Forfatter Emne: Kørsel UDEN hjelm  (Læst 4351 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

bach

• Plastikrocker
  • Selv om man er tyk,kan man jo godt have tynd mave.
Kørsel UDEN hjelm
« Dato: Juni 12, 2007, 02:25:56 pm »

Jeg har set at det er enormt populært at kører UDEN hjelm,
det kunne jeg sq aldrig finde på,
men påGl.køgevej ser jeg tit flere der ikke bruger hjelm :loser: :loser:

Det er sq for DUMT.......
Eller er det bare mig det ikke følger den nye trend???????????????????????

Hilsen Bach
Rizoma lir`,plov, forskærmsforlænger, mivv titanium potter....... http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=13243

B2

• Nådesløs
  • Global Moderator
  • Sandt SVin
  • Brug for mere end en 6½'er ? Så er du for langsom
    • B2's Galleri
Re: Kørsel UDEN hjelm
« Svar #1 Dato: Juni 12, 2007, 02:35:52 pm »
Det kunne jeg aldrig finde på !

Men jeg ser dem også tit nede hos os  :dead:
Oftest på en eller anden chopper  :loser:
Nikolaj "B2" Poulsen
SVR 650 S '2000.
GSX-R USD gaffel med radialbremser, Öhlins bagdæmper,  IXIL potte, spejle m. blink, diode baglygte m. blink & B2 Kulfiber dele
156.335 Km + ?

MiE (PiP)

• Plastikrocker
  • ZERO TO BITCH IN 10 SECONDS
« Svar #2 Dato: Juni 12, 2007, 02:43:45 pm »
Det kunne jeg aldrig finde på !

Men jeg ser dem også tit nede hos os  :dead:
Oftest på en eller anden chopper  :loser:
X2

Men man kan jo kun sige, at der ikke er meget der kan tage skade når man er dum nok til at køre uden!!!!
Ejer af et styk suzuki GSF 650 s bandit
                      ------------
Husk når du kører og haster i vrimlen,
vejen er kort fra jorden til himlen....!!

Jesper Jensen

• Sandt SVin
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
« Svar #3 Dato: Juni 12, 2007, 02:58:14 pm »
Men man kan jo kun sige, at der ikke er meget der kan tage skade når man er dum nok til at køre uden!!!!

Nu er det jo normalt også de latterlige rockere (som ikke hilser) der kører rundt uden hjelm..

Jeg kommer ikke til at savne dem når deres fjæs bliver smadret :)
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

palle j

• Roadracer
« Svar #4 Dato: Juni 12, 2007, 03:15:43 pm »
Det er sindsygt at kører uden hjelm, og gør det da heller ikke (måske en lille tur op og ned af vejen)
men hold kæft det er fedt.  8) lidt ærgeligt at vores hoveder ikke kan holde til det  :lmao:
Blå SV650S 00

Drlund

• Roadracer
« Svar #5 Dato: Juni 12, 2007, 03:29:56 pm »
Troede også kun, at det var mest i Sydeuropa, hvor man kører uden hjelm da folk så kan se, hvem der styrer maskinen og hvem der er "sej"...men, men i forhold til de andre år, er der et stort antal personer især her på Nørrebronx som vælger hjelmen fra. Det er simpelthen for vanvittigt!
Drlund aka Daniel

SV1000SK4

Hippie Hansen

• Sandt SVin
  • SV 650 S K6
« Svar #6 Dato: Juni 12, 2007, 03:30:41 pm »
Kunne aldrig finde på det... Jeg bliver sur og irriteret hver gang jeg ser det... Som når jeg ser en køre i shorts og t-shirt... Gerne med deres kæreste bagpå i samme påklædning...
Om de selv kommer til skade må de selv ligge og rode med, men det generalle billede af en MC-ist bliver jo ikke bedre af sådan nogle mennesker køre og synes det er for varmt til at passe på sig selv...
Fra juicens hovedstad - Rynkeby
SV650 Sk6 trackday-raket, til jeg får råd til en nummerplade.

Lofgreen

• Plastikrocker
« Svar #7 Dato: Juni 12, 2007, 03:59:36 pm »
Uff.. Uden hjelm, det er ikk noget for mig.
Jeg HAR fået at få hvepse ind i hjelmen fordi den
visiret var oppe (av av) :cry:. Og hvor mange har ikke også
prøvet at bier/hvepse osv. splatte ud på visiret ??

Når jeg kører over 40-50 kmt så er visiret altid lukket
SV1000S K6 - Koksgråmetallic - Fuldkåbe - LeoVince alu-potter - Hugger - TRW Nummerpladeholder - Rizoma sideblink - F.Fabbri Double Bubble Kåbe

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=9063

Jensen Danmark

• Plastikrocker
« Svar #8 Dato: Juni 12, 2007, 06:09:50 pm »
Jeg mener STADIG (efter en million milliard af disse tråde) at det er op til folk selv, hvad de ifører sig når de kører mc.

