Velkommen hertil.
Som GD skriver, så er emnet jævnligt oppe og vende. Der er utroligt mange indlæg omkring udstødning. Og med rette, for det er nok en af de allerførste modifikationer, temmelig mange laver på deres MC.
Men for nu ikke at lade dig helt i stikken... Yosh er et rigtigt godt valg (havde jeg været erfaringsmæssigt mere rig, da jeg købte udstødning, var valget nok faldet på Yoshimura).
Du kan sagtens eftermontere en potte, og så bare køre med det. Specielt på en K7, hvor ECU'en selv i nogen grad sørger for at regulere brændstofblandingen, så den passer til potten. Men du vil bestemt få mere ud af at få maskinen på rullefelt, for at få den justeret ind. Skal det være rigtigt godt, får du også monteret en PowerCommander (el. lign.), som er en lille box der bruges til at styre brændstofblandingen. Skal du kræse lidt for maskinen, så tilføjer du også et nyt luftfilter. Her er nøgleordene K&N, BMC eller PiperCross.
At montere en potte på en K7 er vist ikke specielt vanskelig, da der SVJV er tale om en bolt-on, dvs. du stort set blot skal fjerne boltene der holder den originale potte, pille den af, og sætte den nye på (og så i med boltene igen
). Du kan selvfølgelig også vælge den lidt dyrere løsning med et komplet system, hvor du altså også får udstødningsrørene med. Det kræver naturligvis lidt mere arbejde, men er egentlig heller ikke specielt vanskeligt.
Angående indkøb, er der masser af muligheder. Hvis du gerne vil spare en hel del penge, og ikke er bleg for at handle over Nettet, så kunne du evt. prøve her:
http://stores.ebay.com/JC-Motors-Motorcycle-ExhaustsDer er vist flere herindefra, som har handlet hos dem, med succes. Jeg har selv en kammerat, som har købt en hel del hos dem, og aldrig været utilfreds. Du skriver ikke, hvilken Yosh du er interesseret i, men
KLIK HER for at se en søgning på, hvad de har af forskellige udstødninger til SV 650. Der er både RS-3 og TRS (alm. oval og tri-oval), kulfiber, titanium og rustfrit, og bolt-on og komplette systemer. Nok at vælge imellem, og selvfølgelig helt afhængig af smag og pengepung.
Det var lige en kort hjælp. Jeg håber, det kan bruges. Spørg endelig igen, hvis der er andet, du vil vide.