler skal som hovedregel parkeres som biler, og de må ikke parkeres på fortovet. I parkeringsbåse, der er beregnet til biler, må der ikke henstilles tohjulede motorcykler i Storkøbenhavn.

Men i København, hvor der er mange brede fortove, undervises parkeringsvagter og politifolk i, at en solomotorcykels parkering på fortovet, selv om den er ulovlig, kan være hensigtsmæssig, hvorfor der skal udvises konduite ved afgiftspålæggelse.

Er en fortovsparkering derimod til ulempe for fodgængerne, skal motorcyklen straks transporteres bort.

Mvh
Anders

Blå SV1000N fra 1. marts. Extraudstyr: klud i bagagerummet  :)
SV1000N K4 Dark Space Blue Pearl
Have a great week - may all your traffic lights be green!