Forfatter Emne: Min mandag..... alting ender jo godt....  (Læst 1504 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

sircajun

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1004
  • >>> Z-Bull <<<
Min mandag..... alting ender jo godt....
« Dato: Juni 11, 2007, 10:24:44 pm »
Natten til mandag er varm og uudholdelig. Jeg er kommet for sent i seng da jeg er ved at sælge min bil skal jeg lige nå at lave noget papirarbejde og sende et par mails med reminder til jobbet. Jeg vågner flere gange i løbet af natten, plaget af både varme og høfeber. Min søn ca. 6 mdr. døjer også med varmen, så flere er han så flink at vække mig, inden jeg selv kunne nå det  :twisted:
Ingen søvn, uret ringer kl. 04.50, jeg har morgen-åbenvagt. Træt og mørbanket, og gennemstegt, tager jeg mig et hurtigt bad, lidt forfriskende, men det holder ikke længe.
Tager mit MC tøj på, huset er stadig pisse varm så jeg stiller mig ud under carporten hvor temperaturen er lidt mere behagelig. Tasken er pakket, gjorde jeg igår aftes (heldigvis tænker min trætte hjerne).
Hiver geden ud af garagen, lukker efter mig igen, triller den ned på vejen, vil ikke starte den oppe ved huset og genere frue og lillemanden. Springer igang som en mis og turen går ellers bare ind af Holbækmotorstregen, skal jeg lige smutte ind på Q8 i Roskilde og hente et rundstykke tænker jeg, men bliver enig med mig selv at det kan vente til Valby.
Ind på Folehaven efter kort tids kørsel, lækkert med så lidt trafik så tidligt om morgenen, det er en fornøjelse.
Smider geden på et hjørne, smutter ind til bageren, køber et smurt stykke med rullepølse, humøret er på trods af, nattens kamp om søvnen, forholdsvis højt på skalaen.
Dripler over vejen, har parkeret i nærheden at et busstoppested, og der står en sød og lækkerkøn ung pige. Får selvklart øjenkontakt (utoligt gennem så små og blodskudte øjne) Hun kigger hurtigt væk og jeg tænker, nu får hun lige dyret at høre.....
Nøglen i tændingslåsen, benzinpumpen kører sine 3 sekunder..........tommelfingeren på startknappen......og DØD  :club: :club: :club:

Hvad faen er nu det for noget??????????? Prøver igen, lige MåtterFokker DØD, den kønne pige kigger over og smiler, nu er det mig der kigger væk og bander og svovler indeni

PRøver at skubben den igang (hun er stået på busen og kørt), den her tager jeg lige alene, den springer igang, vil lade dens stå i tomgang mens jeg henter min hjelm 20 m længere tilbage på fortovet, men tomgang vil den ikke...
Nu narer den kloge jo den mindre kloge, så jeg tager hjelm og handsker på og er igen klar til at skubbe med ALT udstyret på, klar til at holde snoninger på cyklen når den nu springer igang igen......men det gør den selvfølgelig ikke...næh nej den vil hellere spille HELT DØD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Begynder så at ringe rundt til nogle kolleger for at høre om de kan komme forbi og hjælpe mig med nogle startkabler og et par umbraconøgler....efter at have vækket et par stykker for jeg fat i én der ER mødt ind. Han ligger så og kører Valby tyndt da han ikke kan finde adressen.....endelig ankommer han, vi får smidt et par kabler på den.....den springer igang, giver den lidt vindinger og nu holder den tomang, ham efter mig ud på arbejdet med den konklusion at batteriet er faldet sammen mens jeg er inde hos bageren......
Lettere forsinket på arbejde går jeg igang med morgenens opgaver og venter på at jeg kan ringe til min batterileverandør.....så ringer konen (går hjemme på barsel) at hun er smækket ude af huset, hendes nøgler ligger i Passaten sammen med barnevognen og Passaten er selvfølgelig låst. Min ind i en firmabil, 45km hjem, åbne op og lukke hende ind og give hende nøgler til Passaten.....45km nu i TÆT trafik tilbage ind til byen.....
Tilbage på arbejde må jeg jo hellere få skaffet det batteri, cyklen skal nemlig til syn (Toldsyn+reg.syn), men da batteriet først kan være der kl. 14, kan synhallen ikke kan nå det, kører jeg tilbage til arbejdet og venter til et par af kollegerne har fri, de har taget deres cykler med.
Vi kører os en lang tur fra Valby, ud af køgevejen, i Karlslunde kører vi op gennem landsbyen, ud over til snoldelev, ind til rolskilde, drejer fra ved dyreskuepladsen og kører bagom til Darup og ud på ringstedvejen, kører ind mod roskild af ringstedvejen men drejer til venstre ud mod Holbæk af landevejen. I Svogerslev tager vi den ind gennem hovedgaden og drejer til højre ud mod Kattinge. Drejer så til venstre og ender tilbage ved landevejen til Holbæk efter en lille skøn afstikker på nogle små snoet landeveje med flot udsigt over bakker og vand. Vi fortsætter af landevejen mod Holbæk og ved Kr. Såby drejer vi til højre mod Thorkildstrup og ude ved Rye drejer vi til venstre og fortsætter lige ud indtil vi rammer Munkholmbroen. Et kort stop for at blive enige om at fortsætte til Holbæk og spise aftensmad på torvet/gågaden.
Et lækkert måltid indtages med rigelige mængder iskold og forfriskende cola, der jokes frisk omkring bordet, drengene er jo ude.....
Turen hjem over går ad landevejen til Roskilde, de andre kører på motorvejn ind til kbh, jeg selv fortsætter af landevejen til Kr. Såby.

