Forfatter Emne: Skift fra orig. til full-system bulderpotte - tips og tricks wanted!  (Læst 9246 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Copy_Cat

  • Fotopedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 644
  • "Sluk den, inden naboen bliver tosset"
Da jeg snart får et nyt udstødningssystem hjem til min SV650S K4, ville jeg blot lige høre om der er noget jeg skal være opmærksom på når jeg skifter fra den originale udstødning til et komplet Yoshimura RS-3 system?

Er det lige til at gå til?

Alle erfaringer er velkomne..
Theis

Ex. SV650S ejer.

Haugen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 550
  • Bike: andet
Re: Skift fra orig. til full-system bulderpotte - tips og tricks wanted!
« Svar #1 Dato: Juni 05, 2007, 05:27:11 pm »
Det er ret enkelt at gøre, men det er en rigtig god idé at give boltene et ordentligt skud krybeolie så de ikke sidder så forbandet godt fast :wink:
Super Duke 1290 R; Puig glas, Evotech kølergitter og motor- og ensretterskjold, comfortsæder, SW-motech Handguards, Akrapovic slip-on, mere på vej...
Ex: Sølv SV650S + gejl, Yamaha FZ1S + gejl

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Re: Skift fra orig. til full-system bulderpotte - tips og tricks wanted!
« Svar #2 Dato: Juni 05, 2007, 08:32:14 pm »
Det er ret enkelt at gøre, men det er en rigtig god idé at give boltene et ordentligt skud krybeolie så de ikke sidder så forbandet godt fast :wink:
Krybeolie?? Hvis det er før adskillelse, er det vel WD40, eller anden rustløsnende middel. Er det ved den efterfølgende samling, er kobberfedt vel vejen frem (for at lette en evt. fremtidig adskillelse).
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Re: Skift fra orig. til full-system bulderpotte - tips og tricks wanted!
« Svar #3 Dato: Juni 05, 2007, 09:50:37 pm »
Er det ved den efterfølgende samling, er kobberfedt vel vejen frem (for at lette en evt. fremtidig adskillelse).

Må man gerne bruge kobberfedt på alu? (det siger min mekker at man ikke må)
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Re: Skift fra orig. til full-system bulderpotte - tips og tricks wanted!
« Svar #4 Dato: Juni 05, 2007, 10:58:40 pm »
Er det ved den efterfølgende samling, er kobberfedt vel vejen frem (for at lette en evt. fremtidig adskillelse).

Må man gerne bruge kobberfedt på alu? (det siger min mekker at man ikke må)

både og det er bedst med alufedt, alu har det med at reagere med stål med fastgroning til følge :-(
« Senest Redigeret: Juni 05, 2007, 11:01:14 pm af Moolex »
   

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Re: Skift fra orig. til full-system bulderpotte - tips og tricks wanted!
« Svar #5 Dato: Juni 06, 2007, 12:09:16 am »
Er det ved den efterfølgende samling, er kobberfedt vel vejen frem (for at lette en evt. fremtidig adskillelse).

Må man gerne bruge kobberfedt på alu? (det siger min mekker at man ikke må)

både og det er bedst med alufedt, alu har det med at reagere med stål med fastgroning til følge :-(
Det er vel som at vælge mellem pest og kolera. Boltene er jo af stål, så med alu-fedt får man alligevel en "dårlig" forbindelse. Jeg ved ikke hvordan alu-fedt reagerer med varme, som vist skulle være en af fordelene med kobber-fedt.
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Re: Skift fra orig. til full-system bulderpotte - tips og tricks wanted!
« Svar #6 Dato: Juni 06, 2007, 12:16:49 am »
Derfor bruger jeg keramisk fedt.

Jeg finder lige navnet på det imorgen på arb...   :innocent:
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Re: Skift fra orig. til full-system bulderpotte - tips og tricks wanted!
« Svar #7 Dato: Juni 06, 2007, 12:29:26 am »
Derfor bruger jeg keramisk fedt.

Jeg finder lige navnet på det imorgen på arb...   :innocent:
Sammen med priser og forhandlingssteder?  :thumbsup:
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Re: Skift fra orig. til full-system bulderpotte - tips og tricks wanted!
« Svar #8 Dato: Juni 06, 2007, 07:24:37 am »
"Partsmaster Mega Thread" hedder produktet, og det er produceret af "Mega Metal".

