Forfatter Emne: Blitz!  (Læst 6427 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Copy_Cat

• Fotopedel
  • Sandt SVin
  • "Sluk den, inden naboen bliver tosset"
Blitz!
« Dato: Juni 02, 2007, 08:47:56 pm »
Hej Venner,

Jeg tror nok jeg blev blitzet her til aften.

Speedometeret viste 59 eller 60 og man måtte køre 50.

Hvis det viser sig at jeg faktisk kørte 55+ efter de trækker de 3 km/t fra, sender de så en bøde, når det er en MC med sort visir??

Øv øv øv  :D

Jeg vendte om og parkede et stykke derfra, og filmede alle taxa'erne der kørte i fælden  :twisted: Men min mobil optager i MP4 format - jeg kan ikke lige finde ud af at få dem afspillet på min computer - hvordan gør jeg??
Theis

Ex. SV650S ejer.

Paw

• Sandt SVin
  • Rrrrrggghhhh! Donuts...
Re: Blitz!
« Svar #1 Dato: Juni 03, 2007, 07:37:34 am »
Hej Venner,

Jeg tror nok jeg blev blitzet her til aften.

Speedometeret viste 59 eller 60 og man måtte køre 50.

Hvis det viser sig at jeg faktisk kørte 55+ efter de trækker de 3 km/t fra, sender de så en bøde, når det er en MC med sort visir??

Øv øv øv  :D

Jeg vendte om og parkede et stykke derfra, og filmede alle taxa'erne der kørte i fælden  :twisted: Men min mobil optager i MP4 format - jeg kan ikke lige finde ud af at få dem afspillet på min computer - hvordan gør jeg??

Hvorfor helv... gjorde du dog det??? Havde du ikke noget bedre at tage dig til :o?
Har tidligere rullet på Gsx600F - SV650S - Aprilia Tuono - Kawa Z750 - Gsx-r600 - og nu... Kawa ER6.

Copy_Cat

• Fotopedel
  • Sandt SVin
« Svar #2 Dato: Juni 03, 2007, 09:51:17 am »
Hvorfor helv... gjorde du dog det??? Havde du ikke noget bedre at tage dig til :o?

:D Jeg var lidt for tidlig på den til en aftale, så jeg tænkte at jeg lige for sjov ville se hvor mange de egentlig for blitzet der. Tror jeg kom frem til min. 1 hvert andet minut  :shock:
Theis

Ex. SV650S ejer.

Copy_Cat

• Fotopedel
  • Sandt SVin
« Svar #3 Dato: Juni 03, 2007, 09:52:45 am »
Jeg har fundet ud af hvordan man ser filmene, men jeg ved stadig ikke om de kan sende mig en bøde idet jeg er en MC + jeg havde hjelm med sort visir på??.. Er der nogen der har erfaringer med dette?
Theis

Ex. SV650S ejer.

Bageren

• Roadracer
  • Gul SV650S 2002
« Svar #4 Dato: Juni 03, 2007, 10:18:28 am »
Hvis de har haft kamera bagud og taget billed af din nummerplade, er det bare ærgeligt. De sender bare regningen til ejeren af køretøjet, og så er det hans problem at inddrage pengene fra føreren.
Kasper Hartwich aka Bageren
SV650S '02 Gul

Sajmon

• Sandt SVin
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
« Svar #5 Dato: Juni 03, 2007, 10:37:57 am »
HVIS de har maskinen på en snas video, så starter de med at sende bøden til ejeren af køretøjet - dvs ejeren af nummerpladen.

Så er det hans opgave enten at betale eller fortælle hvem der ellers har kørt MC'en. Var det dig, så betaler du selvfølgelig bare som den mand du er, som udemærket godt ved han gør noget forkert.

Du er ikke engang oppe på et klip, så der er efter min mening ingen grund til at finde på sære undskyldninger.  ;)
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

ottedk

• Søndagskører
  • **
« Svar #6 Dato: Juni 03, 2007, 01:28:22 pm »
du kan også nægte at udtale dig om hvem som kørte motor cyklen,

det koster 500 kr i bøde

Majse

• Medlemshverver
  • Sandt SVin
  • Ønsker mig en Kawasaki Z750....
    • www.lauthersheim.dk
« Svar #7 Dato: Juni 03, 2007, 02:39:06 pm »
Du kunne også bare vælge at betale.. ER man stor nok til at kører for stærkt i en by ( 50 km/t ) hvor der pludselig kan rende små børn ud foran een, så er man også stor nok til at tage straffen og betale.. Og nej jeg er ikke selv uskyldig.. kører da også selv omkring de 60 engang imellem, men betaler også hvis jeg bliver taget.. Og bliver du taget, så er det en bøde på 1500 kr, måske mindre.. Så lad være med at nægte osv.. Bare betal.... 