En dag der startede med at jeg skulle have gravet mig ned, fik en tiltrængt tur på ryggen af den 2-hjulede kurreret.

Nu er jeg ikke mindst smadret men også dejligt afslappet, huset bager som en ovn, der er lagt i til endnu en varm nat, han har ikke pevet derinde endnu...skal nok komme...i nat burde jeg kunne sove...mine øjne svier...der er lige et par sider på nettet jeg skal kontollere for nyheder inden jeg smutter til køjs...imorgen venter endnu en åbnevagt, fri motorvej, cyklen skal til service...synet er udskudt til onsdag. Onsdag aften skal min Elskede Golf VR6 Syncro highline have en ny ejer....fredag skulle jeg gerne kunne nå at få betalt afgift på cyklen, hentet plader på motorkontoret...så skulle tankerne om den bil gerne forsvinde....

God nat til jer alle.....hvis der er en morale i alt dette.....så er jeg for træt til at få øje på den.....foreslag modtages gerne......


SørenG
I don't care if your world is ending today
Because I wasn't invited to it anyway
You said I tasted famous, so I drew you a heart
But now I'm not an artist I'm a fucking work of art!

smeden

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 130
Re: Min mandag..... alting ender jo godt....
« Svar #1 Dato: Juni 12, 2007, 08:51:07 am »
Håber da at du fik sovet godt i nat  :D
Is this it?

Rask

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 698
Re: Min mandag..... alting ender jo godt....
« Svar #2 Dato: Juni 12, 2007, 09:25:15 am »
Kender godt de der dage.... :? :brok: Har selv kone og barn + et styk mere på vej (et barn altså :mrgreen:).

Mht. SVinet og biler - ingen problemer  8)

Få nu sovet - hilsen Morten.

Honda CBX 1000 "Super sport" 1981.

Mine ex´er:
Yamaha FZ6 2006
Suzuki SV 650 S K1
Suzuki GS 500 2003

teamupsidedown

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 401
  • Vil du i vrimlen frem - Hold kablet stramt
    • SorteDaek.dk
Re: Min mandag..... alting ender jo godt....
« Svar #3 Dato: Juni 12, 2007, 09:41:22 am »
 :shock:Det var da imponerende så godt du kan huske hvor i kørte!
Gixxxer til gaden
VTR til banen
SV650 Til Konen
Futtog på ryggen
SorteDaek.dk - gummi til madkassen

Brian Lund

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 435
Re: Min mandag..... alting ender jo godt....
« Svar #4 Dato: Juni 12, 2007, 10:13:43 am »
Hvordan kørte du rundt uden plader og afgift? :)
SV1000S K6 - blå.

sircajun

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1004
  • >>> Z-Bull <<<
Re: Min mandag..... alting ender jo godt....
« Svar #5 Dato: Juni 12, 2007, 10:46:16 pm »
:shock:Det var da imponerende så godt du kan huske hvor i kørte!

Kan du huske Andreas fra Taxa??????..........................det er ikke mig!!!!!!  :mrgreen:  Men jeg lå forest og viste vejen....

Natten blev god, knægten vågnede ikke...kunne selv have brugt et par timer mere, men det ville jo bare være fråds.


SHIT en lang tekst, fik ikke lige selv set på den da jeg var færdig....


SørenG
I don't care if your world is ending today
Because I wasn't invited to it anyway
You said I tasted famous, so I drew you a heart
But now I'm not an artist I'm a fucking work of art!

sircajun

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1004
  • >>> Z-Bull <<<
Re: Min mandag..... alting ender jo godt....
« Svar #6 Dato: Juni 12, 2007, 10:48:07 pm »
Hvordan kørte du rundt uden plader og afgift? :)

Lidt lige som du, måske ikke helt den samme afslappede stil, men ellers det bedste jeg lærte på MC skolen  :wink:  :wink:  :wink:


SørenG
I don't care if your world is ending today
Because I wasn't invited to it anyway
You said I tasted famous, so I drew you a heart
But now I'm not an artist I'm a fucking work of art!