Forfatter Emne: Short på motorcykel?  (Læst 10726 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

amagerdk

• Sandt SVin
    • www.amagerdemons.dk
Re: Short på motorcykel?
« Svar #30 Dato: Juni 09, 2007, 08:42:53 am »
kan i give jeres besyv med på den her folkens?

Efter at jeg så de billeder som Svea postede i går af en biker og hans kærester, har det fået mig til at tænke over hvor meget kluns min kæreste skal have på når vi kører... Førhen tænke jeg at en god hjelm og hvad tøj hun nu havde på var nok....
aller helst så jeg gerne at hun havde fuld udrustning på ligesom mig, men har sku ikke råd til at smide 11k efter hende pt.

Er det forsvarligt nok at lade hende køre med iført en god hjelm, handsker, jeans og en læderjakke?

Lofgreen

• Plastikrocker
« Svar #31 Dato: Juni 09, 2007, 09:07:54 am »
Er det forsvarligt nok at lade hende køre med iført en god hjelm, handsker, jeans og en læderjakke?

Hvis uheldet skulle være ud, og I skal til tælling på asfalten, så vil I nok ønske at I havde taget
2 sæt lædertøj på.

Søvnen i øjnene forsvandt lige ret så hurtigt af de billeder som SVea postede.  :tie:
Avs

Jeg satte kryds i Aldrig, men kører næsten dagligt i jeans..  :shock: :shock: not good
SV1000S K6 - Koksgråmetallic - Fuldkåbe - LeoVince alu-potter - Hugger - TRW Nummerpladeholder - Rizoma sideblink - F.Fabbri Double Bubble Kåbe

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=9063

Jesper Jensen

• Sandt SVin
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
« Svar #32 Dato: Juni 09, 2007, 09:09:30 am »
Mener at man siger at der forsvinder ca. 1mm hud/kød i sekundet ved 40km/t - så der går ikke længe inden hun er igennem hendes Jeans..
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

GTI

• Sandt SVin
  • Go big or go HOME!
« Svar #33 Dato: Juni 09, 2007, 10:25:24 am »
Jeans smelter vel inn i huden? I alle fall har dette blitt meg fortalt.
« Senest Redigeret: Juni 09, 2007, 10:38:15 am af GTI »
Nå med GSX-R 750 K7 ('07)

Tidligere MCer:
1098 S ('08)
YZF-R1 RN12 ('06)
VFR800A7 VTEC ('07)
SV650SK3 ('03)

"Only a motorcyclist understands why a dog sticks his head out of a car window

Majse

• Medlemshverver
  • Sandt SVin
  • Ønsker mig en Kawasaki Z750....
    • www.lauthersheim.dk
« Svar #34 Dato: Juni 09, 2007, 11:33:56 am »
Der er en grund til at man har lavet tøj med sikkerhedsudstyr i.. Så kan du jo selv vuderer om det er ok med jeans.... vil du lade din kæreste sidde ved siden af dig i en bil uden sikkerhedssele..??? Sikkerhed frem for alt.. Det er fremtiden du går i møde og som du helst skal gå i møde uden alt for mange skrammer og ar på kroppen.. også hende.. Og hvor fedt er det lige at der sker grimme ting med een og du måske aldrig kommer til at kører igen.. Er det det værd.????.. Så må hun selv spæde lidt til, hvis hun gerne vil sidde bagpå.. og har I ikke råd, så spar op og køb.. evt. gennem den blå avis.. eller lån for guds skyld.. Tag nu ordentlig tøj på.... og husk rygskjold...

Jeg vil gerne lige sige at jeg selv ikke skal spille helt hellig.. kan godt finde på at tage jeans på... Det er yderst sjældent... men det hænder.. men jeg har så dårlig samvittighed mens jeg kører og tænker, at I dag sker det, for jeg har ikke sikkerhed på benene.. men syv-ni-tretten er det ikke sket.. men ... spørg moolex hvad der sker når man lige skal kører 5 minutter for at putte benzin på cyklen.. i jeans.. og trøje... ?????   

AHEP

• Roadracer
« Svar #35 Dato: Juni 09, 2007, 03:40:08 pm »
Har også svaret ALDRIG...
Håber jeg bliver ved på denne måde
Anders
Suzuki GS500E 96

Majse

• Medlemshverver
  • Sandt SVin
    • www.lauthersheim.dk
« Svar #36 Dato: Juni 09, 2007, 07:37:06 pm »
http://motohouston.com/chris/Crashcollage/crashcollage.wmv

Skræmme billeder.. tag nu alt udstyr på... Kan ikke siges for tit...
« Senest Redigeret: Juni 09, 2007, 08:09:12 pm af Moolex »

Gud

• Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
« Svar #37 Dato: Juni 09, 2007, 08:15:43 pm »
bare lige en reminder
husk at man behøver ikke at købe kluns for en milliard for at klæde strafvægten(eller sig selv  på), man kan sagtens nøjes med second hand, eller købe "billig mærker", jeg ser tit brugte sæt til favør priser, som man kunne smide strafvægten i istedet for at lade hende køre i jeans og top,
sguda hellere en gang brugt læder end asfalt eksem på 30 % af kroppen :dead:

Dommeren

• Sandt SVin
  • TLR
  • Bike: andet
« Svar #38 Dato: Juni 09, 2007, 11:16:15 pm »
Hvem har stemt "Blå"?

nyg

• Administrator
  • Sandt SVin
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
« Svar #39 Dato: Juni 10, 2007, 08:32:15 am »
WUT?

Er du aldrig væltet på cykel?

