Forfatter Emne: GPS Alarm  (Læst 8005 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

rotten_dk

• Søndagskører
  • **
GPS Alarm
« Dato: Juni 14, 2007, 10:26:04 am »
Er der nogem her oinde fra som har nogle erfaringer med Alarmer med GPS.
Mit forsikrings selskab har sent et info brev ud hvor der står at de overvejer at alle MC'ister i selskabet skalhave alarm med GPS sporing i  :?
 christian

Bo

• Sandt SVin
  • DFM
Re: GPS Alarm
« Svar #1 Dato: Juni 14, 2007, 11:18:48 am »
Dantrack er en mulighed, men der findes sikkert også andre...

Der er ikke de store problemer i at installere en DT40 eksempelvis, men de er noget dyre...

/bo
MC-løs :-/

Luske

• Administrator
  • Sandt SVin
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
« Svar #2 Dato: Juni 14, 2007, 11:55:23 am »
jeg har haft kigget på http://www.safetrack.dk/ProductsPrivate.aspx    hvis man læser deres beskrivelse, så lader det til at man selv har meget mere frihed over hvordan man "tracker" sin MC, i forhold til DanTrack (muligt dantrack har oppet sig siden jeg læste om deres produkt) plus den kører på batterier, så den tapper ikke dit MC batteri.

Med Safetrack, kan du på din mobiltelefon slå den til og fra, og få en lille staus på hvor den står når du vil.. her får vejnavn, og adresse tilbage på sms, hvor din cykel befinder sig, og man kan selv finde ud af hvor ens cykel er henne.

ved Dantrack er det vidst nok kun centralen der kan se præcist hvor din cykel er..

læs om http://www.safetrack.dk/ProductsPrivate.aspx  jeg syntes ihvertfald deres system virker meget overbevisende !  :thumbsup:

der er også et demo program så vidt jeg husker,,. et demo program over deres overvågninsprogram, der fungerer via en browser. så udover at du kan få oplysninger og adresse på din cykel via SMS, kan du også få det på et krak lignende kort via nettet.  :D 

Der er i det hele taget rigtig mange indstillinger og kritererier man kan sætte op for sin enhed.. prøv at læs.. det er sgu ret cool !

IØVRIGT

Har de engang haft en politik der hed, at hvis man bestilte 10 enheder, fik man en god rabat..
(det kunne jo være der var mange fra forummet der gerne ville have sådan en)
« Senest Redigeret: Juni 14, 2007, 11:59:16 am af Luske »

rotten_dk

• Søndagskører
  • **
« Svar #3 Dato: Juni 14, 2007, 12:57:10 pm »
Safetrack lyder meget spændende, og det ser ud til at det virker... men syndes nu der er noget dyrt 5099,- men det er det jo nok vær

christian

JP

• Gæst
« Svar #4 Dato: Juni 15, 2007, 06:16:47 pm »
Hvilket forsikringsselskab er du i ?

rotten_dk

• Søndagskører
  • **
« Svar #5 Dato: Juni 15, 2007, 11:24:24 pm »
Jeg er i Runa. da jeg får noget rabat der igennem mit arbejde

christian

Damage

• Gæst
« Svar #6 Dato: Juni 16, 2007, 10:52:30 am »
Er der nogem her oinde fra som har nogle erfaringer med Alarmer med GPS.
Mit forsikrings selskab har sent et info brev ud hvor der står at de overvejer at alle MC'ister i selskabet skalhave alarm med GPS sporing i  :?
 christian

Jeg er også i Runa og har ikke modtaget noget information om GPS på motorcykler...   :huh:

Freddy

• Kalenderpedel
  • Sandt SVin
    • Mit sted...
« Svar #7 Dato: Juni 16, 2007, 02:11:30 pm »
Safetrack lyder meget spændende, og det ser ud til at det virker... men syndes nu der er noget dyrt 5099,- men det er det jo nok vær

christian
Jah, vel er det dyrt. Men måske ikke voldsomt dyrt i forhold til de fleste andre gode alarmer. Og i mit eget tilfælde, har jeg 25% selvrisiko ved tyveri. Set i forhold til det, er de 5099,- måske egentlig givet godt ud.
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

rotten_dk

• Søndagskører
  • **
« Svar #8 Dato: Juni 19, 2007, 10:49:16 am »
Citér

Jeg er også i Runa og har ikke modtaget noget information om GPS på motorcykler...   :huh:

