Forfatter Emne: Kører du med DB-killer?  (Læst 11338 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Copy_Cat

• Fotopedel
  • Sandt SVin
  • "Sluk den, inden naboen bliver tosset"
Kører du med DB-killer?
« Dato: Juni 17, 2007, 09:37:07 pm »
Vi havde en tidligere tråd, hvor en rundspørge viste at kun 2 personer ud af 71 var blevet stoppet pga. udstødningen - men den fortalte ikke noget om hvorvidt det var udstødning med DB-killer eller ej..

Hvad siger i?
Theis

Ex. SV650S ejer.

fldahl

• Roadracer
  • the devil made me do it...
Re: Kører du med DB-killer?
« Svar #1 Dato: Juni 18, 2007, 08:15:58 am »
Jeg har svaret "ja". Købte SV'en uden DB-killers monteret og fik dem efterfølgende eftersendt.

Med al respekt, så forstår jeg ikke ideen med, at larme mest muligt. SV'inet kan sagtens lyde rigtig fed - uden nødvendigvis at skulle støje.!

Det er jo en sportsmaskine  :D - ikke en Harley.!

Nu uden tohjulet liv...

teamupsidedown

• Roadracer
  • Vil du i vrimlen frem - Hold kablet stramt
    • SorteDaek.dk
« Svar #2 Dato: Juni 18, 2007, 09:42:34 am »
Jeg har svaret "ja". Købte SV'en uden DB-killers monteret og fik dem efterfølgende eftersendt.

Med al respekt, så forstår jeg ikke ideen med, at larme mest muligt. SV'inet kan sagtens lyde rigtig fed - uden nødvendigvis at skulle støje.!

Det er jo en sportsmaskine  :D - ikke en Harley.!

Det er for at redde liv, så kan folk nå at træde til side :innocent:
Gixxxer til gaden
VTR til banen
SV650 Til Konen
Futtog på ryggen
SorteDaek.dk - gummi til madkassen

fldahl

• Roadracer
« Svar #3 Dato: Juni 18, 2007, 09:50:48 am »

Fair nok. Medmenneskelig omsorg for fodgængere.!?! Det var vist mere en undskyldning end en forklaring?!  :wink:

Jeg tillader mig, at citere fra en hjemmeside, der for nyligt har været oppe og vende:

Citat fra: www.ride2die.com
Loud Pipes Save Lives

Are you kidding? Do we need to cover this again?

- The vast majority of bike accidents are from the front. To have any chance of alerting those motorists to the presence of a motorcycle with exhaust noise would require that the tailpipe be pointed forward. LOL. The chances of rearward-facing straight pipes making a bike more obvious are very slim. The reality of the loud pipe is that all you'll succeed in doing is irritating all the people behind and beside you who don't pose much of a threat anyway.

- You are pissing off everyone around you. So who cares if you gun the throttle past an open driver's-side window and scare the hell out of the occupants? At least they see you, right? Maybe, but take a look at what happened to personal watercraft in Minnesota. Take a look at what happened in Yellowstone. Put it another way: how much do you appreciate the "music" blaring from other people's cars: the throbbing car stereo that shakes the very ground with some indistinguishable bass crap? How interested in someone else's music are you? Perhaps nobody else wants to listen to it. Perhaps they don't like the sound. Maybe they're trying to concentrate, or talk, or watch TV, or sleep. Maybe their kids are trying to sleep.

- Loud exhaust pipes are illegal. Even HD has finally stopped installing them.

If you are really concerned about saving lives, a $20.00 reflective safety vest will save your biscuit a thousand times before that loud pipe will
Nu uden tohjulet liv...