Copy_Cat

• Fotopedel
  • Sandt SVin
« Svar #8 Dato: Juni 03, 2007, 05:38:10 pm »
Så lad være med at nægte osv.. Bare betal.... 

Historien melder ikke noget om at jeg ikke vil betale. Jeg er ikke en kylling, og skal selvfølgelig nok betale såfremt det kommer så langt.

Jeg var mere nysgerrig efter om footovogne kan "fange" MC'ster...
Theis

Ex. SV650S ejer.

Hønse

• Sandt SVin
  • Hey fuckfjæs, kom og slå dig ned....
    • "passiv" profil hos DFMC
« Svar #9 Dato: Juni 03, 2007, 10:58:12 pm »
Jeg er blevet blitzet 2 gange herinde i byen med en lille bitte smule mere rulle end man nok må :oops:, begge gange på vej til mc-tirsdag faktisk... men har aldrig modtaget nogen bøder, jeg har naturligvis overvejet om jeg skulle ringe ind og rykke for dem  :angel:  :lmao:
:mrgreen: is a TLS"v" 

(aka pre SV)

off-topic ad

Freddy

• Kalenderpedel
  • Sandt SVin
    • Mit sted...
« Svar #10 Dato: Juni 03, 2007, 11:05:41 pm »
du kan også nægte at udtale dig om hvem som kørte motor cyklen,

det koster 500 kr i bøde
Dén "regel" gælder vist ikke længere. Det var åbenbart blevet en så ofte brugt løsning, at man lovgivningsmæssig side har valgt at lukke det hul.
(har jeg i hvert fald hørt)
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

ottedk

• Søndagskører
  • **
« Svar #11 Dato: Juni 04, 2007, 02:15:43 am »
det hul bliver meget svært at lukke

politiet skal bevise at du kørte cyklen.  husk det her er færdselsloven ikke straffeloven.

du har så pligt til at udtale dig, men kan nægte og skal derfor betale. 500 for ikke at udtale dig

Sajmon

• Sandt SVin
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
« Svar #12 Dato: Juni 04, 2007, 02:22:42 am »
Det "hul" gælder stadig - ene og alene fordi loven holder folk uskyldige til det modsatte er bevist. Bevisbyrden ligger altså hos politiet, og der bliver den ved med at ligge ihvertfald til slutningen af iår.  :)

Der er et kamera som udelukkende tager stillbilleder bagud, og et videokamera som udelukkende filmer bagenden af de køretøjer som passerer fotovognen. Det når / gider / husker de ikke at tænde i 99 ud af 100 tilfælde, da der så sjældent er brug for filmbiden det leverer.

Statistikkerne siger at det er under 10% af motorcyklister som kan idømmes bøder - og hele ATK stemet bygger netop på at lovovertræderen SKAL identificeres enten på udseende eller nummerpladen før man overhovedet skal bruge tid på at sende en bøde.
Der SKAL derfor være et billede eller en frame med nummerpladen på før de gør noget.
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

Havenissen

• Sandt SVin
  • Havenissernes Befrielsesfront
« Svar #13 Dato: Juni 04, 2007, 08:26:50 am »
Jeg er blevet blitzet med 70+ hvor man vist nok kun liiiiiiiiiige måtte køre 50, fik aldrig nogen bøde eller andre ubehageligheder. Har hørt om mange andre med lignende oplevelser.

PS. Jeg var ung og naiv dengang  :wink:
Havenissen AKA Mads Peter
Sort SV650N K5

Søren F

• Sandt SVin
  • Fart dræber ikke - pludselig stilstand gør !!!!
    • Galleri
« Svar #14 Dato: Juni 04, 2007, 03:12:33 pm »
SKAL der være et billede af nummerpladen ? Jeg kender en der lige har modtaget et fint billede af sit SVin, men der er ikke billede af nummerpladen - kun et billede forfra (og så et flot nærbillede af køleren).

Er det mon "nok" at de kun noterer nummerpladen ?

Nogen erfaringer eller reel viden om præcis dette ? (jeg kan godt selv gætte & spekulere  :wink:)
Gade: SV1000N K4
Bane: SV1000S K3