Kunne aldrig finde på det... Jeg bliver sur og irriteret hver gang jeg ser det... Som når jeg ser en køre i shorts og t-shirt... Gerne med deres kæreste bagpå i samme påklædning...
Om de selv kommer til skade må de selv ligge og rode med, men det generalle billede af en MC-ist bliver jo ikke bedre af sådan nogle mennesker køre og synes det er for varmt til at passe på sig selv...
Bliver du ligeså sur hver gang du ser en billist uden sele, eller en cyklist uden cykelhjelm?

“You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life.”

GSX-R 750 K7 baneged

Rask

• Sandt SVin
« Svar #9 Dato: Juni 12, 2007, 06:19:54 pm »
Så engang et billede af en person, som var væltet med 30 km/t på knallert uden hjelm - den ene side af hovedet lignede engang rødt lort  :shock:. Grimt syn - derfor kører jeg altid med hjelm  :wink:
Honda CBX 1000 "Super sport" 1981.

Mine ex´er:
Yamaha FZ6 2006
Suzuki SV 650 S K1
Suzuki GS 500 2003

AHEP

• Roadracer
« Svar #10 Dato: Juni 12, 2007, 08:02:20 pm »
Jeg kører også altid med hjelm. Syntes simpelthen det er for dumt at lade være (ligesom med selen i bilen). Hvis folk har løst til at køre uden hjelm, er det deres problem. Syntes det er mest synd for folk der skal samle personen op, eller for personens familie.
Anders
Suzuki GS500E 96

CEri

• Søndagskører
  • **
« Svar #11 Dato: Juni 12, 2007, 08:36:17 pm »
Jeg køre ALTID med hjelm på MC'en og ALTID med selen i bilen. :respekt:

Personligt syntes jeg der er for dumt ikke at bruge hjelm + ordenligt tøj.

Hvis du har SV'en under kontrol, så køre du ikke hurtig nok.......:-)

Sajmon

• Sandt SVin
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
« Svar #12 Dato: Juni 12, 2007, 09:23:24 pm »
Jeg mener STADIG (efter en million milliard af disse tråde) at det er op til folk selv, hvad de ifører sig når de kører mc.

Bliver du ligeså sur hver gang du ser en billist uden sele, eller en cyklist uden cykelhjelm?

Jeg bliver ikke direkte sur, men nok i en eller anden forstand skuffet over folks manglende omtanke. Det er da uansvarligt overfor sine medmennesker eller familie / venner osv at man ikke beskytter sig selv bare et minimum.
Selen hænger LIGE ved døren, og en cykelhjelm koster sgu ikke alverden.

Min udlejer har også lige købt en VFR750 - og da jeg stillede spørgsmål til hans påklædning i form af en tynd vinterjakke og jeans, startede han med at afvise mig med en dum kommentar og et grin... Da jeg så i påhør af hans kone, spurgte om han virkelig prissatte sin familie og sin egen førlighed så lavt, fik piben en lidt anden lyd.   :innocent:
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

JesperK

• Plastikrocker
  • God believes in me. Not the other way around!
    • Jesper K
« Svar #13 Dato: Juni 13, 2007, 12:23:25 pm »
Kan ikke andet end at gi' Sajmon og de andre "modstandere" af fænomet 100 km/t-uden-hjelm-iført-t-shirt-shorts-og-sandaler ret! Simpelthen for dumt. Kan huske da jeg som yngre knægt væltede på cykel med små 30 km/t. Så sgu ikke for smuk ud bagefter. En fræk asfaltbelægning over det meste af ryggen. Tænk sig at tage styrtet med 100 eller blot 50 km/t. Og så sammen med sin kæreste. For satan man bliver et kønt par. Her kan man da tale om en uni-sex beklædning!.

Men igen. Helt op til folk selv. Man bør bare have i tankerne, hvor hurtigt en eldrevet kørestol render fra 0-100 km/t og hvor fantastisk det er, ikke at ku bruge sine lemmer igen.

Ydermere at det jo ikke altid er en selv som er skyld i ulykken. Der er satme mange som kører helt i hegnet derude. Desværre!

Men go' fornøjelse til dem som kører uden. Det bliver ALDRIG mig eller for den sags skyld min kæreste! 
SV 650 AK7 - Best way to travel

Havenissen

• Sandt SVin
  • Havenissernes Befrielsesfront
« Svar #14 Dato: Juni 13, 2007, 12:57:01 pm »
At køre med hjelm er lovpligtigt, så synes egentlig ikke der er så meget at diskutere.

Øvrig beklædning er op til folk selv, men jeg forebeholder mig den fulde ret til at formane mennesker jeg holder af og ikke vil se komme til skade.
Havenissen AKA Mads Peter
Sort SV650N K5