Havenissen

• Sandt SVin
  • Havenissernes Befrielsesfront
« Svar #4 Dato: Juni 18, 2007, 10:04:30 am »
Har ikke kørt med mine siden jeg satte larme potte på, men monterede dem (de fulgte med potten, så har bare ligget og hygget) i starten af denne sæson, og de har siddet i siden. Grunden er mest at jeg kører en del i København, og der larmer det helt afsindigt meget mellem husene.
Havenissen AKA Mads Peter
Sort SV650N K5

GTI

• Sandt SVin
  • Go big or go HOME!
« Svar #5 Dato: Juni 18, 2007, 10:22:53 am »
Kjører nok uten...
Nå med GSX-R 750 K7 ('07)

Tidligere MCer:
1098 S ('08)
YZF-R1 RN12 ('06)
VFR800A7 VTEC ('07)
SV650SK3 ('03)

"Only a motorcyclist understands why a dog sticks his head out of a car window

Jesper Jensen

• Sandt SVin
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
« Svar #6 Dato: Juni 18, 2007, 10:40:18 am »
Kører uden - altid (man kan heller ikke få en til min HoleShot-potte)
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

Luske

• Administrator
  • Sandt SVin
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
« Svar #7 Dato: Juni 18, 2007, 10:54:50 am »

Fair nok. Medmenneskelig omsorg for fodgængere.!?! Det var vist mere en undskyldning end en forklaring?!  :wink:

Jeg tillader mig, at citere fra en hjemmeside, der for nyligt har været oppe og vende:

Citat fra: www.ride2die.com
Loud Pipes Save Lives

Are you kidding? Do we need to cover this again?

- The vast majority of bike accidents are from the front. To have any chance of alerting those motorists to the presence of a motorcycle with exhaust noise would require that the tailpipe be pointed forward. LOL. The chances of rearward-facing straight pipes making a bike more obvious are very slim. The reality of the loud pipe is that all you'll succeed in doing is irritating all the people behind and beside you who don't pose much of a threat anyway.

- You are pissing off everyone around you. So who cares if you gun the throttle past an open driver's-side window and scare the hell out of the occupants? At least they see you, right? Maybe, but take a look at what happened to personal watercraft in Minnesota. Take a look at what happened in Yellowstone. Put it another way: how much do you appreciate the "music" blaring from other people's cars: the throbbing car stereo that shakes the very ground with some indistinguishable bass crap? How interested in someone else's music are you? Perhaps nobody else wants to listen to it. Perhaps they don't like the sound. Maybe they're trying to concentrate, or talk, or watch TV, or sleep. Maybe their kids are trying to sleep.

- Loud exhaust pipes are illegal. Even HD has finally stopped installing them.

If you are really concerned about saving lives, a $20.00 reflective safety vest will save your biscuit a thousand times before that loud pipe will

Lyd vandrer gennem luften med  1224 KM/t  .... så hurtigt kører din MC ikke.. dvs lyden kommer først ! (så kan fodgængere ihvertfald høre dig)

Og det er netop en fordel at dem på siden af dig kan høre dig... det vil du nok værdsætte når bilisten ved siden af dig trækker ud i din bane uden at kigge sig over skulderen. 
R.I.S  (Rest In SILENCE )
« Senest Redigeret: Juni 18, 2007, 11:12:35 am af Luske »

Sajmon

• Sandt SVin
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
« Svar #8 Dato: Juni 18, 2007, 11:03:59 am »
Ja, men lyden skal jo så vende om og hoppe fremad, for min udstødning sidder (sidst jeg kiggede) og pegede bagud...
Måske for 5-10 år siden da bilerne var dårligt lyddæmpede var larmepotter en sikkerhedsforanstaltning, men ikke idag.
Der er IKKE en kæft der hører min på motorvejen før jeg er oppe på siden af dem, og jeg har vist ikke en af de mest stille SV'ere der findes, siger folk.
Tag nu ikke fejl - det er ikke det samme som at jeg sætter dB killere i, for det gør jeg ikke.

