Forfatter Emne: Normandiet  (Læst 9652 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Danzig

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 112
Normandiet
« Dato: Juni 18, 2007, 04:16:51 pm »
Jeg overvejer en tur på SV´en til Normandiet til sommer. Der skulle vel ikke være nogen, der har erfaringer med det?
Det er jo en forholdsvis lang tur (ca. 1400 km hver vej). Lyder det helt hen i vejret at køre det på en SV,
og vil det være realistisk at klare det med én overnatning på vej derned? Jeg har kun prøvet at køre ture på 100-200 km førhen.

Jeg har forsøgt at finde et autotog noget ad vejen, men det går kun til det sydlige Tyskland eller sydlige Frankrig, så er der stadig 900-1000 km endnu, så det kan jo ikke rigtig betale sig.
Man kan også sejle fra Esbjerg til Harvich og køre 280km til Portsmouth og så sejle til Caen, men det tager også et par dage og er lidt besværligt (og dyrt).

Gode råd modtages gerne  :)
I said wooho! (H. J. Simpson)

lks

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 193
    • http://www.kaos-mc.dk
Re: Normandiet
« Svar #1 Dato: Juni 18, 2007, 05:06:35 pm »
Kører selv til Østrig og Ungarn i august også en tur på små 1500 km hver vej og med en overnatning på turen, jeg ved man bliver øm i den brede del af ryggen men med nogle små stop hver time eller hver halvanden time, der skal jo tankes alligevel, så går det nok.

Håber du får en god tur, det lyder da spændende nok
Straarup
SV 1000 K3 monteret powercomander, tændingsadvancer, typhone udstødninger, pipercross luftindtag, ledblink.rizoma nrpl.holder,garmin navigator, krauser taskesæt.

Kilosfau

  • Gæst
Re: Normandiet
« Svar #2 Dato: Juni 18, 2007, 05:33:48 pm »
Jeg har flere gange kørt 700-1000 km om dagen på min SV'er både solo og med passager og det er ikke noget problem. Ikke for mig ihvertfald. Det er og bliver aldrig en supertourer men komforten er ok.

Jeg er 175 cm høj så jeg sidder måske lidt mere i læ end en på 195  :lmao:

Jeg plejer at køre en tankfuld og så holder jeg hver 2. gang en længere pause. På den måde kommer jeg ind i en behagelig rytme mht til mad, tissepauser og væske.... Det tager alligevel ikke længere end 80-100 min at tømme en tank  :innocent:

Danzig

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 112
Re: Normandiet
« Svar #3 Dato: Juni 18, 2007, 06:07:18 pm »
Tak for svarene  :thumbsup:
Jeg vil prøve at planlægge en rute på motorvejene derned ad og begynde at kigge på tasker og evt. en GPS til cyklen.
...og så selvfølgelig finde nogen af mine gamle 2. verdenskrigskort frem over D-dag og måske få set Band of Brothers endnu en gang, så man er klar til "Operation Overlord"  :D

Bruger I en form for fartpilot på de lange stræk?
I said wooho! (H. J. Simpson)

Kilosfau

  • Gæst
Re: Normandiet
« Svar #4 Dato: Juni 18, 2007, 08:41:37 pm »
negativ til fartpiloten .. jeg kan godt li' selv at styre løjerne  :afro:

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Re: Normandiet
« Svar #5 Dato: Juni 18, 2007, 10:23:56 pm »
Det lyder ellers som en spændende tur! Eller... i hvert fald som en spændende destination.
Havde det ikke været for "kone og barn" (læs: kæreste og pap-barn), samt den latterlige SU, kunne jeg godt tænke mig at tage på sådan en tur.
Hvad angår fartpiloten, så kan man få sådan en flapper-dapper-dims til at sætte på håndtaget, som ikke låser gasrullen fast, men kan holdes i position ved hjælp af håndroden. Man slipper ikke for at have hånden på håndtaget, men man kan løsne grebet om rullen, så det ikke er så hårdt for fingrene at skulle holde krampagtigt fast om rullen i lang tid ad gangen. Og modsat de der fiduser som klemmer gasrullen fast, så er flapper-dapperen ikke ulovlig.
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

Danzig

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 112
Re: Normandiet
« Svar #6 Dato: Juni 19, 2007, 01:29:41 pm »
Hej Freddy

Nej turen derned bliver nok ikke så spændende, men dernede er der masser at se...hvis man ellers interesserer sig for WW2.
Ved du hvor man kan få en "flapper-dapper" (ikke sikker på det er det officielle navn :blink:)?
Har kun kunnet finde en "pacemaker" som låser gassen fast...det vil jeg umiddelbart være lidt betænkelig ved.
I said wooho! (H. J. Simpson)

Smølfen

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1950
Re: Normandiet
« Svar #7 Dato: Juni 19, 2007, 01:37:04 pm »
Ved du hvor man kan få en "flapper-dapper" (ikke sikker på det er det officielle navn :blink:)?

