Forfatter Emne: Så sker det :-(  (Læst 5883 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Majse

• Medlemshverver
  • Sandt SVin
  • Ønsker mig en Kawasaki Z750....
    • www.lauthersheim.dk
Så sker det :-(
« Dato: Juni 13, 2007, 10:23:01 am »
Det skal være forbudt at have børn under 135 cm siddende bagpå.. Hvad fanden er nu det for en regel.. Var i nyhederne igår aftes.. Synes det er skod.. Kører nu ikke selv med Tobias bagpå, men det kunne jo være at han godt ville snart.. bare ærgeligt.. for så er det forbudt... kan ikke huske hvornår reglen træder i kraft.. Var det om 6 mdr???

Jesper Jensen

• Sandt SVin
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Re: Så sker det :-(
« Svar #1 Dato: Juni 13, 2007, 10:29:09 am »
Det er 1/8 at det træder i kraft..

Synes på en måde at det er OK - de har jo ikke så mange kræfter til at holde fast..
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

Grand Danois

• Sandt SVin
« Svar #2 Dato: Juni 13, 2007, 11:00:01 am »
kan man have noget imod den regel ??? personligt syntes jeg den skulle have været lavet for længe siden...

Mvh
GD
CBR600RR 08 med Akrapovic, Komplet Galfer skivesæt + pads, Hyperpro og lidt forskelligt Rizoma / Honda lir

Capone

• Sandt SVin
« Svar #3 Dato: Juni 13, 2007, 11:09:10 am »
Det skal være forbudt at have børn under 135 cm siddende bagpå..

Så Luske og Olfert. Nu må vi snart ikke sidde bagpå mere.  :D :D

Her plejede at stå hvilken SV650S jeg havde fornøjelsen af fra 2004 til 2007.

Luske

• Administrator
  • Sandt SVin
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
« Svar #4 Dato: Juni 13, 2007, 11:28:42 am »
Det skal være forbudt at have børn under 135 cm siddende bagpå..

Det er skod...  hvordan fanden skal vi så komme hjem i en kæmpe brandert.  :(

Majse

• Medlemshverver
  • Sandt SVin
  • Ønsker mig en Kawasaki Z750....
    • www.lauthersheim.dk
« Svar #5 Dato: Juni 13, 2007, 12:08:40 pm »

Synes på en måde at det er OK - de har jo ikke så mange kræfter til at holde fast..

Du ligger sgu da heller ikke med 200 i timen med et barn bagpå... Du kan få rigtig gode sædder til de helt små... og de sidder jo i læ... Så de falder ikke af... og når de bliver lidt større kan du få specielle bælter med håndtag som de kan holde fast i.. og de sidder jo stadig i læ... 

Jeg ville ikke selv kører med Tobias bagpå.. Men det er mere hvis der sker noget.. så vil jeg aldrig kunne tilgive mig selv hvis jeg var skyld i at Tobias kom galt afsted..  Men at andre gør det, synes jeg er fint nok, sålænge børn synes det er sjovt... man kan jo altid vende det, om det er forsvarligt.. Men det er op til folk selv synes jeg om de vil kører med deres barn eller ej...... Min mening er at jeg synes ikke der skulle laves sådan en regel.. De skulle hellere bruge deres kræfter på nogle andre ting hvor der kunne laves gode regler... Og så lade folk kører med deres børn hvis de gerne vil... Den regel går ud over mange, og det synes jeg er synd...
« Senest Redigeret: Juni 13, 2007, 12:11:09 pm af Majse »

Grand Danois

• Sandt SVin
« Svar #6 Dato: Juni 13, 2007, 12:15:22 pm »

Du ligger sgu da heller ikke med 200 i timen med et barn bagpå... Du kan få rigtig gode sædder til de helt små... og de sidder jo i læ... Så de falder ikke af... og når de bliver lidt større kan du få specielle bælter med håndtag som de kan holde fast i.. og de sidder jo stadig i læ... 

Jeg ville ikke selv kører med Tobias bagpå.. Men det er mere hvis der sker noget.. så vil jeg aldrig kunne tilgive mig selv hvis jeg var skyld i at Tobias kom galt afsted..  Men at andre gør det, synes jeg er fint nok, sålænge børn synes det er sjovt... man kan jo altid vende det, om det er forsvarligt.. Men det er op til folk selv synes jeg om de vil kører med deres barn eller ej...... Min mening er at jeg synes ikke der skulle laves sådan en regel.. De skulle hellere bruge deres kræfter på nogle andre ting hvor der kunne laves gode regler... Og så lade folk kører med deres børn hvis de gerne vil... Den regel går ud over mange, og det synes jeg er synd...

reglen er jo IKKE lavet for alle dem der GODT kan tænke selv, men for at beskytte børnene mod dem der IKKE kan..
den rammer så alle, men sådan er det jo med regler

mvh
GD
« Senest Redigeret: Juni 13, 2007, 12:17:20 pm af Grand Danois »
CBR600RR 08 med Akrapovic, Komplet Galfer skivesæt + pads, Hyperpro og lidt forskelligt Rizoma / Honda lir

Trevize

• Roadracer
  • bike: SV650SK6
« Svar #7 Dato: Juni 13, 2007, 01:59:48 pm »
Jeg kører aldrig med mine egne børn bagpå, men det er da gået fuldstændig over hovedet på mig at denne regel er indført. Nogen der har et link til en officiel side hvor det er beskrevet??

