Forfatter Emne: Konstant bremselys...  (Læst 3457 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Kondi

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 887
Konstant bremselys...
« Dato: Juni 10, 2007, 09:55:29 am »
Hej

Nå, så det lykkedes det også mig at handle en rigtig lækker maskine her i weekenden, og havde fornøjelsen at bringe den helt fra Esbjerg til København.
Eller det vil sige, at jeg trods mangel på kørekort (køreprøve om 2 uger, ahhgrr) - fik en kammerat til at trille den de 300 km. Vejret var med os! FEDT!  :thumbsup:

Nå, men da jeg fulgte efter i bil, så jeg aldrig rigtig bremselyset i funktion, og da det blev mørkere, syntes jeg godt nok, at der var blus på baglygten. Jeg går derfor ud fra at bremselyset lyser konstant...?

Har I en idé om, hvad der er galt? Sikring, kontakt eller andet??

Al hjælp modtages med kyshånd.
Sv1000sK6, grå, fuldkåbe, K&N, PC3, Akrapovic

Tidligere kørt:
Triumph Daytona 675, 2007 i den hurtige farve; rød! :angel:
Sv650s K6, PowerCommander III USB, PiperCross filter, Fuldt MIVV-system, Miniblink, Puig-hugger, Org. bundkåbe, Fender Eliminator

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Re: Konstant bremselys...
« Svar #1 Dato: Juni 10, 2007, 10:31:13 am »
prøv lige først for en sikkerheds at kontrollere om det lyser konstant eller ej, ud ved siden af cyklen i med nøglen, og træk bremsegrebet eller tryk på bremsepedalen
   

Kondi

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 887
Re: Konstant bremselys...
« Svar #2 Dato: Juni 10, 2007, 10:47:44 am »
Det prøvede vi nemlig, og dér lyste bremselyset ikke. Så forstået på den måde, at det nok lyser konstant? For der er godt nok smæk på lyset... I går aftes tænkte jeg nemlig, at hvis dét er baglyset - hvor meget lys er der så ikke når man bremser?

Ov, med mindre du mener, at prøve det uden man har lys på? Kan man det? Er der ikke automatisk kørelys? Jeg tjekker lige.
« Senest Redigeret: Juni 10, 2007, 10:49:32 am af Kondi »
Sv1000sK6, grå, fuldkåbe, K&N, PC3, Akrapovic

Tidligere kørt:
Triumph Daytona 675, 2007 i den hurtige farve; rød! :angel:
Sv650s K6, PowerCommander III USB, PiperCross filter, Fuldt MIVV-system, Miniblink, Puig-hugger, Org. bundkåbe, Fender Eliminator

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Re: Konstant bremselys...
« Svar #3 Dato: Juni 10, 2007, 11:10:01 am »
vil det sige at når nøglen er i "on" eller motoren er startet, og du trækker bremsen, så slukker bremselyset?? hvis den gør det, er det elektriskiskmaskimekanisk som en elektriker vil kunne hjælpe meget bedre med :-(

nej  det er rigtigt du kan ikke slukke kørelyset :-)

hov kom lige til at tænke på om, det kunne være returfjederen på bagbremsen som er smuttet af, prøv at se om fodbremsepedalen vipper op på plads når du har trykket på den....
   

Smølfen

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1950
Re: Konstant bremselys...
« Svar #4 Dato: Juni 10, 2007, 12:39:12 pm »
hov kom lige til at tænke på om, det kunne være returfjederen på bagbremsen som er smuttet af, prøv at se om fodbremsepedalen vipper op på plads når du har trykket på den....

Det kan også bare være kontakten der ikke er justeret rigtigt, den sorte dims ved hælpladen i højreside kan drejes/skrues i begge retninger, prøv at skrue den lidt op eller ned (lige nu kan jeg ikke huske hvilken retning det skal være :oops:) og se om ikke bremselyset slukker.
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

Kondi

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 887
Re: Konstant bremselys...
« Svar #5 Dato: Juni 10, 2007, 02:23:00 pm »
pyhh, fik lige vasket maskinen - lignede en rulle fluetape.
Smølfen; that did the trick!!! Super - skruen var åbenbart spændt lidt for meget, så kontakten blev trigget. Nu virker det helt perfekt!
Tak for hjælpen begge to!
Sv1000sK6, grå, fuldkåbe, K&N, PC3, Akrapovic

Tidligere kørt:
Triumph Daytona 675, 2007 i den hurtige farve; rød! :angel:
Sv650s K6, PowerCommander III USB, PiperCross filter, Fuldt MIVV-system, Miniblink, Puig-hugger, Org. bundkåbe, Fender Eliminator