Tror også kun det gælder første gangs MC'ister der er under 21... altså mig :rolleyes:
 christian

Damage

• Gæst
« Svar #9 Dato: Juni 19, 2007, 03:03:17 pm »
Citér

Jeg er også i Runa og har ikke modtaget noget information om GPS på motorcykler...   :huh:

Tror også kun det gælder første gangs MC'ister der er under 21... altså mig :rolleyes:
 christian

Mærkelig regel...chancen for at mc´en bliver stjålet når man er under 21 er vel ikke større!!!  :undecided:
« Senest Redigeret: Juni 25, 2007, 08:17:19 pm af René T »

rotten_dk

• Søndagskører
  • **
« Svar #10 Dato: Juni 19, 2007, 03:48:46 pm »
mener heller ikke der er blevet besluttet endnu... var bare en opdatering på hva der kunne komme til at ske i fremtiden... fik brevet af forsvaret

skurkenfradallas

• aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Nu også med blåt øje...
« Svar #11 Dato: Juni 19, 2007, 04:38:49 pm »
Var lige ude og trille med Silver herindefra igår. Han har fået monteret en! Jeg smider ham lige en PM - så må han lige dele ud af erfaringerene...
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Smølfen

• Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #12 Dato: Juni 19, 2007, 04:53:02 pm »
Hvis det kun er til førere under 21, kunne det så ikke tænkes måske at være en "sort boks" i stedet for en decideret alarm?
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

SilVer

• Plastikrocker
« Svar #13 Dato: Juni 19, 2007, 05:52:29 pm »
Var lige ude og trille med Silver herindefra igår. Han har fået monteret en! Jeg smider ham lige en PM - så må han lige dele ud af erfaringerene...
Ja jeg har lige fået en GPS trackunit, som jeg tester for sos. Det er en helt ny model som skal være særligt god til MC.
Jeg har kigget længe på forskellige GPS systemer og ventet på den her model, da den skal opfylde følgende krav:
   - Elektronisk fence (MC-flyt uden aktiveret tænding = afsendelse af GPS alarm).
   - Overvågning af en kontrolcentral. Jeg vil gerne betale lidt for at sove roligt om natten.
   - Kompakt og vandtæt model. Med batteri backup.
   - Lavt strømforbrug så den ikke aflader motorcyklen.

Den her model har også et radiopejlingssystem, således at MC kan forsøges pejlet fra sidst kendte GPS position. Det er en fordel såfremt den gemmes i betonkælder/container eller lignende.

Nu skal den så testes og vi skal prøve at lave nogle prøvepejlinger mm. Jeg skal nok skrive mere om mine erfaringer når jeg er kommet så langt.
"There are three sports in the world - bullfighting, mountain climbing and motor racing. The rest are merely games" - Ernest Hemingway

MUUNK

• Plastikrocker
« Svar #14 Dato: December 31, 2007, 03:31:09 pm »
Ja jeg har lige fået en GPS trackunit, som jeg tester for sos. Det er en helt ny model som skal være særligt god til MC.
Jeg har kigget længe på forskellige GPS systemer og ventet på den her model, da den skal opfylde følgende krav:
   - Elektronisk fence (MC-flyt uden aktiveret tænding = afsendelse af GPS alarm).
   - Overvågning af en kontrolcentral. Jeg vil gerne betale lidt for at sove roligt om natten.
   - Kompakt og vandtæt model. Med batteri backup.
   - Lavt strømforbrug så den ikke aflader motorcyklen.

Den her model har også et radiopejlingssystem, således at MC kan forsøges pejlet fra sidst kendte GPS position. Det er en fordel såfremt den gemmes i betonkælder/container eller lignende.

Nu skal den så testes og vi skal prøve at lave nogle prøvepejlinger mm. Jeg skal nok skrive mere om mine erfaringer når jeg er kommet så langt.

Nogen opdateringer om hvordan skidtet virker, det er jo efterhånden noget tid siden?
Kawasaki ZX10-R 07´ sort ;-)