Jeg tror Freddy tænker på sådan en her http://www.louis.de/?topic=artnr_gr&artnr_gr=10019598
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

Jensen Danmark

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 179
Re: Normandiet
« Svar #8 Dato: Juni 19, 2007, 03:59:30 pm »
Hvis det er dimser som denne http://www.pacekeeper.dk/ der er tale om, så er der ikke noget ulovligt ved det.
Politiet bruger dem på deres mc'er.
“You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life.”

GSX-R 750 K7 baneged

Kilosfau

  • Gæst
Re: Normandiet
« Svar #9 Dato: Juni 19, 2007, 09:37:59 pm »
Vil lige sige at MCTC har anmeldt pacekeeper og de synes rigtig godt om den - mener faktisk at de sagde at det var det bedste produkt de havde anmeldt i lang tid  :mrgreen:

Danzig

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 112
Re: Normandiet
« Svar #10 Dato: Juni 20, 2007, 11:04:23 pm »
Tror jeg bestiller en "flapper-dapper-dims" (super ord!), tak for linket Smølfen...ikke så hooked på pacekeeper hvor gassen er låst fast.
Jeg har kigget lidt på vejkort, damn! hvor er der mange motorveje på kryds og tværs... havde lidt regnet med, at man ku følge en enkelt europavej det meste af vejen...men de går vist ikke lige hele vejen til Normandiet... må hellere finde mig en gps. Og så skal jeg også ha kigget på tasker til cyklen... det kunne være en ide at købe nogle bokse man kan låse, men de er jo lidt besværgelige at tage med over skulderen.... hmmm sikke meget mange problemer :? Men jeg solgte jo bilen for at købe en MC i stedet, så det er jeg vel selv uden om... og alle problemerne glemmer man jo, så snart man er ude og køre  :)
I said wooho! (H. J. Simpson)

Kilosfau

  • Gæst
Re: Normandiet
« Svar #11 Dato: Juni 21, 2007, 12:25:52 pm »
Mht pacekeeper .. gassen er netop ikke låst fast på den, det er det der er så "banebrydende" ift andre låseanordninger ...

Ideen er at den låser håndtaget lige akkurat nok til at den kan holde gassen - men sker der noget kan man bare trække gassen frem uden besvær og dermed tage gassen og spændingen af i et snuptag  :P

Flapper-dapper-dims    -    hva dælen er det for en ?

Lasse1982

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 561
Re: Normandiet
« Svar #12 Dato: August 15, 2007, 08:42:24 pm »
Lyder som en god tur. Havde selv overvejet en tur til Kroatien. Men ville overveje at tage toget igennem tyskland. For der er sku ikke noget så kedeligt som motorvejskørsel.
Lasse
Yamaha SZR660 (Solgt 2007)
Suzuki SV650S K6 (Solgt 2008)
Yamaha SZR660 (Solgt 2012)

blz

  • Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2981
Re: Normandiet
« Svar #13 Dato: August 15, 2007, 09:17:33 pm »
Lyder som en god tur. Havde selv overvejet en tur til Kroatien. Men ville overveje at tage toget igennem tyskland. For der er sku ikke noget så kedeligt som motorvejskørsel.
hørt det samme - bil toget så langt som muligt - så man slipper for motorvejen - ellers skulle man tage turen som den kommer - trille ned gemmen tyskland af mindre veje og ligge vejen forbi nogle borge/slote i sydlige tyskland/østrig - de ligger nemlig oppe i bjergne ^^
::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::

Lasse1982

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 561
Re: Normandiet
« Svar #14 Dato: August 15, 2007, 10:52:37 pm »
Lyder som en god tur. Havde selv overvejet en tur til Kroatien. Men ville overveje at tage toget igennem tyskland. For der er sku ikke noget så kedeligt som motorvejskørsel.
hørt det samme - bil toget så langt som muligt - så man slipper for motorvejen - ellers skulle man tage turen som den kommer - trille ned gemmen tyskland af mindre veje og ligge vejen forbi nogle borge/slote i sydlige tyskland/østrig - de ligger nemlig oppe i bjergne ^^

Også koster det ikke ret meget at få en mc med toget. Køreplan og prisliste kan bestilles på www.dsb.dk
Lasse
Yamaha SZR660 (Solgt 2007)
Suzuki SV650S K6 (Solgt 2008)
Yamaha SZR660 (Solgt 2012)