Forfatter Emne: Kører du med DB-killer?  (Læst 11347 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

fldahl

• Roadracer
  • the devil made me do it...
Re: Kører du med DB-killer?
« Svar #15 Dato: Juni 18, 2007, 11:48:18 am »
Jeg kører med mine 2 åbne potter fordi det lyder godt - og det er kun ordensmagten som nogensinde har brokket sig over det.

Så tag du din cykel med ind i stuen og sid og hør på den dér. Eller? Du sidder vel oftest på ryggen af motorcyklen, igen: foran potten og med hjelm på.. Så det er jo faktisk alle de andre, der "får lov" til at høre din motorcykel..

De kan tilkendegive deres utilfredshed, eller også kan de lukke r¤@€n.
Hvordan skal de kunne gøre det.? (altså, ikke lukke røven (don't post pics, please :D)).. Du er vel kørt.? Det er lidt nemt, at bruge som argument.
Nu uden tohjulet liv...

Luske

• Administrator
  • Sandt SVin
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
« Svar #16 Dato: Juni 18, 2007, 11:56:37 am »
Man kan få opmærksomhed på så mange andre måder...  8)

Ja ... du kunne jo evt skrive et læserbrev til Ekstra Bladet

Sajmon

• Sandt SVin
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
« Svar #17 Dato: Juni 18, 2007, 12:03:58 pm »
Jeg kører med mine 2 åbne potter fordi det lyder godt - og det er kun ordensmagten som nogensinde har brokket sig over det.

Så tag du din cykel med ind i stuen og sid og hør på den dér. Eller? Du sidder vel oftest på ryggen af motorcyklen, igen: foran potten og med hjelm på.. Så det er jo faktisk alle de andre, der "får lov" til at høre din motorcykel..

Desværre kan den ikke komme ind i min stue, da jeg har en snæver trappe derop til.
Ja det er da heller ikke med min gode vilje at jeg bare deler ud af så lækker lyd helt gratis. De kan nyde det mens det varer.

De kan tilkendegive deres utilfredshed, eller også kan de lukke r¤@€n.
Hvordan skal de kunne gøre det.? (altså, ikke lukke røven (don't post pics, please :D)).. Du er vel kørt.? Det er lidt nemt, at bruge som argument.

Nu mener jeg mest naboer og folk som jeg jævnligt passerer. De ved hvor jeg bor og hvordan jeg ser ud - og ingen har endnu udtrykt andet end gensynsglæde, for de hilser da allesammen og smiler når man møder dem...

De fleste mennesker har gerne en tendens til at undgå personlig kontakt, men ringer i stedet efter politiet og kører en eller anden historie helt op i en spids.
Den slags klaphatte har jeg ingenting til overs for...
« Senest Redigeret: Juni 18, 2007, 12:07:14 pm af Sajmon »
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

fldahl

• Roadracer
« Svar #18 Dato: Juni 18, 2007, 12:04:33 pm »
Man kan få opmærksomhed på så mange andre måder...  8)

Ja ... du kunne jo evt skrive et læserbrev til Ekstra Bladet

Jada, det kunne jeg sagtens. Men normalt går jeg hellere direkte til kilden. Det plejer jeg at gøre, når scooterne kører rundt på fortovene foran mit skønhedssøvnssoveværelse

Egentligt ville jeg bare gerne puste lidt liv i debatten. Det gør man vel bedre her, end på Ekstrabladet.?!? Eller.?

Jeg er fuldt ud opmærksom på, at det er et holdningsspørgsmål. Lidt ligesom ryger/antiryger debatten.

Min holdning er nok ret gennemskuelig. Men jeg er da fuldt ud modtagelig for gode argumenter for det modsatte. Og det behøver ikke være med 200DB  :D
Nu uden tohjulet liv...

fldahl

• Roadracer
« Svar #19 Dato: Juni 18, 2007, 12:06:12 pm »
Ja det er da heller ikke med min gode vilje at jeg bare deler ud af så lækker lyd helt gratis. De kan nyde det mens det varer.

he he
Nu uden tohjulet liv...

skyggen

• Sandt SVin
  • 90*V2 sjover
« Svar #20 Dato: Juni 18, 2007, 12:18:59 pm »
Nu står der jo at du kører med laser potter og der sidder der jo så DB killer i MEN larmer de stadig ikk mere end org. udstødningen??????  har du fået dem målt???
For selv om der sidder Db killer i er det jo lige ulovligt at Larme mere end loven tillader. 

Er det et fuldsystem??   er der plads til lambdasonden??
« Senest Redigeret: Juni 18, 2007, 12:21:21 pm af skyggen »
normal venlig og nede på "jorden" V2 bisse.
                         MEN
er der fest så drikker jeg til jeg vælter eller blir smidt ud til lukketid :o

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=10277

fldahl

• Roadracer
« Svar #21 Dato: Juni 18, 2007, 12:35:08 pm »
Nu står der jo at du kører med laser potter og der sidder der jo så DB killer i MEN larmer de stadig ikk mere end org. udstødningen?????? 
Jo, det tror jeg faktisk, de gør. Men jeg har gjort en indsats for at begrænse dem. Ikke det modsatte.

har du fået dem målt???
Nopes.