"Antirivnings- og smøremiddel + levnedsmiddelgodkendt osv osv tåler op til 1250 grader bla bla bla.

Jeg bruger det på bilen når jeg smører glidebøsninger til de forreste kalipre - og det virker MEGET bedre end kobberfedt.

Yderligere info på bøtten:

NCH Europe Inc.
Industribuen 7E
2635 Ishøj
tlf 43546414
partsmaster.dk@nch.com

Vi køber det igennem de der Partsmaster.
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

sømand

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 135
  • Fuck det er dejligt at køre mc.....
Re: Skift fra orig. til full-system bulderpotte - tips og tricks wanted!
« Svar #9 Dato: Juni 07, 2007, 04:21:53 am »
Spar jeres penge og brug ganske almindelig motorolie til at smøre bolte med.
De bruger vi til store hovedmotorer og andet til søs.
Det virker....................

Kobberfedt reagerer med alu, og det ser ikke nice ud efter et stykke tid.
Fedt er knap så godt som motorolie men kan sagtens gå an.
MVH Sømanden
K7 S rød. Yoshimura RS-3 uden db-killer. Pacekeeper fartpilot. Sidetasker fra T-Hansen (kvali)

skyggen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 797
  • 90*V2 sjover
Re: Skift fra orig. til full-system bulderpotte - tips og tricks wanted!
« Svar #10 Dato: Juni 07, 2007, 07:29:40 am »
jeg har altid lært at man blir nakkeskudt hvis man bruger kobberfedt på alu..
normal venlig og nede på "jorden" V2 bisse.
                         MEN
er der fest så drikker jeg til jeg vælter eller blir smidt ud til lukketid :o

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=10277

ottedk

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 81
Re: Skift fra orig. til full-system bulderpotte - tips og tricks wanted!
« Svar #11 Dato: Juni 10, 2007, 01:36:57 am »
og kobber fedt duer ikke på meget varme steder

Mads

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1247
    • AMRacing.dk
Re: Skift fra orig. til full-system bulderpotte - tips og tricks wanted!
« Svar #12 Dato: Juni 10, 2007, 01:48:23 am »
og kobber fedt duer ikke på meget varme steder
:? Er det ikke netop der det udmærker sig? Et af de første hits på google viser bla. denne kobberfedt der kan holde til temperaturer på op til næsten 1.000 grader: http://www.impartex.dk/shop/productinfo-nocookie.asp?id=8147

Hygge
Til gaden: SV 650 N fra 1999 - se mere her

Til banen: ZX6R - se mere her

Copy_Cat

  • Fotopedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 644
  • "Sluk den, inden naboen bliver tosset"
Re: Skift fra orig. til full-system bulderpotte - tips og tricks wanted!
« Svar #13 Dato: Juni 11, 2007, 11:31:38 pm »
 :huh:

Kan vi blive enige om hvad skal jeg bruge og hvad jeg ikke skal bruge?

Bemærk at potten er af titanium...??
Theis

Ex. SV650S ejer.

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Re: Skift fra orig. til full-system bulderpotte - tips og tricks wanted!
« Svar #14 Dato: Juni 12, 2007, 12:16:23 am »
:huh:

Kan vi blive enige om hvad skal jeg bruge og hvad jeg ikke skal bruge?

Bemærk at potten er af titanium...??
Er det et komplet system? Så giv støtteboltene (dem som sidder ved udgangshullet fra cylinderen) en klat kobberfedt, hvis du har det. Ellers lad lortet være. Uanset hvad du bruger, så er det sikkert alligevel for længst brændt væk, næste gang du (eller en anden) skal have skruet det fra hinanden.
Er det en bolt-on potte, jamen så giv boltene et eller andet, hvis du synes. Er det en slip-on, er der blot fjedre og spændebånd. Skruerne i spændebåndene giver du bare, hvad du ellers plejer at smøre alt muligt andet med. Symaskine-olie nede fra Brugsen.

Det er fandme en syg videnskab! Halvdelen af boltene, møgdrengene og skruerne på en MC skal smøres med næsten lige så mange forskellige slags olier, fedtstoffer og hvad har vi... Resten skal låses med gul, blå, rød, grønviolet eller en anden obskur farve thread-lock, så det IKKE er til at få fra hinanden igen. Der er sq ikke noget at sige til, at man bliver gammel før tid!
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...