Forfatter Emne: Probs med baglygteglas med integreret blink  (Læst 4181 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

SV-spirit

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 220
  • www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.as
Probs med baglygteglas med integreret blink
« Dato: Juni 05, 2007, 09:52:17 pm »
Jeg har monteret klar baglygteglas med integreret blink - det virker bare ikke helt efter hensigten. De røde lysdioder blinker nemlig med sammen med de gule lysdioder. Der sad multistik på til baglyset og en løs ledning til hver blink, samt to modstande. Multistikket passer til det originale stik til baglyset, så her kan det ikke sidde anderledes. Modstandene virker også fint, da de får blinklyset til at blinke med normal hastighed (uden modstande ville de blinke hurtigere). Men hvorfor blinker de røde lysdioder med ? Nogen der har sådan en baglygtefætter monteret og kan hjælpe ?
SV1000S 2007, GSXR-USD, GSXR bagdæmper, Pipercross luftfilter,G&G Carbon cans,gelsæde,nr.pl.holder,klar baglygte m.blinx,Spejle m. indb. blinx,Puig mørk d.b.,stålarm. br.sl.,Elox aludæksler bremsev.beh., Spec. sædeskal, PC USB lll, Carbon forskærm+hugger

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Re: Probs med baglygteglas med integreret blink
« Svar #1 Dato: Juni 05, 2007, 10:43:26 pm »
Blinker de røde også hurtigt hvis du ikke har modstanden på? og er det begge rækker røde?
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Re: Probs med baglygteglas med integreret blink
« Svar #2 Dato: Juni 05, 2007, 10:56:43 pm »
den har jeg da hørt før herinde..... kan det mon tænkes at det er fordi at lygten er fra USA, hvor jeg i film har set at hele baglygten(på biler) blinker med som blinklys????
   

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Re: Probs med baglygteglas med integreret blink
« Svar #3 Dato: Juni 05, 2007, 11:59:26 pm »
den har jeg da hørt før herinde..... kan det mon tænkes at det er fordi at lygten er fra USA, hvor jeg i film har set at hele baglygten(på biler) blinker med som blinklys????
Det gjorde de i hvert fald "i gamle dage". Grunden til dette er netop, at der er tale om et integreret blink, som rent faktisk bruger de samme pærer som bremselyset. Noget, som skulle laves om, når en amerikanerbil kom til Danmark.
Det er slet ikke utænkeligt, at det er lavet på en lignende måde med den integrerede blink-baglygte til SV'erne.
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

TAF

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 27
Re: Probs med baglygteglas med integreret blink
« Svar #4 Dato: Juni 06, 2007, 07:03:51 am »
jeg mener også det er sdqan lygten er lavet.... sådan er det i amerika

Jensen Danmark

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 179
Re: Probs med baglygteglas med integreret blink
« Svar #5 Dato: Juni 06, 2007, 06:00:20 pm »
Jeg kører med en baglygte med klart glas og integrerede blinklys. Min er fra www.ClearAlternatives.com og jeg har ikke haft problemer med at de røde dioder blinkede sammen med de gule.

Hvordan har du monteret dine modstande ?

Det er denne baglygte ikke ?
« Senest Redigeret: Juni 06, 2007, 06:03:08 pm af Jensen Danmark »
“You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life.”

GSX-R 750 K7 baneged

Jensen Danmark

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 179
Re: Probs med baglygteglas med integreret blink
« Svar #6 Dato: Juni 06, 2007, 06:12:59 pm »
Modstanden skal monteres således.

For sa... jeg er god til det dersens paint  :rolleyes:
“You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life.”

GSX-R 750 K7 baneged

SV-spirit

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 220
  • www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.as
Re: Probs med baglygteglas med integreret blink
« Svar #7 Dato: Juni 06, 2007, 11:21:21 pm »
Jeps, det er nøjagtig sådan et blink. Har fulgt inst.vejledningen og monteret modstandene til henhv. + og -.
- har jeg monteret til blinklysets stelledning - måske jeg skulle prøve direkte på stellet istedet for...som din tegning viser. Tak for tips, råd og info fra Jer alle.
SV1000S 2007, GSXR-USD, GSXR bagdæmper, Pipercross luftfilter,G&G Carbon cans,gelsæde,nr.pl.holder,klar baglygte m.blinx,Spejle m. indb. blinx,Puig mørk d.b.,stålarm. br.sl.,Elox aludæksler bremsev.beh., Spec. sædeskal, PC USB lll, Carbon forskærm+hugger

Jensen Danmark

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 179
Re: Probs med baglygteglas med integreret blink
« Svar #8 Dato: Juni 07, 2007, 04:54:38 pm »
Jeps, det er nøjagtig sådan et blink. Har fulgt inst.vejledningen og monteret modstandene til henhv. + og -.
- har jeg monteret til blinklysets stelledning - måske jeg skulle prøve direkte på stellet istedet for...som din tegning viser. Tak for tips, råd og info fra Jer alle.

Tror du misforstår tegningen lidt. (kan jeg dog ikke forstå med min super tegning :innocent:)

+ og - nederst på tegningen skal forbindes til + og - i stikket på cyklen, der hvor de originale blink var tilsluttet.
“You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life.”

GSX-R 750 K7 baneged

Gertsen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 517
Re: Probs med baglygteglas med integreret blink
« Svar #9 Dato: Juni 19, 2007, 09:52:07 pm »
Jeg har også sådan en, og min gør det sgu også... Men film det lige, så vi er helt enige...
SV 650 S - SOLGT - MCG: HER for at gå til MotorCykelGalleriet

lks

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 193
    • http://www.kaos-mc.dk
Re: Probs med baglygteglas med integreret blink
« Svar #10 Dato: Juni 20, 2007, 06:29:02 am »
i 99 ud af 100 tilfælde vil dit problem være stelrelateret så kontrol af stelforbindelse eller om der er byttet fase/stel ved montering af de nye blink
Straarup
SV 1000 K3 monteret powercomander, tændingsadvancer, typhone udstødninger, pipercross luftindtag, ledblink.rizoma nrpl.holder,garmin navigator, krauser taskesæt.

nuggiman

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 10
Re: Probs med baglygteglas med integreret blink
« Svar #11 Dato: Juni 20, 2007, 08:38:00 pm »
Jeg har monteret lyset på min egen. Problemet er, at der "kun" er en gul og en blå ledning til blinklyset, fordi den får stel via multistikket til baglys/bremselys! Du skal montere en modstand pr side(rizomas sæt virker fint) i parallel forbindelse. bagefter monterer du den blå til + på den ene side og den gule til plus på den anden side. Modstandene er jo kun til at sætte blinkerfrekvensen ned, fordi modstanden er væsentligt mindre i diodelys. Skriv igen hvis min forklaring er lidt gnidret!!! :lol:
Selvom man er fed, kan man godt have tynd mave!!!