EDIT:
Jeg fandt det selv. smider lige en link til det her
http://www.folketinget.dk/samling/20061/Lovforslag/L71B/Bilag/9/371738.PDF
« Senest Redigeret: Juni 13, 2007, 02:05:31 pm af Trevize »
"Brannigan's Law is like Brannigan's love, hard and fast."

Olfert

• Sandt SVin
« Svar #8 Dato: Juni 13, 2007, 02:55:16 pm »
Det er skod...  hvordan fanden skal vi så komme hjem i en kæmpe brandert.  :(
[/quote]
 :lmao: :lmao: Vi tar bilen :lmao: :lmao:
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta

Olfert

• Sandt SVin
« Svar #9 Dato: Juni 13, 2007, 02:59:50 pm »
reglen er jo IKKE lavet for alle dem der GODT kan tænke selv, men for at beskytte børnene mod dem der IKKE kan..
den rammer så alle, men sådan er det jo med regler

mvh
GD
Derfor kan jeg ikke lide regler, de går ud over dem som kan tænke selv  :brok:
Jeg har altid kørt med ungerne, og har ikke set noget problem i det, at der så er spassere der ikke kører ordentligt med deres unger, skal det så gå ud over mig  :?:
Nu er begge heldigvis over den føromtalte højde, men det er der jo andre der ikke er.....  :brok:
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta

B2

• Nådesløs
  • Global Moderator
  • Sandt SVin
  • Brug for mere end en 6½'er ? Så er du for langsom
    • B2's Galleri
« Svar #10 Dato: Juni 13, 2007, 03:13:54 pm »
Nu er begge heldigvis over den føromtalte højde, men det er der jo andre der ikke er.....  :brok:
Så må de jo bare hente dig i bil, når de bliver gamle nok  :mrgreen: :twisted: :mrgreen:
Nikolaj "B2" Poulsen
SVR 650 S '2000.
GSX-R USD gaffel med radialbremser, Öhlins bagdæmper,  IXIL potte, spejle m. blink, diode baglygte m. blink & B2 Kulfiber dele
156.335 Km + ?

K

• Plastikrocker
« Svar #11 Dato: Juni 13, 2007, 05:31:51 pm »
Nå det var da skidt var lige ude og købe hjelm til knægten i går:-( Ja kan måske godt se fornuften i det, men omvendt kører man jo heller ikke vildt race med unden på, det er jo en lille hygge cruiser tur, men selvfølgelig kan uheldet være ude, men det kan det altså også på cykel, i kajak eller hvad folk nu render og udsætter deres unger for.-..
mvh

Kenneth (SV650S)

Freddy

• Kalenderpedel
  • Sandt SVin
    • Mit sted...
« Svar #12 Dato: Juni 13, 2007, 06:00:10 pm »
Jeg synes, det er en OK regel. Men højde er desværre bare en lidt underlig størrelse.
Da jeg i sin tid tog kortet, var der naturligvis ingen regler omkring passagerer på MC (bortset fra styrthjelm, naturligvis), men min kørelærer var af den helt klare mening, at børn under 12 år ikke havde noget som helst at gøre bag på en motorcykel. Alder er selvfølgelig også en mærkelig størrelse, for alder har ikke nødvendigvis en døjt med modenhed at gøre. Men jeg forstår hans argument så langt, at man må formode at et barn på 12 år har en nogenlunde fornemmelse af, hvad det vil sige at sidde bag på en MC.
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

skyggen

• Sandt SVin
  • 90*V2 sjover
« Svar #13 Dato: Juni 13, 2007, 08:16:26 pm »
SÅ kan jeg da godt fjerne bagsædet for der er jo ikk meget højde i lillemor?????

og Benjii husk nu kun at bruge det foreste sæde når du ligger og triller på din mc.....

sorry girls  :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
normal venlig og nede på "jorden" V2 bisse.
                         MEN
er der fest så drikker jeg til jeg vælter eller blir smidt ud til lukketid :o

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=10277

SVea

• Autonom
  • Sandt SVin
  • Kronisk ironisk!!
    • SVea er sær
« Svar #14 Dato: Juni 13, 2007, 08:20:12 pm »
Jeg tror Dave er 133-135 høj... Han kommer med som han plejer  :wink: Har ikke rigtig taget stilling til hvad jeg synes om loven, i og med at den ikke påvirker os. Men jeg synes sikkert at det er i orden  :hand:
SVea - "I'm afraid you've mistaken me for someone who actually gives a shit"