Er det et fuldsystem??
Jeps

er der plads til lambdasonden??
Det ved jeg ikke.. Hvorfor.?

Nu uden tohjulet liv...

Capone

• Sandt SVin
« Svar #22 Dato: Juni 18, 2007, 12:46:37 pm »
Jeg er fuldt ud opmærksom på, at det er et holdningsspørgsmål. Lidt ligesom ryger/antiryger debatten.

Rygere....føj...

Her plejede at stå hvilken SV650S jeg havde fornøjelsen af fra 2004 til 2007.

teamupsidedown

• Roadracer
  • Vil du i vrimlen frem - Hold kablet stramt
    • SorteDaek.dk
« Svar #23 Dato: Juni 18, 2007, 01:05:11 pm »
Nu står der jo at du kører med laser potter og der sidder der jo så DB killer i MEN larmer de stadig ikk mere end org. udstødningen?????? 
Jo, det tror jeg faktisk, de gør. Men jeg har gjort en indsats for at begrænse dem. Ikke det modsatte.

har du fået dem målt???
Nopes.

Er det et fuldsystem??
Jeps

Fordi du forurener hvis din motor styring ikke kan få værdierne fra lambdasonden

Hvis man sætter et sport udstødningssystem på sin MC, for derefter at montere en DB-killer er man så ikke stadigt støj forurenings synder :huh:

Man er vel tyv om man stjæler 20kr eller 100 kr. :|
Gixxxer til gaden
VTR til banen
SV650 Til Konen
Futtog på ryggen
SorteDaek.dk - gummi til madkassen

skyggen

• Sandt SVin
  • 90*V2 sjover
« Svar #24 Dato: Juni 18, 2007, 01:12:08 pm »

har du fået dem målt???
Nopes.

Er det et fuldsystem??
Jeps

fordi hvis det er et fuldsystem uden plads tid lambdasonden overholder det  ikke foruregnings kravene og det ville jeg nok syntes at man skal tænke lidt mere på end stedet for støj, hvis det er såsan nogle regler man går op i, og foruregning er der jo meget tale om inde for politik lige i øjeblikket. :D

Nu skal det ikke lyde som om jeg er hellig på nogen måde, kører selv uden DB killer og med fuldsystem   8)
                         MEN

skyggen

• Sandt SVin
  • 90*V2 sjover
« Svar #25 Dato: Juni 18, 2007, 01:14:07 pm »

[/quote]
Hvis man sætter et sport udstødningssystem på sin MC, for derefter at montere en DB-killer er man så ikke stadigt støj forurenings synder :huh:

[/quote]

Helt enig X2
                         MEN

fldahl

• Roadracer
« Svar #26 Dato: Juni 18, 2007, 01:17:14 pm »
Fordi du forurener hvis din motor styring ikke kan få værdierne fra lambdasonden

Citat fra: luske

Ikke at det skal være nogen undskyldning, men jeg har købt MC'en med sportsudstødning og selv eftermonteret DB-killers.

Jeg var ikke klar over forholdet omkring miljøforurening ifht. lambdasonden. Det er formentligt noget, jeg vil bringe i orden om muligt. Men, som jeg ser det, så er det en anden diskussion. Jeg har ingen intentioner om at forurene unødigt.

Jeg har ikke på noget tidspunkt nævnt noget om støj ifht. lovgivningen og diskuterer derfor ikke nøjagtige grænseværdier. Jeg er på ingen måder hellig, selvom det måske kan opfattes sådan.  :angel:  :innocent:

Det, jeg stiller spørgsmål til, er alene årsagen til, hvorfor man ønsker at larme mest-muligt.?!?
Nu uden tohjulet liv...

skyggen

• Sandt SVin
  • 90*V2 sjover
« Svar #27 Dato: Juni 18, 2007, 01:38:52 pm »

Citér
Det er i mine øjne (eller ører) støjforurening,, som man pålægger andre uden deres indflydelse. Og alt imens man selv har hjelm på, sidder foran potten og har ørepropper i.

?????????????? :?
jeg mener ikke det er en hel anden sag Foruregning / støj foruregning i mine øjne 1 og samme ting/sag. :D
« Senest Redigeret: Juni 18, 2007, 01:41:15 pm af skyggen »
                         MEN

fldahl

• Roadracer
« Svar #28 Dato: Juni 18, 2007, 01:48:12 pm »

Citér
Det er i mine øjne (eller ører) støjforurening,, som man pålægger andre uden deres indflydelse. Og alt imens man selv har hjelm på, sidder foran potten og har ørepropper i.

?????????????? :?
jeg mener ikke det er en hel anden sag Foruregning / støj foruregning i mine øjne 1 og samme ting/sag. :D

For mig er støjforurening og miljøforurening absolut ikke det samme. Så det kan vi formentligt blive enige om, at være uenige om.

Citat fra: helligånden
Det, jeg stiller spørgsmål til, er alene årsagen til, hvorfor man ønsker at larme mest-muligt.?!?

Nu uden tohjulet liv...

skyggen

• Sandt SVin
  • 90*V2 sjover
« Svar #29 Dato: Juni 18, 2007, 01:55:52 pm »
Det er det samme i mine øjne for begge dele er ulovlige og nogen gå op i støj og andre i miljø.
                         MEN