Man skal bare passe på med at narre sig selv til at tro bilisterne lægger ekstra mærke til en på grund af potten, for det gør de færreste altså.
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

Trevize

• Roadracer
  • bike: SV650SK6
« Svar #9 Dato: Juni 18, 2007, 11:06:52 am »
Må erkende jeg stadig har standard potten monteret. Den siger måske ikke så meget, men for mig personligt betyder lyder ikke meget - det er mere oplevelsen ved at trille rundt på de snoede veje :)
"Brannigan's Law is like Brannigan's love, hard and fast."

fldahl

• Roadracer
« Svar #10 Dato: Juni 18, 2007, 11:17:47 am »
Lyd vandrer gennem luften med  1224 KM/t  .... så hurtigt kører din MC ikke.. dvs lyden kommer først !

Ja, det kunne jeg også slå op. Men uden at være raketingeniør, så har det altså også en afgørende effekt, at potten vender i modsat retning. Har dog ikke kunne finde noget dokumentation på, hvor stor en indflydelse lydretningen har. Min personlige vurdering vil dog nok være, at det har en absolut afgørende effekt.

Og det er netop en fordel at dem på siden af din kan høre dig... det vil du nok værdsætte når bilisten ved siden af dig trækker ud i din bane uden at kigge sig over skulderen. 

Det problem har jeg løst med et sæt 139DB horn. Det virker. Når der er brug for det, og det har jeg haft brug for. Problemet med, at folk glemmer den blinde vinkel er et generelt problem. Det kunne selvfølgelig løses ved, at vi alle kører med sirener (eller uden db-killer ;)), men det ville vi nok også betakke os for..

Jeg synes ikke, argumenterne holder. Det er i mine øjne (eller ører) støjforurening, som man pålægger andre uden deres indflydelse. Og alt imens man selv har hjelm på, sidder foran potten og har ørepropper i.

Hva' mener du.?
Nu uden tohjulet liv...

teamupsidedown

• Roadracer
  • Vil du i vrimlen frem - Hold kablet stramt
    • SorteDaek.dk
« Svar #11 Dato: Juni 18, 2007, 11:24:21 am »

Jeg synes ikke, argumenterne holder. Det er i mine øjne (eller ører) støjforurening, som man pålægger andre uden deres indflydelse. Og alt imens man selv har hjelm på, sidder foran potten og har ørepropper i.

[Hva' mener du.?
Nu er jeg ikke så miljørigtig så lidt støjforurening er nu fint med mig :twisted:
Gixxxer til gaden
VTR til banen
SV650 Til Konen
Futtog på ryggen
SorteDaek.dk - gummi til madkassen

B2

• Nådesløs
  • Global Moderator
  • Sandt SVin
  • Brug for mere end en 6½'er ? Så er du for langsom
    • B2's Galleri
« Svar #12 Dato: Juni 18, 2007, 11:33:34 am »

Nu er jeg ikke så miljørigtig så lidt støjforurening er nu fint med mig :twisted:
X 2  :twisted: :mrgreen: :twisted:
Nikolaj "B2" Poulsen
SVR 650 S '2000.
GSX-R USD gaffel med radialbremser, Öhlins bagdæmper,  IXIL potte, spejle m. blink, diode baglygte m. blink & B2 Kulfiber dele
156.335 Km + ?

fldahl

• Roadracer
« Svar #13 Dato: Juni 18, 2007, 11:35:01 am »

Men hvorfor.?

Du hælder vel heller ikke acetone i den lokale bæk med et fattigt argument om, at "jeg er ikke så miljørigtig"..

Man kan få opmærksomhed på så mange andre måder...  8)
Nu uden tohjulet liv...

Sajmon

• Sandt SVin
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
« Svar #14 Dato: Juni 18, 2007, 11:40:18 am »
Jeg synes ikke rigtigt de to ting har så meget med hinanden at gøre.

Jeg kører med mine 2 åbne potter fordi det lyder godt - og det er kun ordensmagten som nogensinde har brokket sig over det.

Så jeg er egentlig ligeglad med hvor mange herr og fru hakkebøf som sidder og mukker bagved deres lukkede vinduer, og er rørende enige om hvor ufornuftige ungdommen også er nu til dags.
De kan tilkendegive deres utilfredshed, eller også kan de lukke r¤@€n.
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!