Min solide personlige erfaring siger mig, at jeans flækker med et lydeligt *ritsch* - og så er der fri adgang til knæene...
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

Kenneth P

• Roadracer
« Svar #40 Dato: Juni 10, 2007, 11:49:33 am »
Har selv følgelig stemt aldrig :angel:

Jeg var ude og nyde det gode vejr i går, og indrømmet, det er dælan fløjteme varmt at have fuldt udstyr på, men kan man ikke klare mosten må man vel lade være med at sætte sig op på SVinet :brok:

Jeg kørte en stille og rolig tur gennem byen, og hvad skuer mit øje??? En tåbe på en ældre Suzuki iført hjelm, t-shirt, shorts og klip klappere, hvad fanden har sådan en klaphat gang i :club: :club: Hvad gør man ved sådan en tåbe? Bør man ikke rulle op på siden af ham og fortælle ham et par borgerlige ord? Jeg ved godt at det ikke kan være min sag hvordan han er klædt, men det er sgu mig der skal høre på hans hylen og skrigen og holde ham i hånden indtil ambulancen ankommer hvis han vælter foran mig :brok: :brok:

Jeg er sikker på at hjelmen kun var på fordi det er ulovligt at køre uden. Hvorfor er det ikke ulovligt at køre uden fuldt sikkerhedsudstyr lige så vel som det er ulovligt at køre uden sikkerhedssele i bilen :huh: Jeg tror det ville spare en del smerte og sygehusudgifter.

Tag ud og nyd cyklen og sommeren men husk udstyret 8) 8)
SV1000sk6 blå - fuld kåbe - hugger - diode baglygte - Laser Duo-tech High mount Titanium - Blåt MRA racing kåbeglas - 8000K Xenon - +2 tænder bag -1 tand for - PazzoRacing kobling/bremse greb
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=12827

SVea

• Autonom
  • Sandt SVin
  • Kronisk ironisk!!
    • SVea er sær
« Svar #41 Dato: Juni 10, 2007, 12:16:04 pm »
For en gang skyld, postede jeg faktisk ikke det link, kun med det formål at skræmme alt og alle. Jeg blev selv ret skræmt, da jeg så det forleden...

Jeg har det lidt ambivalent med alt det kluns i sommervarmen. Jeg er ikke skide gode venner med min kropslige temperaturregulering. Og når jeg så skal trække i noget der minder om skitøj, for at trille, ja så skal jeg virkelig overveje om jeg synes, at det er det værd (Alt mcudstyr+sommer= SVe(a)dna. Så på en måde, kan jeg godt forstå dem, der kører med minimumspåklædning, men på den anden side, ja så kender jeg jo også hvad konsekvenserne kan være, og det har jeg jo heller ikke lyst til at udsætte mig selv for.  :undecided: :undecided:

Men jakken, hjelm, handsker og skjold har jeg altid på.  :whatever:
SVea - "I'm afraid you've mistaken me for someone who actually gives a shit"

GTI

• Sandt SVin
  • Go big or go HOME!
« Svar #42 Dato: Juni 10, 2007, 03:32:15 pm »
WUT?

Er du aldrig væltet på cykel?

Min solide personlige erfaring siger mig, at jeans flækker med et lydeligt *ritsch* - og så er der fri adgang til knæene...

Jo, det har jeg nok. Dog uten de helt store skader...
Nå med GSX-R 750 K7 ('07)

Tidligere MCer:
1098 S ('08)
YZF-R1 RN12 ('06)
VFR800A7 VTEC ('07)
SV650SK3 ('03)

"Only a motorcyclist understands why a dog sticks his head out of a car window

Majse

• Medlemshverver
  • Sandt SVin
    • www.lauthersheim.dk
« Svar #43 Dato: Juni 10, 2007, 09:04:00 pm »
Var idag ude at køre hele eftermiddagen... og jeg kan altså virkelig godt forstå folk som hopper i mindre kluns.. ( dem så jeg også en del af ) Damn jeg havde lyst til at flå min jakke og bukser af.. På et tidspunkt hvor jeg var havnet i lidt kø ( på en søndag - hvad sker der lige ? ) brændte det så meget på mine lår at det direkte gjore nas.. og jeg svedte helt vildt.. Egentlig ikke så meget på torsoen.. men mit hoved.. Kunne jo ikke rigtig komme af med varmen.. Puha.. jeg forstår.. Shorts ville jeg dog ikke kører i, men tror måske jeg hopper i Jeans og jakke, støvler, skjold, hansker og hjelm imorgen :angel:...  Jeg opdagede iøvrigt at jeg havde glemt at tage mit skjold på.. Til at starte med blev jeg mega nervøs for at kører, men lagde tanken fra mig... men jeg har det bedst med mit skjold på...  :D

Men det var en fed tur..... Fra holbæk til Næstved tog det 30 minutter på vej hjem.. Gik pænt stærkt... dejligt at blive luftet...  :D

Jeg gider ikke kommentere mere om at folk skal kører i dit og dat.. I ved godt selv hvad der skal til .. det gør jeg også.. men varmen vinder lidt engang imellem... og så må man jo tage den derfra.. Op til en selv...  :D

Drlund

• Roadracer
« Svar #44 Dato: Juni 10, 2007, 11:20:42 pm »
Citér
men varmen vinder lidt engang imellem
Ja, det skal jeg love for. På vej hjem fra det skønne Fynsland her til aften passerede vi en fyr på motorcykel kun iført undertrøje, shorts og sandaler - ingen handsker, intet rygskjold osv. vel at bemærke med +130 på motorvejen.....så er man hård :shock: :shock: :thumbsdown:
Drlund aka Daniel

SV1000SK4