Forfatter Emne: Motoren går ud ved fuld acc i 1. 2. gear?? 650s k3  (Læst 1694 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

holmgaard

• Søndagskører
  • **
Motoren går ud ved fuld acc i 1. 2. gear?? 650s k3
« Dato: Juni 05, 2007, 10:05:21 pm »
Var ude og fyrer den lidt af sammen med guttene i søndags. Da jeg på et tidspunkt fyrer den af i 2. gear går motoren ud som hvis jeg har taget tændingen af eller ramt død mands knappen. Stopper selfølgelig for at kikke efter om der er noget at se, men alt ser normalt ud. Prøver så at starte den igen og den starter fint som den plejer at gører. Kører så videre for at se hvad der sker og den gør det 2 gange merer. Støttebene er slået fint op så det er ikke den der gør det og det virker som om det kun er i 1. og 2. gear den gør det, og det er kun når den kommer op over 7000 omdr. Hvis man kører pænt er der heller ikke noget galt.
Inde i displayet viser den F1 som fejl når den gør det.
Lod den stå i en times tid da jeg kom hjem og prøvede så igen og kunne ikke få den til at gører noget.
Nogen der har været udsat for noget lignede eller har en liste over fejl koderne??

Gud

• Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Pude
    • Det seriøse alternativ

Luske

• Administrator
  • Sandt SVin
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Re: Motoren går ud ved fuld acc i 1. 2. gear?? 650s k3
« Svar #2 Dato: Juni 05, 2007, 11:32:34 pm »
jeg har haft samme problem på min knallert..

Når jeg accellererede kraftigt, døde den pludselig.

Fejlen var en løs støttebensfjeder... dvs ved accelleration så bevægede støttebenet sig lidt, lige akkurat nok til at udløse støttebens-kontakten. Og det slukker tændingen på din MC..

prøv at se om ikke det er dit støtteben/kontakt der driller dig..

Jeg fiksede det ved at bøje den metal plade, der aktiverer kontakten, lidt tættere på kontakten, således at kontakten havde berøring med pladen i længere tid, når man slår støttebenet ned.

mvh
Peter

Grand Danois

• Sandt SVin
« Svar #3 Dato: Juni 06, 2007, 12:01:44 am »
FORUDSAT det er en K3 du har....

hjælper de andre ting ikke så sæt den evt i "dealer mode" næste gang den viser F1 - se i øverste vedhæftede hvordan

Det "tool" der nævnes kan du selv lave med en ledning - se i miderste vedhæftede hvordan du sætter den i stikket.

Så kan du aflæse eventuelle fejlkoder... i nederste vedhæftede er der et skema over hvad de betyder.

Hvis den gør det igen så læg mærke til om der er andet der tændes i instrumentbordet samtidig med den viser F1, HVIS der er så kan det have forskellige betydninger - se værkstedsmanualen (afsnit 4) som du finder her http://www.edubs.net/bikestuff/sv650/sv650_2003_ServiceManual/4_FI_System_Diagnosis.pdf

Mvh
GD
« Senest Redigeret: Juni 06, 2007, 12:19:16 am af Grand Danois »
CBR600RR 08 med Akrapovic, Komplet Galfer skivesæt + pads, Hyperpro og lidt forskelligt Rizoma / Honda lir

holmgaard

• Søndagskører
  • **
« Svar #4 Dato: Juni 06, 2007, 06:30:57 pm »
FORUDSAT det er en K3 du har....

hjælper de andre ting ikke så sæt den evt i "dealer mode" næste gang den viser F1 - se i øverste vedhæftede hvordan

Det "tool" der nævnes kan du selv lave med en ledning - se i miderste vedhæftede hvordan du sætter den i stikket.

Så kan du aflæse eventuelle fejlkoder... i nederste vedhæftede er der et skema over hvad de betyder.

Hvis den gør det igen så læg mærke til om der er andet der tændes i instrumentbordet samtidig med den viser F1, HVIS der er så kan det have forskellige betydninger - se værkstedsmanualen (afsnit 4) som du finder her http://www.edubs.net/bikestuff/sv650/sv650_2003_ServiceManual/4_FI_System_Diagnosis.pdf

Mvh
GD

Okay mange tak for rådene, nu ved jeg da hvad jeg skal lave i weekenden  :D