Forfatter Emne: Kører du med DB-killer?  (Læst 11335 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Sajmon

• Sandt SVin
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Re: Kører du med DB-killer?
« Svar #30 Dato: Juni 18, 2007, 02:53:30 pm »
Støjen er væk når jeg er kørt forbi.

Miljøet bliver sgu ved med at indeholde for mange affaldsstoffer fra cykler uden korrekte grænseværdier.

Jeg har også købt min cykel MED potterne på, og har så endvidere scoret mig et sæt org til trackdays og kørekurser. Men jeg sidder heller ikke og peger fingre ad nogen.,  :)
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

Damage

• Gæst
« Svar #31 Dato: Juni 18, 2007, 08:47:35 pm »
Interessant diskution...jeg kører uden db-killer og elsker lyden!  :twisted:

Mht. forurening så sidder katalysatorene på SV1000 i potterne, så bliver de erstattet med andre potter så forurener de...med eller uden lambdasonde.

Sajmon

• Sandt SVin
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
« Svar #32 Dato: Juni 18, 2007, 10:19:55 pm »
Jamen så har vi snakket forbi hinanden.    :mrgreen:
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

Copy_Cat

• Fotopedel
  • Sandt SVin
  • "Sluk den, inden naboen bliver tosset"
« Svar #33 Dato: Juni 18, 2007, 10:26:32 pm »
Jeg har besluttet at mit RS-3 system lyder lidt for højt uden DB-killer. Den lyder stadig rigtig fed med DB-killer, så jeg tror jeg vil køre med DB killer for det meste..  8)
Theis

Ex. SV650S ejer.

Freddy

• Kalenderpedel
  • Sandt SVin
    • Mit sted...
« Svar #34 Dato: Juni 18, 2007, 10:41:30 pm »
Det, jeg stiller spørgsmål til, er alene årsagen til, hvorfor man ønsker at larme mest-muligt.?!?
Måske ikke ligefrem "mest muligt" (så kunne man jo lige så godt køre med åbne rør). Personligt gør jeg det dels fordi jeg synes det lyder en hel del bedre end den ret fesne lyd fra det originale system, og dels (og det er måske nok den mest vægtige årsag) på grund af den effektforøgelse samt mere lineære effekt/momentkurve, det unægteligt giver at køre med eftermonterede potter. Det skal dog siges, at jeg ikke ligefrem kommer brølende gennem det kvarter, hvor jeg bor. Der er ingen grund til at gøre sig unødigt uvenner med naboerne. Skal jeg køre på uhensigtsmæssige tidspunkter (tidlig morgen eller sen aften), forsøger jeg også at starte maskineriet med så lidt støj som muligt (ikke fuld choker, og ikke en masse gassen op under opvarmning/kørsel). Det er lidt af en balancegang, men foreløbig har naboerne ikke sagt noget. :D
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

Copy_Cat

• Fotopedel
  • Sandt SVin
  • "Sluk den, inden naboen bliver tosset"
« Svar #35 Dato: Juni 18, 2007, 11:00:28 pm »
Det, jeg stiller spørgsmål til, er alene årsagen til, hvorfor man ønsker at larme mest-muligt.?!?
Måske ikke ligefrem "mest muligt" (så kunne man jo lige så godt køre med åbne rør). Personligt gør jeg det dels fordi jeg synes det lyder en hel del bedre end den ret fesne lyd fra det originale system, og dels (og det er måske nok den mest vægtige årsag) på grund af den effektforøgelse samt mere lineære effekt/momentkurve, det unægteligt giver at køre med eftermonterede potter. Det skal dog siges, at jeg ikke ligefrem kommer brølende gennem det kvarter, hvor jeg bor. Der er ingen grund til at gøre sig unødigt uvenner med naboerne. Skal jeg køre på uhensigtsmæssige tidspunkter (tidlig morgen eller sen aften), forsøger jeg også at starte maskineriet med så lidt støj som muligt (ikke fuld choker, og ikke en masse gassen op under opvarmning/kørsel). Det er lidt af en balancegang, men foreløbig har naboerne ikke sagt noget. :D
Hvor meget påvirker DB-killere generelt effekten?

« Senest Redigeret: Juni 18, 2007, 11:08:53 pm af Copy_Cat »
Theis

Ex. SV650S ejer.

fldahl

• Roadracer
  • the devil made me do it...
« Svar #36 Dato: Juni 19, 2007, 08:17:31 am »
Rigtigt godt svar.!

Og når alt det så er sagt, så skal det siges, at jeg også selv var vild med lyden fra min SV uden DB-killers.  :twisted:  :innocent: :twisted:.. Den lød SÅ godt.!
Nu uden tohjulet liv...

Bill

• Sandt SVin
  • Nu med gixxer :D
« Svar #37 Dato: Juni 19, 2007, 01:21:04 pm »
Jeg kører selv uden DB killer, men har den liggende under sædet i tilfælde af at jeg skulle blive stoppet og de stiller spørgsmål til min udstødning. Freddy har ramt lige mine ord, ikke så meget for at larme mest muligt, men for effekten og den dybe buldren.
Er kommet til at købe en GSX-R 750 K7 med lidt lir på... Shit happens :D

Per F

• Plastikrocker
  • Blå SV650S K2
    • http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=11683
« Svar #38 Dato: Juni 19, 2007, 10:13:27 pm »
For et par uger siden var jeg ved at falde om af grin. I et lyskryds på Københavnsvej i Roskilde, holdt der en Gixxer og en SV1000 ved siden af hinanden. Da der blev grønt, var det bare af sted. Men de nåede lige at aktivere et par bilalamer hos en autoforhandler. Det var ret sjovt.
Men ellers går jeg ind for dB killer. Det er ok med dyb brummen, men ikke nødvendigt med larm.
 :lmao: :lmao:
M.v.h. Per F